babybaby

Hvonår kan jeg sige fra??

34 indlæg i dette emne

Måske er det bare mig fordi jeg ikke er mor endnu, så håber lidt at jer der er mødre kan kaste lys over denne situation.

Jeg har en svigerinde der blev mor i foråret. Siden hun har født taler hun KUN om sit barn. Hun spøger aldrig ind til hvordan vi andre har det eller hvordan de andre børn i familien har det.(det skal lige siges at min nevø på 4 år er hjerte barn så der er en del komplikationer og sygdom med guldklumpen og ikke engang her spøger hun til hvordan det går) Ligegyldigt hvad der bliver talt om vender hun det til at dreje sig om sig selv eller sit barn. Hun skal hele tiden fremhæve sit barn "se hun kan sidde, hun er meget mere fremme end de andre børn, hun kan selv spise.. :blabla Har mest lyst til at råbe "SÅ HOLD DOG KÆFT BARE I 5 MIN"

Her i går modtog jeg barnets ønske liste.

- trip trap stol

- katvig voksi pose

- børge mogensen gyngehest

- bobles

osv.. i bunden af ønske sedlen står der så "køb kun det der står på listen" Både min mand og jeg er studerende og har ikke 2000 kr til en stol eller en voksipose. Hvad har hun tænkt sig ?!?! :gal

Jeg frygter inderligt juleaften. Normalt elsker jeg jul, det er det bedste :jul4: Men i år skal vi være sammen med mandens familie, det plejer at være hyggeligt men i år er jeg "alene" med babyfreak da mine to andre svigerinder ikke kan deltage juleaften, (den ene er hos sin egen familie og den anden har vagt på hospitalet - hun er læge)

Hvis hun knævre om sit barn hele aftenen så kan det godt være at jeg bliver svær at håndtere.

Så piger:Hvornår kan jeg tillade mig at bede hende om at klappe i ?

Jeg kan mærke at jeg allerede nu har et dårligt forhold til barnet, jeg gider ikke lege med hende, holde hende osv. Tilgengæld elsker jeg at lege med de andre børn i familien, det gør helt ondt i hjertet når jeg skal beskrive hvordan jeg har det med hendes barn. Jeg synes bare det vil være så synd at "miste" et godt forhold til min nye niece pga. hendes sindsyge mor.

Beklager at det blev lidt langt, men tak hvis du læste hertil :jul3:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du har lige lettet en kæmpe sten fra mit hjerte :)

Det du beskriver der lyder fuldstændig som min yngste svigerinde <_< Dog den forskel, at de har 3 børn: 2 drenge også en pige. Pigen er 1½ år, og siden hun blev lavet har hele verden drejer sig om den tøsepige. Jeg blev spurgt om jeg ville være fader for pigebarnet, kunne ikke få mig selv til at sige nej, for tænkte at forholdet til pigebarnet ville blive bedre når hun kom til verden - sådan er det desværre ikke!! Vi har også taget afstand til dem, da jeg simpelthen ikke kan holde hendes evindelige ævl om tøsen ud. Har sådan en lyst til at bede hende åbne øjnene og se, at den mellemste af drengene helt er glemt i deres børneflok.

:btopic når jeg synes hun bliver for meget, så forsøger jeg at skifte emne - eller sige at pigen er fuldstændig ligesom alle mulige andre børn i den alder! Også fortrækker hun ofte.. Ellers så forlader jeg simpelthen bordet også mænger mig med de andre.

Mht. julegave, så kan I jo vælge den "kedelige" udvej også give hende pengene, så kan de betragte det som et tilskud til gaverne, for det er da godt nok nogle dyre ønsker hun holder sig :o Ellers kan flere af jer måske gå sammen?

Håber ikke din juleaften bliver forpurret af hende :jul2:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er det bare mig fordi jeg ikke er mor endnu, så håber lidt at jer der er mødre kan kaste lys over denne situation.

Jeg har en svigerinde der blev mor i foråret. Siden hun har født taler hun KUN om sit barn. Hun spøger aldrig ind til hvordan vi andre har det eller hvordan de andre børn i familien har det.(det skal lige siges at min nevø på 4 år er hjerte barn så der er en del komplikationer og sygdom med guldklumpen og ikke engang her spøger hun til hvordan det går) Ligegyldigt hvad der bliver talt om vender hun det til at dreje sig om sig selv eller sit barn. Hun skal hele tiden fremhæve sit barn "se hun kan sidde, hun er meget mere fremme end de andre børn, hun kan selv spise.. :blabla Har mest lyst til at råbe "SÅ HOLD DOG KÆFT BARE I 5 MIN"

Her i går modtog jeg barnets ønske liste.

- trip trap stol

- katvig voksi pose

- børge mogensen gyngehest

- bobles

osv.. i bunden af ønske sedlen står der så "køb kun det der står på listen" Både min mand og jeg er studerende og har ikke 2000 kr til en stol eller en voksipose. Hvad har hun tænkt sig ?!?! :gal

Jeg frygter inderligt juleaften. Normalt elsker jeg jul, det er det bedste :jul4: Men i år skal vi være sammen med mandens familie, det plejer at være hyggeligt men i år er jeg "alene" med babyfreak da mine to andre svigerinder ikke kan deltage juleaften, (den ene er hos sin egen familie og den anden har vagt på hospitalet - hun er læge)

Hvis hun knævre om sit barn hele aftenen så kan det godt være at jeg bliver svær at håndtere.

Så piger:Hvornår kan jeg tillade mig at bede hende om at klappe i ?

Jeg kan mærke at jeg allerede nu har et dårligt forhold til barnet, jeg gider ikke lege med hende, holde hende osv. Tilgengæld elsker jeg at lege med de andre børn i familien, det gør helt ondt i hjertet når jeg skal beskrive hvordan jeg har det med hendes barn. Jeg synes bare det vil være så synd at "miste" et godt forhold til min nye niece pga. hendes sindsyge mor.

Beklager at det blev lidt langt, men tak hvis du læste hertil :jul3:

Har hun virkelig skrevet det?! :blink Det synes jeg simpelthen er så uforskammet! :klap Det er da lige før jeg ville købe noget der ikke stod på sedlen, udelukkende for at være provokerende :whistling

Jeg kan godt forstå du er ved at være træt af at høre på hende, men det er et virkeligt ømtåleligt emne, så jeg skulle godt nok være presset langt ud før jeg ville sige noget. Det virker som om hun er enormt usikker og derfor, ved at fremhæve datteren hele tiden, prøver at få den bekræftelse det godt kunne lyde som om hun har brug for. Kan du ikke måske bruge det til at grave lidt (mere) overbærenhed frem? Jeg tror, at jeg ville gøre som Ønskebebs siger: understrege, at hun er som alle andre børn og forlade rummet hvis hun bliver ved. Hvordan har din øvrige familie det med hende?

Jeg håber virkelig ikke det skal ødelægge din jul, men jeg kan godt forstå at du frygter det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For husfredens skyld ville jeg håbe på, at en af dem der er nærmere hende ville tage en kærlig snak med hende.

Altså hvis jeg havde en veninde eller søster der ikke kunne snakke om andet, så ville jeg sige det - på en pæn måde. Men du risikerer at puste til en glød her, der bliver til en stor ildebrand.

Så jeg ville bide det i mig - vend det døve øre til og snak med de andre - synd det går ud over hendes barn, at du mister interessen, men det er jo naturligt nok - man får for meget.

Med hensyn til julegave listen, så ville jeg sige til hende, at ønskerne ligger langt ud over det beløb, som I har råd til at give. Så kan hun jo vælge selv at finde nogle billigere (og mere rimelige) ønsker eller også må de finde sig i at få en mindre gave fra jer, og så kan de BARE ikke tillade sig at blive sure.

Håber det bliver en god jul alligevel :jul11:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den eneste der kan holde hende ud er min svoger (hendes man) og svigermor. Selv svigerfar er stået af og kom med en bemærkning om at julen ikkehandler om prisen på gaver men det at være sammen. Min kæreste flippede helt ud da hun nævnte at hun vil lave om på juletraditionerne. Alle gaver pakkes ind i én stor så går det hurtigere at åbne gaver. Hendes rækkefølge af juleaften traditionerne lyder nogenlunde sådan her:

1 åbne gaver

2 spise mad

3 gå hjem for baby skal sove..

I min familie er det sådan her:

børnene får en gave af nissen som de kan lege med det meste af dagen, for at "dulme nerverne" sidste år var det "postkontoret" har aldrig fået så mange breve fra julemanden på fem min. Der var SÅ hyggeligt :jul4:

1.vi ankommer til stedet og hygger med værterne og børnene tumler rundt og ser disney juleshow

2.vi spiser mad (2-3 timer)

3.vi danser om juletræet

4.vi spiser ris al á amonde (tror det er sådan det staves ;) )

5.vi åbner gaver

Klokken kan sagtens blive 2-3 stykker før vi er færdige med at hygge og snakke, men ungerne har fået gaver og der er ro på, de leger og hygger. Mmmmm det er jul.

Min kæreste/mand og sviger far flippede helt ud da babyfreak sagde hun ville lave om på tingene. Der kom jeg til at sige

; Du kan jo lave om på det når du holder jul med din familie og hvis det er et problem så skulle I bare have fået børn som de første" :oops Ikke så smart men jeg fik ros og skuldreklap fra resten af familien for at sætte hende på plads.

Det er sådan i min mand/kærestes familie at min svoger og svigerinde der fik børn først har valgt hvilket år der er farmor/farfar jul og hvilket der er mormor/morfar jul og så har vi andre indrettet os derefter. De har så også valgt at videreføre juletraditionerne fra mine svigerforældre (hvilket stemmer overens med det som jeg har beskrevet).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg esr flere ting i det her...

fra moderens side:

hun har fået et barn i foråret?? det er stadig nyt... det er det første barn? så ville alt for mig også handle om det mest dyrebare jeg havde i livet.. nemlig barnet...

der gik et år før jeg nogensinde kom ud af "ammehjerne" boblen... jeg glemte også at spørge til folk, og det var ik for at være ond... men tingene ændrer sig når man får børn og i laaang tid er det nærmest som at leve på en sky.. alt handler om det her dejlige englebarn man har skabt og man har kun øje for det.. men så snart det bliver hverdag igen (efter et år for mig) så begynder man at kunne se ud over sin næsetip...

jeg kan godt se hun gerne vil lave om på traditionerne.. det blev vi simpelthen også nød til da der kom små børn... og havde vi ikke fundet en løsning i min familie som vi alle kunne stå indefor, ja så havde der været problemer...

din side:

det er sku irreterende og hører om det samme konstant!! man får et anti parti!!! men kan det være du måske også fokuserer for meget på "problemet"? kan du lære at slippe det? altså lade det være det det er? tror hvis du slappede af i hendes selskab og bare lod det sive igennem, ville du personligt få det bedre med at være i samme stue som hende... kan næsten se mellem linierne at dine skuldre nærmest sidder oppe ved ørene og du har tics flere dage før du skal være sammen med hende?

julen er en hyggelig tid og synes det er fedt med at ungerne får en julegave inden maden (det gør vi nemlig også) men vi ville ikke kunne sidde 2-3 timer om maden og blive til 2-3 stykker om natten.. det synes jeg personlig ikke er børnevenligt, og der kan jeg godt se det fra hendes side... kunne i ikke mødes på halvvejen og så i åbnede liidt flere pakker inden aftensmaden? (mine børn er 2 og 6 år og kan den dag idag holde sig til maks 22-23 tiden)

desværre må jeg konstatere at man ændrer syn når man får børn og alle kommer nok til at sige.. okay.. de havde sku ret dem med børn;0) det gjorde jeg for jeg var sådan... hvor svært kan det være med de børn?? men der er meget at tage hensyn til og herhjemme er det dem før os.. og sådan tror jeg de fleste har det..

håber du kan slippe hende og lade hende være som hun er... find en måde du kan holde hende ud.. for er ret så bange for konsekvenserne hvis du pointerede noget;0)

jeg håber du får en fantastisk jul;0) (og havde det været mig med den ønskeliste havde de slet ikke fået noget til barnet!!!!!! for så ville jeg sige.. jamen der måtte kun købes det der stod på listen og det havde vi ikke råd til.... så kan det måske være hun tænker sig om næste år, og ungen forstår alligevel ik en pind i år!!) utaknemmlig er hvad hun er!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg esr flere ting i det her...

fra moderens side:

hun har fået et barn i foråret?? det er stadig nyt... det er det første barn? så ville alt for mig også handle om det mest dyrebare jeg havde i livet.. nemlig barnet...

der gik et år før jeg nogensinde kom ud af "ammehjerne" boblen... jeg glemte også at spørge til folk, og det var ik for at være ond... men tingene ændrer sig når man får børn og i laaang tid er det nærmest som at leve på en sky.. alt handler om det her dejlige englebarn man har skabt og man har kun øje for det.. men så snart det bliver hverdag igen (efter et år for mig) så begynder man at kunne se ud over sin næsetip...

jeg kan godt se hun gerne vil lave om på traditionerne.. det blev vi simpelthen også nød til da der kom små børn... og havde vi ikke fundet en løsning i min familie som vi alle kunne stå indefor, ja så havde der været problemer...

din side:

det er sku irreterende og hører om det samme konstant!! man får et anti parti!!! men kan det være du måske også fokuserer for meget på "problemet"? kan du lære at slippe det? altså lade det være det det er? tror hvis du slappede af i hendes selskab og bare lod det sive igennem, ville du personligt få det bedre med at være i samme stue som hende... kan næsten se mellem linierne at dine skuldre nærmest sidder oppe ved ørene og du har tics flere dage før du skal være sammen med hende?

julen er en hyggelig tid og synes det er fedt med at ungerne får en julegave inden maden (det gør vi nemlig også) men vi ville ikke kunne sidde 2-3 timer om maden og blive til 2-3 stykker om natten.. det synes jeg personlig ikke er børnevenligt, og der kan jeg godt se det fra hendes side... kunne i ikke mødes på halvvejen og så i åbnede liidt flere pakker inden aftensmaden? (mine børn er 2 og 6 år og kan den dag idag holde sig til maks 22-23 tiden)

desværre må jeg konstatere at man ændrer syn når man får børn og alle kommer nok til at sige.. okay.. de havde sku ret dem med børn;0) det gjorde jeg for jeg var sådan... hvor svært kan det være med de børn?? men der er meget at tage hensyn til og herhjemme er det dem før os.. og sådan tror jeg de fleste har det..

håber du kan slippe hende og lade hende være som hun er... find en måde du kan holde hende ud.. for er ret så bange for konsekvenserne hvis du pointerede noget;0)

jeg håber du får en fantastisk jul;0) (og havde det været mig med den ønskeliste havde de slet ikke fået noget til barnet!!!!!! for så ville jeg sige.. jamen der måtte kun købes det der stod på listen og det havde vi ikke råd til.... så kan det måske være hun tænker sig om næste år, og ungen forstår alligevel ik en pind i år!!) utaknemmlig er hvad hun er!!!

Er HELT ENIG i det med rødt! Hvad f... bilder hun sig ind??? Det var ikke gået hos mig.

Jeg kan godt forstå, at du er vildt irriteret, det ville jeg nok også være, men som de andre skriver, vil det måske (især til jul) være bedst at prøve at finde rummeligheden (endnu mere) frem og så bare vende det døve øre til, når hun starter på sine tirader om sin fantastiske datter.

Jeg har en datter på 4 år, som juleaften holder ud, indtil vi sidder i bilen på vej hjem. Og det er lige meget om klokken så er 22 eller 03. Hun skal IKKE gå glip af noget ;) Så i vores tilfælde er det ikke nødvendigt at tage så meget hensyn.

Jeg synes dog godt, at I kan åbne lidt gaver inden maden, når de er nødt til at køre tidligt hjem. Når det så er sagt, så er et barn født i foråret jo slet ikke bevidst om, at det er jul, og ved ikke, at hun går glip af noget, så jeg vil mene, at det nok i højere grad er nødvendigt at tage lidt hensyn om et par år. Jeg synes dog heller ikke, at hun kan komme og "kræve" at traditionerne bliver lavet om. Så må hun holde sin egen jul med egne traditioner, hvor det så er hendes "regler" der gælder.

Mon ikke de kunne lægge hende til at sove derhjemme hvor I holder jul, så de kunne blive længere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I julens ånd skal jeg forsøge at give hende plads.. :) :jul7:

Jo det er deres første barn.. men det hendes opførsel er ekstrem.. Det er kun svigermor og babyfreak der holder barnet, faderen må ikke engang skifte ble på barnet eller give hende tøj på (det er sQ da noget galt med hende)

Problemet er også lidt at før hun blev mor så handlede ALT om hende og hvis du ikke spurgte ind til hende og hendes mands liv så var det min og de andre svigerinders skyld at hun blev stresset, at de ikke blev gravide fra den ene dag til den anden, at deres bil gik i stykker osv osv.

Er vild med ideén om ikke at give noget pga listen :rolleyes Måske skulle man købe et kort og skrive.. Kære XXXX i år må du nøjes med kærlighed for din onkel og jeg har ikke økonomi til dine dyre ønsker...

Synes også det er lidt synd for de andre børn i familien, f.eks få fortæller min nevø på 4 (ham med hjertefejl) tit om besøg og undersøgelser på hospitalet, og bliver afbrudt af hende fordi hun skal fortælle nogen enten om sig selv eller om barnet. (Det skal lige siges at hele familien har fået af vide af forskellige børnepsykologer at han skal have lov til at fortælle, da det er hans måde at bearbejde sygdommen på)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå du synes det er svært. :kram2

Jeg har en datter fra juni måned og ja, ens liv handler meget om hvad hun kan nu og hvor længe hun sover osv osv. Jeg skal også huske mig selv på at spørge ind til mine (single)veninder - dem med børn er lidt mere forstående ;) Så måske er der bare ikke nogen, der har fortalt hende at hun har glemt omverdenen? Jeg tænker at man stille og roligt kunne hjælpe hende ud af "amme-boblen". Noget a la "Ja, det er rigtig flot din datter allerede kan sidde, hun er godtnok foran! Men selvom hun er super kær, så skal hele aftenen jo ikke kun handle om hende. Jeg har slet ikke fået fortalt dig at bla bla bla"

Jeg tænker også lidt, at det også godt kan skyldes at dig og det meste af din svigerfamilie er kommet ind i en ond cirkel. For det er hel naturligt at man fravælger barnet, når moren er sådan. Og det gør de andre familiemedlemmer også. Og det kan moren måske mærke - så hun føler hun bliver nødt til hele tiden at fremhæve sit barn, da det ellers bliver overset? Så måske du næste gang i ses giver barnet lidt ekstra opmærksomhed og lytter interesseret i hvad moren fortæller om hendes udvikling, så moren føler sig mere tryg og dermed ikke har samme behov for at prale?

Med hensyn til "ønske"sedlen (som jo rent faktisk er en bestillingsseddel) så ville jeg have meget svært ved ikke selv at spørge "om der ikke kan komme nogle mindre dyre bestillinger på den såkaldte ønskeseddel" Nok lidt frækt - men det er det f*ndme også at skrive man ikke må købe andet!!! :prik

Med hensyn til juleaften - så fik hun vel ikke lov til at lave om på rækkefølgen? I vores familie, når der er børn under 6-7 år gemmer vi ris a la manden til efter børnene har pakket op.

Håber du får en god juleaften. Nu er hendes datter jo ikke ældre end at det er ligemeget, men husk at julen er børnenes fest, så om nogle år, så kan det godt ske det bliver mere på børnenes præmisser end de voksnes traditioner... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I julens ånd skal jeg forsøge at give hende plads.. :) :jul7:

Jo det er deres første barn.. men det hendes opførsel er ekstrem.. Det er kun svigermor og babyfreak der holder barnet, faderen må ikke engang skifte ble på barnet eller give hende tøj på (det er sQ da noget galt med hende)

Problemet er også lidt at før hun blev mor så handlede ALT om hende og hvis du ikke spurgte ind til hende og hendes mands liv så var det min og de andre svigerinders skyld at hun blev stresset, at de ikke blev gravide fra den ene dag til den anden, at deres bil gik i stykker osv osv.

Er vild med ideén om ikke at give noget pga listen :rolleyes Måske skulle man købe et kort og skrive.. Kære XXXX i år må du nøjes med kærlighed for din onkel og jeg har ikke økonomi til dine dyre ønsker...

Synes også det er lidt synd for de andre børn i familien, f.eks få fortæller min nevø på 4 (ham med hjertefejl) tit om besøg og undersøgelser på hospitalet, og bliver afbrudt af hende fordi hun skal fortælle nogen enten om sig selv eller om barnet. (Det skal lige siges at hele familien har fået af vide af forskellige børnepsykologer at han skal have lov til at fortælle, da det er hans måde at bearbejde sygdommen på)

Ihh!! Så kan det først gøre mig hidsig at hun afbryder!! Jeg ville ikke kunne lade være med at sige næste gang - lad dog drengen tale ud, det er noget mere vigtigt for ham at fortælle færdigt end det er for dig at fortælle din historie!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde sendt en ønskeseddel til hende:

Burberry taske

Gucci Ur

Bærbar computer

40 tommer fladskærm

Køb venligst kun noget af det der står på listen. :rolleyes

Jeg havde skrevet eller ringet til dem, og bedt dem komme med en ny liste, hvor tingene ikke kostede så meget. Det har jeg gjort ved min søster i år fx, fordi hun kun har dyre ønsker.

Udover det, så ville jeg nok opfinde det perfekte barn... Bare lade som om jeg havde en veninde med det PERFEKTE barn..

"Ej, kan hun ikke bla bla? Min venindes pige på (lige 14 dage yngre) gør ellers..." :whistling Og sådan ville jeg køre den HELE vejen!! Måske med et.. "Ej, din pige skal da nok komme med.. Tror da det er meget almindeligt de ikke kan det endnu" til slut..

Det er muligvis virkelig ondt, men så kan hun altså lære at tie stille..

Ellers havde jeg bare talt om noget andet. Ej, siger du at du har købt en ny kjole til hende - se jeg har lige købt en ny taske! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh!! Så kan det først gøre mig hidsig at hun afbryder!! Jeg ville ikke kunne lade være med at sige næste gang - lad dog drengen tale ud, det er noget mere vigtigt for ham at fortælle færdigt end det er for dig at fortælle din historie!

Det havde jeg også gjort.

Ellers havde jeg bare højt sagt til drengen: Det skal du ikke tænke på hun gør.. Nogle voksne har ikke lært at vente på det bliver deres tur. Det er godt du er så dygtig til det, hvis vi går herind så kan du fortælle mig det, jeg vil gerne høre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun virker da godt nok for viderekommende og det lader jo til hun har haft nogle issues også før hun blev gravid og nu er det så bare blevet overført til barnet.

Jeg tror bare jeg enten ville give lidt penge til tilskud til en af de dyre ting, eller købe en ting der ikke står på ønskesedlen, bare for at være på tværs.

Du kan også undlade at give en gave, det er vel ok når barnet ikke er ældre, jeg synes bare det er synd for barnet at undlade at købe gave når det bliver stort nok til at forstå. Barnet skal trods alt ikke lide mere en højst nødvendigt pga den mor.

Det er sgu da også mærkeligt at komme og diktere julen. For det første er barnet ikke gammelt nok til at fatte en meter og for det andet er det hende der er gæst. Hun kan evt. komme med ønske om at holde julen tidligere - det er der jo flere der gør, men ikke diktere som jeg synes det lyder til hun gør.

Herhjemme holder vi jul fuldstændig som før vi fik barn. Sebastian må gerne få en julegave før/under maden hvis han bliver for utålmodig, men ellers venter han til der er spist aftensmad og danset om juletræet. Han holder sig som regel vågen, men går han i brædderne så åbner han gaver fordelt ud over julen, det synes jeg er helt fint.

Jeg tror ikke du kan nå ind til hende, ikke når hun også var spøjs før, så det er nok bare om at undgå hende så vidt muligt og så holde juleglæden. du kan jo altid håbe at manden engang bliver træt af hende og skifter hende ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde sendt en ønskeseddel til hende:

Burberry taske

Gucci Ur

Bærbar computer

40 tommer fladskærm

Køb venligst kun noget af det der står på listen. :rolleyes

Jeg havde skrevet eller ringet til dem, og bedt dem komme med en ny liste, hvor tingene ikke kostede så meget. Det har jeg gjort ved min søster i år fx, fordi hun kun har dyre ønsker.

Udover det, så ville jeg nok opfinde det perfekte barn... Bare lade som om jeg havde en veninde med det PERFEKTE barn..

"Ej, kan hun ikke bla bla? Min venindes pige på (lige 14 dage yngre) gør ellers..." :whistling Og sådan ville jeg køre den HELE vejen!! Måske med et.. "Ej, din pige skal da nok komme med.. Tror da det er meget almindeligt de ikke kan det endnu" til slut..

Det er muligvis virkelig ondt, men så kan hun altså lære at tie stille..

Ellers havde jeg bare talt om noget andet. Ej, siger du at du har købt en ny kjole til hende - se jeg har lige købt en ny taske! :rolleyes

haha - det var nok også sådan jeg ville gøre :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at din svigerinde kan mærke at i ikke kan lide hende og det gør hende rigtig utilpas, derfor vælger hun at sætte fokus på barnet for det er noget alle kan se og elske.

D

Selvom hun ikke lader sin mand skifte ble, mener du at der er noget glat, har du spurgt ind til hvorfor han ikke MÅ. Det.....Da der kan være en anden grund som du overhovedet ikke kender til. Men man antager bare der er noget galt fori det går imod normalen af hvad de fleste gør

Vi har haft ligende konflikt med min svigerinde alle antog og analyserede på hvorfor dit og hvorfor dat, gik om den varme grød INGEN spurgte indtil hinanden men var ved at brække sig over hvad hinanden sagde.

(nu er jeg ikke særlig konflikt sky og spurgte direkte) vi fik taget hul på bylden og den var grim rigtig grim men vi fik snakket tingene rigtig godt igennem det tog tid men idag har vi det faktisk hyggeligt.

Mht gaver luk op og bræk dig over den liste, det er jo ikke en bestillingsliste hvor man kan gøre krav :whistling Og mht den ville jeg bare

give et gavekort.

Jeg kan fortælle dig at vi har en konflikt med mine svigerforældre, o jeg har fortalt dem hvad jeg føler om situationen som omhandler vores det nyeste barn som er født med vanskeligheder.

Min svigermor kommer af en familie hvor man ikke taler følelser og ikke kan lave fejl. Jeg sagde til hende at det eneste jeg ville var at hun skulle sige undskyld og så ville jeg glemme det hele. Men det vil hun ikke men ringede derimod i foregårs og sagde de havde bestemt at de voksne skulle have store gaver og jeg tænkte fint hun skal betale hvis hun ikke vil sige undskyld :whistling :whistling

Så min ønskeliste kom pludselig til at se sådan her ud.

Louie Vitton weekendtaske

LV hverdagstaske den mellem store

Wellness ophold inkl behandlinger

Ole Lynggard ring

Jeg ved jeg ikke får nogle af tingene men jeg ved også at hun er klog nok og vide det er "prisen" for en undskyldning

Min mand ønsker sig nye sofaer ja ja :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå du synes det er svært. :kram2

Jeg tænker også lidt, at det også godt kan skyldes at dig og det meste af din svigerfamilie er kommet ind i en ond cirkel. For det er hel naturligt at man fravælger barnet, når moren er sådan. Og det gør de andre familiemedlemmer også. Og det kan moren måske mærke - så hun føler hun bliver nødt til hele tiden at fremhæve sit barn, da det ellers bliver overset? Så måske du næste gang i ses giver barnet lidt ekstra opmærksomhed og lytter interesseret i hvad moren fortæller om hendes udvikling, så moren føler sig mere tryg og dermed ikke har samme behov for at prale?

Jeg er meget enig i det her! Det kan vældig hurtigt blive en meget ond cirkel, som alle sidder fast i. Måske du kan være den stærke og overskudsagtige der prøver at ændre i mønstrene? Det er ikke nemt, men det kan da ikke skade at prøve?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker også, at i alle er endt i en ond cirkel, som bare gør det værre og værre, fordi i har fået nok, og det kan hun mærke, og bliver mere og mere usikker og derfor mere utålelig.

Jeg er selv meget optaget af vores adoption og alt det, så kan også blive ved og ved og ved med at snakke adoption, og derfor er det dejligt at have nogle familiemedlemmer og venner, som kan dreje emne, når det bliver for meget.

Så ros barnet og sig hun er et dejligt barn, og prøv at skifte emne, og ellers så prøv en helt anden taktik, spørg, spørg spørg og spørg lidt mere ind til detaljer og det hun siger.

Der en klog mand indenfor psykologien, som snakker om, at mennesker med eks skizofreni, som har nogle virkelig virkelig sære tvangstanker eller vrangforstillinger, hvis man lader dem snakke længe nok om disse tanker, så kommer de på et tidspunkt derud, hvor de selv kan se, at det er for urealistisk og ikke rigtigt. Måske samme fremgangsmåde kan virke på svigerinden. Jeg synes da det kunne være et forsøg værd. Spørg evt, om du må komme med ud og skifte datteren osv.

Hvad angår det at hun afbryder drengen, der skal hun dog irettesættes og fortælles, at drengen lige skal have lov til at fortælle om oplevelserne og føle sig set og hørt, og så vil du gerne høre mere om hendes oplevelser med datteren.

og med julegaverne, så ring til dem og snak med dem om de enten vil vente med en gave til barnet til til næste år, og i så slår pengene sammen fra i år og næste år og køber en større gave, eller om de vil komme med en gaveliste på gaver, som er til at betale sig fra. Og så spørg om de seriøst regner med at alle i familien har råd til at give dem gaver til minimum 800 kr. ? og om de så giver tilsvarende beløb til niecer og nevøer???

For i er jo nok ikke de eneste, som har studset over den gaveliste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ov jeg glemte helt at kommentere på det med juletraditionerne, så er det selvfølgelig træls at skulle lave for meget om, men man bør også kunne indgå et kompromi. Måske sørge for at alle gaverne evt var pakket op ved en 22-23 tiden, så børn og trætte sjæle kan få lidt ro og ellers så ungerne har lidt tid at lege i, og så kan man evt. holde en pakkeleg, hvor hver enkelt har taget en lille ting med, og gerne så ubrugelig som mulig :), det er simpelthen sååå sjovt, det har vi gjort de juleaftner, hvor vi børn var blevet for store til at få legetøj og der ikke var børnebørn endnu.

Men vi selv var små fik vi altid en gave om morgnen, og så igen efter at havde spist, for at gøre ventetiden mere udholdelig. Jeg var selv som lille så spændt og det til trods for, at jeg vidste hvad jeg fik i nogle af gaverne, at jeg slet ikke kunne spise noget under hele middagen.

Og det med at juleaften kan trække ud til en 2-3 om natten, ja det er jo ikke, som mange har sagt særlig børnevenlig, også selvom børnene har fået deres gaver, så vil man som barn jo gerne være med til det hele :)

Min søster har valgt at holde jul på deres børns præmisser fuldstændigt, de år, hvor mine forældre er hos os (hver anden år) og der bliver de fleste gaver faktisk åbnet om morgnen, og så er der en 3-4 gaver til om aftnen, så har ungerne også mulighed for at kunne lege med alt det, som de har fået i løbet af dagen og om aftnen. De får altså en gave om morgnen, og så en igen ved en 11 tiden og sådan fremad, så de også når at se og have glæde af alt det legetøj, som de får

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun virker da godt nok for viderekommende og det lader jo til hun har haft nogle issues også før hun blev gravid og nu er det så bare blevet overført til barnet.

Jeg tror bare jeg enten ville give lidt penge til tilskud til en af de dyre ting, eller købe en ting der ikke står på ønskesedlen, bare for at være på tværs.

Du kan også undlade at give en gave, det er vel ok når barnet ikke er ældre, jeg synes bare det er synd for barnet at undlade at købe gave når det bliver stort nok til at forstå. Barnet skal trods alt ikke lide mere en højst nødvendigt pga den mor.

Det er sgu da også mærkeligt at komme og diktere julen. For det første er barnet ikke gammelt nok til at fatte en meter og for det andet er det hende der er gæst. Hun kan evt. komme med ønske om at holde julen tidligere - det er der jo flere der gør, men ikke diktere som jeg synes det lyder til hun gør.

Herhjemme holder vi jul fuldstændig som før vi fik barn. Sebastian må gerne få en julegave før/under maden hvis han bliver for utålmodig, men ellers venter han til der er spist aftensmad og danset om juletræet. Han holder sig som regel vågen, men går han i brædderne så åbner han gaver fordelt ud over julen, det synes jeg er helt fint.

Jeg tror ikke du kan nå ind til hende, ikke når hun også var spøjs før, så det er nok bare om at undgå hende så vidt muligt og så holde juleglæden. du kan jo altid håbe at manden engang bliver træt af hende og skifter hende ud.

:blink Det synes jeg nu ikke man skal håbe for nogen.... Slet ikke når der er børn :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også det er fair at tilpasse julen til børnene..

Vi plejer at spise 17.30 senest kl 18.. Også risalamande.. Også går alle børnene tur med vovsen, mens moder er i køkkenet og vasker op :rolleyes

Cirka kl 20 danser vi om juletræ og kl 22, plejer juleslikket komme ind og gaverne er ved at være pakket op :) Vi voksne sidder nu somr egel til 1-2-3 srykker og hygger os, og børnene går kolde når de har lyst :)

Til nu, har alle børn og deres forældre så også overnattet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:blink Det synes jeg nu ikke man skal håbe for nogen.... Slet ikke når der er børn :unsure

Det er så din holdning . Hvis ægteskabet er dårligt, hvilket TS antyder så er det langt bedre for et barn at have 2 lykkelige forældre end 2 der er sammen og ulykkelige. Det er min mening og den har jeg vel lov at have ligesom du har lov at have din, men jeg håber da de kan finde ud af det alle sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille (lang) opdatering. :rolleyes

Først, det lyder som om nogle af jer har misforstået vores juleaften.. Børnene bliver ikke holdt oppe til kl 2-3 stykker, der er de for længst gået døde i legetøj, juleknas og alt det andet der hører juleaften til. (vi plejer at være færdige med gaver kl 23-24)

Nå.. I lørdags var hele familien samlet til klippeklister, konfekt og julehygge. Jeg prøvede som I nævnte at spørge ind til hendes barn, men hver gang jeg spurgte om noget eller spurgte ind til det hun fortalte blev hun irriteret over at jeg spurgte, hun kom med en kommentar "du har rigtig nok travlt med hvordan det går med mit barn" Det var så slemt at min svigermor bad hende tale pænt (den havde jeg ikke lige set komme fra svigermor)

Jeg fik nævnt julegaverne og sagde at jeg synes at ønskerne var/er lidt for peberede og om der var noget andet vi kunne købe. Hvortil jeg fik svaret at hvis jeg virkelig ikke kan undvære penge til datterens gave så skulle jeg slet ikke købe noget. Min kæreste fløj op under loftet og sagde meget diplomatisk at vi har 400 kr. til rådighed til fornøjelser og gaver som det ser ud pt, han forklarede hende at vi sparer op i et helt år for at have råd til julen og hvis vores "bidrag" ikke er godt nok så kunne datteren bare undvære gave. Synes det var SÅ sejt sagt. Jeg kunne se at babayfreak blev flov, men hendes eneste kommentar var "som om I ville blive glade for en ting til en 50´er" Jeg er opdraget sådan at det ikke er prisen det kommer an på men tanken. Den bedste gave jeg har fået er en mosterholder af min nevø, den er ikke særlig køn men den har charme. :jul2:

:btopic Hen ad aftenen kom hun og gav mig datteren :blink :glad , da jeg havde siddet med hende i 2 min skulle jeg derhen hvor man ikke kan sende andre og rakte babyen hen til sin far (kaldet xx). babyfreak fløj gennem lokalet og rev datteren ud af xx's arme. Jeg spurgte stille "Skal hun have mad?" hvor til jeg fik svaret " Nej, men XX kan ikke finde ud af at holde hende rigtigt" SÅ blev svigermor gal. Min kæreste og jeg valgte at tage de store børn (9, 4, og 3 år) med ud i haven for at lede efter nisser. Synes ikke de skulle se farmor være SÅ vred.

Min svoger fortalte mig senere på aftenen at svigermor havde sagt at XX er en god far og han gør sit bedste. Svigermor havde sagt til babyfreak at hun godt kunne forstå at det var/er svært at give slip når det er ens første, men babyfreak bliver nødt til at give slip i hvertfald overfor XX.

Puhaa jeg frygter juleaften.. Hvis det ikke bliver bedre.. Kære Julemand jeg ønsker mig en dejlig juleaften med massere af børnesmil, god stemning og julehygge. :jul4:

tak fordi I læste med, opdateringen blev lidt (for )lang :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille (lang) opdatering. :rolleyes

Først, det lyder som om nogle af jer har misforstået vores juleaften.. Børnene bliver ikke holdt oppe til kl 2-3 stykker, der er de for længst gået døde i legetøj, juleknas og alt det andet der hører juleaften til. (vi plejer at være færdige med gaver kl 23-24)

Nå.. I lørdags var hele familien samlet til klippeklister, konfekt og julehygge. Jeg prøvede som I nævnte at spørge ind til hendes barn, men hver gang jeg spurgte om noget eller spurgte ind til det hun fortalte blev hun irriteret over at jeg spurgte, hun kom med en kommentar "du har rigtig nok travlt med hvordan det går med mit barn" Det var så slemt at min svigermor bad hende tale pænt (den havde jeg ikke lige set komme fra svigermor)

Jeg fik nævnt julegaverne og sagde at jeg synes at ønskerne var/er lidt for peberede og om der var noget andet vi kunne købe. Hvortil jeg fik svaret at hvis jeg virkelig ikke kan undvære penge til datterens gave så skulle jeg slet ikke købe noget. Min kæreste fløj op under loftet og sagde meget diplomatisk at vi har 400 kr. til rådighed til fornøjelser og gaver som det ser ud pt, han forklarede hende at vi sparer op i et helt år for at have råd til julen og hvis vores "bidrag" ikke er godt nok så kunne datteren bare undvære gave. Synes det var SÅ sejt sagt. Jeg kunne se at babayfreak blev flov, men hendes eneste kommentar var "som om I ville blive glade for en ting til en 50´er" Jeg er opdraget sådan at det ikke er prisen det kommer an på men tanken. Den bedste gave jeg har fået er en mosterholder af min nevø, den er ikke særlig køn men den har charme. :jul2:

:btopic Hen ad aftenen kom hun og gav mig datteren :blink :glad , da jeg havde siddet med hende i 2 min skulle jeg derhen hvor man ikke kan sende andre og rakte babyen hen til sin far (kaldet xx). babyfreak fløj gennem lokalet og rev datteren ud af xx's arme. Jeg spurgte stille "Skal hun have mad?" hvor til jeg fik svaret " Nej, men XX kan ikke finde ud af at holde hende rigtigt" SÅ blev svigermor gal. Min kæreste og jeg valgte at tage de store børn (9, 4, og 3 år) med ud i haven for at lede efter nisser. Synes ikke de skulle se farmor være SÅ vred.

Min svoger fortalte mig senere på aftenen at svigermor havde sagt at XX er en god far og han gør sit bedste. Svigermor havde sagt til babyfreak at hun godt kunne forstå at det var/er svært at give slip når det er ens første, men babyfreak bliver nødt til at give slip i hvertfald overfor XX.

Puhaa jeg frygter juleaften.. Hvis det ikke bliver bedre.. Kære Julemand jeg ønsker mig en dejlig juleaften med massere af børnesmil, god stemning og julehygge. :jul4:

tak fordi I læste med, opdateringen blev lidt (for )lang :whistling

Puha, hun lyder godt nok også til at være for viderekommende. Synes da at det er positivt, at din svigermor får sagt fra samt dig samt din kæreste - I har gjort det helt rigtige.

NØJ, hvor ville være jeg blive vred og ked af det som mand, hvis min kone ikke ville lade mig holde mit eget barn. Hvad bilder hun sig dog ind?

Håber I får en god juleaften, og at babyfreak ser på sig selv med objektive briller - så må hun da indse, at hun opfører sig helt urimeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville godt nok blive vred over den kommentar med om i ikke havde råd, og det med gaven til 50er.

Det hedder vel ønsker og ikke krav? ;)

Ellers er der da noget jeg lige skal ha vendt med den julemand der :P

Synes det er fedt i fik sagt fra og at hun også blev sat på plads af svigermor. Måske var hendes bæger også fyldt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder paa mig, som om du ikke behoever goere andet end det, der staar eller kommer paa din egen regning. Dine andre familiemedlemmer virker til at have faaet nok og tage affaere, saa du kan slappe lidt af mkring din egen rolle. Det er godt, I kunne tage de andre boern med udenfor, og jeg tror nu nok hun skal vaere kommet en tand til fornuft, naar I naar til jul. Alternativt saa kulminerer det til jul, men saa er I nok ovre et eller andet punkt, hvor hun selv maa indse, at den er gal. Jeg haaber dog at I faar julero :jul2:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER