Nafrimi

Spiser du hudorme, klove/hove lus og andre insekter ???

13 indlæg i dette emne

Vidste du hvad nogle E-numre og fine ord som f.eks. gelatine reelt dækker over ?

Synes det er skægt som folk bliver forargede/forkvalmede når de hører det. Men det er som regel ikke mere klamt end at man gladeligt spiser det igen og igen :D

Personligt spiser jeg det med velbehag. Også flæskesvær selvom grise også får hudorme/bumser...

Gelatine udvindes af knogler, hove, klove, hud og sener fra slagtede dyr.

Gelatine flere egenskaber som for eksempel emulgeringsmiddel, geleringsmiddel, bindemiddel og fortykkelsesmiddel. En lang række forarbejdede fødevarer som f.eks. kødpålæg, kager, desserter og slik, herunder vingummi, indeholder gelatine. Gelatine anvendes også i private husholdninger i form af husblas.

Farvestoffer udvindes ofte af insekter.

Flæskesvær produceres selvom der er hudorme, bumser og andre sjove ting i huden. Uuuuhm ristede bumser...

I softice bruges også animalsk fedtstof fra svin. Tænk hvor mange muslimer og vegetarer der gladeligt og intetanende indtager svin om sommeren.

Disse E-numre er fremstillet af insekter:

E-120: Farvestof. Stoffet udvindes af insektet skjoldlus. Bruges især til slik. Næsten enhver slikpose har E120 med på ingredienslisten. Se selv efter næste gang du åbner en pose.

E-904: Overfladebehandlingsmiddel udvundet af en orientalsk bladlus Bruges til slik, tabletter og frugt, især æbler

Velbekomme :sandie :haha:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:prik

Lige midt i min frokost Annette... ikke sejt :sm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ved at i de der blå sports drikke, som man engang kunne få var der arabisk gummi i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ved at i de der blå sports drikke, som man engang kunne få var der arabisk gummi i...

Arabisk gummi er stadig i mange ting.Kaldes også akaciegummi, 414. Bruges bla. i tyggegummi, så vidt jeg husker.

Mere info fåes her :E-Numre

Du kan sagtens få blå sportsdrik endnu, både som sodavand og gatorade.

Tror generelt ikke man skal tænke for meget over hvad man spiser, når det kommer til det "skjulte" indhold, hvis man skal bevare sin appetit. Vi elsker flæskesvær herhjemme, og spiser dem med velbehag. Man skal jo have 7 pund skidt om året, hvorfor ikke så få dem der hvor det smager godt? :lol :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhmm elsker også flæskesvær.... :mam

Men ja tror bare man skal lade være med at tænke så meget på sådan noget... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle de ting du nævner spiser jeg glædeligt :rolleyes På nær flæskesvær :puke :puke Jeg kan simpelthen ikke klare tanken om at spise hud.. Og slet ikke med bumser og hudorme og stempler og hår osv :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den røde farve i spegepølse og røde pølser kommer fra lus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... hvor skulle det være mere ulækkert at spise insekter end andre dyr? Det er vel bare hvad man er vokset op med :)

Men jo det lyder da lidt klamt når du lige nævner det, men jeg fortsætter med at spise det :)

Har sommetider undret mig over hvem der fandt på man kunne spise æg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sommetider undret mig over hvem der fandt på man kunne spise æg?

Ja :D

Hov, der kom noget ud af røven på den høne der. Det æder jeg :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja :D

Hov, der kom noget ud af røven på den høne der. Det æder jeg :lol

:haha :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEg spiser det gladeligt - jeg skal bare ikke tænke på hvad det er ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vidste du hvad nogle E-numre og fine ord som f.eks. gelatine reelt dækker over ?

Synes det er skægt som folk bliver forargede/forkvalmede når de hører det. Men det er som regel ikke mere klamt end at man gladeligt spiser det igen og igen :D

Personligt spiser jeg det med velbehag. Også flæskesvær selvom grise også får hudorme/bumser...

Gelatine udvindes af knogler, hove, klove, hud og sener fra slagtede dyr.

Gelatine flere egenskaber som for eksempel emulgeringsmiddel, geleringsmiddel, bindemiddel og fortykkelsesmiddel. En lang række forarbejdede fødevarer som f.eks. kødpålæg, kager, desserter og slik, herunder vingummi, indeholder gelatine. Gelatine anvendes også i private husholdninger i form af husblas.

Farvestoffer udvindes ofte af insekter.

Flæskesvær produceres selvom der er hudorme, bumser og andre sjove ting i huden. Uuuuhm ristede bumser...

I softice bruges også animalsk fedtstof fra svin. Tænk hvor mange muslimer og vegetarer der gladeligt og intetanende indtager svin om sommeren.

Disse E-numre er fremstillet af insekter:

E-120: Farvestof. Stoffet udvindes af insektet skjoldlus. Bruges især til slik. Næsten enhver slikpose har E120 med på ingredienslisten. Se selv efter næste gang du åbner en pose.

E-904: Overfladebehandlingsmiddel udvundet af en orientalsk bladlus Bruges til slik, tabletter og frugt, især æbler

Velbekomme :sandie :haha:

Shit Annette - jeg havde ellers tænkt mig at gå ombord i en pose familieguf, men jeg tror lige jeg venter en dag til jeg lykkeligt har glemt det her. Yrk.

Ja :D

Hov, der kom noget ud af røven på den høne der. Det æder jeg :lol

For satan da - hahaha - stop ellers dør jeg af grin :haha :haha

Måske man skal lave en gang omelet til natmad i dag :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle de ting du nævner spiser jeg glædeligt :rolleyes På nær flæskesvær :puke :puke Jeg kan simpelthen ikke klare tanken om at spise hud.. Og slet ikke med bumser og hudorme og stempler og hår osv :puke

Jeg kan simpelthen heller ikke få dem ned... Og man ved bare, at ser man blå/lilla stempel, så kan man være sikker på der også har været en byld, for de kommer der hvor grisen bliver stemplet :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER