MforMor

Tager I hensyn til familien ved planlægning af baby?

43 indlæg i dette emne

Hej søde piger

Hmm ja, som nogle af måske har læst i min møffe-tråd, er vi jo godt på vej til at starte PB. Jeg skal have fjernet min spiral d. 11/11, og så burde jeg få ægløsning omkring d. 19 eller deromkring. Jeg ved godt, at det er de færreste, som negler en graviditet i første hug, men samtidig vil det jo også være naivt at tro, at det IKKE kan ske i første hug.

Sagen er, at min svigerinde skal giftes næste år til august. Den sidste weekend af august hvilket vil sige d. 25. Skulle jeg blive gravid, vil min termin altså komme til at ligge MEGET tæt på brylluppet. Prøvede lige med en terminsberegner, og den sagde omkring 11/8. Hmmm.... Det er kun 14 dage fra brylluppet, og i princippet kan jeg jo risikere at gå så meget over tiden, at det vil få indflydelse på min/vores deltagelse i brylluppet.

Jeg tænker derfor nu, om vi af hensyn til dem burde vente en måned mere med at gå igang og så beskytte os med kondom ved næste ægløsning? Dermed ville jeg også med nogenlunde god samvittighed kunne deltage i de fleste julefrokoster uden at skulle lade være med at drikke alkohol - dermed ville folk formentlig ikke få mistanke om, at vi prøver.

Eller bør man snarere have den indstilling, at børn kommer, når de kommer? Jeg vil VIRKELIG gerne være mor. I går allerhelst.

Men jeg er i tvivl! Det skulle jo også helst være sådan, at alle kunne se frem til vores baby og ikke gå og være bange for, at han/hun kommer midt i et bryllup.

Hvad synes I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ville jeg ikke tage hensyn til- overhovedet!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg ikke tage hensyn til- overhovedet!!!

Haha, dejligt kontant svar :loveshower :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jeg heller ikke tage hensyn til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke tage hensyn til det. :) Slut-færdig bum ;)

(Og jeg ville som brud ikke forvente, at nogen tog hensyn til det til mit bryllup)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville som de andre heller ikke tage hensyn til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke tage hensyn til det. :) Slut-færdig bum ;)

(Og jeg ville som brud ikke forvente, at nogen tog hensyn til det til mit bryllup)

Enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man vil jo altid kunne finde argumenter for at udskyde det... Og man kunne også sige at hvis I blev gravide i første hug, så ville du måske have født inden. Mens at hvis I venter en måned, så sad du måske højgravid til brylluppet (= risiko for at vandet gik lige midt i kirken ;)). Og hvis I venter endnu længere (eller ikke er heldige i første forsøg) så sidder du måske og er to måneder henne til brylluppet og får virkelig svært ved at forklare, hvorfor du ikke drikker. :rolleyes

Haha, hvor lyder det pessimistisk at finde negative ting ved det hele. Lad os istedet vende det sådan, at en baby er så glædelig en nyhed, at jeg er sikker på, at den vil være kærkommen uanset hvornår :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man vil jo altid kunne finde argumenter for at udskyde det... Og man kunne også sige at hvis I blev gravide i første hug, så ville du måske have født inden. Mens at hvis I venter en måned, så sad du måske højgravid til brylluppet (= risiko for at vandet gik lige midt i kirken ;)). Og hvis I venter endnu længere (eller ikke er heldige i første forsøg) så sidder du måske og er to måneder henne til brylluppet og får virkelig svært ved at forklare, hvorfor du ikke drikker. :rolleyes

Haha, hvor lyder det pessimistisk at finde negative ting ved det hele. Lad os istedet vende det sådan, at en baby er så glædelig en nyhed, at jeg er sikker på, at den vil være kærkommen uanset hvornår :)

Ja, jeg er jo sådan set enig. Tænker også at med en termin d. 11. vil baby jo FORMENTLIG være født inden. Og ja, hvis vi ventede en måned ville det jo også være 14 dage fra - bare på den anden side.

Og så skal man jo også huske, at det jo slet ikke er sikkert, at jeg bliver gravid i hverken første, andet eller tredje hug (ej, synes simpelthen at den udtryksform er lidt sjov og halvt upassende, når man taler om liiige det her emne), og så vil problemet jo være ikke-eksisterende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg er jo sådan set enig. Tænker også at med en termin d. 11. vil baby jo FORMENTLIG være født inden. Og ja, hvis vi ventede en måned ville det jo også være 14 dage fra - bare på den anden side.

Og så skal man jo også huske, at det jo slet ikke er sikkert, at jeg bliver gravid i hverken første, andet eller tredje hug (ej, synes simpelthen at den udtryksform er lidt sjov og halvt upassende, når man taler om liiige det her emne), og så vil problemet jo være ikke-eksisterende.

Hehe ja, det der "hug" det lyder lidt spøjst i det her emne. :P

Men ja, man ved jo ikke hvornår man er heldig. Og hvis du så blev gravid om 2 mdr. så kunne det være at en anden annoncerede bryllup eller noget andet mens du var gravid. Det perfekte tidspunkt findes ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg ville nu heller ikke tage hensyn til ALLE! Det er også mere lige i den her situation, hvor det er Anders' søster, som skal giftes. Han (og jeg) vil jo GERNE med til deres bryllup og fejre deres store dag. Og de vil jo sikkert også gerne have os der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville slet ikke tage hensyn til det.

Min tante forlod middagen til min konfirmation, for nu skulle hun altså føde! Samme aften fik jeg en fætter, en ret unik konfirmationsgave :wub

I min familie er det bare blevet en sjov historie at kunne fortælle :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg ville nu heller ikke tage hensyn til ALLE! Det er også mere lige i den her situation, hvor det er Anders' søster, som skal giftes. Han (og jeg) vil jo GERNE med til deres bryllup og fejre deres store dag. Og de vil jo sikkert også gerne have os der.

Det giver også rigtig god mening :) Da vi begyndte at planlægge bryllup havde Brians søster også snakket lidt om, at hun gerne ville have et barn mere og jeg havde da tænkt på, at det ville være lidt ærgerligt, hvis hun pludselig ikke kunne komme med. :unsure Meeeeeen, mon ikke det hele nok skal gå :) I skal alligevel være RET uheldige med at gå over tid eller sådan noget, hvis I ikke kan komme med pga. graviditet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så af den modsatte mening end de andre..

Jeg ville altså vente en måned, hvis det sådan set "bare" handler om hvornår man går i gang..

HAVDE i været i gang, ville jeg ikke tage hensyn.. Men når det er et spørgsmål om I at jo faktisk planlægger at få en baby, så I måske ikke kan deltage i brylluppet, og HVIS I deltager, kan jeg forestille mig at noget fokus går fra den smukke brud, og til den nyfødte baby.... Ja, jeg ville altså vente den måned med at gå i gang.

Jeg mener, det er altså hans søster og hendes bryllup.....

Nå, så mit hårde og kontante svar er: Ja, jeg ville bestemt vente en måned med at gå i gang for alvor, hvis det var fordi min svigerinde skulle giftes lige der. Ville have det dårligt med at hun ikke kunne regne med noget som helst omkring sin bror til hendes bryllup.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så af den modsatte mening end de andre..

Jeg ville altså vente en måned, hvis det sådan set "bare" handler om hvornår man går i gang..

HAVDE i været i gang, ville jeg ikke tage hensyn.. Men når det er et spørgsmål om I at jo faktisk planlægger at få en baby, så I måske ikke kan deltage i brylluppet, og HVIS I deltager, kan jeg forestille mig at noget fokus går fra den smukke brud, og til den nyfødte baby.... Ja, jeg ville altså vente den måned med at gå i gang.

Jeg mener, det er altså hans søster og hendes bryllup.....

Nå, så mit hårde og kontante svar er: Ja, jeg ville bestemt vente en måned med at gå i gang for alvor, hvis det var fordi min svigerinde skulle giftes lige der. Ville have det dårligt med at hun ikke kunne regne med noget som helst omkring sin bror til hendes bryllup.

Jeg kan jo sådan set godt følge dig i det, du skriver - det er jo også mange af de samme tanker, jeg har gjort mig. Og jeg vil jo faktisk også enormt gerne med. Dog er jeg ikke helt enig i det du siger med, at der er en forskel på, om vi ER i gang eller om vi er lige ved at være det. Mit højeste højeste ønske lige nu er at blive gravid, og jeg har allerede udsat PB langt langt mere, end jeg egentlig har haft lyst til. Så for mig vil det være super hårdt at skulle vente en måned til. Og ja, det kan måske lyde lidt underligt eller overdrevent, men sådan har jeg det.

Jeg tror, jeg må tage en snak med min mand og høre, hvad han synes. Og måske endda også tage en snak med min svigerinde. Hun er selv mor, så hun ved godt, hvor meget det kan betyde at få et barn. Jeg har dog også lige selv været brud, og jeg ved også godt, hvor meget det betyder at blive gift.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan jo sådan set godt følge dig i det, du skriver - det er jo også mange af de samme tanker, jeg har gjort mig. Og jeg vil jo faktisk også enormt gerne med. Dog er jeg ikke helt enig i det du siger med, at der er en forskel på, om vi ER i gang eller om vi er lige ved at være det. Mit højeste højeste ønske lige nu er at blive gravid, og jeg har allerede udsat PB langt langt mere, end jeg egentlig har haft lyst til. Så for mig vil det være super hårdt at skulle vente en måned til. Og ja, det kan måske lyde lidt underligt eller overdrevent, men sådan har jeg det.

Jeg tror, jeg må tage en snak med min mand og høre, hvad han synes. Og måske endda også tage en snak med min svigerinde. Hun er selv mor, så hun ved godt, hvor meget det kan betyde at få et barn. Jeg har dog også lige selv været brud, og jeg ved også godt, hvor meget det betyder at blive gift.

Det kunne være en god ide at tale med hende om det - for ligesom at få hendes mening.

Jeg havde det også som dig da vi gik i gang - at jeg havde ventet længe, og en måned mere var lang tid.

Det I ellers kunne gøre, var jo at I ikke nødvendigvis "prøvede" den første måned - men bare "lod det ske".. Men det er bare svært :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville ikke tage hensyn til det..

man kan ikke planlægge et barn ned til mindste detalje..

og det handler også om hvordan du selv ville have det med det..

er sikker på at din svigerinde ville blive glad hvis i ventede 1 måned, men hun ville nok også få skyldfølelse hvis hun vidste at i gjorde det udelukkende for hendes skyld..

og der er jo ingen garanti for at det sker i første forsøg..

ethvert barn er et mirakel.. og hvis det sker, er det fordi "its meant to be" :) så er det skæbnen..

sådan ser jeg ihvertfald på det...

jeg blev først gravid med Kira i 4. cyklus selvom jeg ikke havde været på p-piller i 1 år forinden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk ikke sikker på, at det er en god idé at snakke med svigerinden om det... :unsure

Det bliver i hvert fald en lidt dum situation, hun kommer i, medmindre hun oprigtigt er fuldstændig ligeglad med, om I starter nu... Fordi hun kan jo ikke rigtig sige "Ej, gider I ikke godt vente" (det ville jeg i hvert fald have svært ved - og ville I ikke også have det lidt underligt, hvis hun bad jer udsætte PB?) og hvis hun skulle lyve og sige, at det da bare var heeeeeeeeeelt iorden, og så inderst inde håbe på at der ikke sker noget.. Det ville jo også være træls og så ville der jo heller ikke være nogen grund til at spørge til at starte med :rolleyes

Jeg tror det bedste er, at du taler med manden om at der er den og den risiko i forhold til brylluppet og om det er noget I har lyst til at sætte PB udenom :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk ikke sikker på, at det er en god idé at snakke med svigerinden om det... :unsure

Det bliver i hvert fald en lidt dum situation, hun kommer i, medmindre hun oprigtigt er fuldstændig ligeglad med, om I starter nu... Fordi hun kan jo ikke rigtig sige "Ej, gider I ikke godt vente" (det ville jeg i hvert fald have svært ved - og ville I ikke også have det lidt underligt, hvis hun bad jer udsætte PB?) og hvis hun skulle lyve og sige, at det da bare var heeeeeeeeeelt iorden, og så inderst inde håbe på at der ikke sker noget.. Det ville jo også være træls og så ville der jo heller ikke være nogen grund til at spørge til at starte med :rolleyes

Jeg tror det bedste er, at du taler med manden om at der er den og den risiko i forhold til brylluppet og om det er noget I har lyst til at sætte PB udenom :)

Er enig med barbamamma her.. jeg ville heller ikke snakke med svigerinden om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg glad for, at I siger - det har jeg nemlig heller ikke specielt meget lyst til :P

Men Barbamama har jo nok ret i, at jeg bør tage en snak med Anders.

Men ihhhh hvor ville jeg bare gerne have en baby. Er også tilbøjelig til at lade tingene gå, som de går. Hvis det lige er i DENNE her cyklus, at VORES barn bliver undfanget??? Trick-y.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved sgu ikke rigtig... På den ene side ville jeg ikke pausere PB nu for min svigerindes skyld. På den anden side set ville jeg være SÅ ked af det hvis mine brødre ikke kunne have fokus på mig på min bryllupsdag, eller endnu værre, slet ikke kunne være der. Jeg ved det sgu ikke... Jeg tror jeg ser på det lidt som de andre. Jeg ville nok udsætte en opstart, men ikke holde pause i PB. Samtidig forstår jeg udmærket hvis ikke du vil udsætte det!

Hold da op en gang rod der blev skrevet der. :P Beklager.. Men det viser da bare at du ikke er den eneste der er både/og.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det kommer vel også an på, om hvor meget I ønsker at deltage i det bryllup?? For med en termin omkring den 11, er jeg altså bange for at i ikke kommer til bryllup. For det første, kan du meget vel gå over tid. Jeg gik henholdsvis 10 og 13 dage over med mine drenge, og det er måske ikke lige bryllup man har lyst til, når man er nybagte forældre. :kuller Vi var også uheldige at være indlagt med vores første søn i 10 dage. Så man ved aldrig hvad der kan ske. Men kender det så godt, det der med at planlægge sig ud af alting. Det lykkes bare ikke altid særligt godt, når det er babyer vi taler om. :D De kommer når de vil. Så følg jeres mavefornemmelse. :kiss Gør havd i føler er bedst for JER.

Tænker også, om det ikke er meget godt, lige at have en cyklus efter spiraludtagning, inden i forsøger? Har ikke selv haft spiral, men har gjort det samme med p-pile stop af samme grund. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved sgu ikke rigtig... På den ene side ville jeg ikke pausere PB nu for min svigerindes skyld. På den anden side set ville jeg være SÅ ked af det hvis mine brødre ikke kunne have fokus på mig på min bryllupsdag, eller endnu værre, slet ikke kunne være der. Jeg ved det sgu ikke... Jeg tror jeg ser på det lidt som de andre. Jeg ville nok udsætte en opstart, men ikke holde pause i PB. Samtidig forstår jeg udmærket hvis ikke du vil udsætte det! Hold da op en gang rod der blev skrevet der. :P Beklager.. Men det viser da bare at du ikke er den eneste der er både/og.. ;)

Hahaha, nej jeg ved det sgu heller ikke!!! :)

Altså det kommer vel også an på, om hvor meget I ønsker at deltage i det bryllup?? For med en termin omkring den 11, er jeg altså bange for at i ikke kommer til bryllup. For det første, kan du meget vel gå over tid. Jeg gik henholdsvis 10 og 13 dage over med mine drenge, og det er måske ikke lige bryllup man har lyst til, når man er nybagte forældre. :kuller Vi var også uheldige at være indlagt med vores første søn i 10 dage. Så man ved aldrig hvad der kan ske. Men kender det så godt, det der med at planlægge sig ud af alting. Det lykkes bare ikke altid særligt godt, når det er babyer vi taler om. :D De kommer når de vil. Så følg jeres mavefornemmelse. :kiss Gør havd i føler er bedst for JER.Tænker også, om det ikke er meget godt, lige at have en cyklus efter spiraludtagning, inden i forsøger? Har ikke selv haft spiral, men har gjort det samme med p-pile stop af samme grund. :)

Du har helt ret - der kan ske alt muligt. Omvendt vil jeg dog også sige, at der kan ske meget, hvis vi venter en måned. Baby kan komme før tid etc... Men ved godt at det er mest normalt at gå over tid den første gang.

Det med om man skulle have en cyklus inden burde ikke have nogen indvirkning. I modsætning til P-piller har jeg ikke nogle ekstra hormoner i min krop, og spiralen er bare et fremmedlegeme, som kun påvirker æggets evne til at sætte sig fast i min livmoder.

Æij jeg ved det sgu ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg glad for, at I siger - det har jeg nemlig heller ikke specielt meget lyst til :P Men Barbamama har jo nok ret i, at jeg bør tage en snak med Anders.Men ihhhh hvor ville jeg bare gerne have en baby. Er også tilbøjelig til at lade tingene gå, som de går. Hvis det lige er i DENNE her cyklus, at VORES barn bliver undfanget??? Trick-y.

Ud fra hvad du har fortalt om Anders, så er jeg altså RET sikker på at han siger "GO!" alligevel ;) Han lyder til at være ret hooked på baby ;)

Jeg kan godt se, at det ville være øv, hvis I ikke kom med til det bryllup, men jeg har det sådan lidt... What are the odds? Og hvis I venter er der jo stadig en lille risiko... Du kunne jo (i teorien. Det sker SELVFØLGELIG ikke! :kram2) få bækkenløsning og være beordret sengeliggende henover brylluppet. Og du kunne føde før tid. Jeg synes faktisk, at I "satser" mere hvis I venter én måned, end hvis I ikke venter... Så er jeg næsten ude i at det ville være bedre at vente to :huh

Hmm, jeg ved det ikke. Jeg er ret sikker på, at jeg ikke ville have ventet, men som du kan se, er der jo delte meninger herinde, og det skal jo være dig og Anders, der beslutter det. :kram2

Føl efter i maven, så kan du ikke handle forkert :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud fra hvad du har fortalt om Anders, så er jeg altså RET sikker på at han siger "GO!" alligevel ;) Han lyder til at være ret hooked på baby ;)

Jeg kan godt se, at det ville være øv, hvis I ikke kom med til det bryllup, men jeg har det sådan lidt... What are the odds? Og hvis I venter er der jo stadig en lille risiko... Du kunne jo (i teorien. Det sker SELVFØLGELIG ikke! :kram2) få bækkenløsning og være beordret sengeliggende henover brylluppet. Og du kunne føde før tid. Jeg synes faktisk, at I "satser" mere hvis I venter én måned, end hvis I ikke venter... Så er jeg næsten ude i at det ville være bedre at vente to :huh

Hmm, jeg ved det ikke. Jeg er ret sikker på, at jeg ikke ville have ventet, men som du kan se, er der jo delte meninger herinde, og det skal jo være dig og Anders, der beslutter det. :kram2

Føl efter i maven, så kan du ikke handle forkert :kram2

Det er jo også min tanke mht, om man så skulle vente 2. And seriously - that's not gonna happen!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER