Charlotte - mig og mine

Købe ting til baby - hvornår?

21 indlæg i dette emne

Jeg har en stor trang til at løbe ud og købe alle mulige ting til den kommende baby. Både fordi jeg er lidt praktisk anlagt, og tænker at det kan være godt at få fordelt udgifterne lidt over de kommende måneder.

Men bestemt også fordi jeg bare må eje nogen af alle de bedårende babyting man kan få NU :whistling

Alligevel er der noget der holder mig tilbage. Hvad nu hvis det ikke går godt? Hvad hvis der sker et eller andet? Vil jeg så ikke blive meget ked af at have alle de babyting ståede, hvis der ikke bliver brug for dem i denne omgang. :(

Hvornår begyndte I at købe ting til baby?

Og hvad var det første i købte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det første jeg købte var tøj, men jeg kan ikke helt huske, hvor langt jeg var henne, da det er noget tid siden efterhånden ;) Men mener det var, da jeg var omkring 3-4 mdr. henne, så jeg var ovre de kritiske 12 første uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 6+3 og noejes indtil videre med at kigge lidt. Jeg har ikke lyst til at koebe til baby endnu, men har koebt ventejeans og -leggings og en tubetop til maven :)

Vi bor desuden i Italen, og det er bare lidt anderledes. Jeg vil have en rummelig barnevogn som dem i DK og ikke en italiensk fimsebarnevogn. Derfor kigger vi efter den i DK - en Emmaljunga eller Odder, evt. brugt. Autosaede har vi forleden bestemt, at det bliver helt nyt Roemer, som vi koeber billigere over nettet i Tyskland. Der findes en Chicco autostol til babyer i familien, men det har altsaa bare noget med sikkerhed at goere og Chicco er vildt daarlig i test. Jeg synes helt generelt at meget babyustyr i Italien er for plastic-fantastic. Saa hvem sagde Ikea til boernevaerelset? Oh, well :btopic

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i 19. uge og vi har endnu intet købt.

Tror det er meget anderledes end de fleste andre herinde, men vi har besluttet at vente til januarudsalg så vi kan spare nogle penge ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er i uge 16 og vi har ikke købt noget til babyen endnu. jeg har en masse gratis pakker men det er også det eneste. :D

vi vil vente til vi ved hvad vi skal have og så på januar udsalget :D

men jeg har meget lyst til at købe alt muligt. men manden stopper mig hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja der er selvfølgelig også en god pointe i at vente til januarudsalget, og spare lidt der. Til den tid vil jeg også være et godt stykke over de 12 uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begyndte allerede inden vi var godkendte :whistling , men jeg var også i den forbíndelse sikker på, at jeg jinkset vores godkendelse. Det gjorde jeg heldigvis ikke.

Men efter vi er kommet på venteliste, har vi en aftale om, at jeg må købe en ting, hver måned. Men lige pt er der lidt stilstand i mine impulskøb, og jeg vil også gerne have noget, at kunne bruge min tid på efter BIF :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte den første body den dag vi havde været til NF-scanning. Derefter gik der et godt stykke tid før jeg købte mere. Tror jeg var ca. 5 mdr. henne før vi begyndte for alvor at købe noget. Stort set alt det jeg har købt indtil nu er købt løbende når jeg stødte på tilbud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte først noget efter vi havde været til MD-scanning og kønsscanning, så vi vidste, hvad det lille myr var for en :biglove Så jeg har været i 22.-23. uge. Jeg turde ikke før, for var bange for, at det ville ligge og "grine ad mig", hvis noget skulle gå galt. Jeg tror, at det første var lidt tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror der går noget tid før jeg køber noget.. Nok mest fordi jeg har mistet to gange, så at tro på den her bliver der er lidt svært nogle gange.. <_< Og ville simpelthen være bange for at jinkse det!

Men til gengæld, til januar - så går jeg AMOK og køber det hele under udsalget - der er jeg omkring 14 uger henne vil jeg tro :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg købte ingen ting før jeg var 12 uger henne. men så blev barnevognen og forskællige småting også købt.

og nu er alle de store/dyre ting købt så nu mangler jeg bare alle småtingene som jeg køber efter hånden som jeg ser dem på tilbud :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uden at jeg kan huske det, så tror jeg, jeg var 7+ måneder henne før jeg købte noget. Vi boede i lejlighed og gad ikke have en masse liggende i flere måneder før det skulle bruges. Tror det første vi købte (bestilte) var barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er i uge 16 og vi har ikke købt noget til babyen endnu. jeg har en masse gratis pakker men det er også det eneste. :D

vi vil vente til vi ved hvad vi skal have og så på januar udsalget :D

men jeg har meget lyst til at købe alt muligt. men manden stopper mig hehe.

Gratis pakker? Hvad er det for noget og hvor kan man få dem? Gratis er altid godt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gratis pakker? Hvad er det for noget og hvor kan man få dem? Gratis er altid godt :P

Er med vareprøver og lignende, men er en liste over mange af dem her

http://www.babypakke.dk/ eller http://www.babybusiness.dk/gratis-ting-til-baby.

Her er en liste over indholdet i de forskellige kasser

http://babyrabat.dk/gratis-babypakker/

Derudover har rema 100 ihvertfald også en som kan fåes her:

http://www.rema1000.dk/Varer%20i%20REMA%201000/Babystartpakke.aspx

Findes nok også andre, men lige dem jeg kender til :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhh der er mange efterhånden. :D

der er en i babysam som bestilles på nettet og så hentes i butikken.

så er der 2 hvis man er medlem af libero klubben det er gratis at være medlem. (også på nettet) :D

matas babyclub. jeg blev medlem nede i butikken. også gratis at være medlem.

hvis du er medlem af fdb/coop så kan du også få en gratis der.

rema1000 har også en nu. bestilles over nettet men der er vist lang venteliste på den fordi mange vil have den. :D

jeg tror ikke der var flere ellers skal jeg nok skrive dem ind. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhh der er mange efterhånden. :D

der er en i babysam som bestilles på nettet og så hentes i butikken.

så er der 2 hvis man er medlem af libero klubben det er gratis at være medlem. (også på nettet) :D

matas babyclub. jeg blev medlem nede i butikken. også gratis at være medlem.

hvis du er medlem af fdb/coop så kan du også få en gratis der.

rema1000 har også en nu. bestilles over nettet men der er vist lang venteliste på den fordi mange vil have den. :D

jeg tror ikke der var flere ellers skal jeg nok skrive dem ind. :D

Tror den med Rema og ventetid afhænger af hvor i landet. Da jeg var i Rema sidst her i aalborg havde de 15-20 stykker stående under et bord :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg købte det første i uge 14.. efter nf. Vi fandt en voksipose på tilbud syntes godt nok det var tidligt , men tilbudet var så godt.

Ellers købte jeg lidt småting løbende. Men vi begyndte for alvor efter md scanningen. Der startede vi med at bestille en barnevogn :) Efter det har vi løbende købt ting efterhånden som vi har fundet gode tilbud... Mangler stadig lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor fedt med alle de gratis ting :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor fedt med alle de gratis ting :-)

Bare pas på hvad du melder dig til, du risikerer at få reklamer og opkald i hobetsl. Så oplys ikke dit rigtige telefonnummer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare pas på hvad du melder dig til, du risikerer at få reklamer og opkald i hobetsl. Så oplys ikke dit rigtige telefonnummer.

Godt at vide. Men sådan er det vist næsten altid <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang købte jeg lige efter nf :) det var tøj.

Her 2. gang købte jeg allerede tøj inden jeg blev gravid :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER