Carcassonne

Hvad spiser I til morgenmad

15 indlæg i dette emne

Hej tøser, hvad spiser i til morgenmad når i ønsker at tabe jer?

Kan ikke finde ud af hvad man bør spise :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa :)

Hvad kan du godt lide at spise om morgenen? Så kan man jo prøve at finde et sundere alternativ som stadig er i den genre :)

Men det er jo også ret forskelligt hvad kostvejlederne anbefaler! Nogle mener fx at man kun skal spise frugt indtil middag! Men det synes jeg ikke man kan blive ordentlig mæt af!

Andre siger det er vigtigt med en proteinrig morgenmad!

Jeg kan godt selv lide noget groft knækbrød eller rugbrød med skæreost, hytteost eller noget magert kødpålæg. Dertil et glas mini eller skummetmælk og noget frugt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det skifter meget fordi jeg ligesom ikke kan ligge mig fast på noget.

Normalt er det havregryn med minimælk og rosiner eller youghurt natural med mysli eller gerne rundstykker.

Så svinger noget.

Har lige fået købt nogle Kellogs special K, som også smager meget godt.

Vores største problem her hjemme er at kæresten burde tage på, men kan ikke (han har et meget højt stofskifte) og jeg ville jo gerne tabe mig, så er jo lidt besværligt.

Jeg kan jo ikk fjerne alt usundt i lejligheden når han gerne skulle indtage det:S

Had lige min kæreste for at er 184 høj og veje omkring 60 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser lige det jeg har lyst til :loveshower

Ej, som regel er det youghurt (Så jeg er sikker på at få noget mælkeprodukt) med all bran fiber-plus (Så jeg er sikker på at få gode fibre).

Jeg må kun spise to stykker frugt om dagen, så jeg ville aldrig kunne nøjes med at leve af det til middag :rolleyes

Jeg kan også finde på at spise en fiberbolle, eller fiberkiks til morgen. Med ost på.

Jeg er bare nødt til at have masser af kostfibre om morgen - for jeg spiser det ikke i løbet af dagen, og det er en super god bund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvis din kæreste skal tage på, så er det IKKE sund at spise USUNDT for at tage på!! Det er faktisk super farligt - Man taler jo så meget om de "tynde fede mennesker", som er de tynde mennesker, som "mishandler" deres krop med usund mad, men aldrig tænker over det fordi de tager jo ikke på.

Det er langt bedre at han spiser en sund og varieret kost - spiser mindst 6 gange om dagen, dyrker motion (så opbygger han muskler, og de vejer godt til!) og sørger for at spise ekstra. Han skal have sine grøntsager - men spis ekstra af kød og kartofler fx.

- Min kæreste er 189, og vejede 69 kg. I dag vejer han 84 og er simpelthen blevet så flot :loveshower Største delen af hans vægt stigning skyldes at han dyrker regelmæssig motion, og spiser meget, men sundt :)

Hvis det stod til mig, skulle han gerne tage 4-5 kg mere på, men nu siger han selv stop :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså i en periode levede jeg efter spis dig gravid bogen, hvor jeg spiste en masse frugt og grønt og drak en smooothie til morgen. Men der er det vigtig, at man ved hvilke frugter og grønsager man må spise og hvilke man ikke må. det står i bogen.

Men nu spiser jeg havregrød om morgnen det er billigt og nemt og så mætter det.

Hvis du gerne vil tabe dig, så handler det om at spise mange små og sunde måltider i løbet af dagen. gerne 6 stk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hold da op en tynd mand :) Men som Banshee skriver så er det stadig en god ide med sund kost selvom man vil tage på :)

Synes da din morgenmad lyder ok sund, hvis der ikke kommer for mange rosiner på havregrynene (kommer nok selv lidt for mange på, men ellers bliver det jo så kedeligt :whistling )

Og ja rundstykker kan jo også være fæle, de smager jo bedst med smør ;)

Blev lige opmærksom på siden madlog.dk i går, der var nogen der skrev om den herinde :D

Det er en super fed side og overvejer selv om jeg skal købe et medlemskab, 199 for 10 uger. Man kan regne ud hvor mange kalorier man må indtage per dag hvis man vil tabe fx 1 kg per uge. Og så skriver man bare ind hvad man spiser til de forskellige måltider og den regner ud for en hvor mange kalorier man har brugt osv.

Man kan lave en prøveprofil så man kan få lov at se hvordan det hele virker hvis du er interesseret :)

:goodluck med vægttabet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov kun 99 for 10 uger :) Havde tænkt på at jeg ville købe 20 uger, derfor jeg kom til at skrive forkert!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige pt spiser jeg et stykke rugbrød med magert ost. Det anbefalede, hende sygeplejersken jeg går ved, så det råd følger jeg. Det er langsomme kulhydrater og mætter derfor et godt stykke tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser cheasy vanilie yoghurt med hakkede mandler på :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser A38 med hjemmelavet musli bestående af havregryn, rosiner, mandler og bananchips

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser en blanding af græsk yoghurt (2%), fromage frais (fordi det er mega protein-rigt!), a38 og en fedtfattigt frugtyoghurt som varierer - så bliver det ikke så kedeligt :)

Ovenpå kommer jeg urtekrams speltmusli, lidt ekstra rosiner og fiber flakes. Nogen gange blander jeg også lidt frisk frugt i, hvis jeg har det.

Man skal huske, at det jo varierer fra kvinde til kvinde hvad der er 'sund' morgenmad. Jeg har f.eks. PCO og så er havregryn jo ikke just sundt, selvom det er virkelig sundt for en uden PCO!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havregryn eller yoghurt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havregrød på vand. Evt. kogt med ½ banan i småstykker og halvt vand, halvt minimælk, så den bliver mushi.

Eller den skrappere udgave kun på vand og bagefter rørt op med masser af ren kanel og sødemiddel.

Eller kogt på vand/evt. halvt mælk og derefter irørt rosiner og små terninger af æble uden skræl + kanel og evt. sødemiddel. Mmmm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser 300 gram Cheasy Vanilie yoghurt uden noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER