Nitzen1987

Hovedpine - må man tage Panodil/Pamol

12 indlæg i dette emne

Jeg er blevet indehaver af et styks hovedpine her til morgen og har derfor sygemeldt mig, da jeg ikke magter at skulle vikariere for råbende børn i dag :( ville meget gerne tjene pengene, men kan bare mærke at hovedpinen generer mig.... Må jeg tage smertestillende for at få den til at forsvinde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det må du da :)

god bedring.. :kram har selv migræne og de piller skal jeg helst holde mig fra.. men panodil osv. må man gerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må gerne spise panodil... Lige pamol, dem kender jeg ikke... Ved det ikke er så godt du spiser ipren, men du må gerne tage panodil engang imellem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iphren må man IKKE tage.. :) Men panodil må man gerne :) Og pamol - er det ikke bare det samme? Ellers står det altid på indlægssedlen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også sige at du IKKE skal tage ipren.

Har læst at nogle nye undersøgelser viser at panodiler kan skade drengebørn, så jeg tog intet smertestillende under min graviditet.

Jeg spurgte min læge som dog sagde, at man som udgangspunkt skal undgå at tage noget som helst medicin, men at hvis man har det meget dårligt, så er det bedre at tage panodil end at gå og have det meget skidt. For det er jo heller ikke godt for baby :baby3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må tage de smertestillende der starter med p. Resten er forbudt ;) Og det med at det skader drengebørn er kun hvis man spiser dem fast i høje doser har jeg hørt, så en hovedpine et par gange under graviditeten sker der intet ved at bekæmpe med pillerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

som skrevet af andre fantastiske brugere herinde, så må du spise dem der starter med p. Og så længe du ikke tager hovedpinepiller i større mængder over længere tid, så nægter jeg at tro på der sker noget som helst ved det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk lige haft spurgt min læge om samme spørgsmål i forbindelse med med ar jeg havde nogle galdesten der skulle passere!! Hun siger at det har noget og gøre med hvor langt man er henne, hun vil klart fraråde alt smertestillende i de første 3-4 måneder, men så skulle det heller ikke skade barnet derefter!! Jeg fik både Ipren og Panodil og da det skete var jeg ca. 20 uger henne!! Men held og lykke og god bedring med din migræne!! Knus Stine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ganske almindelige ipren i håndkøb må man gerne ta.... dog ikke i flere dage i træk, og kun en om dagen.... det har ind til flere læger sagt til mig, inkl. en overlæge på sygehuset, da jeg havde meget stærke smerter pga en forstrukket muskel ved livmoderen.... panodil og pamol er stort set det samme, og dem må du selvfølgelig også gere ta.... og ved migræne, synes jeg dog også at du skal holde dig til dem.... jeg døjer selv med det, og skal også holde mig fra migræne medicin.... god bedring.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står i indlægssedlen på iphren de ikke bør anvendes, da de KAN fremkalde en spontan abort - så jeg ville holde mig LANGT fra dem.. Ligegyldigt hvor ondt jeg havde - det er ellers de eneste smertestillende der virker når jeg har migræne, men ville ikke turde tage dem hvis jeg var gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tvivler på at en overlæge ville anbefale ipren til mig, hvis han vidste at de kunne fremkalde en abort.... men jeg tror så til gengæld at man skal holde sig fra dem i de første tre måneder af graviditeten.... er man eks. længere end de 20 uger, tror jeg ikke det er farligt.... men til migræne bruger jeg også kun almindelige panodiler....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er kommet ny viden på området det sidste år og Sundhedsstyrelsen anbefaler nu at gravide så vidt muligt undgår at indtage nogen smertestillende midler under graviditeten - heller ikke Panodil da de virker hormonforstyrrende og er mistænkt for at give nedsat sædkvalitet og misdannelser i drenges kønsorganer.

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/forbrugerkemi/ECE1104193/rotteforsoeg-foerer-til-skaerpet-kritik-af-panodiler/

Man har længe ikke måttet spise Ipren (eller andre piller med Ibuprofen) da det er dokumenteret, at de kan give alvorlige misdannelser på fostret, bl.a. hjertefejl.

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER