Claire

Følger I alle anbefalingerne

24 indlæg i dette emne

Ja, jeg kunne godt tænke mig at høre, om I følger alle de forskellige anbefalinger, som man får fra læge, jordemoder osv. - og hvilke I evt. ikke tager så højtideligt? Altså jeg tænker på anbefalinger som f.eks. de følgende:

At holde sig fra alkohol

Lade være med at ryge

Ikke spise oste af upasteuriseret mælk

Ikke spise rødt kød

Holde sig fra store rovfisk

Begrænse brugen af produkter med parfume og parabener

Ikke male eller bruge produkter på sprayflaske

osv.

Jeg føler ikke selv, at jeg er helt over-hysterisk, men følger så nogenlunde anbefalingerne. Med det mener jeg, at jeg f.eks. har skiftet sæbe og shampoo ud med neutral, som ikke indeholder parfume eller parabener, men når jeg engang imellem skal til fest, bruger jeg stadig mit gamle makeup, som sikkert hverken er fri for det ene eller det andet.

Grunden til at jeg spørger er, at jeg tit føler, at jeg skal retfærdiggøre over for andre, at jeg enten følger bestemte retningslinjer, eller ikke helt følger retningslinjerne.

Hvilke kommentarer får I fra andre omkring de valg I har truffet? Og hvordan forholder I jer til det, hvis der er folk, der sætter spørgsmålstegn ved jeres valg? :unsure

Jeg ved godt, at jeg egentlig bare burde være ligeglad med, hvad andre siger (og jeg har heller ikke tænkt mig at ændre på mine vaner), men med hormonerne susende rundt i kroppen bliver jeg bare tit lidt ked, når jeg enten får at vide (altså sådan føler jeg det - det bliver ikke sagt sådan direkte), at jeg enten er "lidt for hysterisk" eller "ligeglad med mit barns velbefindende" alt efter, om personen nu synes, at jeg føler anbefalingerne for nøje, eller ikke nøje nok. Eller også når jeg føler, at folk siger "tag dig sammen - graviditet er jo ikke en sygdom" <_<

Hmmm.... det blev lidt langt, det har nok fyldt lidt mere inden i mig, end jeg egentlig troede, men jeg håber, at I vil dele jeres erfaringer :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hm jeg kan godt følge dig.. jeg er ikke selv over hysterisk, men tænker da over hvad jeg gør osv. Jeg har også skiftet de fleste sæber ud med mærket Neutral og andet uden parfume (dog ikke balsam). Men hvis kæresten får en lækker rødvin el. lign. kan jeg godt finde på at smage lidt af hans glas - men det bliver ved det, at smage.

Der er helt sikkert mange ting jeg burde gøre bedre, fx spise sundere og mere fisk, men så længe at jeg ikke er helt ekstrem tænker jeg at det nok går alligevel. Jeg har ikke oplevet at få nogle kommentarer omkring mine valg, som gjorde at jeg skulle retfærdiggøre mig selv, så det spørgsmål kan jeg ikke helt svare på.. men jeg er selv en del mere følsom end normalt under min graviditet, så jeg kunne forestille mig at jeg også ville blive ked af det, hvis det skete.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe... jeg er en af dem som ikke er holdt med at ryge under graviditeten... Jeg ved UDEMÆRKET at det er dumt ikke at stoppe, men det er sku lettere sagt end gjort...

Ellers synes jeg faktisk jeg følger det nogenlunde...har ikke rørt alkohol, bruger ikke makeup, bruger ikke parfume direkte på kroppen, hvis jeg bruger det, så er det på tøjet, men yderst sjældent jeg bruger det..

Med hensyn til det med maling, så sidder jeg faktisk og tænker om mange malinger ikke er lavet sådan i dag at de ikek er så farlige som før i tiden... Det er vel også bedre at vælge vand baseret maling frem noget andet, det vandbaseret er vel ikke så farligt som det andet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ikke hysterisk under min graviditet og dog tænkte jeg lidt mere over hvad jeg udsatte min krop (og mit barn) for. Jeg kvittede prompte smøgerne og drak heller ikke alkohol. Jeg levede med grimt og kedeligt hår, fordi jeg ikke turde farve det. Brugte Parfumefri deo, men når jeg skulle i byen, brugte jeg et par pift parfume. Jeg skiftede ikke shampoo eller makeup. Jeg har ikke oplevet at få nogle kommentarer på min måde at håndtere min graviditet på - heldigvis.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jo ikke gravid endnu, men umiddelbart kan jeg ikke forestille mig at jeg helt holdt op med at spise ost. Jeg eeeeeeeeeelsker ost :rolleyes (Hvorfor må man egentlig ikke spise ost??? :blink)

Alkohol vil jeg helt sikkert holde mig 100% fra, jeg har aldrig røget og vi bruger i forvejen stort set kun Neutral produkter, så det er så nemt. Jeg har aldrig været kæmpefan af rødt kød og jeg er SIKKER på at manden gladeligt spiser min portion bøf (;)) så dét tror jeg også, at jeg vil overholde. De store rovfisk, tjah... En lille bitte smule tun i min sushi kunne jeg godt finde på, men jeg ville ikke sådan gå amok med det. Maling kan jeg også nemt undgå.

Jeg tror generelt at jeg bliver ret hys, især med røg, og det vil jeg (kraftedeme) have lov til :P Jeg bliver så gal over den der "Graviditet er jo ikke en sygdom", for nej, det er ikke en sygdom, men det er for sørens da en tilstand hvor man skal passe på sig selv, og alkohol, parfume og spraymaling er jo heller ikke sundt for raske. ;)

Jeg kommenterer ikke (bevidst i hvert fald) på hvis gravide gør noget, som går imod anbefalingerne, for hvis de vælger at gå imod jordemoder/læge/osv. så lytter de jo nok ikke, fordi at jeg spiller smart ;) Jeg kan dog finde på at nævne noget, hvis det er mit indtryk at den gravide ikke ved, at noget kan være usundt. Og jeg må indrømme at jeg helt klart tænker mit, når jeg ser gravide ryge eller drikke alkohol. Men sådan er vi jo så forskellige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja... Jeg har lige nu et lækkert 2 farvet hår, dvs en flot brun farve og ca 10 cm udvoksning med min egen hårfarve. Der er IKKE kønt, men jeg tør ikke farve det.

Ellers har jeg ikke ændret det store. Drikker ikke alkohol, men får ind imellem en bøf. Jeg savner rødvin, men jeg kan sagtens leve uden.

Jeg drikker cola light - men jeg kan ikke blive klog på om det er skadeligt eller ej??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jo ikke gravid endnu, men umiddelbart kan jeg ikke forestille mig at jeg helt holdt op med at spise ost. Jeg eeeeeeeeeelsker ost :rolleyes (Hvorfor må man egentlig ikke spise ost??? :blink)

Du må gerne spise ost, men ikke upasteuriseret ost.. De fleste danske oste er pasteuriserede men ikke alle udenlandske. Dvs. du kan godt købe upasteuriserede oste herhjemme. Derudover er der flere der anbefaler at man ikke spiser bløde oste og skimmeloste. Dvs. brie, gorgonzola osv.

Disse oste kan i sjældne tilfælde give en listeria infektion der kan medføre abort eller for tidlig fødsel

mmm skal så meget spise brie når E.T. er kommet til verden, det savner jeg.. Men undværer det gerne de 9 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja... Jeg har lige nu et lækkert 2 farvet hår, dvs en flot brun farve og ca 10 cm udvoksning med min egen hårfarve. Der er IKKE kønt, men jeg tør ikke farve det.

Ellers har jeg ikke ændret det store. Drikker ikke alkohol, men får ind imellem en bøf. Jeg savner rødvin, men jeg kan sagtens leve uden.

Jeg drikker cola light - men jeg kan ikke blive klog på om det er skadeligt eller ej??

Respekt for dit tofarvede hår, forstår godt du ikke vil farve hår... Jeg drikker ikke cola light fordi jeg heller ikke kan blive klog på det. Har hørt at lightprodukter giver 78 % større risiko for for tidlig fødsel... så jeg gør mig ikke i det.. Men kan da være når jeg går ind i 37+0 :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha - jeg synes det er meget svært og det er altså meget individuelt...

Personligt ville jeg have meget svært ved at undvære:

Min make-up, for det går jeg med altid! (og mange ting er uden parabener osv, men ikke det hele)

Min gode shampoo og balsam, fordi mit hår er vanvittigt uden..

Rødt kød, for det er total ynglings mad, som jeg skulle spise hver dag - men jeg har også tænkt mig, at tage til læge og blive tjekket for toxoplasmose, fordi vi har altid haft kat (som det åbenbart også kan smitte igennem) og spist mega meget rødt kød, vildt osv.. Chancen for at jeg har haft det er ret stor - men har jeg ikke, så må jeg tage det derfra.. Men ihh, hvor jeg håber at jeg har haft det, så jeg ikke behøver at skamstege alt kød....

Men altså, jeg planlægger ikke at skulle drikke alkohol eller begynde at ryge :rolleyes Dog vil jeg ikke afvise, at hvis vi skal til et eller andet festligt (f.eks. ved jeg at vi skal til en rund fødselsdag), at jeg så får en smule vin eller noget i den stil - men jeg kunne ikke finde på at drikke det i de mængder jeg gør i dag...

Men who knows, hvordan man reagerer når man står med II, måske flipper jeg helt ud og tør intet :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja... Jeg har lige nu et lækkert 2 farvet hår, dvs en flot brun farve og ca 10 cm udvoksning med min egen hårfarve. Der er IKKE kønt, men jeg tør ikke farve det.

Ellers har jeg ikke ændret det store. Drikker ikke alkohol, men får ind imellem en bøf. Jeg savner rødvin, men jeg kan sagtens leve uden.

Jeg drikker cola light - men jeg kan ikke blive klog på om det er skadeligt eller ej??

Hey, jeg har lige læst på woman idag at udvoksninger er det hotteste hotte i Hollywood, så du er da bare med på moden :toot Jeg har hørt at cola light kan give en for tidlig fødsel med ved det strengt taget ikke...

Du må gerne spise ost, men ikke upasteuriseret ost.. De fleste danske oste er pasteuriserede men ikke alle udenlandske. Dvs. du kan godt købe upasteuriserede oste herhjemme. Derudover er der flere der anbefaler at man ikke spiser bløde oste og skimmeloste. Dvs. brie, gorgonzola osv.

Disse oste kan i sjældne tilfælde give en listeria infektion der kan medføre abort eller for tidlig fødsel

mmm skal så meget spise brie når E.T. er kommet til verden, det savner jeg.. Men undværer det gerne de 9 måneder.

Uh, tak for info! Det er faktisk også mest sådan en almindelig dansk fast ost, som jeg ville savne, brie og skimmeloste kan jeg godt undvære i 9 mdr. :) Ville nok også generelt godt kunne undvære ost i 9 mdr, men ja... Ville ikke være glad for det :P

Pyha - jeg synes det er meget svært og det er altså meget individuelt...

Personligt ville jeg have meget svært ved at undvære:

Min make-up, for det går jeg med altid! (og mange ting er uden parabener osv, men ikke det hele)

Min gode shampoo og balsam, fordi mit hår er vanvittigt uden..

Rødt kød, for det er total ynglings mad, som jeg skulle spise hver dag - men jeg har også tænkt mig, at tage til læge og blive tjekket for toxoplasmose, fordi vi har altid haft kat (som det åbenbart også kan smitte igennem) og spist mega meget rødt kød, vildt osv.. Chancen for at jeg har haft det er ret stor - men har jeg ikke, så må jeg tage det derfra.. Men ihh, hvor jeg håber at jeg har haft det, så jeg ikke behøver at skamstege alt kød....

Men altså, jeg planlægger ikke at skulle drikke alkohol eller begynde at ryge :rolleyes Dog vil jeg ikke afvise, at hvis vi skal til et eller andet festligt (f.eks. ved jeg at vi skal til en rund fødselsdag), at jeg så får en smule vin eller noget i den stil - men jeg kunne ikke finde på at drikke det i de mængder jeg gør i dag...

Men who knows, hvordan man reagerer når man står med II, måske flipper jeg helt ud og tør intet :badgirl

Toxo-hvad-for-en-fisk? :blink Vil du fortælle mere om hvad det er for noget? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skiftede shampoo osv. ud med neutral.

Jeg farvede ikke hår.

Jeg røg ikke.

Jeg drak intet alkohol.

Jeg brugte ikke parfume.

Jeg brugte kun mascara.

Jeg spiste ikke rødt kød.

Jeg undgik light-sodavand.

Min kæreste drillede mig med at jeg var hysterisk, men jeg gjorde som jeg havde det bedst med. Og jeg har fået en sund og harmonisk baby i dag :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle af de ting der anbefales gør jeg slet ikke i det hele taget, så det er ikke meget der skal ændres der. Jeg drikker ikke alkohol, jeg ryger ikke, jeg bruger kun parfume- og parabenfri sæbe, shampoo og balsam, jeg maler ikke, jeg bruger ikke sprayflasker i dagligdagen og rovfisk spiser vi sjældent.

Når først jeg er blevet gravid, så er der jo nok nogle andre ting der bliver sorteret fra i forbindelse med vejledning og den slags. Men bortset fra en sundere kost, så tror jeg ikke det er meget ændring i forhold til min hverdag. Men mht til sådan noget som rygning bliver jeg nok rigtig hysterisk. Min mor har røget under sin graviditet med mig, og jeg har en masse mærkelige allergier og den slags, og det er ikke noget jeg ønsker vores barn skal have, så der bliver ingen nåde for rygere i nærheden af mig :rolleyes

Noget jeg dog gerne vil fortsætte med at gøre, til det bare ikke kan lade sig give sig længere, er ridning. Det er der vist delte meninger om blandt læger og eksperter. Men så længe jeg holder mig til de pålidelige, og ikke rider fremmede steder, så tror jeg nu nok det går. Og hvis jeg ender med at blive utryg eller det bliver for svært at komme op eller andet, så må jeg jo holde op, men ihhh :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke jeg er hysterisk med det, men jeg følger de fleste anbefalinger.

Jeg drikker ikke alkohol, men det gør jeg normalt ikke er allergisk overfor det meste.

Jeg ryger ikke

Jeg kan ikke fordrage ost.

Jeg spiser ikke sushi, det er det største afsavn, men min mand har lovet mig en kæmpe potion når hun er kommet ud.

Min make up blev udskiftet med paraben fri makeup før jeg blev gravid med min søn for 4 år siden.

Jeg bruger neutral som shampoo, balsam og vaskemiddel og har ligeledes brugt det fra før jeg blev gravid med min søn for 4 år siden.

Jeg bruger stadig min parfume engang imellem.

Jeg kan godt spise en rød bøf engang imellem, men det er sjældent.

Jeg synes ikke rigtig jeg oplever rynkede næser overfor mine valg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser ikke sushi, det er det største afsavn, men min mand har lovet mig en kæmpe potion når hun er kommet ud

Bare lige til info man må gerne spise sushi selvom man er gravid. Man skal bare sikre sig at fisken har været frossen, det er alligevel et krav herhjemme, så hvis du bare har tillid til dit sushisted er der ingen problemer. Du skal bare holde igen med sushi med tun eller rokke da det er rovfisk, men alligevel må du få op til 100 g på en uge. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov har jo ikke engang selv svaret...

Jeg tror faktisk jeg følger de fleste anbefalinger

Jeg ryger ikke

Jeg drikker ikke

Jeg spiser ikke rødt kød

Jeg spiser ikke rovfisk

Jeg spiser ikke upasteuriseret ost eller mugost

Jeg maler ikke

Jeg bruger ikke spraydåser

Jeg farver ikke hår

Jeg bruger kun parfumefri produkter

Til hverdag bruger jeg kun lidt parabenefri dækstift. Men der hvor jeg synder er at når jeg går i byen bruger jeg altså makeup. Nægter at gå ud og ligne døden fra lybeck :rolleyes

Jeg efterlever disse ting fordi det er det JEG har det bedst med, og har ikke hørt fra nogen at de synes jeg sippet eller for meget. Til gengæld har jeg hørt fra flere at de synes at jeg er sej at jeg stadig går i byen og fester. :balloon Jeg tager afsted med mine veninder som før og danser og morer mig.. Og mine drinks er selvfølgelig alkoholfrie men med masser af paraplyer og pynt for at gøre det festligt hi hi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige til info man må gerne spise sushi selvom man er gravid. Man skal bare sikre sig at fisken har været frossen, det er alligevel et krav herhjemme, så hvis du bare har tillid til dit sushisted er der ingen problemer. Du skal bare holde igen med sushi med tun eller rokke da det er rovfisk, men alligevel må du få op til 100 g på en uge. :)

Det er jeg godt klar over, men jeg holder mig langt fra det alligevel. Jeg har været på sushi kursus hos en anderkendt sushikok. Han siger at langt de fleste sushi steder, faktisk langt over 50 % ikke følger lovkravet, da deres fisk bliver dårligere af at blive frosset ned. Jeg holder mig derfor langt væk fra sushi, da det ikke er til at vide hvem der følger lovkravet og hvem der ikke gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hverken ryger eller drikker. Jeg små maler lidt engang imellem, men det måske 5 minutter ad gangen længere tid vil ryggen ikke. Jeg har spist lidt mellem rødt kød og det har jeg tænkt mig at blive ved med. De fleste af mine produkter er neutrale, men en i mellem skal jeg have lidt duft :)

Jeg drikker ikke kaffe men smager lidt cola en meget sjældent gang til festlige begivenheder for at få bare lidt koffein.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke hysterisk, men jeg holder mig da til de fleste anbefalinger:

Jeg ryger ikke (heller ikke passiv rygning)

Jeg drikker ikke

Jeg spiser ikke rødt kød

Jeg spiser sushi, men ikke ret meget, og så er det kun 2-3 stykker med tun :rolleyes

Jeg spiser ikke upasteuriseret ost eller mugost

Jeg maler ikke

Jeg bruger ikke spraydåser

Jeg farver ikke hår

Jeg bruger kun parfumefri produkter

Jeg holder mig væk fra alt med parabener

Det vigtigste for mig er, at jeg selv har det godt med mine valg. Så blander jeg mig ikke i, hvad andre gravide gør. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle de anbefalinger - kan man dog snart noget uden at det skader??

Om jeg følger alle anbefalinger? - Nej, det gør jeg ikke. Har fået to velskabte børn inden alle disse ting kom frem og dette barn, ser på MD scanningen også ud til at være velskabt.

Men kan dog sige:

Jeg stoppede med at ryge for 10 år siden pga. graviditeten med den første og hun skulle ikke udsættes for min røg.

Jeg bruger make up ved festlige lejligheder.

Farver gerne mit hår og har indtil nu i denne graviditet gjort det to gange.

Jeg drikker kaffe - the og cola zero.

Jeg spiser rødt kød og gode sovse.

Alkohol er et minimum, kan godt drikke et glas køligt hvidvin eller et godt glas rødvin.

Fisk spiser jeg ikke, altså kun dåse fisk.

Vasker tøj i Ariel og bruger også Dunlet skyllemiddel.

Shampoo og balsam er den billige fra Netto.

Deodorant er fra Sanex.

Maler gør jeg ikke dagligt, men skal der laves værelse - griber jeg gerne penslen. Malede førstesal, da jeg var højgravid med den ældste. Dog vælger jeg gerne maling, som ikke hørmer voldsomt.

Jeg er ikke typen, som pakker mig selv eller mine børn ind i vat fordi at anbefalingerne lyder sådan. Det er jo op til en selv, hvad man vil byde sin krop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Toxo-hvad-for-en-fisk? :blink Vil du fortælle mere om hvad det er for noget? :help

Du kan læse mere om det HER

Jeg fik toxoplasmose, da jeg var gravid med Isabella. Jeg var såååå dårlig. Normalvis bliver man ikke så dårlig af det, men det har højst sandsynlig været fordi jeg har en leversygdom, at det var specielt hårdt for min krop at komme sig over. Jeg blev smittet af katten, der havde tisset i vores seng. Siden er vores kat blevet ude-kat, og jeg har stadig ikke tilgivet den helt <_< Heldigvis gik det ikke ud over Isabella, hvilket jo er det primære :)

Man kan kun få det én gang. Dvs jeg ikke behøver bekymre mig om det i denne graviditet :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svarene :loveshower

Det lyder til, at jeg er en nogenlunde gennemsnitlig gravid i forhold til, hvor strikst jeg følger anbefalngerne.

Jeg må bare blive ved med at gøre dét, jeg har det bedst med, og så se, om jeg kan finde en t-shirt eller lign., hvor der står "don't argue with me" eller sådan noget på, som jeg så kan pege på, når folk sætter spørgsmålstegn ved mine valg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg kunne godt tænke mig at høre, om I følger alle de forskellige anbefalinger, som man får fra læge, jordemoder osv. - og hvilke I evt. ikke tager så højtideligt? Altså jeg tænker på anbefalinger som f.eks. de følgende:

At holde sig fra alkohol - tåler ikke alkohol i forvejen, så drikker det aldrig

Lade være med at ryge - stoppede med at ryge, da jeg opdagede jeg var gravid med Isabella. Faldt i igen da jeg var færdig med at amme, men stoppede så igen i august sidste år, og har ikke røget siden overhovedet og regner ikke med jeg noensinde kommer til det igen :yay

Ikke spise oste af upasteuriseret mælk- Spiser kun almindelig dansk ost

Ikke spise rødt kød- kan jeg heller ikke tåle i forvejen, så ingen problemer

Holde sig fra store rovfisk- spiser lidt tun engang imellem, men ikke så meget at det overgår anbefalingerne

Begrænse brugen af produkter med parfume og parabener- kan ikke så godt tåle nogle af delene i forvejen, så vi har primært neutral og andre svanemærkede og uparfumerede produkter

Ikke male eller bruge produkter på sprayflaske- holder jeg mig fra :)

Jeg synes ikke jeg er hysterisk. Mange af anbefalingerne falder sammen med noget, jeg alligevel ikke kan tåle. Til gengæld drikker jeg kaffe og cola, hvis jeg bliver tilbudt det. Kaffen er ikke hver dag, og max 2 kopper om dagen, hvis jeg drikker det. Cola drikker jeg når jeg har lyst. Det er ikke det vilde, så jeg får ikke dårlig samvittighed af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Respekt for dit tofarvede hår, forstår godt du ikke vil farve hår... Jeg drikker ikke cola light fordi jeg heller ikke kan blive klog på det. Har hørt at lightprodukter giver 78 % større risiko for for tidlig fødsel... så jeg gør mig ikke i det.. Men kan da være når jeg går ind i 37+0 :whistling

Fedt! SÅ er jeg åbenbart totalt modernet istedet for kikset :lol Haha.. Min frisør farver ellers med youghurt farver, dvs. uden de mest farlige stoffer i, men jeg tør stadig ikke... Jeg må være grim 6 måneder endnu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hjemme hos os er det faktisk manden som er mest hysterisk :rolleyes

jeg må ikke tanke bilen, pga. gasser der kommer når man tanker for ham :rolleyes

jeg drikker ikke alkohol, men savner enlig også kun et glas rødvin når vi får god mad

jeg stoppede for 5 års siden med alt rygning, så jeg er en af de slemme exrygere som ikke kan tåle lugten af røg uden jeg er ved at ørle <_<

spiser ikke ret meget ost... har aldrig gjort

vi spiser ikke ret meget rød kød i forvejen så det er let nok for mig

da jeg elsker tun bøffer, var den lidt svær at sluge, men har ikke spist det siden jeg blev gravid :gravid

da jeg var meget allergisk som lille, har jeg altid gået efter produkter med svanemærket og astma og allergimærket, så har altid brugt sæbe, creame og deo fra neotral og Derma det er kun sminke som ikke er mærket men det bruger jeg også kun sjællent

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER