tjonse

Skrigeri om aftenen - HJÆLP

19 indlæg i dette emne

Min datter er fra 6. august og siden hun var 2 uger gammel begyndte hun at have en "skrigeperiode" om aftenen fra kl. 18-19 til 21-22 tiden. Det er virkelig hårdt at stå model til, når det er HVER aften, og det gør ondt i mit mor-hjerte at hun skal være så ked af det og jeg tilsyneladende intet kan gøre ved det. Vi har efterhånden fundet ud af, at det nok opstår pga. en blanding af ondt i maven og overtræthed. Det skal lige siges, at jeg ammer hende og at hun indtil videre ikke vil tage en sut, selvom vi har prøvet mange forskellige mærker og modeller, hun bruger heller ikke sutteklud.

Hendes døgnrytme er typisk at vi står op ved 8-tiden hvorefter hun er vågen et par timer, hvor vi hygger, pludrer og synger (hun er altid i godt humør om dagen og sender mig det ene kæmpe smil efter det andet). Omkring kl. 10 går jeg en tur med barnevognen og hun sover typisk 2 timer i den. Derefter er alt usikkert mht. tidspunkter, hun tager nogle smålure i løbet af eftermiddagen, men selvom hun virker træt kan jeg ikke få hende til at sove mere end 20-45 min ad gangen. Ved 18-19 tiden virker hun virkelig træt, men det er stort set umuligt at få hende til at sove uanset om jeg går tur med barnevognen eller går rundt og vugger hende. Lige når vi skal til at spise aftensmad begynder hun så at skrige, det er en blanding af hendes trætheds-gråd" og den mere hjerteskærende "jeg har ondt i maven-gråd". Det eneste der pt. hjælper er at gå rundt med hende, mens hun hænger på skulderen. Der er ingen tvivl om at hun er træt, for hun kan være lige ved at falde hen, men så giver det pludselig et sæt i hende, hvorefter hun begynder at trække benene op under sig og skrige helt vildt (helt tydeligt fordi hun har ondt i maven) og det fortsætter så til 21-22 tiden hvor hun bliver så træt at hun falder i søvn ved mig (jeg kan godt glemme ALT om at lægge hende fra mig i dette tidsrum).

Når hun så endelig er faldet i søvn sover hun til gengæld også hele natten med undtagelse af de par gange hun skal have mad. Hun ligger mellem os og sover, så jeg ruller hende bare om på siden, ammer hende, hun slipper selv når hun er færdig og sover videre.

Vi har prøvet ALT; gå rundt med hende mens vi holder hende på alle tænkelige måder, massere hendes mave, cykle med benene, Mylicon, kamillete (virkede indtil for 1 uge siden, nu nægter hun at tage flasken!?!), jeg har prøvet at køre hende virkelig træt med aktivitetstæppe, sang, snak og stimulering, og jeg har prøvet at skåne hende mest muligt fra stimulering, ligegyldigt hvad jeg gør gentager det samme skrigeri sig hver aften.

Ja undskyld mit lange indlæg, men jeg aner simpelthen ikke mine levende råd. Det er SÅ frustrerende at der tilsyneladende ikke er noget der virker, og at det med undtagelse af et par enkelte dage er HVER aften det scenarie gentager sig.

Er der nogen der har prøvet noget lignende og evt. kan dele ud af nogle gode råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvor tit kommer hun af med noget?

Kira havde en overgang hvor hun havde virkelig ondt i maven.. hun pruttede lystigt, men der ville simpelthen ikke komme noget ud før vi hjalp hende med et termometer.. ellers kan det være fordi hun ikke kan komme ordentligt af med luften i maven og at det måske gør ondt når hun ligger ned.. der kan man få noget på apoteket som hun skal have inden hvert måltid der "slår luften i stykker" så det bliver nemmere at komme af med... det hedder Mylicon..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er lillepigen her også..

Det virker for os af og til, bare at ligge hende og så synge for hende, andre dage overfodre jeg hende, så hun bliver så træt.. når jeg så ligger hende vågner hun altid, men så sidder jeg bare ved hende med en hånd på hendes bryst.. Oftest synger jeg "Bjerget ligger langt ude i skoven" og når jeg når til 3. Omgang og hun stadig græder uden at ha' haft et ophold (det er aldrig sket endnu), så uanset - tager jeg op og starter forfra og prøver igen.

Det et sejt træk, jeg har desværre ingen guldkorn udover at lave et ritual og gentage det, så din datter har en fornemmelse er, hvornår sengetid er..

Mavepinen, har du prøvet at tage hende af d-dåberne en uges tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når hun får de her skrigeture vil hun så ikke til brystet?

Min dreng er også fra 6. august. Jeg har faktisk endnu ikke oplevet at han har haft en skrigetur, men om aftenen vil han allerhelst bare ligge ved brystet hele tiden indtil han falder i søvn. Tror det er hyggeligt og trygt.

Måske ville hun falde til ro sådan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja kan også få nogen ture hvor hun skriger. Det hjælper for os at svøbe hende stramt i dynen, give hende sutten og vugge hende i armene. Nu skriver du hun ikke vil have sutten. Det ville Ronja hellere ikke til at starte med, men jeg var lidt stædig og blev ved at give den igen, og igen og igen og til sidst tog hun den.

Med Ronja hjælper det at lave ben-gymnastik når hun har ondt i maven. Løfte benene samlet, presse dem let op mod maven og dreje dem med uret.

Hvis hun ikke vil slappe af på nogen af måderne så bliver hun lagt til brystet og falder så som regel i søvn.

Håber at du finder en løsning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder nøjagtigt som Hannah da hun var spæd.. Hun var også den gladeste lille pige om dagen, men om aftenen vendte hun 180 grader og var ked og urolig.. Her hjalp Zoneterapi.. Vi var afsted 3 gange og siden var der ingenting. Selvfølgelig kunne hun have dage hvor hun var ked og urolig, men aldrig på samme måde som dengang, hvor det var aften efter aften efter aften etc.

Håber snart det vender for jer, for det er bare overhovedet ikke sjovt.. :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor tit kommer hun af med noget?

Kira havde en overgang hvor hun havde virkelig ondt i maven.. hun pruttede lystigt, men der ville simpelthen ikke komme noget ud før vi hjalp hende med et termometer.. ellers kan det være fordi hun ikke kan komme ordentligt af med luften i maven og at det måske gør ondt når hun ligger ned.. der kan man få noget på apoteket som hun skal have inden hvert måltid der "slår luften i stykker" så det bliver nemmere at komme af med... det hedder Mylicon..

Jamen nogen dage kan der faktisk gå lang tid imellem. I går havde hun fyldt bleen kl. 15 men indtil kl. var 20 var det kun tissebleer, men jeg ved ikke hvad der er normalt... Det er dog langt fra altid der går så lang tid imellem, men det er tydeligt at mærke på hende, at hun bliver mere ked af det når der er en bøvs/prut på vej, og så tænker jeg jo på, at når hun skriger så voldsomt, så spænder hun i hele kroppen, og så forhindrer hun måske sig selv i at komme af med luften/afføringen...

Hmm "hjalp hende med et termometer" det lyder næsten lidt voldsomt, hvordan praktiseres det lige?

Mylicon har vi prøvet uden virkning.

Sådan er lillepigen her også..

Det virker for os af og til, bare at ligge hende og så synge for hende, andre dage overfodre jeg hende, så hun bliver så træt.. når jeg så ligger hende vågner hun altid, men så sidder jeg bare ved hende med en hånd på hendes bryst.. Oftest synger jeg "Bjerget ligger langt ude i skoven" og når jeg når til 3. Omgang og hun stadig græder uden at ha' haft et ophold (det er aldrig sket endnu), så uanset - tager jeg op og starter forfra og prøver igen.

Det et sejt træk, jeg har desværre ingen guldkorn udover at lave et ritual og gentage det, så din datter har en fornemmelse er, hvornår sengetid er..

Mavepinen, har du prøvet at tage hende af d-dåberne en uges tid?

Rart at høre at man ikke er den eneste :)

Jeg får hende typisk til atfalde i søvn ved at gå med hende på skulderen, for man må endelig ikke sidde stille, og når hun så er faldet i søvn sætter jeg mig med hende på maven resten af aftenen, for hun vågner også efter kort tid hvis jeg lægger hende fra mig. Men det kan godt være at vi skal prøve at indføre et putteritual med en godnatsang, tror dog ikke hun er ret meget lydhør for en godnatsang når hun skriger for fuld hals...

En sidste udvej når intet andet virker er typisk puslebordet hvor vi har en uro over, så falder hun næsten altid til ro - i hvert fald et lille stykke tid, og så står jeg samtidig og cykler med hendes ben og masserer maven.

nej har ikke prøvet at tage hende af D-dråberne (selvom jeg nogle dage har glemt at give hende det), vidste ikke at de kunne give ondt i maven. Jeg bruger dem fra Matas...

Når hun får de her skrigeture vil hun så ikke til brystet?

Min dreng er også fra 6. august. Jeg har faktisk endnu ikke oplevet at han har haft en skrigetur, men om aftenen vil han allerhelst bare ligge ved brystet hele tiden indtil han falder i søvn. Tror det er hyggeligt og trygt.

Måske ville hun falde til ro sådan?

Nej hun bliver tit så overtræt om aftenen at hun slet ikke vil sutte ved mig - tror også det er fordi hun har luft i maven, for så vil hun typisk ikke sutte.

Ind imellem kan jeg dog være heldig at få hende til at falde i søvn på den måde, men så går der måske et kvarter, og så vågner hun igen (selvom hun bliver liggende i mine arme). Tror det er fordi hun så igen har fået luft i maven.

Tænker også lidt på at jeg nogen gange kan høre hende sluge luften fordi hun suger så hårdt, at der simpelthen står op til flere stråler ind i munden på hende, og det får hun tit i den gale hals, hvilket giver luft i maven, men det kan jeg jo ikke gøre så meget ved eller hvad...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Josefine var på samme måde.. ved 17-18-19 tiden vendte hun fuldstændig og blev ked, vred, hysterisk skrige skrige skrige til 22-23-24-02 tiden.. puh det var hårdt..

Vu tog til kiropraktor med hende, var afsted i alt 8 gange over 3 måneder. Hun havde en nakkehvirvel der var låst fast og dette gjorde hende ulykkelig om aftenen.

Jeg ville tager afsted til kiropraktor med det samme, bare for at tjekke om der er noget i klemme et sted, det kan der nemt være.

Nu og her situationen, så prøv at gå med hende på armen, så hun ligger med maven mod til arm og hovedet/kinden hvilende helt oppe ved din albue (hvis ikke det giver nogen mening, kan jeg prøve at finde et billede) Denne metode kunne trøste josefine da hun var lille og ulykkelig.

Held og lykke med det hele. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder nøjagtigt som Hannah da hun var spæd.. Hun var også den gladeste lille pige om dagen, men om aftenen vendte hun 180 grader og var ked og urolig.. Her hjalp Zoneterapi.. Vi var afsted 3 gange og siden var der ingenting. Selvfølgelig kunne hun have dage hvor hun var ked og urolig, men aldrig på samme måde som dengang, hvor det var aften efter aften efter aften etc.

Håber snart det vender for jer, for det er bare overhovedet ikke sjovt.. :goodluck :goodluck

Det lyder som noget der er værd at prøve :)

Jeg kan se du er fra Horsens ligesom mig, må jeg få navnet på den zoneterapeut du har brugt, hvis det er en du kan anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå i aften ser det ud til at virke at lade hende falde i søvn ved brystet - pyha. Prøvede lige at snige brystet ud af munden og sutten ind da hun havde sovet lidt - IKKE populært! Må nok bare leve med en mere eller mindre opløst brystvorte - så længe hun bare ikke er ked af det...

I går prøvede jeg også at lægge hende til brystet, der ville hun gerne sutte lige indtil mælken begyndte at løbe til, så blev hun sur og ville ingenting mere!?!

I forgårs ville hun slet ikke sutte - det er altså ikke til at finde ud af. Man er nødt til at prøve sig frem dag for dag, for det er ikke det samme der virker hver aften SUK!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er Silje også .. Hver aften!

Hun vender pludselig kl. ca. 19 fra at være en glad og smilende pige, til at skrige og skrige og skrige .. Spise vil hun ikke, at skifte virker ikke..

Nogle dage skal hun svøbes helt stramt gerne både i tæppe og dyne, andre dage skal hun bare ligge helt for sig selv i vuggen/liften - Det hjælper dog HVER gang når jeg nynner en sang for hende og hjælper hende med at holde sutten inde + hun har en stofble til at dække for øjnene :)

- Normalt skriger hun ca. 30min af gangen.. og falder så i søvn.

Jeg har lige idag forsøgt at indføre noget nyt.. her er et bad et hit (hun ELSKER det!) så da hun begyndte at klynke kl. lidt i 19 tog jeg hende med under bruseren, nattøj på, en tår mælk på sengekanten og så i seng med et kys på kinden godt pakket ind i dynen og 'god nat' .. Det tog 5min med lidt småklynk og nu er hun helt væk :)

Hvis det her med badet virker bliver det det vi gør, hvis ikke tager vi en tur til zoneterapeut - Har fået at vide det skal virke inden for 3x behandling, så det kan ikke blive den helt store udskrivning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som noget der er værd at prøve :)

Jeg kan se du er fra Horsens ligesom mig, må jeg få navnet på den zoneterapeut du har brugt, hvis det er en du kan anbefale?

Det er den eneste Zoneterapeut jeg har prøvet nogensinde, så har ikke noget at sammenligne med, men jeg har god erfaring med hende.. :)

Det er hende HER.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hun bliver tit så overtræt om aftenen at hun slet ikke vil sutte ved mig - tror også det er fordi hun har luft i maven, for så vil hun typisk ikke sutte.

Ind imellem kan jeg dog være heldig at få hende til at falde i søvn på den måde, men så går der måske et kvarter, og så vågner hun igen (selvom hun bliver liggende i mine arme). Tror det er fordi hun så igen har fået luft i maven.

Tænker også lidt på at jeg nogen gange kan høre hende sluge luften fordi hun suger så hårdt, at der simpelthen står op til flere stråler ind i munden på hende, og det får hun tit i den gale hals, hvilket giver luft i maven, men det kan jeg jo ikke gøre så meget ved eller hvad...?

Det gør Ronja også. Hvis jeg kan hører det bliver for voldsomt tager jeg hende fra og giver hende en lille pause (5-10 sek. ellers bliver hun sur) og ligger hende så til igen. Det plejer at gøre at hun ikke har så travlt og ikke får så meget luft ind. Nogen gange må hun også lige op på skulderen inden vi fortsætter, men det er sjældent jeg gør det. Husk at hvis du tager hende fra lige at sætte lillefingren i mundvigen inden du gør det, for ellers kan det godt gøre rigtig ondt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen nogen dage kan der faktisk gå lang tid imellem. I går havde hun fyldt bleen kl. 15 men indtil kl. var 20 var det kun tissebleer, men jeg ved ikke hvad der er normalt... Det er dog langt fra altid der går så lang tid imellem, men det er tydeligt at mærke på hende, at hun bliver mere ked af det når der er en bøvs/prut på vej, og så tænker jeg jo på, at når hun skriger så voldsomt, så spænder hun i hele kroppen, og så forhindrer hun måske sig selv i at komme af med luften/afføringen...

Hmm "hjalp hende med et termometer" det lyder næsten lidt voldsomt, hvordan praktiseres det lige?

Mylicon har vi prøvet uden virkning.

jamen at man sådan "driller" lige i åbningen så hun bliver "irriteret" af det så hun selv presser.. og trykker lidt ned når termometeret er derinde så der er lidt tryk bagtil.. det blev anbefalet af vores SP fordi så presser de automatisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør Ronja også. Hvis jeg kan hører det bliver for voldsomt tager jeg hende fra og giver hende en lille pause (5-10 sek. ellers bliver hun sur) og ligger hende så til igen. Det plejer at gøre at hun ikke har så travlt og ikke får så meget luft ind. Nogen gange må hun også lige op på skulderen inden vi fortsætter, men det er sjældent jeg gør det. Husk at hvis du tager hende fra lige at sætte lillefingren i mundvigen inden du gør det, for ellers kan det godt gøre rigtig ondt ;)

Lærke giver for det meste slip helt af sig selv fordi hun får det i den gale hals og kommer til at hoste af det, hvorefter mælken står i flere stråler fra mit bryst og ud over det hele - ikke så mærkeligt hun får det i den gale hals altså.

Jeg har også prøvet at tage hende fra og tage hende op på skulderen for at bøvse, hvis jeg kan høre at hun har fået meget luft ned, men så bliver hun simpelthen så ked af det (i hvert fald hvis det er lige i starten af måltidet jeg gør det, og det er jo typisk der der er mest tryk på mælken), og så bøvser hun ikke alligevel.

Jeg søgte lidt på nettet i går, og fandt faktisk denne side http://www.ammenet.dk/wiki/overproduktion. Rigtig mange af de symptomer der er nævnt passer på os:

•Barnet græder ofte og er ofte meget irritabel og rastløs (i hvert fald om aftenen)

•Barnet kløjes i mælken under amningen (jep, specielt i starten af måltidet)

•Mælken sprøjter når barnet giver slip, specielt i begyndelsen af en amning (TJEK)

•Amningen føles ofte som en kamp, hvor babyen tager fat og giver slip hele tiden (det gør hun rigtig rigtig tit)

•Barnet dier ofte og i meget kort tid, 5 eller 10 min ad gangen (det tager sjældent længere tid at amme hende)

•Barnet bøvser meget eller har meget luft i maven, og har tendens til at gylpe meget (hun gylper ikke så meget, men luft i maven - tjek)

"Nogen mødres kroppe er meget entusiastiske og lader til at overproducere mælk fra starten"

Mine bryster begyndte at producere mælk allerede 1½ måned inden hun blev født, og efter fødslen var der MASSER af mælk til hende lige fra starten af, så det problem vi kunne høre at mange af de andre forældre på barselsafsnittet havde, hvor der simpelthen ikke var mælk nok til barnet i starten, det havde vi slet slet ikke.

"Nogle mødres bryster er stærkt sensitive over for stimulans, og hvis man ofte skifter bryst under en amning, uden at brystet drænes helt, kan resultatet være for meget mælk i begge bryster"

Jeg fik at vide af min SP at det var meget vigtigt at skifte bryst efter hvert måltid, så det har jeg jo gjort, men Lærke har jo aldrig tømt et bryst fuldstændig for mælk, så det må jeg hellere stoppe med.

Jeg tror jeg skal prøve det der blokamning, og hvis det ikke virker er næste skridt zoneterapi. Tak for linket metten86 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærke giver for det meste slip helt af sig selv fordi hun får det i den gale hals og kommer til at hoste af det, hvorefter mælken står i flere stråler fra mit bryst og ud over det hele - ikke så mærkeligt hun får det i den gale hals altså.

Jeg har også prøvet at tage hende fra og tage hende op på skulderen for at bøvse, hvis jeg kan høre at hun har fået meget luft ned, men så bliver hun simpelthen så ked af det (i hvert fald hvis det er lige i starten af måltidet jeg gør det, og det er jo typisk der der er mest tryk på mælken), og så bøvser hun ikke alligevel.

Jeg søgte lidt på nettet i går, og fandt faktisk denne side http://www.ammenet.dk/wiki/overproduktion. Rigtig mange af de symptomer der er nævnt passer på os:

•Barnet græder ofte og er ofte meget irritabel og rastløs (i hvert fald om aftenen)

•Barnet kløjes i mælken under amningen (jep, specielt i starten af måltidet)

•Mælken sprøjter når barnet giver slip, specielt i begyndelsen af en amning (TJEK)

•Amningen føles ofte som en kamp, hvor babyen tager fat og giver slip hele tiden (det gør hun rigtig rigtig tit)

•Barnet dier ofte og i meget kort tid, 5 eller 10 min ad gangen (det tager sjældent længere tid at amme hende)

•Barnet bøvser meget eller har meget luft i maven, og har tendens til at gylpe meget (hun gylper ikke så meget, men luft i maven - tjek)

"Nogen mødres kroppe er meget entusiastiske og lader til at overproducere mælk fra starten"

Mine bryster begyndte at producere mælk allerede 1½ måned inden hun blev født, og efter fødslen var der MASSER af mælk til hende lige fra starten af, så det problem vi kunne høre at mange af de andre forældre på barselsafsnittet havde, hvor der simpelthen ikke var mælk nok til barnet i starten, det havde vi slet slet ikke.

"Nogle mødres bryster er stærkt sensitive over for stimulans, og hvis man ofte skifter bryst under en amning, uden at brystet drænes helt, kan resultatet være for meget mælk i begge bryster"

Jeg fik at vide af min SP at det var meget vigtigt at skifte bryst efter hvert måltid, så det har jeg jo gjort, men Lærke har jo aldrig tømt et bryst fuldstændig for mælk, så det må jeg hellere stoppe med.

Jeg tror jeg skal prøve det der blokamning, og hvis det ikke virker er næste skridt zoneterapi. Tak for linket metten86 :)

Ok så voldsomt har det ikke været hos mig.

Det virker som et super godt link det der, der skal jeg lige kigge lidt mere :)

Håber det virker med det der blokamning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen nogen dage kan der faktisk gå lang tid imellem. I går havde hun fyldt bleen kl. 15 men indtil kl. var 20 var det kun tissebleer, men jeg ved ikke hvad der er normalt... Det er dog langt fra altid der går så lang tid imellem, men det er tydeligt at mærke på hende, at hun bliver mere ked af det når der er en bøvs/prut på vej, og så tænker jeg jo på, at når hun skriger så voldsomt, så spænder hun i hele kroppen, og så forhindrer hun måske sig selv i at komme af med luften/afføringen...

Hmm "hjalp hende med et termometer" det lyder næsten lidt voldsomt, hvordan praktiseres det lige?Mylicon har vi prøvet uden virkning.

Jeg har også hørt at man lige kan smøre lidt vaseline i endetarmsåbningen. Det skulle vist sætte gang i noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt at man lige kan smøre lidt vaseline i endetarmsåbningen. Det skulle vist sætte gang i noget :)

Det behøver vi dog ikke mere. Vi skiftede MME mærke og så kom det helt af sig selv. Og nu får hun jo bare noget sveskemos hvis hun har hård mave. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres gode råd, hjælp og støtte piger. Det er virkelig frustrerende når ens lille barn er så ked af det og man bare ingenting kan gøre ved det, så det er dejligt at høre at man ikke er den eneste med et skrigende barn om aftenen - forstå mig ret.

Jeg kan med glæde meddele at det faktisk går bedre efter jeg er begyndt på det der blokamning. Fordi jeg ammer fra det samme bryst så længe bliver det modsatte bryst dog rigtig spændt, og for at undgå at mælken kommer alt for hurtigt til at hun kan følge med, har jeg pumpet lidt ud inden jeg har lagt hende til - bare lige for at tage toppen af trykket.

Nu har jeg en rigtig god elektrisk pumpe, men på 3 min kan jeg pumpe 75ml ud, og så er der stadigvæk masser af mælk tilbage til Lærke, det synes jeg altså er lidt vildt.

Anyway det vigtigste er at hun ikke længere er så ked af det om aftenen. Hun kan stadig godt være lidt utilfreds, men slet ikke på samme niveau som det ellers har været, så det er virkelig dejligt :)

Og ja Loneb jeg tror at mange ammende kan finde nyttig information på http://www.ammenet.dk/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER