Guest

Ammetøj

12 indlæg i dette emne

Ja som overskrifterne siger hvad bruger I som ammetøj? Bruger I specifikt ammebluser?

Hvor køber I ammetøj henne? Både bluser og kjoler. Umiddelbart kan jeg kun lige komme i tanke om H&M, og så nogen udenlandske hjemmesider som jeg synes ligger lidt i den dyre ende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bruger bare normalt tøj, dvs. bluser som ikke er vildt lange. Og så den enkelte ammekjole jeg har købt til festlige lejligheder, den er købt hos Bella Mama i England (på nettet)

Jeg synes heller ikke det lige er til at finde ammetøj i normale butikker...? H&Ms er mest til gravide..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt spørgsmål :)

Jeg har 4 ammebluser, som jeg har fået af min veninde. Dem er jeg rigtig glad for og ville gerne have nogle flere. To af dem er fra H&M og de to andre kender jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte to af H&Ms amme-t-shirts. Men fandt hurtigt ud af, at det er ligeså nemt bare at bruge normalt tøj og så hive blusen op. Så sørger jeg altid for jeg har en top på indenunder, så jeg ikke sidder med maven bar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok så jeg er ikke den eneste der synes det er svært at finde :) H&M har enkelte toppe men det er godt nok ikke mange og 2 af dem har jeg i forvejen <_<

Jeg bruger også alm. stropbluser når jeg er hjemme med en cardigan udover, men synes ikke det er så optimalt her når det bliver koldere. Og så er det begrænset hvor mange cardigans og stropbluser jeg har :rolleyes

Men god ide TiaK at have en bluse udover. Så kan jeg også bruge nogen af mine langærmet bluser.

Men hvis der er andre der kender nogen sider eller butikker så byd gerne ind :balloons:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mamalicious (Bestseller) har også nogle amme toppe/t-shirts.. De er ret gode :)

Jeg bruger som regel de langærmede toppe/trøjer fra Vila/Vero Moda .. De er runde i halsen og det passer lige ned at jeg kan trække dem ned så brystet kommer over kanten - på den måde er jeg stadig mest muligt dækket til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger bare mit almindelige tøj og så hiver jeg op i blusen når han skal have mad! Jeg gider ikke de der store ammebluser, de er altid så store og mindre kønne syntes jeg <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte to af H&Ms amme-t-shirts. Men fandt hurtigt ud af, at det er ligeså nemt bare at bruge normalt tøj og så hive blusen op. Så sørger jeg altid for jeg har en top på indenunder, så jeg ikke sidder med maven bar :)

Øh, det fatter jeg godt nok ikke en meter af?! :blink Hvad er det du har på inde under, som ikke også sidder over brysterne og derfor også skal fjernes ved amning? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For dem der bor i og omkring København ligger der en butik i Valby - Mor og barn - som vist mest er ventetøj, men de har også nogle ammebluser (jeg prøvede en, da jeg var gravid, men syntes ikke om den - men det betyder jo ikke, at andre ikke gør ;)). Der findes også Mummi på Frederiksberg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh, det fatter jeg godt nok ikke en meter af?! :blink Hvad er det du har på inde under, som ikke også sidder over brysterne og derfor også skal fjernes ved amning? :unsure

Jeg tager stroppen ned om skulderen på stropblusen, og trækker ned i den, og så hiver jeg op i den yderste bluse så dækker stropblusen stadig maven :)

Håber det giver mening :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har bare brugt alm. tøj - synes ikke der var noget pænt ammetøj nogen steder.

jeg bruger mest kjoler og leggins.

så jeg havde altid en strop top på indenunder, så når jeg hev kjolen op, så kunne jeg hive

ned i toppen (uden at ta stroppen ned).

Men på asos.com kan man få lidt ammetøj, hvis det er.. og så måske til nedsat pris.

søg evt. nursing. de har fri fragt uanset beløbet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh, det fatter jeg godt nok ikke en meter af?! :blink Hvad er det du har på inde under, som ikke også sidder over brysterne og derfor også skal fjernes ved amning? :unsure

Altså - som de andre også skriver, så har jeg bare en top på under, som jeg lige kan hive ned (graviditetstoppe er ret gode, der er ikke nogle hårde/stramme kanter, så de er nemme at hive ned. Ellers er H&Ms toppe også ganske udemærkede). Men jeg har nu også set at man kan købe toppe, hvor der er huller til brysterne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER