Nitzen1987

Den nye regering

11 indlæg i dette emne

Hvornår tror I, at der kommer ansigter på den nye regering? Har I nogle idéer om, hvordan vores nye statsminister vil besætte de forskellige ministerposter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej desværre, men det ville dælme snart være rart de kom frem til noget så vi kan komme videre her i DK.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hørte i nyhederne, at der ville være dannet en ny regering inden folketinget åbner op for et nyt år, her i oktober.

Jeg ved ikke hvem der bliver hvad, men er sikker på at der bliver ministerposter til:

Margrethe Vestager

Nicolai Wammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er vidst ikke mange der ved hvornår der kommer regeringsdannelse. Det jeg har hørt i medierne er at det anses for pinligt hvis ikke der meget snart kommer en regeringsdannelse og at det må forventes at der er regeringsdannelse ved folketingets åbning, da det ellers er Lars Løkke der skal holde åbningstale og det nok ikke vil se så smart ud.

Jeg synes det er svært at spå om hvornår det vil være. Jeg troede regeringen ville have været på plads for længst. Der slipper jo ikke meget ud fra forhandlingerne. Så jeg må tilstå jeg ikke har noget bud på hvornår der kommer regeringsdannelse.

Jeg ved ikke hvordan jeg tror ministerposterne bliver, men jeg frygter Villy Søvndal som udenrigsminister og Ole Sohn som finansminister. Det har der da været spået om at det er de poster de vil få, men jeg synes det er svært hvis RV kommer med i regeringen hvordan posterne så bliver fordelt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror helt sikkert at den er faldet på plads inden folketinget åbner.

Helle Thorning vil da selv holde åbningstalen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læste lige i dag, at de har udpeget Mogens Lykketoft som formand for folketinget....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er regeringsgrundlaget på plads. Synes det er mega belastende at vi først bliver indviet i det og ministerierne i morgen. Man er vel nysgerrig :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er regeringsgrundlaget på plads. Synes det er mega belastende at vi først bliver indviet i det og ministerierne i morgen. Man er vel nysgerrig :whistling

Meget <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan se nogle af ministrene her.

Men hvad sker der lige med Villy som udenrigsminister - come on!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget af det der irritererer mig det er at hver gang der kommer en ny regering, så nedlægger og sammenlægger man nogle ministerier for så at oprette flere ministerier, end man sparer væk <_< Kan virkelig ikke se logikken i det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dette står på DR

Rygterne svirrer om, hvem der står side om side med Helle Thorning-Schmidt, når hun præsenterer sin nye regering i morgen. Ifølge DRs kilder kommer regeringen til at bestå af 23 ministre. 11 fra Socialdemokraterne, seks fra de Radikale og seks fra SF. Ministerlisten bliver først endeligt bekræftet i morgen på Amalienborg, men her er, hvad der indtil videre er sivet ud fra Christiansborg:

Socialdemokraterne

  • Statsminister: Helle Thorning-Schmidt.
  • Finansminister: Bjarne Corydon.
  • Social- og integrationsminister: Karen Hækkerup.
  • Justitsminister: Morten Bødskov.
  • Europaminister: Nicolai Wammen.
  • Minister for by, bolig og landdistrikt: Carsten Hansen.
  • Børne- og uddannelsesminister: Christine Antorini. Ministeriet skal dække over daginstitutioner, folkeskoler og ungdomsuddannelser.
  • Forsvarsminister: Nick Hækkerup.
  • Beskæftigelsesminister: Mette Frederiksen.
  • Transportminister: Henrik Dam Kristensen.
  • Fødevareminister: Mette Gjerskov.

SF

  • Udenrigsminister: Formand Villy Søvndal.
  • Vækst- og erhvervsminister: Finansordfører Ole Sohn.
  • Sundhedsminister: SF's Næstformand Astrid Krag.
  • Miljøminister: Ida Auken.
  • Minister for eksport og udenrigshandel: Pia Olsen Dyhr.
  • Skatteminister: Thor Möger Pedersen.

De Radikale

  • Økonomi- og indenrigsminister: Margrethe Vestager.
  • Udviklingsminister: Christian Friis Bach.
  • Videnskabsminister: Morten Østergaard.
  • Kulturminister: Uffe Elbæk.
  • Kirke- og ligestillingsminister (og nordisk samarbejde): Manu Sareen.
  • Klimaminister: Martin Lidegaard.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER