TrineG

villa paranoia...

16 indlæg i dette emne

Jeg har været på p-piller i 13 år, og der er aldrig sket uhekd, hvilket jeg jo altid har været glad for! Men nu, hvor jeg i dag har taget den sidste p-pille i denne omgang, har paranoiaen slået til. Kan jeg overhovedet blive gravid? Kommer der til at gå evigheder inden min krop har genfundet sin naturlige balance? Osv. osv... Der må være andre der har det sådan? Nogen der har nogle beroligende ord?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været på p-piller i 13 år, og der er aldrig sket uhekd, hvilket jeg jo altid har været glad for! Men nu, hvor jeg i dag har taget den sidste p-pille i denne omgang, har paranoiaen slået til. Kan jeg overhovedet blive gravid? Kommer der til at gå evigheder inden min krop har genfundet sin naturlige balance? Osv. osv... Der må være andre der har det sådan? Nogen der har nogle beroligende ord?

Sådan havde jeg det også første gang.. Men jeg blev gravid i anden cyklus, så det gik lidt hurtigt.. Havde regnet med der kunne gå op til 1 år.. good20luck.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå dig da jeg smid mine blev jeg gravid første cyklus noget kun at have den mens man får efter sidste pille var taget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror der findes flest glædeshistorier :) I følge min læge bliver optil 90% gravide indenfor et år - selvom de fleste har brugt p-piller i frygtelig lang tid.

Der findes desværre også de få ikke så hyggelige historier - f.eks. min egen. Det betyder dog ikke at du skal igennem det samme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår dig godt. Jeg havde det på samme måde efter 12 år på p-piller. Troede også der ville gå lang tid, og var i tvivl om det overhovedet kunne lade sig gøre.

At jeg så blev gravid i 2. forsøg efter p-pille stop var noget af en overraskelse!

Held og lykke med projektet, bare tag det stille og roligt, så skal det nok gå :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde samme tanker da vi skulle have den første, men blev lyn hurtigt gravid (både dengang og nu) Så der er masser af håb! :bd :bd :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Trot det er alt det der med at man har ventet på den rigtige mand, det rigtige sted at bo, det rigtige job osv., og så skal det lige passe at der ikke sker en fis... Jeg vil have en baby nu jo!!! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender alt til følelsen <_<

Jeg havde taget p-piller i 14 år.

Jeg stod først med en positiv test efter vi havde prøvet at blive gravide i 9 måneder, men det er jo indenfor det år, som mange taler om. Graviditeten endte med som en MA, så jeg er ikke en af solstrålehistorierne, selvom der er mange af dem :)

Men sådan cyklusmæssigt var kroppen lynhurtig til at finde ind i en rytme; efter p-piller stoppet var første cyklus på 33 dage og efterfølgende har det været på 28-29 dage :)

Efter første måneds forsøg begyndte vi at bruge ÆL-tests, og jeg fandt også hurtigt mit ægløsningstidspunkt. Det er vist bare min krop, som ikke er så modtagelig overfor graviditet, men det er også mange ting, som skal gå op i en højere enhed, når man bliver gravid ;)

Håber ikke I skal vente alt for længe på vidunderet :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min cyklus fandt hurtigt sig selv - 11 dage efter min sidste mens' først dag testede jeg positiv for ÆL - så det er ikke alle der venter flere måneder på systemet kommer i gang igen!

Nu venter jeg bare på det bliver søndag, så jeg kan finde ud af om vi har haft bid i første omgang, eller om det er en ommer ;)

Jeg kan godt forstå din bekymring - og jeg havde den også! Min bekymring var heldigvis ubegrundet, og jeg håber for dig, at din er det samme! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så en af de trælse historier. Da jeg smed pillerne og fik mens 1-2 gange normalt og derefter ventede jeg 168 dage på den næste..

Det er ALDRIG til at vide hvordan kroppen reagerer når pillerne smides

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan tænkte jeg også første gang, anden gang og også nu tredje gang jeg har smidt pillerne :whistling

Første gang havde jeg kun taget P-piller i 6 år, men mensen kom med det samme og jeg blev nærmest gravid i første cyklus. Men jeg forstår sagtens dine tanker. her 3. gang tænker jeg stadig på om jeg kan blive gravid og hvor hurtigt det mon nu går.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten noget helt andet.. Bør jeg begynde at tage nogle vitaminer af en art allerede nu? Jeg har set en del tale om folinsyre, men altså hvad pokker ved jeg.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten noget helt andet.. Bør jeg begynde at tage nogle vitaminer af en art allerede nu? Jeg har set en del tale om folinsyre, men altså hvad pokker ved jeg.. :)

Folsyre bør du begynde at tage - det nedsætter risikoen for at barnet får rygmarvsbrok mm. De anbefaler man starter med Folsyre allerede når man begynder at forsøge at blive gravid :) Jeg blev også rådet til almindelige vitaminpiller - hvis ikke man tager dem allerede ;) Har indrømmet selv overvejet at erstatte folsyre og de almindelige vitaminpiller med Gravitamin, som de anbefaler man begynder med, når man har konstateret man er gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager allerede omnimin og fiskeolie. Jeg har sklerose, så skal helst have alle vitaminer i rigt mål.. Så må jeg hellere ned og købe folsyre i morgen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuh jeg er også meget nervøs, har været på p-piller i 6 år snart 7, og tænker også tit på når jeg nu engang smider p-pillerne om det hele fungere eller hvordan..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, sagde lige til min mand at der sikkert ville gå 100 år før jeg bliver gravid grundet de mange år på p-piller.. Han kiggede på mig og sagde helt tørt, at der sgu da er så meget gang i hans 'soldater' at det garanteret ikke blev et problem.. ;) Herligt at få lidt humor på spekulationerne! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER