finken

Hvad var gejl og hvad var en gave i hverdagen?

39 indlæg i dette emne

Jeg er ultrapraktisk anlagt og vil gerne have de baby hjælpemidler der gør livet nemmere. Samtidig er jeg klar over at rigtig mange ting aldrig kommer i brug. Derfor vil jeg gerne høre jer med børn hvilke hjælpemidler i har været meget glade for og hvilke der bare har været gejl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Badevandstermometer :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Badevandstermometer :whistling

Hov det var gejl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Badevandstermometer :whistling

Hov det var gejl

Den er jeg med på.. ud til højre med den.. :)

babyalarm er guld værd, så man kan sove uden at holde øje om baby skulle vågne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hoved-hale fad (fandt aldrig meningen med opdelingen), badetermometer, næsesuger (tror aldrig den almindelige har suget noget som helst), babysaks (har stadig ikke fundet ud af at klippe med sådan én), en del creme (babylotion, babysalve osv) Det fik vi stort set ikke brugt.

Babyalarm, voksipose, 30-40 stofbleer, nusseklud, absolut must herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hoved-hale fad (fandt aldrig meningen med opdelingen), badetermometer, næsesuger (tror aldrig den almindelige har suget noget som helst), babysaks (har stadig ikke fundet ud af at klippe med sådan én), en del creme (babylotion, babysalve osv) Det fik vi stort set ikke brugt.

Babyalarm, voksipose, 30-40 stofbleer, nusseklud, absolut must herhjemme :)

Ja hvorfor står det hoved-hale fad på alle lister at man skal investere i sådan et.. spild af penge.. af saks har jeg altid brugt en almindelig neglesaks.. den babysaks fandt jeg heller aldrig ud af. næsesugeren har dog været nyttig her. men ja alt det creme væk med det. har brugt zink salve og lanolin til de tørre kinder i vinterhalvåret.

Har aldrig haft voksipose og har fint undværet det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig undvære: barnevogn med langt liggemål, to babydyner, babyalarm, legetæppe og kravlegård.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh ja, barnevogn også et must herhjemme, sammen med aktivitetstæppe og kravlegård :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig undvære: barnevogn med langt liggemål, to babydyner, babyalarm, legetæppe og kravlegård.

Hvorfor har du brugt 2 babydyner ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor har du brugt 2 babydyner ?

Én til barnevognen og én til tremmesengen. Og så jeg kunne vaske én ved eventuelle uheld og stadig have én til brug.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også 2 dyner. En til barnevogn og en til sengen ;) Det var ikke et must, men det er meget rart, når man bor i flere etager ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Én til barnevognen og én til tremmesengen. Og så jeg kunne vaske én ved eventuelle uheld og stadig have én til brug.

Jeg havde kun 1, men overvejede at købe en mere nu den lille kommer, så skal den lille jo bruge mens nadja stadig bruger babydyne i bv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil give de andre ret i at hoved-halefad, badetermometer og neglesaks er gejl.

Tilgengæld er voksipose, babyalarm, stofbleer, ammepude, legetæppe og kravlegård rigtig rare at have, synes vi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super dejligt i gider at svare. Man aner jo ikke hvad man skal købe og hvad man bare skal gå forbi :rolleyes

Men det der hovedhale fad. Hvorfor bruger man ikke det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super dejligt i gider at svare. Man aner jo ikke hvad man skal købe og hvad man bare skal gå forbi :rolleyes

Men det der hovedhale fad. Hvorfor bruger man ikke det?

Hvis du har plads på badeværelset bruger du bare vasken, ellers er en almindelig plastikbøtte fin.. Så er det også meget billigere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I see :) Godt tip især fordi vi skal have to puslepladser. Bor i toetagers med onde trapper som jeg ikke gider løbe op af mere end højst nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I see :) Godt tip især fordi vi skal have to puslepladser. Bor i toetagers med onde trapper som jeg ikke gider løbe op af mere end højst nødvendigt.

Vi har også 2 etager.. kun med badeværelse i stueetagen .. Og har derfor en elkedel til at stå ved pudslebordet ovenpå - så undgår jeg at løbe ned og hente vand til bleskift midt om natten ;)

- Bare et tip ;)

Og så er mit musthave en slynge (!) Kan ikke understrege hvor vigtig den har været for at jeg har fået lavet lidt herhjemme de dage hvor Silje har haft brug for tryghed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også 2 etager.. kun med badeværelse i stueetagen .. Og har derfor en elkedel til at stå ved pudslebordet ovenpå - så undgår jeg at løbe ned og hente vand til bleskift midt om natten ;)

- Bare et tip ;)

Og så er mit musthave en slynge (!) Kan ikke understrege hvor vigtig den har været for at jeg har fået lavet lidt herhjemme de dage hvor Silje har haft brug for tryghed :)

Vi har heldigvis badeværelse på hver etage og slynge SKAL jeg bare have. Eller det vil sige jeg vil have en vikle og har allerede meldt mig på et viklekursus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heldigvis badeværelse på hver etage og slynge SKAL jeg bare have. Eller det vil sige jeg vil have en vikle og har allerede meldt mig på et viklekursus.

ha ha viklekursus... lyder sjovt.. hvor kan man melde sig til det? Jeg køber mig nemlig en strækvikle og aner ikke hvordan den skal bindes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det fandt jeg på aftenskolen :) Har læst så meget godt om viklen men også hvor svær den er at binde, så tænkte et kursus sikkert ville være godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super dejligt i gider at svare. Man aner jo ikke hvad man skal købe og hvad man bare skal gå forbi :rolleyes

Men det der hovedhale fad. Hvorfor bruger man ikke det?

Fordi haledelen af fadet er ulækkert, jeg kender ikke nogen der vrider en lorteklud op for at dyppe den igen i haledelen af fadet for derefter at vaske videre, det må være et levn fra dengang man ikke havde engangsklude. I dag bruger man engangsklude og smider hver enkelt klud ud. Du ved ligesom det er no-go at dobbeltdyppe sin chips i dippen, så dobbeltdypper du heller ikke en vaskeklud, der har været brugt :lol

Så derfor kan du nøjes med en alm. skål, der er ingen grund til at købe et fad med 2 dele.

:rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi haledelen af fadet er ulækkert, jeg kender ikke nogen der vrider en lorteklud op for at dyppe den igen i haledelen af fadet for derefter at vaske videre, det må være et levn fra dengang man ikke havde engangsklude. I dag bruger man engangsklude og smider hver enkelt klud ud. Du ved ligesom det er no-go at dobbeltdyppe sin chips i dippen, så dobbeltdypper du heller ikke en vaskeklud, der har været

brugt :lol

Så derfor kan du nøjes med en alm. skål, der er ingen grund til at købe et fad med 2 dele.

:rolleyes

Fantastisk forklaring og formulering :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi haledelen af fadet er ulækkert, jeg kender ikke nogen der vrider en lorteklud op for at dyppe den igen i haledelen af fadet for derefter at vaske videre, det må være et levn fra dengang man ikke havde engangsklude. I dag bruger man engangsklude og smider hver enkelt klud ud. Du ved ligesom det er no-go at dobbeltdyppe sin chips i dippen, så dobbeltdypper du heller ikke en vaskeklud, der har været brugt :lol

Så derfor kan du nøjes med en alm. skål, der er ingen grund til at købe et fad med 2 dele.

:rolleyes

Jeg hader bare når fremmede folk dobbeltdipper i den samme skål som jeg spiser af <_<

Rigtig god forklaring. Vi havde et hoved/halefad til vores den første datter, men det fyldte bare ALT for meget på puslebordet og vi brugte også kun den ene del af fadet til vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og for at svare på dit første spørgsmål:

Gejl:

Næsesuger til snot

Øretermometer (køb et til rumpen det til øret er upræcist)

Babyneglesaks - du kan sagtens anvende alm. 3-i-ener bare du er forsigtig

Must have:

Badeindsats til at sætte baby i mens du bader den

Babyalarm af god kvalitet

Voksipose

Laaaange hagesmække kan anbefale dem i frotte fra Småfolk de er super til at fange gylp efter ammetår :puke

Mellisa Arnica salve til røde numser - den er bare god

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader bare når fremmede folk dobbeltdipper i den samme skål som jeg spiser af <_<

Rigtig god forklaring. Vi havde et hoved/halefad til vores den første datter, men det fyldte bare ALT for meget på puslebordet og vi brugte også kun den ene del af fadet til vand.

Ja det er klamt, men en god måde til at standse mig ved chips buffeten, som jeg ellers bare kan gå amok i :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER