ki schou

Slut med sut

24 indlæg i dette emne

Den sidste uges tid har vi talt om, at Leo snart skal vænnes fra at bruge sut. Han er 2 år og 8 måneder.

Han har altid kun anvendt sutten, når han sover.

Vi har snakket med ham om det en del gange og spurgt, om han vil bytte sine sutter for noget legetøj.

Det har han sagt ja til, men vi har alligevel været i tvivl, om han nu rigtigt forstod hvad det indebar :rolleyes

I går aftes besluttede vi, at det så skulle være.

Så da han skulle i seng havde vi fjernet sutterne, og så sagde vi til ham, at sutterne ikke virkede mere, da de kun virker til babyer (Leo går meget op i, at han ikke er en baby men en stor dreng). Så den forstod han godt. Vi sagde så også til ham, at når han vågnede dagen efter, så ville han få en gave (Leo eeeelsker gaver :D ) fordi han nu var så stor, så han ikke bruger sut.

Han spurgte efter sutten 3-4 gange, men hver gang sagde vi, at sutter ikke er til store drenge men kun til babyer. Han faldt i søvn uden sut og uden at have grædt, skreget eller på anden måde vist nogen form for utilfredshed :)

Så nu er der ingen vej tilbage, nu er det definitivt slut med sut herhjemme. De har fået besked på det i vuggestuen i dag, at de ikke må give ham sutten, når han skal sove til middag er spændt på, hvordan det går :blink , og så er jeg spændt på, om der kommer en reaktion i aften, eller om det virkelig ikke var sværere at få taget sutten fra ham.

Hvad er jeres erfaringer med at stoppe med sutten?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Håber for jeg i slipper så "nemt" det ville da være skønt for jer :) han er da sej lille Leo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor godt! Håber, at det virkelig er så nemt for jer! :goodluck

Da min niece skulle vendes fra sutten (ca. samme alder som Leo) passede det med at hendes forældre lige var flyttet i hus i en ny by (Gistrup), og så fik pigen at vide - som det mest naturlige i hele verden - at "I Gistrup bruger man ikke sut". Og hun åd den! Og så var det bare slut med sut. :yay

Min mor har fortalt mig, at jeg holdt op med at bruge sut, fordi jeg en dag fik en sut med hul i. Og den ville jeg ikke have, den var jo i stykker. Så prikkede hun hul i alle mine sutter. Og så var de jo alle sammen i stykker = så måtte jeg jo stoppe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber for jeg i slipper så "nemt" det ville da være skønt for jer :) han er da sej lille Leo

Ja jeg krydser fingre for, at der ikke bliver ballade i dag :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har fortalt mig, at jeg holdt op med at bruge sut, fordi jeg en dag fik en sut med hul i. Og den ville jeg ikke have, den var jo i stykker. Så prikkede hun hul i alle mine sutter. Og så var de jo alle sammen i stykker = så måtte jeg jo stoppe ;)

Sikke en smart mor du har :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er dagen i vugetuen gået ?

Vi sendte alle sutterne til julemanden med tegning og brev osv. Dagen efter stod der en el bil i garagen med et brev fra julemanden.

Vi tog billeder af det hele så August kunne kigge på dem så var det nemmere at forklare for ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han sej :respekt

Vores den store, byttede sine sutter med en fugl :rolleyes Fuglen fløj ind og tog alle sutterne, men efterlod en god gave i stedet. Drengen kunne jo godt forstå, at fuglemor havde mere brug for alle de sutter, når hun nu har så mange flere unger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagen i vuggestuen gik ikke helt som planlagt, da vi måtte hente ham inden frokost.

Han har fået hånd-fod-mund sygdom) og det smitter.

Så han har slet ikke sovet til middag i dag, det gør han sjældent herhjemme.

Han er lige blevet lagt nu, og har spurgt en enkelt gang efter sutten, men virkede til at acceptere, at de er væk. Så 7-9-13 så tror jeg altså, at det kommer til at gå meget gnidningsfrit :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv med blærene :(

Men han er da supersej at acceptere sutten er væk, hvis han ovenikøbet er lidt sløj.

Jeg gruer lidt for det med Isabella. Hun bruger den godt nok ikke så meget, men når hun er syg er hun meget glad for den. Og så kan det måske være svært at forstå, at lillesøster har én, og man ikke selv må ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg skulle vænnes fra sutterne bildte min mor mig ind at der var fluer i sutterne, og åbnede en mens der fløj en flue forbi... problem solved... det skal så lige tilføjes at jeg havde en meget traumatisk oplevelse med at sluge en flue i Spanien, og da jeg så vrælede på livet løs slugte jeg en til... så jeg ville bestemt ikke have flere fluer i munden :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Da jeg skulle vænnes fra sutterne bildte min mor mig ind at der var fluer i sutterne, og åbnede en mens der fløj en flue forbi... problem solved... det skal så lige tilføjes at jeg havde en meget traumatisk oplevelse med at sluge en flue i Spanien, og da jeg så vrælede på livet løs slugte jeg en til... så jeg ville bestemt ikke have flere fluer i munden :lolhit

ydrk - meget effektivt må man sige :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme byttede Isaac sutterne for en guitar. Og det er gået hundrede procent uden problemer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes simpelthen det er en fantastisk måde at håndtere det på. Og hvor er Leo bare dygtig :yay

Vi gjorde noget lignende med Mila da hun skulle af med den. Hun ville så gerne have en hund der kunne gå og bjæffe fordi hun en dag så den da vi var ude at shoppe. Så sagde jeg til hende at hvis hun gav mig sutten så måtte hun få hunden, og hun har ikke haft sutten siden. Det gik også fint, og hun var afhængig af den om dagen.

Jeg tror det kommer til at gå gnidningsfrit med Leo, det lyder det allerede til at gøre :toot Så han har virkelig været klar!!!

God bedring med det lille pus :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er da bare sej!!!!

Silke bruger kun sutten når hun skal sove og det har været sådan siden hun var et år. (ja onde mor)

Jeg ville SÅ gerne at hun var suttefri om natten, men det giver hende tryghed pt. I dp har hun kun 1 sut. Her om natten har far vænnet hende til 3!!! Så er det nemmere at finde dem.. meeen jeg ku nu godt være fri for den vane... hun er dog god til at smide dem i sengen, når hun står op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en update - det går helt fint uden sut.

Ingen problemer her eller i vuggestuen.

Så slut prut med sut :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er han sej.

Her hjemme hang ungerne deres ned på suttetræet, da de var ca. 2 år og 8 mdr. Julemanden kommer så og tager alle sutterne af træet, når træet er fyldt ;) Mens de hang sutterne på træet, havde julemanden så stillet en gave hjemme i deres seng. De spurgte begge efter en sut den første nat, men ellers er det bare gået super fint uden sut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har taget dem lige op til de skulle starte i børnehave, og fortalt dem at når man går i børnehave bruger man ikke sut - ingen problemer her :D

Går det stadig godt med at undvære den?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har taget dem lige op til de skulle starte i børnehave, og fortalt dem at når man går i børnehave bruger man ikke sut - ingen problemer her :D

Går det stadig godt med at undvære den?? :)

Ja det går rigtig godt, han spørger ikke efter den mere, det er lidt over en uge siden vi stoppede.

Til gengæld sked han i badekarret og tissede på gulvet her til aften, så vi har ikke så meget succes med toilettræningen endnu :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det går rigtig godt, han spørger ikke efter den mere, det er lidt over en uge siden vi stoppede.

Til gengæld sked han i badekarret og tissede på gulvet her til aften, så vi har ikke så meget succes med toilettræningen endnu :lolhit

:D man kan jo heller ikke forvente alt sker på samme tid :D

Synes nu stadig han er cool med sutten :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er det dejligt at hører det gik så nemt med sutter... med den store, havde vi taget hans ynglingsut og så var der 3 andre, dem ville han ikke ha så han stoppede bare automatisk selv da han var 1½ år, og nu med vores det 3 barn. han bruger stadigvæk sut, når han skal sove han er 2 år og 9 mdr. men vi skal også bare ha stoppet med sut, tror jeg vil prøve lige som dig, da han heller ik vil være en baby, lige som lille bror hehe

Tina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han bare sej til det med at smide sut.. og lidt sjovt med hans tisseri og bummelum.. hehe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge vores drenge stoppede lige inden de blev 3 år. Vi kørte sutten ud af dagsrytmen i løbet af det 2. år, så de kun sov med den og da vi nærmede os de 3 år talte vi lidt om suttetræet i skoven og om at man måtte vælge et stykke legetøj i stedet for, hvis man hængte sine sutter på træet.

Kasper sagde en dag vi gik forbi "så lad os gøre det!" og den fangede vi med det samme og det var nok lidt i samme stil med Andreas. Jeg husker ikke der var specielt meget bøvl efterfølgende, så det har ikke været svært. De har så også begge to en sutteklud, de kunne sove med istedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER