tazdiginez

Hund og gravid.

9 indlæg i dette emne

Min hund er begyndt at gøre ALT det han ikke må.. Gå på bordet, tigge, besørge indenfor, jagte katte osv.

vi underholder ham, lufter ham og prøver at give ham positiv opmærksomhed (hvilket bliver mindre og mindre, da han laver mere ballade) - men det er fuldstændig ligegyldigt, han bliver værre og værre. Hunden er 9 år, så det er ikke alderen.. kan det være fordi han kan mærke, at der snart skal ske noget herhjemme?

Vil gerne ha' nogle ideer til, hvad vi kan gøre, for jeg ved snart ikke hvad vi kan gøre længere.. :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har desværre ikke nogle gode råd..

Men det lyder hårdt og træls!

Vores hund har reageret forholdsvis positivt på den lille ny.. man kan godt mærke hun er påvirket af situationen - der er ikke helt så meget opmærksomhed, den lille siger mærkelige lyde m.v.

Men synes hunden har taget det rigtig flot :loveshower

Vil bare ønske jer held og lykke - håber det bare er en fase og reaktion på at der er noget nyt på vej :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker lidt, at det godt kan være alderen, at den er ved at være gammel og måske har nogle inkontinensproblemer. Men ellers forsøger den jo bare at få lidt magt tror jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg tvivler ikke det mindste på at hunden kan mærke der snart skal ske noget. :)

Men jeg synes det er svært at komme med råd når jeg ikke har oplevet hunden. Jeg tænker at det på den ene side kan handle om de forandringer der er ved at ske i familien, men jeg tænker også som Vanni, at det måske kan være alderen.

I skal selvfølgelig tackle problemerne du nævner, som jeg kunne forestille mig i allerede gør. Får den bestemt ned af bordet, sender den væk når den tigger, tager den med udenfor når den besørger inde - tag evt. lorten med ud, så hunden kan se hvor det hører til.

Husk fortsat at give hunden masser af positiv opmærksomhed - du skriver jo selv det er blevet begrænset pga. mængden af ballade. Det kan være hunden mærker at jeg fokus nu ligger et andet sted, og det er derfor den opfører sig som den gør.

Og ellers ville jeg vente og se tiden an. Måske det ændre sig når jeres lille pige er kommet til verden. Hunden vil uden tvivl være rigtig interesseret i det lille væsen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at rose hunden rigeligt, når den så endelig gør noget rigtigt (fx besørger udenfor osv). Men ja, jeg synes også det er lidt svært at give råd, når man ikke kender hunden (og hvad race det er) og ved præcis hvordan det er at I selv opdrager den pt. Så er det ikke nemt at lokalisere problemet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min hund er begyndt at gøre ALT det han ikke må.. Gå på bordet, tigge, besørge indenfor, jagte katte osv.

vi underholder ham, lufter ham og prøver at give ham positiv opmærksomhed (hvilket bliver mindre og mindre, da han laver mere ballade) - men det er fuldstændig ligegyldigt, han bliver værre og værre. Hunden er 9 år, så det er ikke alderen.. kan det være fordi han kan mærke, at der snart skal ske noget herhjemme?

Vil gerne ha' nogle ideer til, hvad vi kan gøre, for jeg ved snart ikke hvad vi kan gøre længere.. :/

Hvad race er det?

Jeg ville anbefale 1) Et check hos dyrlægen der ligger kigger på tænder og ser hunden igennem - den slags adfærdsændringer kan ofte skyldes sygdom/smerter. 2) At I låner en bog på biblioteket om klikkertræning og køber en klikker (koster ca. en 20'er) og så går i gang med af indlære nogle basale positive mønstre og aflære den adfærd I ikke ønsker. Klikkertræning er enormt nemt, kan udføres siddende hvis man er højgravid og ikke ret flytbar og giver super hurtige resultater. I skulle kunne se en effekt om en uge ved 2*5 minutters træning dagligt i 7 dage. Men husk lige at få kigget hunden efter først - det nytter ikke hvis den i virkeligheden har ondt i tænderne eller er syg.

Held og lykke

Med venlig hilsen

Solskin (der arbejder med dyrs adfærd)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Jeg svarer lige fra mobilen.

Jamen han er en labrador, men har nogle adfærdskomplikationer i forbindelse med hans selvværd. Han var udsat for en brand nogle år tilbage, som gør at hans adfærd og humør er MEGET svingende..

Det at han besørger indenfor er stoppet igen og han er begyndt at være mindre "vil-døv" .. Hans opmærksomhedskvote er dog blevet MEGET større og specielt omkring mig - bare jeg siger en lyd er han ops (nårh ja, han bryder sig ikke om mænd, da han har set mig været udsat for kærestevold, dog har han kunne acceptere Jesper med tiden, men nu er han igen begyndt at blive "jaloux" når Jesper røre ved mig osv.)

Jeg kender min hund og hans reaktionsmønster og jeg er super taknemmelig for jeres råd og svar og vil tage dem til eftertragtning, men jeg tror det er fordi han er usikker på de ting der foregår ved mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min soesters labrador blev ogsaa ni aar og fik ligne symtomer dog uden hun var gravid de tog den til dyrlaege og det viste sig at den var syg og tid til at sige farvel. Ni aar er altsaa paent for en labrador, men jeg ville helt klart tage den til dyrlaegen. Det lyder ogsaa som om den har haft et lidt barsk liv hvilket kan goere den "maerkelig" senere i dens levetid. Jeg synes i skulle faa det afklaret inden bebs kommer...

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER