Miss_matilde

Hvilken bil(er) har i ?

34 indlæg i dette emne

JA jeg er total nysgerrig som jeg plejer og være.... :rolleyes

....og da vi ofte de seneste mange år har haft børn med i vores bil - og opdagede besværligheder mv... så snakker vi nogen gange om hvilke biler der er smarte i forhold til børn. ^_^

Her handler det jo selvfølgelig også om HVOR mange børn man har - HVILKE behov man har osv.

Derfor har jeg pludselig nogle forskellige tanker og spørgsmål i hovedet... Håber i vil hjælpe med at besvare dem :kiss

Så nu til mine mange spørgsmål :) :

*Hvilken bil(er) har i?

Der må gerne vises et billede..

*Hvilke "specielle" behov har/havde i?

*Hvilken autostole har i?

*Evt. hvilken vognpark (barnevogn, klapvogne mv).?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og nu kan jeg jo så selv starte med at vise hvad vi (JEG!) kører i til dagligt ;)

6xxmbc.jpg

Denne smukke mercedes - også kaldet TØSEN :loveshower

Har dog bare måtte erfare der IKKE er meget plads til auto.stole på bagsædet når jeg sidder foran - da jeg har sædet langt tilbage...

Baggagerummet er også dumt at få en barnevogn eller andet ned i...

Manden min kører i en Mercedes Sprinter med firma reklamer på... SÅÅÅ flot... (ved dog ikke om jeg må vise den herinde.. så i må se en der ligner) :) :

eg1tlx.jpg

*****

Nedenstående smukke bil kørte jeg i før... indtil hun døde :(

2v2i1l1.jpg

TØS'PI'BARNET <3

VI kører åbenbart helst i Mercedes... En stjerne både FORAN ruden og BAGVED ruden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver uden billeder. ;)

Vi har en gammel Passat St. Det er kun min mand, der har kørekort og vi betragter begge en bil, som et transportmiddel. Intet andet. Vi cykler mest muligt. :)

Det er det bedste transportmiddel vi har! :)

Autostolene er Britax og Britax/Römer.

Barnevognen er en Odder fra 2005 og klapvognen en Emmaljunga et eller andet. Begge gode køretøjer, som vi ikke bruger ret meget mere. I hvert fald ikke til transport.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Hyundai sonata hver

2qio1vd.jpg

Ved ikke hvilke behov vi havde, vi synes det var en flot og god bil til prisen.

Vi har recaro autostole med isofix

Vi har emmaljunga barnevogn. Vi bliver nød til at tage hjulene af hver gang barnevognen skal ind i bilen. Det er pænt irriterende, men til at overleve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en skoda morfar... Ej jeg ved ikke lige hvilken slags skoda, men oftest ser jeg bedsteforældre kører i biler magen til vores...

Den er meget praktisk selvom den er lille, for der er 5 dører i den, så man nemt kan komme om på bagsædet, og der er rigeligt med plads til to mennesker og evt. baby. samt plads til hunden bagi...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en helt ny Kia Soul og jeg knuseelsker den :loveshower :loveshower

Der er rigtig god plads og da den er lidt firhjulstrækkeragtig sidder man højt :)

Vi kan godt have barnevognen med, samtidig med der let kan stå to autostole og sidde en i midten, hvis vi er 5 der kører :)

Jeg har ikke ét sekund fortrudt vi købte den..

post-86-078529400 1314598812_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en fem-dørs Suzuki Swift fra 2005 (købt fra ny). :) Skøn lille bil - meget rummelig (den kan hvertfald klare en større tur i IKEA ;))

Vi kan godt klare et enkelt barn i den, men derefter bliver vi nok nødt til at skifte den ud. Hvilken autostol vi ender med vides endnu ikke - men det bliver klart med isofix.

Har ikke lige et billede, men den er sort og en smule sænket. Desuden har vi andre fælge på og baglygterne er heller ikke de originale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en peugeot 406 stationcar fra 1999, vi har 2 af de der selepuder med ryglæn i bilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en audi 80.

Vi har testet baggagerummet da vi købte barnevogn, og der var heldigvis ingen problemer at have barnevognen bagi, så vi har bestilt en Odder zip med X-dream stel :loveshower

Autostol er der ikke endnu, men vi regner med det bliver en römer babysafe.

jeg regner med at bilen godt kan bruges til to børn, men måske bliver den skiftes ud inden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en Skoda Fabia Combi, mens vi ventede Filippa. Vi havde en Toyota Aygo før og den elskede jeg :wub men familievenlig var den altså ikke. Jeg skulle lige overtales til en Skoda, men er super-glad for den - den har meget ekstraudstyr med til en god pris (siger manden ;) )

Vi har en Odder Zip på standardstel og den kan sagtens være i bagagerummet, når stellet er klappet sammen. Der kan ikke være så meget andet så, men det kommer an på en prøve, når vi snart skal i sommerhus (så må hjulene af, kassen klappes sammen mv.).

Af autostol har vi en Cybex Aton, som vi er glade for.

Her er Skoda'en:

post-399-039097300 1314607705_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Mercedes ML (4-hjulstrækker), som er en super lækker bil :loveshower og lidt fornuftigere rent prismæssigt at erhverve herovre i Sverige end i DK :rolleyes

Sikkerheden spiller en helt væsentlig rolle for os, og da vores bil er større end gennemsnittet, er vi sandsynligvis bedre stillet i tilfælde af uheld. Det har for os været afgørende, så da vi skulle vælge bil sidste gang testede vi udelukkende de store firhjulstrækkere.

Bilen er heldigvis stor nok til at rumme alt vores grej, når vi kører på ferie - dog må vi ofte ty til en tagbox også (har en tendens til at tage for meget grej med uanset hvor turen går til :whistling )

Og så er der ingen problemer med at have en bagudvendt autostol på bagsædet, det ved jeg kan være et problem i mindre biler.

Den har som sagt 4-hjulstræk, hvilket er nærmest uundværligt, da vi jo er glade for at køre på skiferie, så det er ikke os, der sidder fast i sneen (7-9-13).

:balloons

(havde ikke noget billede af vores, men den ser præcis sådan her ud som på billedet)

post-2-075112200 1314607937_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores behov:

- Skal kunne have 3 autostole. Når Karoline kommer, skal der kunne være 1 Maxi Cosi (0-12 kg) Iso Fix autostol, 1 Britax First Class plus (9-15 kg), og en Römer stol 15-36 kg. Evt selepude til den store til den tid.

- Der SKAL kunne være plads til en barnevogn (og muligvis også en klapvogn sammen med), uden man skal skille den ad. Men dårlig ryg, er det skidt at stå alene og bøvle med monstret, når man skal ind og ud.

- Det SKAL være en 5 dørs- altså bagagerummet skal kunne åbnes HELT op således, at der ikke er en "kant" man skal løfte vognen ver først- derfor vælger vi en stationcar

- Der skal være træk på, og den skal helst kunne trække en campingvogn på ca. 1000 kg.

- Vi får til Karoline en Odder X-dream barnevogn, og så har vi en Emmaljunga Nitro City klapvogn.

Har har pt en Peugeot 307 SW stationcar fra 2005. Den har 3 seperate bagsæder, hvilket gør, at der kan være 3 autostole. Det er ikke så længe siden vi har købt den, og vi er egentlig glade for den, for den opfylder vores behov. Men der er desværre en fejl i den, så vi skal have en anden. Pt overvejer vi en spritny Peugeot 308 SW stationcar i diesel model. Den har en anelse større bagagerum end den vi har, og er en lille bitte smule bredere. Nu ser vi lige hvad bankdamen siger til idéen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Mercedes ML (4-hjulstrækker), som er en super lækker bil :loveshower og lidt fornuftigere rent prismæssigt at erhverve herovre i Sverige end i DK :rolleyes

Sikkerheden spiller en helt væsentlig rolle for os, og da vores bil er større end gennemsnittet, er vi sandsynligvis bedre stillet i tilfælde af uheld. Det har for os været afgørende, så da vi skulle vælge bil sidste gang testede vi udelukkende de store firhjulstrækkere.

Bilen er heldigvis stor nok til at rumme alt vores grej, når vi kører på ferie - dog må vi ofte ty til en tagbox også (har en tendens til at tage for meget grej med uanset hvor turen går til :whistling )

Og så er der ingen problemer med at have en bagudvendt autostol på bagsædet, det ved jeg kan være et problem i mindre biler.

Den har som sagt 4-hjulstræk, hvilket er nærmest uundværligt, da vi jo er glade for at køre på skiferie, så det er ikke os, der sidder fast i sneen (7-9-13).

:balloons

(havde ikke noget billede af vores, men den ser præcis sådan her ud som på billedet)

Misundelses-smiley :rolleyes

Hvor er den bare fed! Men ja, det er nok liiige lidt billigere i Sverige. Tør ikke tænke på, hvad sådan én koster fra ny herhjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA jeg er total nysgerrig som jeg plejer og være.... :rolleyes

....og da vi ofte de seneste mange år har haft børn med i vores bil - og opdagede besværligheder mv... så snakker vi nogen gange om hvilke biler der er smarte i forhold til børn. ^_^

Her handler det jo selvfølgelig også om HVOR mange børn man har - HVILKE behov man har osv.

Derfor har jeg pludselig nogle forskellige tanker og spørgsmål i hovedet... Håber i vil hjælpe med at besvare dem :kiss

Så nu til mine mange spørgsmål :) :

*Hvilken bil(er) har i?

Der må gerne vises et billede..

Vi har en regulær babycontainer :rolleyes En Peugeot Partner 1,9 D. (D´et står helt klart for Død :whistling ) Billede tager jeg når manden kommer hjem fra arbejde.

*Hvilke "specielle" behov har/havde i?

Vi havde behov for en bil med plads til 4 unger, og der skulle kunne stå mindst 2 autostole og en selepude på bagsædet. Vi satte også krav om skydedøre, og det er KLART en fordel, når man har børn i autostole.. Vi fik dengang også installeret et af de klapsæder i bagagerummet, så vi har mulighed for at have alle 4 børn med. Det er dog yderst sjældent det bruges (og ja, jeg ved godt det ikke er super godt med sådan et sæde). Vores er sat i af autoriseret, og godkendt.

*Hvilken autostole har i?

Vi havde en Chicco babystol, og en et eller andet med B . Manden har som sagt bilen, så jeg kan lige tjekke i eftermiddag :)

*Evt. hvilken vognpark (barnevogn, klapvogne mv).?

En Simo Et eller andet, med meget store liggemål. En ældre model. Den kan stå oprejst i bagagerummet, også uden sædet skal fjernes :) Nu er Magnus dog så stor, at min mor har overtaget barnevognen til min lækre nevø, og vi bruger kun paraplyen engang imellem :) Det er en babysam silver lux, gl. model (fra 2001 GG). Fylder intet slået sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en bil hver da vi bor i Sverige og begge arbejder i Danmark.

Manden har en sort VW Passat stationcar GT Sport fra maj 2008

7920802917.jpg

Og jeg kører rundt i en VW Golf stationcar Bluemotion fra november 2010, magen til denne (bare med andre fælge)

Volkswagen-Golf_Variant_2010_800x600_wallpaper_01.jpg

Vi har en Maxi Cosi autostol til vores store datter og en Brio Primo til Lillebror - begge med isofix.

Så har vi en Emmaljunga BSS der sagtens kan være i bagagerummet på begge biler og en Phil & Teds klapvogn med søskendesæde, der kan klappes sammen til at fylde næsten ingenting.

Der ud over har vi en hund på 45 kg, der også kan få plads i bagagerummet så længe det er klapvognen vi har med som transport til de små. Emmaljungaen fylder ganske enkelt for meget til at de begge to kan være der. Dette har vi indtil nu løst ved at have barnevognskassen inde i bilen og barnevognsstellet omme ved hunden.

Vi har dog lige købt en tagboks som vi har tænkt os at bruge hvis vi skal på familiebesøg fx. på Bornholm eller Fyn. Så kan vi stadig have det hele med, med 2 x autostole i brug og en hund i bagagerummet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hovsa glemte resten

Da Leo var baby havde vi en MaxiCosi cabriofix.

Nu har vi en BeSafe Izi kids

Hans klapvogn er en City Elite (dem der lavet babyjogger)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI har en Hyunday i30cw, som er mandens firmabil.

post-54-015570400 1314617002_thumb.jpg

Den bliver dog skiftet ud med en Renault ny Grand Scenic til december.

Jeg har min egen konebil, en suzuki Wagon i lilla (meget vigtigt), også kaldet Bedstemor And bilen, og jeg elsker den :)

post-54-042832200 1314617053_thumb.jpg

post-54-098178600 1314617066_thumb.jpg

Vi havde følgende krav til bilerne:

- Den skulle kunne trække vores campingvogn

- Være plads til barnevognen uden at skulle pille hjulene af osv.

- Der skulle være plads til Kenzo (som vi desværre ikke har mere)

- Min konebil skulle kunne køre ;)

Vi har en Römer King autostol i den store vil, og en Kiddy Guardian Pro i min lille bil.

h4.bmp

Vores vognpark består af følgende:

- Gammel Odder havevogn i grøn

- Pliko P3 paraply klapvogn (mit bedste køb)

- Baby jogger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har en Ford Mondeo Stationcar.

Vi købte den pga det store bagagerum ;) Da vi fik Emilie havde vi en 4 dørs Peugeot. Super lækker bil, men gud hvor var det træls at bøvlet med barnevogn. Nu har vi jo så ikke nogen vogne med men der skulle jo gerne komme en mere på et tidspunkt.

Emilie har en autostol fra Recaro :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

*Hvilken bil(er) har i?

Fiat Punto

*Hvilke "specielle" behov har/havde i?

Vi fik bilen før baby, så den skulle bare kunne køre ;)

*Hvilken autostole har i?

Vi har en Rømer

*Evt. hvilken vognpark (barnevogn, klapvogne mv).?

Vi har en Odder Zimply. Stellet kan være i bagagerummet, hvis man tager hjulene af. Det er lidt besværligt, men det fungerer fint nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kører rundt i en kia ceed stationcar fra 2010 fordi den er økonomisk og stor, så behøver vi ikke skifte bil når vi får børn.

Manden kører rundt i min konebil, jeg købte fra ny i 2007. En gul peogoet 107.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en Skoda Fabia Combi, mens vi ventede Filippa. Vi havde en Toyota Aygo før og den elskede jeg :wub men familievenlig var den altså ikke. Jeg skulle lige overtales til en Skoda, men er super-glad for den - den har meget ekstraudstyr med til en god pris (siger manden ;) )

Vi har en Odder Zip på standardstel og den kan sagtens være i bagagerummet, når stellet er klappet sammen. Der kan ikke være så meget andet så, men det kommer an på en prøve, når vi snart skal i sommerhus (så må hjulene af, kassen klappes sammen mv.).

Af autostol har vi en Cybex Aton, som vi er glade for.

Her er Skoda'en:

post-399-039097300 1314607705_thumb.jpg

Årh - vi havde også en Skoda Fabia Combi, men solgte den fordi vi ikke rigtig brugte den. Vi var SÅ glade for den og kunne sagtens finde på at købe sådan en igen, så det er bare skønt at høre dig sige, at en barnevogn godt kan være i den! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Renault Megane 1,6 Touring. Den købte vi i 2008, da jeg skulle til at køre lidt længere på arbejde. Og så er det jo en stationscar, som vores labrador kunne være bagi uden at hun skulle ind i bilen.

Og der er så rigeligt plads til barnevognen og deslige, så vi bytter ikke ud lige foreløbigt!

(Vores er dog noget mørkere end den på billedet!)

274201013_1.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har en sort VW Touran årgang pas min er en Skoda Fabia Combi Stationvagon :-) i skal ikke spørge til detaljer da jeg er totalt ligeglad sålænge den starter og er sikker :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov glemte lige da August var bebs havde vi godt nok en anden Touran og en Odder Bv og den kan og kunne jo bare smides ind uden at blive slået særlig meget sammen og der havde jeg en Polo og det kunne til nøds gå griner autostolen er mærket Rømer og fin plads

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER