Nitzen1987

Afrika Nu indsamling

26 indlæg i dette emne

Puha hvor jeg synes, at det er hårdt, at høre om alle de stakkels små børn, der kæmper for at overleve... Helt i starten viste de et billede af et barn på 2 år, der vejede 4½ kg :o :( øv hvor er det sørgeligt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ja jeg ser det... Det er virkelig sørgeligt at se...

Så også et barn, ved ikke hvor gammel barnet var, men man kunne bare se alle knogler på ham... Ribbene var helt tydelige... Det var ganske forfærdeligt at se...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser det! Men hvor gør det dog ondt at se på!:boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har det på skærmen nu. Jeg synes også det er ganske, ganske forfærdeligt, og det gør ondt at kigge på :boo

Tillægsspørgsmål: Donerer I penge til formålet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sendt 300 kr afsted vha 2 sms beskeder. Vi er ikke såååå stærke økonomisk lige nu, så jeg går efter devisen "mange bække små"!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sendt 300 kr afsted vha 2 sms beskeder. Vi er ikke såååå stærke økonomisk lige nu, så jeg går efter devisen "mange bække små"!

Ved du hvordan man kan sende penge, hvis man ikke kan sende via SMS? Jeg har nemlig firma-telefon, så jeg kan ikke donere penge via SMS...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du hvordan man kan sende penge, hvis man ikke kan sende via SMS? Jeg har nemlig firma-telefon, så jeg kan ikke donere penge via SMS...

Nevermind :rolleyes

Har fundet ud af, at jeg kan donere via dankort på Røde Kors hjemmeside :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også sms'et ind

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så kom jeg lige i tanke om, at jeg har skattefradrag for bidraget- så nu kom der lidt ekstra i bøtten :)

Synes bare det føles som så lidt. Ville ønske jeg var rig, så jeg kunne donere en masse penge :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får man ikke kun skattefradrag, hvis man donerer over et bestemt beløb?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så kom jeg lige i tanke om, at jeg har skattefradrag for bidraget- så nu kom der lidt ekstra i bøtten :)

Synes bare det føles som så lidt. Ville ønske jeg var rig, så jeg kunne donere en masse penge :rolleyes

Ditto!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får man ikke kun skattefradrag, hvis man donerer over et bestemt beløb?

Jo, men jeg er i forvejen Planfadder, så jeg overstiger grænsen og får derfor fradrag for dette bidrag :)

Man får fradrag for alt over 500 (samlet set) på årsbasis til godkendte organisationer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver da et syn for guder, når de to Mr. News springer i havnen - det må jeg bare se :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ser det ikke.. og har ærlig talt heller ikke doneret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ser det og har ikke doneret via SMS, men har lagt penge i inddsamlingsbøtter i diverse butikker :) Jeg ved ikke hvor meget vi har doneret, men ca omkring 200-300 kroner...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ser det også og har doneret..

Synes simpelthen det er så frygtelige billeder/klip de viser.. Det rørte mig specielt med et 1 årigt barn, som lå og sov og h*n var fyldt med fluer, som kravlede ind i munden.. :( H*n har diaré og dennes gravide mor er lige død af det samme, så man kender hverken navn eller noget på barnet.. :boo :boo :boo :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kører i baggrunden, men jeg kan simpelthen ikke rumme at se det hele. Det gør så ondt i mit hjerte at se alle de små børn, der lider.

Hvor er det dog en forfærdelig tragedie!

Vi har selvfølgelig doneret penge - vil gerne være med til at hjælpe de stakkels mennesker :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ser det også og har doneret..

Synes simpelthen det er så frygtelige billeder/klip de viser.. Det rørte mig specielt med et 1 årigt barn, som lå og sov og h*n var fyldt med fluer, som kravlede ind i munden.. :( H*n har diaré og dennes gravide mor er lige død af det samme, så man kender hverken navn eller noget på barnet.. :boo :boo :boo :boo

Det klip rørte også mig :boo Det er frygteligt, at man bare har lyst til at kigge væk fra skærmen- det er jo desværre realiteter :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev også rørt her til sidst da Tim Schou sang "New Tomorrow". Elsker i forvejen den sang, men den gav bare så meget mening i den rørende version og i den frygtelige sammenhæng.. :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ser det ikke.. og har ærlig talt heller ikke doneret...

Ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så noget af det, men kunne faktisk ikke holde det ud :(

Jeg sms'ede også ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej vi fravalgte at se det. Jeg kan simpelthen ikke sidde en aften, hvor vi skal hygge os og se, hvordan andre lider.

Vi har desværre ikke økonomi til at bidrage i år, fordi vi skal sparre for at kunne adoptere... Og er så frygtelig ked af, at vi ikke kan hjælpe med et bidrag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at det var en rigtig flot indsamling DK fik præsteret :) 110 millioner kr. :glad det et næsten 20 millioner mere end der blev samlet ind ved Danmarks indsamlingen i vinters :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at det var en rigtig flot indsamling DK fik præsteret :) 110 millioner kr. :glad det et næsten 20 millioner mere end der blev samlet ind ved Danmarks indsamlingen i vinters :)

Wow, det var også mange penge. Og der er "kun" 12 millioner mennesker, der sulter. Tænk hvor mange penge de kunne få hver ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, det var også mange penge. Og der er "kun" 12 millioner mennesker, der sulter. Tænk hvor mange penge de kunne få hver ;)

Nu ved jeg ikke lige, hvor langt 9 kroner rækker i Østafrika, men det er da ikke alverden ... ;)

Men det er fantastisk, at Danmark på trods af finanskrise osv. giver 110 mio. til de stakkels mennesker i Afrika. Det må immervæk kunne give mad og drikke til MANGE mennesker. Tænk, hvis alle de rige lande kunne indsamle 20 kr. pr. indbygger ligesom Danmark (så ville USA kunne donere 6,2 mia. :o ) så ville hungersnøden da hurtigt kunne stoppes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER