Barbamama

Stemcare, stamcellebank...

14 indlæg i dette emne

Der er noget i tv-avisen nu, om et firma, der hedder Stemcare, der kontakter gravide og "presser" (altså lægger sådan lidt op til at man er en dårlig forælder, hvis man ikke gør det) gravide til at betale dem for at gemme noget blod fra navlestrengen, hvilket så skulle kunne hjælpe børnene hvis de bliver syge senere...

Jeg synes det er SÅ strengt at spille på gravides følelser og bekymringer på den måde, men idéen om at gemme noget blod fra navlestrengen virker da god, hvis det rent faktisk kunne hjælpe barnet...

Hvad er jeres tanker om det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De hat sendt breve, ringet og mailet mig!! Jeg er TRÆT af dem! Jeg er kontanthjælpsmodtagere - jeg har ikke lige 25.000 kr. til at gemme stamceller fra min piges navlesnor.. såååk

jeg synes godt om projektet, men de har godt nok trådt over nogle grænser ved mig, ved ikke at forstå et NEJ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu siger de så også i tv-avisen at det er spekulativt om det overhovedet vil være til nogen nytte. Synes altså ikke det er iorden så! :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg valgte det hurtigt fra i sidste graviditet og gør det også i denne. Det er stadig meget usikkert om man vil kunne få noget nytte ud af det og desuden er der begrænset levetid på materialet, så så længe man ikke er længere fremme mht. stamceller er det ikke noget jeg smider mine penge efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik brev fra dem efter jeg havde hentet min babyboks i babysam. Jeg er slet ikke interesseret og smed det ud m d samme. Tænker at de måske har fået mine oplysninger fra babysam??? Det overskred mine grænser og jeg blev faktisk lidt sur....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået brevet, ligesom sidste gang jeg var gravid <_<

Jeg synes heller ikke det er i orden markedsføring, og jeg synes egentlig det er skræmmende, at man kan sælge noget man ikke ved om virker endnu :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også fået brevet.. Og nej jeg vil ikke gøre det... Føler mig ikke presset men synes da at de spiller lidt på ens følelser især som gravid... Hvis man vidste det kunne bruges til noget var det da noget jeg ville overveje, men det er jo stadig på sit spæde stadie og det er sq for dyrt for noget man nok slet ikke kan udnytte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har også både sendt breve og mails til mig, gentagne gange. Indtil jeg fik nok og svinede dem til i et svar pr mail.. Så fik jeg en undskyldning retur, og de skrev at de ville slette mig fra deres liste, som de havde fået via babysam....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også fået brevet.. Og nej jeg vil ikke gøre det... Føler mig ikke presset men synes da at de spiller lidt på ens følelser især som gravid... Hvis man vidste det kunne bruges til noget var det da noget jeg ville overveje, men det er jo stadig på sit spæde stadie og det er sq for dyrt for noget man nok slet ikke kan udnytte

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Koster det virkelig 25.000? Det var ellers noget vi havde overvejet. Er meget interesseret i stamcelleforskning begge to så det virkede bare naturligt at få det gjort, men 25.000 har vi vist ikke lige liggende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det koster 18000,-

Jeg var interesseret i starten. Fik lavet en foreløbig reservation hos dem (som ikke er bindende). De ville kontakte mig op til fødslen, men jeg har ikke hørt mere til dem, og har termin på lørdag. Har også besluttet mig for, at jeg ikke vil have stamceller opbevaret, da jeg også har hørt, at det er sjældent, at de kan bruges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stemcare har endnu aldrig brugt nogen af de stamceller, som de har opsamlet. Og man kan sagtens få stamceller fra et menneske senere i livet. Det er meget tvivlsomt, hvad det kan bruges til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stemcare har endnu aldrig brugt nogen af de stamceller, som de har opsamlet. Og man kan sagtens få stamceller fra et menneske senere i livet. Det er meget tvivlsomt, hvad det kan bruges til.

fuldstændig enig.... :super

lad være med at hoppe på den, stamceller kan indsamles senere i livet, det er ikke noget man Skal gøre fra de er spædbørn.... og det er desuden meget tvivlsomt om det overhoved har en virkning.... så, penge ud af vinduet.... og nej, i er IKKE dårlige forældre hvis i ikke vælger det.... :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg snakkede med min læge om det og hun syntes det lød som en pengemaskine... jeg er enig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER