Nitzen1987

Hvordan skjuler man graviditeten for omverdenen?

10 indlæg i dette emne

Jeg er i dag 5+4 og synes, at det er alt for tidligt at fortælle vores familie, at vi venter os (er måske blevet lidt overtoisk efter vores MA sidste år) så vil gerne vente til vi har været til en scanning, der viser hjerteblink, inden vi fortæller omverdenen, at vi venter os. Men hvordan skjuler man det?

Vi skal ud til mine svigerforældre her i dag, hvor hele min mands familie vil være samlet, og min svigerfar har åbenbart en 6. sans (det kom i hvert fald ikke bag på ham sidste gang vi fortalte, at vi ventede os :rolleyes ) Men derudover bliver der altid serveret vin til aftensmaden, når vi er derude og det er jeg jo nødt til at takke nej til, hvilket jeg heller ikke tror går helt ubemærket hen - ikke at der er nogen, der vil sige noget, men nogle vil nok tænke sit :unsure

Derudover skal vi være sammen med 3½ hold venner om to uger - og igen frygter jeg at nogle gennemskuer os/mig, når jeg ikke drikker med alkohol i overhovedet...

Derudover siger manden, at jeg "stråler" af lykke, men det er jo lidt svært at skjule, men dette kan jeg jo forklare med, at jeg har det rigtig godt, efter en lang sommer, der har stået på ren afslapning uden at skulle tænke på studie og velvidende, at jeg er færdigudddannet :)

Så hvad gør vi lige for at bevare graviditeten som en hemmelighed lidt endnu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sig evt. du er på pencilin, har hovedpine eller skal køre hjem! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, vi kunne ikke skjule det denne gang :rolleyes. Primært fordi min mave voksede helt vild de første 2-3 uger ;)

Jeg havde en SA 4 måneder inden jeg blev gravid med Isabella, og der fortalte vi ikke nogen om graviditeten før bagefter SA´en. Det var jeg lidt ked af dengang, fordi folk ikke rigtig forstod at vi var kede af det, og at de lidt synes det var "træls" at vi ikke havde fortalt det inden også. Derfor fortalte vi det med det samme denne gang. Med Isabella blev jeg så gættet i 6. uge ;)

Så jeg har det nok lidt omvendt af dig. Men jeg ville da også umiddelbart sige, at jeg var på antibiotika ller nowet. Men din mand har ret i udstrålingen- det kan altså være rimelig let at gennemskue en gravid. Desuden ville jeg aldrig selv kunne holde masken, hvis der var nogen der spurgte mig direkte om jeg var gravid :rolleyes Men jeg er også pænt elendig til at lyve :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lod som om jeg drak. Tog en øl men lod min kæreste drikke den og tog fx nogle gange drinks med på badeværelset og hældte dem ud. Det lyder selvfølgelig lidt voldsomt, men jeg VILLE altså selv bestemme hvornår folk skulle have det at vide og jeg ville heller ikke takke nej til en god fest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også bare sige jeg skulle køre hjem eller at jeg havde en smule hovedpine :)

Men man kan jo være ret sikker på folk siger "Er du gravid" så man skal jo nok lige være forberedt på et falsk grin og et "nej, men man kunne da håbe" eller noget i den stil... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skjulte min anden graviditet til 16. Uge og jeg lod bare så om jeg drak, og der var ingen der opdagede noget før vi offentliggjorde det, udover de få der vidste det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sagde, at jeg ikke måtte drikke pga den nye medicin mod højt blodtryk... Det var lige i jule- og nytårstiden, så det var en velkommen undskyldning!

Du kan jo sige, at du får penicillin/antibiotike pga blærebetændelse...så har du allerede forklaret de mange toiletbesæg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tidligere været på slankekur, hvor jeg ikke drak alkohol. Så det var nemt nok at tage den op igen, efter en lidt for god sommer ;-)

Men udover det så kan jeg nok ikke skjule det særlig godt, da jeg har det meget dårligt. Jeg bryder mig ikke om at lyve, derfor har vi fortalt det til de nærmeste meget tidligere end forventet. Og det er rigtig rart at de forstår når jeg et dårlig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må lige fortælle os i morgen hvordan du gjorde og om de fattede mistanke:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været på besøg hos svigerforældrene, hvor mandens søskende med ægtefæller og børn også var med... Undskyldningen for at undgå vin til maden var, at min mave havde været træls i middags og det var heller ikke løgn, da jeg havde lidt diaré, og så vil jeg uanset hvad ikke udsætte min mave for alkohol, når den ikke er på toppen.... Min mand mener nu, at hans far har gættet det - vi mener at han har en 6. sans af en slags :unsure men det er ikke noget han vil nævne for de andre før end vi selv kommer og siger noget :) så vi er ikke bekymrede for at, han afslører os :) Men han siger nok "det har jeg da vidst længe" den dag vi vælger at fortælle dem, at vi venter os.

Egentlig har vi ikke noget imod at vores forældre og søskende ved det, men vi vil ikke have, at børnene skal have noget at vide før end vi har set hjerteblink og selvom vi understregede sidste gang, at vi ikke ønskede at børnene (mandens børn og mine nevøer og niece) skulle have noget at vide før end efter en scanning så kunne min ene søster altså ikke holde det for sig selv og fortalte det straks videre til sin 12 årige søn som fortalte det videre til de andre børn <_< og det ønsker vi ikke igen... Så vi forsøger at holde det skjult, indtil vi har været til NF-scanning... Og jeg synes egentlig heller ikke, at der var nogle problemer med at skjule det i dag, men ved jo ikke om det bliver ved med at være så let....

Næste gang kunne jeg gost finde på at bruge undskyldningen med pencilinkur og blærebetændelse :) Den hopper min mor på - hun spurgte så sent som i sidste weekend efter om jeg havde blærebetændelse, hvilket jeg afviste.... :rolleyes Men den undskyldning kan jeg så gemme til næste weekend :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER