Jannie33

Rød hale, hvad skal jeg efterhånden gøre

12 indlæg i dette emne

Min datter på 14 mdr. har næsten konstant rød ende, til tider er den næsten hel flået til blods. Hun har lige haft svamp og det har vi så smurt med brentan og zinksalve ovenpå. Nu giver vi så bare zinksalve. Vi har tidligere brugt inotyol. det virkede tit men nu virker det bare ikke mere.

Hun er meget følsom og græder når hun skal skiftes og vaskes.

Vi har prøvet forsk. bleer uden held. Nu tænker jeg så lidt i stofble baner, men de er jo dyre (all.in.one imse vimse) og vil helst undgå det. er der nogen som har nogle gode råd ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vasker du hende med kun vand? og evt. lade hende lufttørre rigtig længe.. jeg lod tit nadja rende rundt med numsen bar og så sad hun og legede på et tisseunderlag.. nu er din datter jo 14 mdr så tænker den nok ikke går.. men lad det endelig tørre så lang tid som overhoved..

Måske smører oftere og tyndere lag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På apoteket kan man få en salve med tjære i, farven er beige. Den hjælper straks, kan bare ikke lige huske navnet på den.

Kogtvandsklude er også super at bruge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg putter kartoffelmel i røveren på mine og det hjælper på dem :)

Især den ene har også perioder hvor hans lille nummer er hudløs og væsker, men igen - kartoffelmel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kogtvandsklude - det mest geniale der virker med det samme

Klip et gammelt lagen eller en stofble i små stykker

kog dem 5 min i en gryde, lad det køle af i stue temperatur, vrid dem og læg dem i en plastik pose ved puslebordet, ved hvert bleskift lægges en ny klud på til det er helet op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter på 14 mdr. har næsten konstant rød ende, til tider er den næsten hel flået til blods. Hun har lige haft svamp og det har vi så smurt med brentan og zinksalve ovenpå. Nu giver vi så bare zinksalve. Vi har tidligere brugt inotyol. det virkede tit men nu virker det bare ikke mere.

Hun er meget følsom og græder når hun skal skiftes og vaskes.

Vi har prøvet forsk. bleer uden held. Nu tænker jeg så lidt i stofble baner, men de er jo dyre (all.in.one imse vimse) og vil helst undgå det. er der nogen som har nogle gode råd ?

Jamen jamen!! Man skulle tro det var vores hverdag du skriver om!! Vi har præcis samme problem med lille Emma på 16 mdr og har faktisk altid haft det problem!!! Dog mest det seneste halve år - og vi har prøvet ALT!! og jeg mener virkelig ALT!!!

- Inotyol - som iøvrig er en beige tjærresalve.

- Isolan

- Zinksalve (diverse forskellige mærker)

- Mange forskellige blemærker

- Kogte kolde lærredsklude

- Kartoffelmel

- Vi lufttørrer ALTID MEGET længe!!!

- Leg på håndklæder uden ble

- Diverse salver som apoteket anbefaler og igen mange forskellige mærker.

- Vi vasker ALTID kun med MEGET bløde skumklude og ALTID kun med HELT rent vand!!

og jeg kunne blive ved.

- og INTET hjælper!!!!

Vi har dog fundet ud af at det af og til hænger lidt sammen med hvad hun spiser! Fx reagerer Emma stærkt på sin egen afføring hvis hun fx har spist mange rosiner, stærke frugter som jordbær og vindruer. Tørret frugt og mandariner.

Så efter vi er begyndt at begrænse hendes indtag af ovenstående har det faktisk hjulpet :super

Men forstår dine frustrationer for det gør så ondt på en at ens barn begynder at græde og skrige af smerte bare man bevæger sig hen imod puslebordet. Håber i finder kilden til jeres lille trolds røde ende. :goodluck

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kogtvandsklude.... og føntørrer imellem bleskift.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os har kogtvandsklude også hittet...

Jeg har så smurt zinksalve på de våde klude inden jeg sætter dem på.. så klister de også bedre fast på huden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madsens salve fra Fåborg er den eneste creme der virker herhjemme...

Når prinsessen har rød rumpe lufttørrer hun godt og så et godt lag Madsens på... Ved næste værdigst er der allerede en MEGET synlig effekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er lufttørring rigtig godt og så pudrer jeg med kartoffelmel (det udtørrer heller ikke huden) og det er altså rigtig godt, her virker cremer ikke, det holder en fugtigt miljø og hos nogen børn gør det bare rødmen værre, og ja hos min den yngste er det jo så tilfældet, så derfor kartoffelmel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er nogle af de råd jeg fik til den store da hun havde en periode med meget rød mås.

Kun vaske ved bonusbleer

Tørre med en føntørre

Masser af blefri tid

Kogtvands klude

Så lidt creme og salve som muligt da det lukker huden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi smører altid med noget aloe vera gele og det virker hver gang, der går højst et par timer, så er det overstået.

Det bliver optaget hurtigt, så man slipper for at huden ikke kan ånde som med mange af de tykke cremer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER