Guest Sebastians-mor

Skal ud med galde omkring børnehaven - langt!

33 indlæg i dette emne

Er så arrig på Sebastians børnehave og bliver nød til at få lukket ud for noget galde, det bliver nok langt det her :)

Vi har længe haft det umådelig svært ved specielt én pædagog (M). Hun taler såååå nedladende til os. Hun taler meget sjældent til os og hvis hun en sjælden gang henvender sig, ved vi det er fordi Sebastian har gjort et eller andet forkert. Det gør han heldigvis sjældendt så kontakten er ikke så stor :)

Vi har specielt kæmpet med hende omkring bleafvænning og hun har gentagne gange modarbejdet os. Sebastian var lige under 3 år, da han begyndte at vise stor interesse for at gå på toilettet. Vi fortalte hende om episoder i hjemmet og hendes svar var "Jaja, han er en sjov dreng, "Jaja, han er ikke klar til at smide bleen hernede!!!"

Sebastian smed bleen da han var 3 år, det var på eget initiativ, henover en weekend, han havde 0 uheld og gik selv på toilettet. :loveshower

Mandag kom vi i børnehave og fortalte hvordan weekenden var gået, at han havde ble på i børnehaven, men vi forventede de ville følge op på de gode takter. Da jeg hentede ham om eftermiddagen, havde de taget bleen af ham da Sebastian havde bedt om det og han havde ingen uheld haft :loveshower

M var i denne periode på ferie og kom 1-2 uger efter. Jeg havde en snak med hende efter 14 dage, hvor Sebastian ingen uheld havde haft og klarede det såååå flot, hendes kommentar var ja, det skal jo nok lykkes os engang at få ham gjort blefri!!! Hun har ville sprogteste ham og da jeg skulle have resultatet blev hun mere og mere modfalden da hun måtte sige, at ja der klarede han sig også fint og hun havde meget vanskeligt ved at sige til mig at han klarede den i den bedste gruppe, hun havde vidst håbet på at hun kunne sætte talepædagog på ham!

Sebastian havde for 5-6 mdr. siden 1 stort uheld i børnehaven. Dagen efter da jeg kommer og henter ham har han ble på. Sebastian siger at han har bleen på da han havde haft uheld dagen før. At han havde grædt rigtig meget over at få den på. Jeg gik hen til en pædagog da M. ikke var der, det var hende der havde sagt han skulle have bleen på. jeg sgde det ikke var ok og de skulle tale med os før de gik imod vores aftaler!. Sebastian hørte dette og jeg fik kæmpe kys og kram og han sagde "jeg elsker dig mor." så han havde virkelig brug for opbakningen.

Min mand tog en snak med M dagen efter omkring dette med bleen. Hun kiggede arrogant på ham og sagde at hvis vi havde et problem kunne vi jo klage. Så det gjorde vi. Vi havde et møde med lederen og hun sagde at min mand havde været truende overfor M. Dette er helt ude af propotioner og passer slet slet ikke.

Efter denne episode med bleen har Sebastian haft rigtig mange uheld både hjemme og i børnehaven. Hver gang han har haft uheld har han kigget på mig med angst i stemmen og sagt, "i tager ikke ble på mig som de gjorde i børnehaven vel". Vi har endelig opbygget tilliden herhjemme igen og ferien er gået godt og han er begyndt at sige til herhjemme og har nu INGEN uheld i hjemmet.

Børnehaven er en helt anden sag! Sebastian sagde pludselig til mig igår "Mor jeg har haft en dårlig dag i dag" Nåh hvordan kan det nu være "M har skældt mig ud fordi jeg tissede i bukserne idag" Jeg spurgte hvad han havde gjort "Jeg blev sur og sagde NEj M Det må du ikke sige" Han fortalte at han gentagne gange er blevet skældt ud, også af andre men han har ikke sagt hvem. Han fortæller at han er bange for at gå på toilettet dernede, hvis han nu får skæld ud. Han vil åbenbart hellere gå med våde bukser og håbe det ikke bliver opdaget end sige til hvis nu der er et lille uheld :boo

Jeg spurgte Sebastian om jeg måtte tale med M omkrng tingene idag og det måtte jeg gerne "men far må ikke M siger at far skal passe på han ikke larmer for meget og bliver sur på hende". Sebastian har altså enten fået at vide at M mener hans far har været højrystet eller truende eller også har han overhørt hende sige noget. :box

Jeg talte idag med souschefen (lederen er på ferie) Hun sagde at Sebastian er meget svær at få på toielettet, jeg sagde det er klart hvis han få skæld ud og fortalte vi ingen problemer har hjemme. Vi talte om hvad han havde hørt om sin far. Hun sagde at hun ikke vidste hvad der var sket, men kunne forestille sig at M havde talt hen over bordet omkring det. Jeg sagde det var fuldstændig uacceptabelt at forældrene blev bagtalt og hvis man bagtalte så skulle man sørge for det var væk fra børnene. Det var hun heldigvis enig med mig i. Jeg sade at jeg jo ikke ved hvordan man kommunikerer med Sebastian men han opfatter han får skæld ud og så skal man genoverveje kommunikationsformen! Hun ville idag tage en snak med M.

Det er simpelthen som om M bare vil have at Sebastian skal kikse, hun er simpelthen forfærdelig. Børnehaven er forfærdelig, der sker ikke en skid andet end de er ude på deres meget dårlige legeplads dagen lang. Sebastian er meget interesseret i tal og bogstaver og ingen støtter ham i at lære dette. Heldigvis har han nogle gode venner, ellers havde det da været helt af h til. Han keder sig så forfærdelig meget og forsøger næsten dagligt at opfinde en sygdom for at slippe for at komme i børnehaven.

Vi flytter snart til Tyskland når vi er kommet af med huset. Jeg går på barsel til januar, så der kan vi om ikke andet flytte til Tyskland, så han skal kun gå der til udgangen af januar, men jeg håber bare den sidste tid kan gå nogenlunde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh hvor kan jeg godt forstå du er gal!! Håber du virkelig de gør et eller andet, ellers må I jo begynde at modarbejde M.. Ved det ikke er en god løsning, men sådan er man altså nogen gange nødt til at gøre.

Simpelthen sige "Du skal ikke lytte til M"..

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh stakkels lille mand jeg vil ikke give dig en masse råd og ord på vejen.

For du gør jo alt for din søn, og du har ikke kunne vide det før Sebastian havde fortalt jer det.

Men kæmpe kram til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor kan jeg godt forstå du er gal!! Håber du virkelig de gør et eller andet, ellers må I jo begynde at modarbejde M.. Ved det ikke er en god løsning, men sådan er man altså nogen gange nødt til at gøre.

Simpelthen sige "Du skal ikke lytte til M"..

:kram

Vi er faktisk begyndt at sige til Sebastian at han ikke behøvøer at sige til de voksne at han skal tisse, men selv kan gå ind på toilettet. Det virker han glad for, men har ikke gjort det endnu.

Jeg håber også der sker noget, jeg ved vi ikke er de eneste der har problemer med M, men vi er de eneste der har turde klage. Jeg har nok bare ikke de store forhåbninger til børnehaven.

Nårh stakkels lille mand jeg vil ikke give dig en masse råd og ord på vejen.

For du gør jo alt for din søn, og du har ikke kunne vide det før Sebastian havde fortalt jer det.

Men kæmpe kram til dig

Det er rigtigt vi har ikke vidst noget før og jeg er også rigtig glad for Sebastian er kommet ud med tingene og har rost ham meget for at sige det til mig. Men ville nok gerne have vidst det før for det kommer til at tage lang tid at rette op på deres fejl.

Tak for kram :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min tanke er, at når du nu ikke bliver hørt af lederen, så må du en tak højere på, der må være en områdeleder for børnehaverne i jeres kommune, og så må du snakke med dem. For jeg er 100% sikker på, at i ikke er de eneste, som har et problem med M.

:kram til jer begge, for den behandling, som i har fået er bare slet ikke i orden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min tanke er, at når du nu ikke bliver hørt af lederen, så må du en tak højere på, der må være en områdeleder for børnehaverne i jeres kommune, og så må du snakke med dem. For jeg er 100% sikker på, at i ikke er de eneste, som har et problem med M.

:kram til jer begge, for den behandling, som i har fået er bare slet ikke i orden

Det har vi også overvejet kraftigt. Vi ved bare ikke hvor meget vi vil gøre ud af det, da vi snart flytter. Men du har helt ret, vi er ikke de eneste der har problemer med hende. De andre tør bare ikke da de er bange for hvordan stemningen bliver overfor deres barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har vi også overvejet kraftigt. Vi ved bare ikke hvor meget vi vil gøre ud af det, da vi snart flytter. Men du har helt ret, vi er ikke de eneste der har problemer med hende. De andre tør bare ikke da de er bange for hvordan stemningen bliver overfor deres barn.

så synes jeg da netop, at du skal være den der går forrest, og Sebastian rejser jo heldigvis snart, så han bliver jo ikke ramt på samme måde. Og alternativet bliver jo barneflugt fra stedet, at alle vælger at få deres børn over i andre børnehaver...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så synes jeg da netop, at du skal være den der går forrest, og Sebastian rejser jo heldigvis snart, så han bliver jo ikke ramt på samme måde. Og alternativet bliver jo barneflugt fra stedet, at alle vælger at få deres børn over i andre børnehaver...

Du har ret, men jeg ved bare ikke om vi orker det. Jeg har dog i mailen til lederen skrevet at sker der én ting til én til fejl så går vi over hendes hoved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare sende dig en masse :kram

Hun lyder da til at være helt ude af proportioner :blink Håber hun får en snak med lederen om metoder osv. Det lyder godt nok ikke rart :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare sende dig en masse :kram

Hun lyder da til at være helt ude af proportioner :blink Håber hun får en snak med lederen om metoder osv. Det lyder godt nok ikke rart :kram

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er faktisk begyndt at sige til Sebastian at han ikke behøvøer at sige til de voksne at han skal tisse, men selv kan gå ind på toilettet. Det virker han glad for, men har ikke gjort det endnu.

Jeg håber også der sker noget, jeg ved vi ikke er de eneste der har problemer med M, men vi er de eneste der har turde klage. Jeg har nok bare ikke de store forhåbninger til børnehaven.

Det er rigtigt vi har ikke vidst noget før og jeg er også rigtig glad for Sebastian er kommet ud med tingene og har rost ham meget for at sige det til mig. Men ville nok gerne have vidst det før for det kommer til at tage lang tid at rette op på deres fejl.

Tak for kram :)

Jeg kan sagtens følge dig, men i har ikke kunnet gøre noget før. For i har ikke vidst det.

Vi havde to episoder med forskellige på August s bh hvor jeg var meget tilbageholdende ( jeg overreagere hurtig når jeg er gravid) den første var at han havde været der et par dage da en ville have ham tjekket ADHD. Og. En anden pædagog som hverdag kom med nye historie om ham og hvordan han ikke passede ind i bh og det var en eller to negative historie hverdag.

Jeg skrev dem ned og begyndt at spørge August osv og tage lidt længere tid med at hente så jeg kunne få en færd af hvordan det forgik. Da August havde fødselsdag holdte vi den i bh og der overværer jeg måde hun talet på til nogle af børnene og der gik jeg direkte ind og hentede lederen samt kaldte på vedkommende og så åbnede jeg munden.

Hende pædagoen blev sat på en anden stue hvor hun funger rigtig godt, samt jeg har fået glad dreng.

Men du/i har gjort hvad i kunne for man kan ikke gøre noget når man ikke ved det er et problem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens følge dig, men i har ikke kunnet gøre noget før. For i har ikke vidst det.

Vi havde to episoder med forskellige på August s bh hvor jeg var meget tilbageholdende ( jeg overreagere hurtig når jeg er gravid) den første var at han havde været der et par dage da en ville have ham tjekket ADHD. Og. En anden pædagog som hverdag kom med nye historie om ham og hvordan han ikke passede ind i bh og det var en eller to negative historie hverdag.

Jeg skrev dem ned og begyndt at spørge August osv og tage lidt længere tid med at hente så jeg kunne få en færd af hvordan det forgik. Da August havde fødselsdag holdte vi den i bh og der overværer jeg måde hun talet på til nogle af børnene og der gik jeg direkte ind og hentede lederen samt kaldte på vedkommende og så åbnede jeg munden.

Hende pædagoen blev sat på en anden stue hvor hun funger rigtig godt, samt jeg har fået glad dreng.

Men du/i har gjort hvad i kunne for man kan ikke gøre noget når man ikke ved det er et problem

Vi har længe følt der var noget galt og har jo også handlet på nogle ting, men der var det mere os der havde nogle problemer. Nu går det direkte ud over Sebastian og så er det bare ikke ok.

Det er rigtig dejligt for jer, at lederen tog sit ansvar og fik styr på problemet. Det er dejligt at vide at det sker nogle steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Sebastian hentet og en dag uden uheld :)

M. kom hen til mig og undskyldte at Sebastian havde følt hun skældte ham ud. Hun sagde at hendes ønske ligesom os var at hans sidste tid i børnehaven blev så god som muligt. Jeg sagde pænt tak og det var vi glade for og det var det.

Hun sagde ikke noget om bagtagelsen af hans far, men det havde jeg nu heller ikke regnet med og vi får nok ikke mere derfra, men mere end jeg forventede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op for en historie! Bliver helt ked af det.. :unsure

Det lyder til at være en skøn og klog dreng I har jer. Hvor er det ærgerligt at pædadogen ikke er lige sådan. Det er da positivt at hun kommer til dig og undskylder, men jeg er nu stadig forarget over hendes opførsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op for en historie! Bliver helt ked af det.. :unsure

Det lyder til at være en skøn og klog dreng I har jer. Hvor er det ærgerligt at pædadogen ikke er lige sådan. Det er da positivt at hun kommer til dig og undskylder, men jeg er nu stadig forarget over hendes opførsel.

Tak og ja han er en rigtig god dreng :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Sebastian hentet og en dag uden uheld :)

M. kom hen til mig og undskyldte at Sebastian havde følt hun skældte ham ud. Hun sagde at hendes ønske ligesom os var at hans sidste tid i børnehaven blev så god som muligt. Jeg sagde pænt tak og det var vi glade for og det var det.

Hun sagde ikke noget om bagtagelsen af hans far, men det havde jeg nu heller ikke regnet med og vi får nok ikke mere derfra, men mere end jeg forventede.

Dejligt at hun kom og undskyldte. Håber hun tænker lidt ekstra over hvad hun siger til ham. Krydser fingre for at hans sidste tid i børnehaven kommer til at gå godt. Selvom I ved at I flytter til januar, så er godt fire måneder i en børnehave hvor man ikke trives jo laaaaang tid.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at hun kom og undskyldte. Håber hun tænker lidt ekstra over hvad hun siger til ham. Krydser fingre for at hans sidste tid i børnehaven kommer til at gå godt. Selvom I ved at I flytter til januar, så er godt fire måneder i en børnehave hvor man ikke trives jo laaaaang tid.

:goodluck

Tak :) Jeg håber også hun bliver bedre i sin kommunikationsform, men jeg tvivler. Jeg hørte hende tale til nogle andre børn i går og det er bare ikke godt. Jeg bakker dog lidt ud nu i at klage over hende og vil kun gøre noget hvis det går ud over Sebastian.

Sebastian sagde i går, at han ikke ville i børnehave, men hvis M rejser så ville han gerne mange timer. :boo Det kan vidst ikke siges mere klart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager lige denne frem igen. Jeg har idag været til møde i børnehaven og har lidt behov for at høre hvad andre vil gøre i vores situation.

Sebastian var hjemme mandag med en lille smule dårlig mave. Havde jeg ikke været på barsel var han kommet afsted, men vi hyggede. Jeg meldte ham syg, men kunne ligeså godt have meldt ham fri.

Tirsdag kommer vi i børnehaven og bliver mødt af M. Hun kommer hen til mig i alrummet, foran Sebastian, andre børn og ikke mindst andre forældre og fortæller mig, at Sebastian jo havde feber, opkast og diarré igår og derfor ikke må komme i børnehave i 2 døgn. Hun siger det på en meget nedladende/indsmirrende måde som altid pisser mig af. Hun taler sådan ned til mig. Jeg fortæller at han absolut ikke havde de symptomer, men jo den opfattelse havde de og han måtte ikke komme, det måtte jeg forstå. Sebastian og jeg må tage hjem igen, vi var ikke infomeret om ved sygemelding at han ikke kunne komme de resterende dage. Jeg holder altid Sebastian hjemme længere end nødvendigt ved sygdom da vi har muligheden. Så ikke lige den melding jeg havde forventet.

Vi havde i forvejen tænkt os at henvende os til ledelsen pga andre problemer og vi afholdte derfor møde idag med lederen.

Jeg har påtalt oplevelsen overfor ledelsen. De mener sig i deres gode ret til at han ikke måtte komme i 2 døgn, det er jeg ikke enig i, da han bare havde lidt ondt i maven, men ellers havde det fint og ikke havde de nævnte symptomer. Jeg har påtalt at en sådan samtale ikke skal ske i fuld offentlighed og dette er de dog enig med mig i.

Sebastian har fortsat problemer med uheld i børnehaven og kun her. Det er blevet MEGET grelt her på det sidste og vi oplever det som en reaktion på børnehaven, men ved ikke på hvad. De har for 1 års tid siden påtvunget ham ble på grædende, Sebastian har fortalt de skælder ham ud og taler "forkert" til ham, vi oplever når vi henter at han render rundt med våde bukser som ikke er blevet opdaget eller at han stinker af tis og når vi kommer hjem fortæller han "mor jeg har altså tisset i bukserne i børnehaven" hans bukser er knastørre og al tissen er indtørret. Jeg kan kun tænke at så har han rendt rundt med det længe. Personalet fortæller mig, at han er svær at få på toilettet, at han hellere vil lege, at de nogle gange opgiver at få ham ud da han nægter. Jeg oplever at alt personale jeg møder på min vej fortæller mig at han nu har et uheld alle ved det, dette tror jeg Sebastian kan mærke. De fortælle mig henover hovedet på Sebastian at de har forsøgt sådan og sådan og han har gjort sådan og sådan. De er anklagende i tonefaldet, taler henover hovedet på en 4 årig dreng og har negativ opmærksomhed på problemet.

For 2 uger siden begyndte Sebastian at have "store" uheld dernede- altså med afføring. Dette har han meget sjældent i børnehaven og hjemme siger han til. Det eskalerede i børnehaven og problemet kom også herhjem til. Vi oplevede en dreng der intet ville sige når der var noget i bukserne, vi oplevede en dreng der gemte sig under borde m.m. når han skulle på toilettet og som holdt kramagtigt fast i de døre vi mødte på vejen og vi oplevede at han græd og var angst når vi skulle have det af igen. Vi oplevede pludselig en dreng med mange flere uheld i børnehaven, han kunne have 5 ! uheld på 5 timer. Vi havde også reaktion herhjemme og havde mange uheld, men ikke som i børnehaven. Sebastian har nu været hjemme siden fredag. Torsdag havde vi store problemer, fredag skulle han huskes på toiletbesøg, lørdag sagde han til hver eneste gang og det går fortsat godt. Dog vokser træerne ikke ind i himlen og han har haft små uheld, men siger det nu hver gang. han kan som hovedregel holde sig 3-4 timer herhjemme. Altså oplever vi noget helt andet hjemme end i børnehaven. Vi er ret overbeviste om at det er en reaktion på noget dernede.

Jeg drøftede dette med lederen idag, hendes svar på det var at Sebastian skal have ble på igen. han har ikke haft ble på siden januar sidste år. Jeg sagde kategorisk NEJ til dette, vi ser det som et overgreb på Sebastian. Jeg sagde at dette ville kun gøre skade være, at det ville gøre Sebastian umådelig ked af det. Hun mener det vil være godt for Sebastian så der ikke er opmærksomhed på problemet, jeg mener det er den nemme løsning for dem og de skal bare ikke give ham opmærksomheden hverken positiv eller negativ på problemet blot hjælpe og guide ham.

Hun forstod at dette ikke var vejen frem og vi talte om hvordan vi kunne hjælpe Sebastian. Jeg sagde intet fokus på det, blot hjælpe. Hverken tale henover hovedet på ham, eller skælde ham ud eller lign. hun sagde de ville til at sætte i system at han skulle på toilettet før de spiste, før de skulle ud og lege m.m. Jeg sagde at dette havde jeg en klar forventning om de allerede gjorde.

Jeg føler de giver Sebastian/os "skylden" for problemet. De mener ikke de gør noget forkert og jeg føler ikke de tror mig når jeg fortæller at det går fint hjemme. Jeg føler mig yderst utryg over at de bare kan foreslå at give ham ble på igen, så tvivler jeg på de på nogen måde kan hjæpe og forstå.

Der er mange problemer i børnegruppen. Mange af drengene driller og er nærmest mandsopdækket af pædagoger. Sebastian er en nem og stille dreng der leger med sin gode ven og passer sig selv. Jeg tænker at de absolut ingen opmærksomhed får. Muligvis en af grundende til at Sebastian reagerer som han gør. De har fokus på problemerne i gruppen.

Her til det jeg er i tvivl om, hvis du er kommet igennem romanen ;) Sebastian er udmeldt pr. 31 marts. Han vil være der et minimum i marts mdr. Han bliver storebror i marts mdr og kan derfor have et behov for at komme afsted og væk fra baby og bare lege. Han har en meget god ven i børnehaven som han savner, ellers savner han ikke noget dernede. Vennen er mit store hovedbrud. De har været venner fra de gik i dagpleje da de var 10 mdr. De har været adskilt i 1 år, men fandt hinaden igen i løbet af 2 dage. De havde tvillingesprog i dagplejen og er meget tætte og har det rigtig godt sammen der er aldrig problemer og det er en ven der betyder meget for ham. De skal snart ikek ses mere, skal de have mulighed for at lege og hygge sig den næste mdr.? på trods af manglende tillid til børnehaven?

Vi har mulighed for at have ham hjemme fra nu af, vores tillid til børnehaven er lille. Skal vi tage ham ud nu? Jeg har sagt til lederen at kommer han får de absolut kun 1 chance til og ser vi samme reaktionsmønster igen er det adjø. Dette virkede hun uforstående overfor.

Hvad ville i gøre, tage ham hjem nu eller lade ham komme et minimum så han kan lege? Vi har ikke pasning til ham, da vi flytter til Tyskland, jeg håber han kommer i pasning i løbet af 4-6 mdr. men det er lidt usikkert hvornår. Det vil være en dum afslutning og han har måske brug for en rolig afslutning på det hele.

Jeg er i vildrede????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, en omgang!

Kan godt forstå i udmelder ham <_<

Håber i bliver glad for den nye børnehave :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha jeg har jo ingen børn, så kan jo sagtens kloge mig på, hvad du skal og ikke skal.

Meeeeen jeg synes helt bestemt at børnehavene er helt forkert på den, der må vitterligt været sket et eller andet derover, siden problematikken med at holde på vandet er størst derover. Og i har snakket med lederen om det, som ikke vil høre på, hvad i siger. Min tanke er, at i må have fat i dem en tak over lederen, for det er jo ikke holdbart, at han skal i den børnehave, hvor han ikke blive behandlet ordentligt, og når baby er kommet og han har brug for at komme lidt ud med andre, så er det jo ikke holdbart, at det skal være en børnehave, hvor han ikke synes om at være, og hvor samarbejdet mellem jer og pædagogerne er gået i hårknude....

angående kammeraten som i har kendt via vuggestuen, så er det jo bare at aftale med forældrene at i skal have nogle faste playdates om måneden. Evt. hvis i har overskud, så inviter ham hjem til jer nogle timer.

Men jeg synes altså at den børnehave er enormt upædagogisk, og man snakker ikke over hovedet på børnene, hvis der er problematikker, man kan sagtens gøre det, hvis der er ros fordi barnet klarer sig godt, men det andet holder altså ikke.

Og som leder skal man også være lydhør over både forældre, og pædagoger og så finde nogle fælles løsninger, som alle kan bruge. Lige nu finder h*n kun løsninger som gør det godt og nemt for pædagogerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes, Sebastian skal væk fra den børnehave nu!

Jeg læste lige dit indlæg fra august og situationen omkring Sebastian har ikke ændret sig til det bedre. Giv ham lidt tid hjemme, så I kan få helt styr på toiletbesøgene og han kan blive tryg igen.

Ærligt så tror jeg, han vil have uheld dernede allerede første dag han møder op. Jeg tror desværre, M har sat ham en skræk i livet og han har ikke tillid til, at de vil tale pænt til ham og behandle ham ordenligt.

Det er selvfølgelig synd, han ikke får leget med sin bedste ven, men kan I evt lave nogle legeaftaler - hvis du har overskud til det, kan de jo være hjemme hos jer det meste af en dag. Det kan være en enkelt gang eller to, mere behøver det ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er denne gang også gået til områdeleder og forældrebestyrelse. Vi har medsendt al tidligere skriftelig kommunikation med ledelsen. Vi har intet hørt, jeg ved at lederen og formanden for forældrebestyrelsen har talt sammen. Lederen sagde at formanden synes "det" var voldsomt. Jeg ved ikke hvad "det" dækker over, om det er vores formulering i klagen, indholdet/situationen eller noget helt tredje.

Vi har også tænkt på at få bedstevennen her hjem, men jeg må tilstå at jeg kan heller ikke lade være med at tænke på denne dejlige dreng. Sebastian flytter til Tyskland om 1½ mdr. og jeg synes det er synd at vænne ham til at komme her hjem om eftermiddagen. Vi har aldrig gjort særlig meget i legeaftaler drengene imellem, men har det fint med forældrende. Det er absolut en god mulighed og jeg ved også godt han ikke er mit ansvar, jeg har det bare lidt skidt på hans vegne.

Vi er nu noget frem til den konklusion at han kommer 3-4 timer imorgen. Vi vil ikke længere, vi aftalte først at han skulle være der 1 hel dag, men jeg kan mærke at min mavefornemmelse er rigtig skidt omkring det. Jeg går imorgen til lederen og fortæller at han er der de få timer og fortæller hende igen at det er absolut no go at give ham ble på og at vi er rystede over de kan foreslå det når vi netop har påtalt dette i første klage og faktisk har kaldt det overgreb. Jeg må tilstå det har ikke gjort mig mere tryg at de kan foreslå det.

Ser vi en reaktion imorgen og i weekenden efter de par timer. Så er det sket med børnehaven. jeg tænker ikke nødvendigvis reaktion som i om der har været tisseuheld, for det tror jeg ikke vi kommer udenom så længe han er dernede. Men sker der tilbageskridt herhjemme, har han igen stort uheld i børnehaven, reagerer han på toiletbesøg m.m. så vil vi ikke være med til det mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh, lidt update på dagen idag :(

Jeg forsøgte at aflevere Sebastian her til formiddag. På grund af dril, slåskampe og generelt bøvl er børnene nu delt ind i mindre grupper og de var i disse grupper da vi kom. Sebastian skulle ind i det lokale hvor de store børn plejer at være. Sebastian begyndte at græde da vi gik ind på stuen og sagde at han ville ind på sin alm. stue. Han fik at vide det var der han skulle være idag og pædagogerne sagde at de glædede sig sådan til at se ham og han blev mødt af glade børn, men han græd og sagde at han ville hjem.

Jeg satte mig med ham i et sofaarrangement og talte lidt med ham. Han sagde at han ikke ville derind, han var bange for de store drenge og at de drillede ham. En pædagog kom over til os, og jeg sagde at han var bange for at blive drillet. Pædagogen sagde at der jo ikke var nogen der drillede dernede (det ved jeg jo så ikke er rigtigt), jeg sagde til Sebastian og hvis der er så sig det til de voksne og nævnte navnene på disse. Han holdt på at han ville hjem igen.

Jeg var i vildrede og ringede til min mand og mens jeg talte med ham, sagde Sebastian at han ville hjem, han havde ondt i maven og var bange for at blive drillet af de store drenge. Det synes vi var klar tale og aftalte at han kom med hjem. Pædagogerne forsøgte så at sende den gode ven ud til Sebastian og han sagde at så ville han gerne blive, men det holdt ca 1½ min så ville han med hjem igen. :boo

Jeg endte med at tage ham med hjem. Jeg talte med en af pædagogerne bag lukkede døre og fortalte hvad Sebastian havde sagt omkring ondt i maven. De mener jo ikke det er så slemt og han fungerer godt med de andre og bliver ikke drillet. vi oplever bare lidt andet og jeg er overrasket over denne reaktion. Jeg overvejer jo også om det er fordi han har været med på sidelinjen i denne uge og oplevet hvad der sker. Jeg har bare aldrig talt med ham om, at man kan få ondt i maven over dril. Så hvor hulen kommer det lige fra hvis det ikke er rigtigt. :boo

Vi overvejer at forsøge igen mandag hvor han er på egen stue og så give ham 3-4 timer dernede maks og så håbe det ikke bliver samme reaktion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, nu har jeg lige fået læst tråden igennem. Jeg kan ikke give erfaring fra egne børn, for dem har jeg ikke endnu, men jeg kan give lidt erfaring fra mig selv.

Da jeg gik i 4.-6. klasse havde jeg en klasselærer jeg slet, slet ikke kunne med, og jeg blev efterhånden mere og mere syg, og havde mange gode undskyldninger for ikke at skulle i skole, og jeg ville så ufatteligt gerne have flyttet skole, men mine forældre endte (desværre synes jeg) med at blive enige med skoleledelsen om at det var bedst jeg blev, fordi skolen alligevel kun gik op til 6. klasse, så det ville jo alligevel ikke vare længe før jeg skulle skifte skole rent naturligt. Og det tog mig altså lang tid før jeg synes det var særlig sjovt at være i skole efterfølgende, det var faktisk ikke noget der behagede mig ret meget før jeg efterhånden var nået til 9. klasse, og selv derefter var det altså med forbehold at jeg har været gået i skole. Før 4. klasse elskede jeg ellers at gå i skole, og jeg elsker stadig at lære, men synes altså stadig ikke skole er det fedeste at gennemgå. Jeg er simpelthen stadig mærket af den grænseoverskridende oplevelse jeg havde med min lærer.

Jeg ville simpelthen tage Sebastian ud af børnehaven hurtigst muligt hvis jeg var jer, også selvom I flytter til Tyskland lige om lidt. Hvis han har det så dårligt med at være der, og det har han jo tydeligvis i forhold til det du beskriver, så ville jeg ikke byde ham mere, nu har det jo stået på længe allerede og det virker jo ikke til at der er ret meget hjælp at hente fra personalet eller ledelsen. Så jeg ville ikke forsøge igen i næste uge hvis det var mig.

Til sidst vil jeg lige sende et par kram til dig og specielt til din søn :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, nu har jeg lige fået læst tråden igennem. Jeg kan ikke give erfaring fra egne børn, for dem har jeg ikke endnu, men jeg kan give lidt erfaring fra mig selv.

Da jeg gik i 4.-6. klasse havde jeg en klasselærer jeg slet, slet ikke kunne med, og jeg blev efterhånden mere og mere syg, og havde mange gode undskyldninger for ikke at skulle i skole, og jeg ville så ufatteligt gerne have flyttet skole, men mine forældre endte (desværre synes jeg) med at blive enige med skoleledelsen om at det var bedst jeg blev, fordi skolen alligevel kun gik op til 6. klasse, så det ville jo alligevel ikke vare længe før jeg skulle skifte skole rent naturligt. Og det tog mig altså lang tid før jeg synes det var særlig sjovt at være i skole efterfølgende, det var faktisk ikke noget der behagede mig ret meget før jeg efterhånden var nået til 9. klasse, og selv derefter var det altså med forbehold at jeg har været gået i skole. Før 4. klasse elskede jeg ellers at gå i skole, og jeg elsker stadig at lære, men synes altså stadig ikke skole er det fedeste at gennemgå. Jeg er simpelthen stadig mærket af den grænseoverskridende oplevelse jeg havde med min lærer.

Jeg ville simpelthen tage Sebastian ud af børnehaven hurtigst muligt hvis jeg var jer, også selvom I flytter til Tyskland lige om lidt. Hvis han har det så dårligt med at være der, og det har han jo tydeligvis i forhold til det du beskriver, så ville jeg ikke byde ham mere, nu har det jo stået på længe allerede og det virker jo ikke til at der er ret meget hjælp at hente fra personalet eller ledelsen. Så jeg ville ikke forsøge igen i næste uge hvis det var mig.

Til sidst vil jeg lige sende et par kram til dig og specielt til din søn :kram :kram :kram

Tak fordi du fortalte din histore :) Det er rart med egne erfaringer og jeg kan også selv huske nogle episoder fra min egen børnehave. Det tænker jeg selvfølgelig også på i denne situation.

Jeg kan godt se det ser voldsomt ud når man læser det og det er det nok også. Det er bare så svært når man står midt i det for hvad er rigtigt. Vi ser selvfølgelig på vores søn og vores egne fornemmelser. Samtidig er det bare også rigtig svært for er det nu os der ser spørgelser, er vi med til at skabe problemerne for Sebastian ved at vi er utilfredse, det har værret svært at skjule. Usikkerheden kommer nok specielt af at der ikke virker til at være nogen i børnehaven der ser et problem og alt jo bare er fint med ham - men er det så fordi han er en god og nem dreng. Men han reagerer jo med hensyn til afføring og det mener jeg så er et tydeligt signal, men fuck det er svært at vide hvad der er det rigtige overfor ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER