Nitzen1987

Konfirmationsforberedelser

9 indlæg i dette emne

Vi har haft mine tre bonusbørn på ferie i de sidste to uger. Den ældste (en pige på 13 år) skal konfirmeres d. 14. april 2012. I går kom pigen hen til mig for at høre efter, hvornår hun kan komme ud at kigge på konfirmationskjoler, hvortil jeg svarede at jeg ville tro, at hun kunne begynde at kigge for alvor efter nytår... Er det ikke tidligt nok??? jeg vil mene ca. 3 måneder i før den store dag... er det for tidligt, sent eller lige tilpas?

Der er allerede nu bestilt lokale. Og det meste af menuen er bestemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg vil også sige omkring nytår. Da jeg skulle giftes var min niece og jeg ude og kigge på konfirmationskjole til hende, som brudepigekjole, og vi var af sted i uge 7 - vinterferien, der var der stadig masser at vælge imellem, men det var nok lige sent nok. Så jeg vil sige Januar vil være passende.

Men foreslå hende da, at i kan kigge sammen på nettet nu her, for at få en ide om, hvad hun er til :D. Men husk at have i baghovedet, at det nok er 2011 modellerne i kan finde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også mene at januar er et godt tidspunkt at kigge kjole på, men som Vanni siger, kan I jo begynde at kigge på nettet nu.

Hvis I skal have selskabslokale eller lign. ville jeg nok allerede nu booke det når I alligevel kender datoen. Så kan I få det I gerne vil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at hvis det ikke skal holdes hjemme, så er I nok sent ude mht lokaler!

Mht kjoler tror jeg det kommer hel automatisk, der bliver jo holdt modeshows mm. når den nye kollektion er i butikkerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lokalet er reserveret og det meste af menuen er også bestemt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da mene, at det er passende tid med en tre måneder før...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalt plejer de fleste konfirmationskjoler at være udsolgt allerede engang i februar, måske marts. Så jeg ville tage ud mellem jul og nytår, hvis der også skulle være tid til at kigge på lidt forskellige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Normalt plejer de fleste konfirmationskjoler at være udsolgt allerede engang i februar, måske marts. Så jeg ville tage ud mellem jul og nytår, hvis der også skulle være tid til at kigge på lidt forskellige.

altså da vi var ude og kigge på konfirmationskole som brudepige kjole til min niece i 2009, var vi af sted i uge 7 midt februar 2009 og der var der stadig masser af kjoler at vælge imellem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mellem jul og nytår er der slet ikke kommet gang i salget - dvs mange butikker har ikke engang fundet det frem, fordi de simpelthen ikke har plads da de stadigvæk har julepynt osv osv - og konfirmationstøj fylder en del.

Jeg ville starte med at kigge på nettet i november/december.. Evt tage til nogle af de modeshows der kommer, det vil hun synes var fedt :) Men for alvor ville jeg vente til januar med at købe noget..

Det handler også meget om hvad hun gerne vil have - er det en bestemt kjole, skal man nok købe den så hurtigt som muligt.. Er det mere en stil, ville jeg vente så lang tid som muligt - da piger jo ofte ender med at skifte mening ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER