Nitzen1987

Børn og energidrik - er det en god cocktail

23 indlæg i dette emne

Lørdag aften var jeg til fødselsdag hos min nevø, der fylder 12 år om 1½ uge, sammen med mine tre bonusbørn - min mand var ikke med, da han var til en anden fødselsdag....

Da vi skal spise, spørger min søster sin søn (min nevø) efter om de skal have en energidrik (børnenes alder er 6, 7, 11 og 13 år) Det vil børnene rigtig gerne have, men jeg siger nej til, at mine tre bonusbørn må få det og at de må nøjes med sodavand, hvorefter min søster siger, at så skal de andre heller ikke have og så er jeg pludselig skurken i spillet... Mit primære arument til at børnene ikke må få det er, at den ene af mine bonusbørn har AD HD i svær grad og er på depotmedicin og det kører rigtig godt, men vi modererer hans sukkerindtag, men er dog ikke hysteriske med, at børnene ikke på få slik, kage og sodavand mv. og især ikke når vi er i byen. Men jeg ser ikke nogen grund til, at et AD HD barn (eller børn i det hele taget) skal have lov til at drikke energidrik - for hvad er formålet dermed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det var et godt valgt, og jeg er sikker på, at du godt kunne klare at være skurken en enkelt aften. Min tanke er også at ADHD og energidrik ikke hænger så godt sammen, da ADHD børn jo får medicin for at dæmpe deres aktivitet, og så modarbejder man jo medicinen ved at give noget, som speeder en op...

Godt valgt fra din side. :respekt :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig selv smagt / prøvet en energidrik, men i søndags da vi holdt fødselsdag for Xander kunne jeg sagtens mærke forskel på ungerne da de havde fået kage, is og sodavand ift. når de ikke får det.

Energidrik ville have været endnu værre!!

Hvorfor drikke energidrik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så synes jeg lige du skal klappe dig selv på skulderen over at du stærk nok til at være skurken.. :respekt de skal da på ingen måde have energi drik.. det ikke til børn.. slet ikke så små og slet slet ikke et barn med AD HD

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan helt klart godt følge dig og synes det er helt fint du sagde fra. For det første så synes jeg ikke at et barn med ADHD skal have energidrik og for det andet så synes jeg overhovedet ikke at børn skal have energidrik. Det er til voksne.

Jeg spurgte lige min mand (vi har ikke altid samme holdning, så det er sjovt at høre hans også engang imellem ;)), og han var helt enig. Energidrik er ikke til børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig - energidrik er IKKE til børn! Jeg synes det er skræmmende når man ser temmelig små børn gå rundt med Red Bull og Cult Shaker.

:respekt for, at du sagde fra selvom du blev 'skurken'!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt for at du sagde nej, børn skal slet ikke drikke sådan noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig med dig og alle de andre.

Jeg ser også energidrik som en voksendrik - ikke en børnedrik!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig, det høre ikke hjemme for børn!

Jeg er selv en sucker for energidrikke, og drikker i perioder rigelig mængder, men der får mine børn det heller ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil stemme i koret - Børn skal ikke have energi drikke! Det må være forbeholdt voksne mennesker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg stille et spørgsmål? Hvad i energidrikken er det, som I ikke er vilde med? Sukkerindholdet? Koffeinen? Jeg drikker det ikke selv, så jeg kender det ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg stille et spørgsmål? Hvad i energidrikken er det, som I ikke er vilde med? Sukkerindholdet? Koffeinen? Jeg drikker det ikke selv, så jeg kender det ikke...

For mit vedkommende både sukkerindholdet og koffeinen.. Børn har ikke brug for ret meget mere sukker end hvad de får i forvejen, og koffein har de i hvert fald slet ikke brug for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg stille et spørgsmål? Hvad i energidrikken er det, som I ikke er vilde med? Sukkerindholdet? Koffeinen? Jeg drikker det ikke selv, så jeg kender det ikke...

Begge dele. En energidrik svarer vist nok til omkring 3 kopper stræk kaffe og det ville jeg hellere aldrig give mine børn. Det er også sundhedsstyrelsens anbefaling ikke at drikke for meget koffein mens du er gravid fordi der er mistanke for at det kan hæmme væksten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke rigtig se ideén i at give børn energidrik ??? Sidst jeg drak en Cult Cola var da jeg skulle til skriftlig dansk eksamen, hvor jeg skulle være frisk i 6 timer i træk og have hovedet noglelunde med.. Min mand drikker sommetider en Cult hvis vi skal køre langt, ellers er det ikke noget vi drikker.. Men for vores vedkommende var det grundet koffeinen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg stille et spørgsmål? Hvad i energidrikken er det, som I ikke er vilde med? Sukkerindholdet? Koffeinen? Jeg drikker det ikke selv, så jeg kender det ikke...

Jeg tror ikke, at sukkermængden er større end i en sodavand, så det som sådan gør mig ikke noget ved en festlig lejlighed - til dagligt er jeg imod for meget sukkerindtag... Det er den store og koncentrerede mængde af koffein, der gør at jeg er imod, børn drikker energidrikke, der kan kan give bivirkninger... Søndags avisen har bragt denne artikel hvor man fraråder at lade børn drikke energidrikke....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig - energidrik er IKKE til børn! Jeg synes det er skræmmende når man ser temmelig små børn gå rundt med Red Bull og Cult Shaker.

:respekt for, at du sagde fra selvom du blev 'skurken'!

:blink ...... Du mener bare alm. Cult ikke??

(der er alkohol i cult shaker)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn skal IKKE drikke energidrikke. Slut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du gjorde det helt rigtige! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Energidrikke er på ingen måde til børn. Jeg synes ikke vildt godt om dem, men har et par stykker i kælderen, men det får Isaac på ingen måde af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn må hverken drikke energi drikke eller light sodavand!

Nogle i vores vennekreds syntes jeg er hysterisk, men I dont care!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke børn skal drikke energidrik - hvorfor skulle de dog det, sodavand må være rigeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

synes heller ikke at børn skal have energidrik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg ligger her og ryster efter at have fået for meget energi-drik idag, syntes jeg i hvert fald ikke at børn skal have det. Jeg drikker det kun, hvis jeg skal være nogenlunde frisk i lang tid af gangen, eller hvis jeg har levet et par dage uden megen søvn og skal kunne klare en normal dag med skole og arbejde. Men jeg får det altså også dårligt af noget af det. Bivirkningerne er blandt andet at jeg begynder at ryse, får hovedpine og begynder at slå ud. Knapt så fedt - og også derfor skal børn ikke have noget af det stads!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER