17 indlæg i dette emne

Hej piger,

Jeg er ramt af ekstrem kvalme og føj hvor er det bare ubehageligt.

Jeg kaster op et par gange om morgnene inden jeg tager på arbejde, hele dagen på jobbet har jeg konstant kvalme og lette opkast tendenser, og når jeg så kommer hjem ligger jeg bare på sofaen og har det skidt lige indtil jeg går i seng....

Er kun syv uger henne - er der nogle der har nogle gode råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke selv oplevet kvalme i forbindelse med graviditeten, men min veninde havde det i anden graviditet. Det der hjalp hende bedst, var at spise saltkiks (TUC)... Bare en enkelt engang imellem.

God bedring med det!!! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hørt de der seaband skulle hjælpe lidt..

God "bedring" :) og stort tillykke med baby :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiste nærmest konstant. Bare bitte-små bidder af hvad der nu var i nærheden. Det tog toppen af det - men jeg kastede stadig op dagligt indtil omkring uge 20. Herefter var det "kun" ind imellem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zoneterapi har virkelig hjulpet på min kvalme. Allerede efter første gang skiftede kvalmen ud med sult, hvilket er skønt :-) desuden viste hun mig 2 punkter på håbdledene, hvor jeg selv kan trykke, hvis jeg føler optræk til kvalme.

Ville ønske jeg havde prøvet det i 7. uge i stedet for 13. uge :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har selv haft meget kvalme og en smule opkast... så jeg ved hvordan du har det...

jeg har selv brugt de der seaband som man kan købe hos matas og på apoteket og de hjalp rigtiget meget for mig... der ud over spiste jeg rigtigt mange gange om dagen men små måltider... bananer, knækbrød og riskiks var især hittet hos mig og så har jeg altid en noget mad og vand stående ved sengen for at spise inden jeg står op... men hvis det er meget slemt så kontakt de læge, jeg fik mange gode råd af min :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ekstremt meget kvalme og opkast i starten af graviditeten.

Jeg gjorde det, at jeg havde kiks og vand stående ved siden af sengen, så jeg kunne spise og drikke lidt inden jeg overhovedet rejste mig op. Det hjalp lidt :)

Ellers er det bare meget vigtigt at drikke og småspise hele dagen.

God bedring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var faktisk også til lægen en enkelt gang og få akupunktur mod kvalmen.

Derefter var det væk i tre dage. Så måske virkede det :)

Men du kan trøste dig med at det er et godt tegn. Det betyder at babyen er ved at sætte sig godt fast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var faktisk også til lægen en enkelt gang og få akupunktur mod kvalmen.

Derefter var det væk i tre dage. Så måske virkede det :)

Men du kan trøste dig med at det er et godt tegn. Det betyder at babyen er ved at sætte sig godt fast.

Puhhh håber du har ret i at det er fordi den sætter sig rigtig fast, for så kan der vidst ikke være tvivl om at den bliver hvor den sidder nu, hi hi...

Igår var jeg nødt til at sygmelde mig fra jobbet, og idag tog jeg derud og fortalte min chef at jeg er gravid og at jeg døjer med voldsom kvalme. Hun tog det heldigvis rigtig pænt, så det var en lettelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med dig...

Jeg havde også rigtig meget kvalme i starten. Det er blevet en smule bedre, ellers har jeg bare vænnet mig mere til det.

Jeg bruger de der seaband til håndledende, men de virker ikke på mig, fordi min kvalme er så slem. Måske dulmer det lidt, men ved nu ikke helt.. Jeg tog også lægens råd og brugte køresygepiller og B6 vitamin. De førstenævnte gjorde mig bare fuldstændig ubeskrivelig træt og min mand sagde jeg blev helt underlig. Så det stoppede jeg hurtigt med (selvom kvlamen faktisk forsvandt). Vitaminerne hjalp. Dem tog jeg 3 gange om dagen. Men min mand slog en masse husråd op på nettet. Og mange af dem gjorde, at jeg kunne overskue hverdagen og gennemføre eksaminer.

* Kold vand med presset citron.

* Generelt kolde ting, som sodavandsis.

* Saltlakrids - god ide hele tiden at have noget at tygge eller sutte på

* Kiks og kulhydratrig kost.

* Spis hyppigt :mam

* Bliv aldrig for mæt eller for sulten

* hold dig fra meget fedtet mad

* hav noget mad (brød eller kiks) liggende ved siden af sengen og spis gerne 20 min inden du står op om morgenen

Jeg tror det var nogenlunde det... jeg håber du kan bruge nogle af mine råd. Ellers sagde min læge jeg kunne få akupunktur.... mæen jeg venter lige og ser om mit ikke er på vej væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Babymarts2012

Det kunne ligeså godt havde været mig der skrev dit indlæg. Jeg er også i 7 uge og bruger det meste af tiden på badeværelset og på langs i sengen. Lige nu er det så slemt, at jeg ikke kan gå på arbejde, er der andre der har prøvet dette og hvor længe gik I hjemme?

Jeg har 2 andre børn, og kæmper oveni kvalme/opkast meget med dårlig samvittighed overfor børnene. Jeg syntes det er meget hårdt psykisk.

Hilsen

Sprutten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Babymarts2012

Det kunne ligeså godt havde været mig der skrev dit indlæg. Jeg er også i 7 uge og bruger det meste af tiden på badeværelset og på langs i sengen. Lige nu er det så slemt, at jeg ikke kan gå på arbejde, er der andre der har prøvet dette og hvor længe gik I hjemme?

Jeg har 2 andre børn, og kæmper oveni kvalme/opkast meget med dårlig samvittighed overfor børnene. Jeg syntes det er meget hårdt psykisk.

Hilsen

Sprutten

Hej Sprutten

Jeg har haft ekstrem kvalme med opkast siden uge 6 og er i uge 14 nu og har stadig kvalme. Har været sygemeldt under hele perioden og er det stadigvæk. Jeg har været indlagt på hospitalet, hvorfra jeg får kvalmelindrende medicin, som gør at jeg kaster op i et meget lavere omfang end før...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hørt de der seaband skulle hjælpe lidt..

God "bedring" :) og stort tillykke med baby :gravid

Jeg har også anvittig kvalme og opkast og må sige at seaband de virker for mig, nu er kvalmen meget reduceret og til tider helt væk :toot og 7-9-13 ingen opkast siden jeg tog dem på igår :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med dig...

Jeg havde også rigtig meget kvalme i starten. Det er blevet en smule bedre, ellers har jeg bare vænnet mig mere til det.

Jeg bruger de der seaband til håndledende, men de virker ikke på mig, fordi min kvalme er så slem. Måske dulmer det lidt, men ved nu ikke helt.. Jeg tog også lægens råd og brugte køresygepiller og B6 vitamin. De førstenævnte gjorde mig bare fuldstændig ubeskrivelig træt og min mand sagde jeg blev helt underlig. Så det stoppede jeg hurtigt med (selvom kvlamen faktisk forsvandt). Vitaminerne hjalp. Dem tog jeg 3 gange om dagen. Men min mand slog en masse husråd op på nettet. Og mange af dem gjorde, at jeg kunne overskue hverdagen og gennemføre eksaminer.

* Kold vand med presset citron.

* Generelt kolde ting, som sodavandsis.

* Saltlakrids - god ide hele tiden at have noget at tygge eller sutte på

* Kiks og kulhydratrig kost.

* Spis hyppigt :mam

* Bliv aldrig for mæt eller for sulten

* hold dig fra meget fedtet mad

* hav noget mad (brød eller kiks) liggende ved siden af sengen og spis gerne 20 min inden du står op om morgenen

Jeg tror det var nogenlunde det... jeg håber du kan bruge nogle af mine råd. Ellers sagde min læge jeg kunne få akupunktur.... mæen jeg venter lige og ser om mit ikke er på vej væk.

Køresygepiller??? Jeg troede at de var total no-go for en gravid? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kakaomælk og bananer hjalp for mig :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seabands, mandler og at spise lidt inden man står op hjalp mig i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køresygepiller??? Jeg troede at de var total no-go for en gravid? :blink

Du kan sagtens tage køresygepiller :) de er helt ufarlig også for børn. De rådgiver om det blandt andet på hvidovre hospitals hjemmeside...

Men man bliver mega træt af dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER