Nitzen1987

Kan man erstatte creme fraice med græsk yoghurt

8 indlæg i dette emne

Eller giver det en træls smag???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså det komme jo lidt an på, hvad du har i din kartoffelsalat, for hvis det kun er kartofler og så din "dressing" uden for mange smagsforstærkere, så ville jeg ikke gøre det. Men jeg har altid løg og mange krydderier/ krydderurter i, og så kan man sagtens gøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger tykmælk til kartoffelsalat, det synes jeg giver en god smag.. Og har faktisk heller aldrig brugt creme fraiche til dressinger, der har jeg brugt A38.. Hvis du gerne vil have smagen fra creme fraiche er cheasy fraiche så ikke en mulighed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan også bruge fromage frais - den er ikke nær så tyk og har markant lavere fedtindhold (kun 0,2%). Den er lidt mere syrlig, men det kan jo snildt fikses med en lille smule sukker eller honning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver helt sikkert en anden smag. Men om den er træls er svært at sige... Det er vist smag og behag! DU må prøe det og se hvad du synes :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes faktisk det er en god smag. Laver aldrig med andet end græsk yougurt (og måske en lille smule mayonaise :blush ) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan i mange tilfælde erstatte creme fraiche med græsk yoghurt. Det eneste tidspunkt jeg har oplevet det virkelig ik smagte godt, var med noget barbeque dip til chips. Føj det smagte grimt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger aldrig creme fraiche til noget. Jeg er begyndt at bruge fromage frais til alt lige fra dressinger, koldskål, tzatziki, vaniljecremesdyp til frugt, kager osv.

(og kan også finde på at spise det som yoghurt med musli rolleyes.gif)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER