Dorthe

Ville i kunne klar jer uden en bil?

42 indlæg i dette emne

Vi har en bil, og jeg er typen som siger at jeg aldrig vil have bil nr. 2 :)

Jeg cykler til hverdag til næsten alting, mens manden bruger bilen. Jeg vil helst ikke undvære den fordi det er superpraktisk at vi nemmere kan komme til forskellige ting om aftenen og i weekenderne og ferierne. Men hvis det kun var mig, ville jeg nok overveje at spare de penge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

har haft bil, men savner den nu kun når det regner, eller er for sent på den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemme hos os har manden sin varevogn - som er firmabil... og udover det har vi en person bil...

Nogen vil måske finde det mærkeligt når vi arbejder samme sted - MEN manden og jeg arbejder med forskellige tider.

Så H ville oftest skulle køre de 13 km hjem for at hente mig hverdag og for at køre mig hjem - så han kunne arbejde videre.

mig og manden arbejder også samme sted men da jeg møder tidligere og han går senere så duer det bare heller ikke med en bil her. så jeg kan sagtens følge dig

Jeg har en rygsygdom og smadret krop generelt. Så en cykel er total no go for mig. Og gå ned til tanken og tage en bus - er os for langt.

Så NEJ vi kan på ingen måde undvære vores bil(er).

her arbejder mig og manden også samme sted men da jeg møder tidligt og han går sent duer det bare heller ikke uden 2 biler for os så jeg kan sagtens følge dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi flytter i huset, vil vi i teorien godt kunne undvære bilen. Jeg kommer til at bo 3 km fra arbejde og har flere handlemuligheder på vejen + kort til dagpleje. Og manden bliver hentet af sin chef hver dag, så til daglig vil bilen nok komme til at stå i indkørslen.

MEN de dage hvor mandens chef ikke kan hente ham, er det nu rart han kan tage bilen og ikke skulle tage cykel + tog + bus for at komme på arbejde. Og de dage det er super dårligt vejr vil jeg nok komme til at tage bilen... :whistling Og så bare når man skal handle stort ind, besøge venner og familie, der ER det bare nemmere... Så vi beholder bilen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to biler. Jeg kunne bestemt ikke klare mig uden min bil. Har 72 km hver vej på arbejde. Derudover kører jeg 20 km hver vej 1-2 gange i ugen for at komme til trænning. Den anden bil kan vi så diskutere om vi kan undvære, men så længe vi ikke har økonomiske problemer, så skal den ikke sælges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I teorien KAN man vel godt undvære en bil. I praksis VIL jeg ikke undvære en bil. For det første passer mit arbejde SLET ikke med de ringe budforbindelser vi har herfra. For det andet skal ungerne hentes i hver sin retning. For det tredje gider jeg personligt ikke offentlige transportmidler- og da slet ikke med små børn. Magter ikke forsinkelser mv. For det fjerde har vi ikke lige familien rundt om hjørnet, og hvis vi skal besøge dem ville det næsten være umuligt uden bil, hvis ikke vi ville bruge en hel dag på at rejse.

Vi har næsten lige solgt begge de biler vi havde, og købt en nyere med plads til alle vores unger. Så egentlig var det lidt en udfordring at gå fra to til en bil, men det er indtil videre en vanesag, der sagtens kan lade sig gøre. Hvis manden får det job han lige har søgt (og som han til til samtale/prøve hos efter ferien) skal vi have os en bil mere igen. For mig/os er det en prioritering, fordi vi bor hvor vi bor, og fordi det sparer os en masse tid sammen og uden for meget stress :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har to biler og kan ikke undvære dem. Vi arbejder begge 25 min kørsel væk. Jeg har fri 15.30 og skal nå at hente 2 børn inden kl 16.15 hvor dagplejen lukker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som flere andre har skrevet: vi kunne godt undvære bilen, men det ønsker vi ikke! Hvis økonomien ikke tillod en bil, så ville vi være nødt til at undvære den - det prøvede jeg flere gange, at mine forældre var nødt til, da jeg var barn, og det kan selvfølgelig sagtens lade sig gøre. Men en bil gør nu altså ting noget nemmere, når man skal handle, besøge venner og familie, som bor spredt rundt på Sjælland mv.

Ingen af os bruger bilen i det daglige, men jeg er nu glad for at have den, nu hvor jeg går hjemme, så jeg kan foretage mig ting og besøge folk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan tilslutte mig koret: Ja, men jeg har ikke lyst.

I øjeblikket bruger manden bilen til at komme til og fra arbejde, men i princippet kunne han godt cykle. Vi ved dog ikke hvor nogen af os kommer til at arbejde efter september så det kan være det bliver nødvendigt der.

Vi bor et stykke vej fra indkøbsmuligheder, men ikke længere væk end at vi ville kunne klare det på cykel. Udover min mor og et par vennepar, bor de fleste af vores venner og familie egentlig i cykelafstand.

Men det er bare nemmere at have bilen. Vi kan handle stort ind engang imellem og sparer en masse tid ved at have bil og ikke skulle cykle rundt.

Vi har siddet hårdt i det økonomisk og gør det egentlig også nu. Vi har prioriteret at beholde bilen og skære andre steder i stedet. Der skal meget til for at vi går af med bilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om vi ville kunne undvære en bil, hmmm. Vi har ikke en bil, men vi kan kun undvære den fordi vi bor i Aarhus og derfor har gode forbindelser med tog og bus. Og ikke mindst har jeg de mest fantastiske forældre der henter os hjem til Sønderjylland hver anden weekend, men det har jeg en plan om skal til at stoppe, for det gør mig intet at skulle tage toget med Isaac nu han er blevet større. Mine svigerforældre henter os også gladeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om vi ville kunne undvære en bil, hmmm. Vi har ikke en bil, men vi kan kun undvære den fordi vi bor i Aarhus og derfor har gode forbindelser med tog og bus. Og ikke mindst har jeg de mest fantastiske forældre der henter os hjem til Sønderjylland hver anden weekend, men det har jeg en plan om skal til at stoppe, for det gør mig intet at skulle tage toget med Isaac nu han er blevet større. Mine svigerforældre henter os også gladeligt.

Fantastiske familier du har :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastiske familier du har :loveshower

Ja, det har jeg helt bestemt. Eller det vil sige, det har jeg fået.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 biler og kan ikke undvære nogen af dem.

Vi bor ligesom Ki og Martin i Sverige og arbejder begge to i Danmark, så vi pendler hver dag. (Ikke noget nogen af os havde lyst til at gøre med offentlig transport).

Vi arbejder på forskellige tidspunkter, så det er min tjans at sætte Christina af i institutionen om morgnen - og så henter Michael hende på vej hjem.

Indkøbsmæssigt kan vi sagtens undvære bilen, da vi bor i gå-/cykelafstand fra diverse indkøbsmuligheder. Det tager kun 15 min. at gå ned til centrum af byen, så det gør vi med jævne mellemrum, især i weekenderne. Så sætter vi Christina i klapvognen og snupper hunden med også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det mange penge at spare Dorthe.. jeg ville bestemt gøre det.. Hvis det jo som det ikke gør for jer går ud over børnenes afhentningstid så af med bilen.. det gad jeg godt :glad

husk dog at påregn offentlig transport pris på månedelige besøg ind i hvor meget i kan spare om måneden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor vi bor nu kan vi godt undvære bilen, jeg går alligevel på arbejde, og der er gode bus og togforbindelser til manden.

Men når vi forhåbentligt en gang næste år flytter i vores nye hus, kræver det 2 biler.

Vil også nødigt undvære bilen, synes det er skønt bare at kunne køre afsted når det passer os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to biler og kan ikke undvære dem

Min kæreste køre ud til kunder dagligt og har kontor i silkeborg, så han skal have en bil

jeg skal med to busser til arbejde og med bus hvis jeg skal aflevere hente børn, så vores hverdag ville blive MEGET omstændig med kun en bil og umulig med ingen bil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER