Nitzen1987

Hvad er jeres holdning til den øgede grænsekontrol ved landets grænser?

38 indlæg i dette emne

Hvad er jeres holdning til den øgede grænsekontrol ved landets grænser, når man kigger på den kritik DK modtager fra de øvrige EU lande?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror desværre at den tyske et eller andet i Eu-paralementet har ret i hans antagelse i, at det handler om at vi snart skal have valg, og at vores statsminister og regering, har været nød til at gøre dette for at have samarbejde med dansk folkeparti.

Jeg tror ikke, at dette er løsningen mod den kriminalitet, som DK har oplevet fra fattige mennesker fra bl.a. østlandene. Jeg tror, at man er nød til at hjælp mod fattigdommen i landene, så man ikke længere behøver rejse til den rige vesten, for at begå kriminalitet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For at være helt ærlig kan jeg ikke rigtig se det store problem i, at der står 50 ekstra toldere fordelt rundt ved landets grænser, men jeg har så heller ikke rigtig fulgt med i debatten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes det var på tide den kom!!! Håber det vil afhjælpe noget af den kriminalitet, der laves af udenlandske personer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spild af ressoucer... Mon ikke de penge var bedre brugt (eller måske rettere ikke-sparet) på andre områder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er fuldstændig hul i hovedet og penge ud af vinduet! Pengene kunne - især i disse tider - bruges temmelig meget mere fornuftigt og jeg er ret sikker på, at det IKKE vil have nogen som helst betydning for kriminaliteten. Og hvad så med alle de danskere, der begår kriminalitet?! Det er som om, at DF gerne vil have os til at tro, at det hele er indvandrernes skyld, men i virkeligheden kommer mange af dem jo, fordi de ikke har et valg. Vi er møgforkælede og dybt uempatiske og vil bare gerne have lov at have vores lille 'perfekte' land for os selv - uden hensyntagen til at andre lever et lorteliv med begrænset mulighed for at stille sig selv og sin familie bedre.

Man kunne jo i stedet bruge pengene i det fælles europæiske samarbejde, som vi jo har sagt ja til at være med i - med totalt forkælede forbehold.

Jeg forstår godt, at de griner af os rundt omkring og at tyskerne bliver småsure. Det får mig til at skamme mig over at være dansker :(

Jeg er meget enig i dette debatindlæg af Uffe Ellemann fra Berlingske.dk i juni måned.

En lille historie fra det virkelige liv for at klarlægge, hvor pinligt jeg synes det danske system, og vores behandling af udlændinge, er. Det er frivilligt at læse det ;)

En af mine bedste veninde er iraner. Hendes forældre flygtede fra Iran, da hun var 3 år og hendes lillebror var 1 år, fordi hendes far gjorde oprør mod det politiske styre og på ingen måde var i sikkerhed i Iran. De har boet i Danmark siden, da hendes far aldrig kan vende tilbage´- han vil ganske givet blive anholdt og tortureret. Han har en fancy uddannelse og arbejder som selvstændig og min venindes mor er folkeskolelærer. Min veninde har en universitetsuddannelse og har et fuldtidsjob. De har aldrig - og jeg mener aldrig - haft besøg af deres familie fra Iran. For de må ikke komme ind i landet - ikke engang på turistvisum og det er udelukkende fordi der står Iran i deres pas. Min veninde og hendes mor mødtes med noget af deres iranske familie i en europæisk hovedstad sidste sommer - det var først gang min venindes mor så sin søster i næsten 30 år! :o Nu har min venindes mor fået konstateret brystkræft og fordi hospitalet har underskrevet en lægeerklæring der siger, at hun måske er dødeligt syg, kan hendes søster MÅSKE få lov at komme på besøg. Men kun hende - hun må f.eks. ikke tage sin datter med. Og det mest sindssyge er, at hvis min veninde og hendes mor havde boet i Sverige havde der ingen problemer været - så kunne de besøge hende på alm. turistvisum. Jeg synes det er SÅ langt ude og jeg kan godt forstå, at min veninde har problemer med at have lyst til at føle glæde og fællesskabsfølelse, når hun bidrager til samfundet :(

Jeg skammer mig sådan, når hun er ked af det og ved slet ikke hvad jeg skal sige. For hvad er det saglige argument for, at bare fordi man er fra Iran, så må man pr. definition ikke komme inden for landets grænser?! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er fuldstændig hul i hovedet og penge ud af vinduet! Pengene kunne - især i disse tider - bruges temmelig meget mere fornuftigt og jeg er ret sikker på, at det IKKE vil have nogen som helst betydning for kriminaliteten. Og hvad så med alle de danskere, der begår kriminalitet?! Det er som om, at DF gerne vil have os til at tro, at det hele er indvandrernes skyld, men i virkeligheden kommer mange af dem jo, fordi de ikke har et valg. Vi er møgforkælede og dybt uempatiske og vil bare gerne have lov at have vores lille 'perfekte' land for os selv - uden hensyntagen til at andre lever et lorteliv med begrænset mulighed for at stille sig selv og sin familie bedre.

Man kunne jo i stedet bruge pengene i det fælles europæiske samarbejde, som vi jo har sagt ja til at være med i - med totalt forkælede forbehold.

Jeg forstår godt, at de griner af os rundt omkring og at tyskerne bliver småsure. Det får mig til at skamme mig over at være dansker :(

Jeg er meget enig i dette debatindlæg af Uffe Ellemann fra Berlingske.dk i juni måned.

En lille historie fra det virkelige liv for at klarlægge, hvor pinligt jeg synes det danske system, og vores behandling af udlændinge, er. Det er frivilligt at læse det ;)

En af mine bedste veninde er iraner. Hendes forældre flygtede fra Iran, da hun var 3 år og hendes lillebror var 1 år, fordi hendes far gjorde oprør mod det politiske styre og på ingen måde var i sikkerhed i Iran. De har boet i Danmark siden, da hendes far aldrig kan vende tilbage´- han vil ganske givet blive anholdt og tortureret. Han har en fancy uddannelse og arbejder som selvstændig og min venindes mor er folkeskolelærer. Min veninde har en universitetsuddannelse og har et fuldtidsjob. De har aldrig - og jeg mener aldrig - haft besøg af deres familie fra Iran. For de må ikke komme ind i landet - ikke engang på turistvisum og det er udelukkende fordi der står Iran i deres pas. Min veninde og hendes mor mødtes med noget af deres iranske familie i en europæisk hovedstad sidste sommer - det var først gang min venindes mor så sin søster i næsten 30 år! :o Nu har min venindes mor fået konstateret brystkræft og fordi hospitalet har underskrevet en lægeerklæring der siger, at hun måske er dødeligt syg, kan hendes søster MÅSKE få lov at komme på besøg. Men kun hende - hun må f.eks. ikke tage sin datter med. Og det mest sindssyge er, at hvis min veninde og hendes mor havde boet i Sverige havde der ingen problemer været - så kunne de besøge hende på alm. turistvisum. Jeg synes det er SÅ langt ude og jeg kan godt forstå, at min veninde har problemer med at have lyst til at føle glæde og fællesskabsfølelse, når hun bidrager til samfundet :(

Jeg skammer mig sådan, når hun er ked af det og ved slet ikke hvad jeg skal sige. For hvad er det saglige argument for, at bare fordi man er fra Iran, så må man pr. definition ikke komme inden for landets grænser?! :o

What she said!!! :ditto

Kunne vist ikke have skrevet det så meget bedre selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

syntes i bund og grund at det er en fornuftig beslutning, denne grænsekontrol er jo ikke personkontrol, men kontrol for ulovlige vare o.lign. at der så er nogle der ikke komme til DK kunne jo betyde at de ikke havde noget fornuftigt at lave her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fulgt debatten så uden at vide ret meget vil jeg sige det er ok.

Har man rent mel i posen er der ingen problemer - de 'generer' jo kun dem der laver noget forbudt.

Lige som fartkontrol. Synes selv det kan være møg-irriterende, men hvis jeg bare fulgte loven ville de jo ikke genere mig ;)

Jeg går ind for overvågningssamfund. Kunne godt tænke mig at der var et DNA og fingeraftryk-register for alle i hele Verden. Hvor ville det dog være let at få opklaret masser af grove forbrydelser, og måske ville de ikke ske fordi folk vidste at de var i dette register og derved blive opdaget = mindre vold, voldtægter osv.

Jeg er faktisk så ekstrem at jeg ikke ville have noget problem med at få en chip i nakken så de rette instanser til hver tid kan se hvor jeg er henne. Ikke at alle skulle have adgang til dette, men hvis jeg en dag forsvandt ville man kunne gå ind i systemet og se hvor jeg er. Om jeg er blevet bortført, skvattet i en grøft og ligger med brækket ben eller bare blevet væk lige som Holger.

Og skulle der være tvivl om min uskyld i f.eks. en mordsag ville min sporlog kunne frifinde mig fra at have været på stedet (eller være et af beviserne på at jeg HAR været på mordstedet på mordtidspunktet, hvis det er det der er tilfældet).

På Djursland har de ansat nogle folk til kun at finde ud af om folk er berettiget til sociale ydelser, og det er vist flere millioner de har sparet kommunen, bare ved at tage ud til folk og se om de bor sammen eller ej. Ja, det er da træls for dem der bliver opdaget og bor sammen med kæresten men står til at være alene og derved få en masse ekstra ydelser ifb. huslejetilskud, friplads mv. men snyd er snyd og derfor synes jeg det er fair at folk bliver opdaget.

Og at folk bliver taget i grænsekontrol har jeg ikke ondt af - de kunne jo bare have ladet være!!

Eneste lille negative pip fra mig ang. grænsekontrollen er at de har valgt at starte i sommerferien = kø ved grænsen. De burde have ventet til en mere fredelig periode, for så har de fået opbygget den nødvendige erfaring for at kunne gøre det hurtigere til næste gang der er ferie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fulgt debatten så uden at vide ret meget vil jeg sige det er ok.

Har man rent mel i posen er der ingen problemer - de 'generer' jo kun dem der laver noget forbudt.

Lige som fartkontrol. Synes selv det kan være møg-irriterende, men hvis jeg bare fulgte loven ville de jo ikke genere mig ;)

Jeg går ind for overvågningssamfund. Kunne godt tænke mig at der var et DNA og fingeraftryk-register for alle i hele Verden. Hvor ville det dog være let at få opklaret masser af grove forbrydelser, og måske ville de ikke ske fordi folk vidste at de var i dette register og derved blive opdaget = mindre vold, voldtægter osv.

Jeg er faktisk så ekstrem at jeg ikke ville have noget problem med at få en chip i nakken så de rette instanser til hver tid kan se hvor jeg er henne. Ikke at alle skulle have adgang til dette, men hvis jeg en dag forsvandt ville man kunne gå ind i systemet og se hvor jeg er. Om jeg er blevet bortført, skvattet i en grøft og ligger med brækket ben eller bare blevet væk lige som Holger.

Og skulle der være tvivl om min uskyld i f.eks. en mordsag ville min sporlog kunne frifinde mig fra at have været på stedet (eller være et af beviserne på at jeg HAR været på mordstedet på mordtidspunktet, hvis det er det der er tilfældet).

På Djursland har de ansat nogle folk til kun at finde ud af om folk er berettiget til sociale ydelser, og det er vist flere millioner de har sparet kommunen, bare ved at tage ud til folk og se om de bor sammen eller ej. Ja, det er da træls for dem der bliver opdaget og bor sammen med kæresten men står til at være alene og derved få en masse ekstra ydelser ifb. huslejetilskud, friplads mv. men snyd er snyd og derfor synes jeg det er fair at folk bliver opdaget.

Og at folk bliver taget i grænsekontrol har jeg ikke ondt af - de kunne jo bare have ladet være!!

Helt enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også rent mel i posen, og har ikke noget imod at blive overvåget. Men jeg kan godt frygte for, hvem der skulle have adgang disse ting, og hvem der skulle holde øje med folk, for det kan jo udnyttes. Jeg vil i princippet heller ikke bryde mig om, at folk kunne følge med mig ud på wc, når jeg skal bummelumme osv.

Og de mennesker som lider af forfølgelsesvandvid, ville da virkelig få problemer...

Men jeg synes altså alt den grænsekontrol er lidt spild af tid og penge, de tager kun stikprøver, hvilket vil sige, at dem som snyder kan komme forbi uden at blive opdaget alligevel, og vil man snyde, så skal nok komme til det. Jeg synes heller vi skulle havde brugt pengene på at bedre vores social/sundhedsvæsen, så vi netop ikke skal have brugerbetaling på nogle behandlinger, og at vi ikke taber så mange på gulvet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes slet ikke det har noget at gøre med at have rent mel i posen. Jeg har aldrig smuglet og kommer heller aldrig til det!

Det er et spørgsmål om prioriteringer og det signal det sender til omverdenen. Det koster jo spidsen af en jetjager, at have alle de toldere stående dernede - og med hvilket formål? Og så i disse tider, hvor folk bliver fyret, der er mangel på daginstitutioner og andet plejepersonale, hospitalerne skal skære, folk skal selv betale for fertilitetsbehandling, skoler er under kritik osv.

Og så er der lige det lille faktum, at vi har sagt ja til at være med i Schengen, men (igen) vil vi altså have lov til at gøre det 'på vores måde', mod de regler der er sat op for fællesskabet og som vi HAR sagt ja til. Vi er til grin i hele verden - alle verdens aviser skriver om os. Det er pinligt! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er fuldstændig hul i hovedet og penge ud af vinduet! Pengene kunne - især i disse tider - bruges temmelig meget mere fornuftigt og jeg er ret sikker på, at det IKKE vil have nogen som helst betydning for kriminaliteten. Og hvad så med alle de danskere, der begår kriminalitet?! Det er som om, at DF gerne vil have os til at tro, at det hele er indvandrernes skyld, men i virkeligheden kommer mange af dem jo, fordi de ikke har et valg. Vi er møgforkælede og dybt uempatiske og vil bare gerne have lov at have vores lille 'perfekte' land for os selv - uden hensyntagen til at andre lever et lorteliv med begrænset mulighed for at stille sig selv og sin familie bedre. Man kunne jo i stedet bruge pengene i det fælles europæiske samarbejde, som vi jo har sagt ja til at være med i - med totalt forkælede forbehold.Jeg forstår godt, at de griner af os rundt omkring og at tyskerne bliver småsure. Det får mig til at skamme mig over at være dansker :(Jeg er meget enig i dette debatindlæg af Uffe Ellemann fra Berlingske.dk i juni måned.En lille historie fra det virkelige liv for at klarlægge, hvor pinligt jeg synes det danske system, og vores behandling af udlændinge, er. Det er frivilligt at læse det ;)En af mine bedste veninde er iraner. Hendes forældre flygtede fra Iran, da hun var 3 år og hendes lillebror var 1 år, fordi hendes far gjorde oprør mod det politiske styre og på ingen måde var i sikkerhed i Iran. De har boet i Danmark siden, da hendes far aldrig kan vende tilbage´- han vil ganske givet blive anholdt og tortureret. Han har en fancy uddannelse og arbejder som selvstændig og min venindes mor er folkeskolelærer. Min veninde har en universitetsuddannelse og har et fuldtidsjob. De har aldrig - og jeg mener aldrig - haft besøg af deres familie fra Iran. For de må ikke komme ind i landet - ikke engang på turistvisum og det er udelukkende fordi der står Iran i deres pas. Min veninde og hendes mor mødtes med noget af deres iranske familie i en europæisk hovedstad sidste sommer - det var først gang min venindes mor så sin søster i næsten 30 år! :o Nu har min venindes mor fået konstateret brystkræft og fordi hospitalet har underskrevet en lægeerklæring der siger, at hun måske er dødeligt syg, kan hendes søster MÅSKE få lov at komme på besøg. Men kun hende - hun må f.eks. ikke tage sin datter med. Og det mest sindssyge er, at hvis min veninde og hendes mor havde boet i Sverige havde der ingen problemer været - så kunne de besøge hende på alm. turistvisum. Jeg synes det er SÅ langt ude og jeg kan godt forstå, at min veninde har problemer med at have lyst til at føle glæde og fællesskabsfølelse, når hun bidrager til samfundet :(Jeg skammer mig sådan, når hun er ked af det og ved slet ikke hvad jeg skal sige. For hvad er det saglige argument for, at bare fordi man er fra Iran, så må man pr. definition ikke komme inden for landets grænser?! :o

Jeg synes slet ikke det har noget at gøre med at have rent mel i posen. Jeg har aldrig smuglet og kommer heller aldrig til det!Det er et spørgsmål om prioriteringer og det signal det sender til omverdenen. Det koster jo spidsen af en jetjager, at have alle de toldere stående dernede - og med hvilket formål? Og så i disse tider, hvor folk bliver fyret, der er mangel på daginstitutioner og andet plejepersonale, hospitalerne skal skære, folk skal selv betale for fertilitetsbehandling, skoler er under kritik osv. Og så er der lige det lille faktum, at vi har sagt ja til at være med i Schengen, men (igen) vil vi altså have lov til at gøre det 'på vores måde', mod de regler der er sat op for fællesskabet og som vi HAR sagt ja til. Vi er til grin i hele verden - alle verdens aviser skriver om os. Det er pinligt! :(

Jeg er HELT enig! :sc

Jeg har for nyligt været i Rostock og læste i en af de lokale aviser, og det, der blev skrevet, var pinligt, pinligt, pinligt for Danmark! Men Pia K har fat om Lykkes nosser, så det var forudset, at det skulle ske. Havde hun klemt lidt hårdere, var der kommet pigtråd og snigskytter rundt om hele Danmark!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes slet ikke det har noget at gøre med at have rent mel i posen. Jeg har aldrig smuglet og kommer heller aldrig til det!

Det er et spørgsmål om prioriteringer og det signal det sender til omverdenen. Det koster jo spidsen af en jetjager, at have alle de toldere stående dernede - og med hvilket formål? Og så i disse tider, hvor folk bliver fyret, der er mangel på daginstitutioner og andet plejepersonale, hospitalerne skal skære, folk skal selv betale for fertilitetsbehandling, skoler er under kritik osv.

Og så er der lige det lille faktum, at vi har sagt ja til at være med i Schengen, men (igen) vil vi altså have lov til at gøre det 'på vores måde', mod de regler der er sat op for fællesskabet og som vi HAR sagt ja til. Vi er til grin i hele verden - alle verdens aviser skriver om os. Det er pinligt! :(

Vi er bare så enige, og nogle af de penge kunne også være gået til, at man ikke selv skal betale for sterilitioner, som nu kommer til at koste mellem 7000 og 13000 kr. Og som rigtig mange slet ikke har råd til, og alligevel behov for... Skandaløst hvis du spørger mig...

Og ja det er så mega pineligt, at vi dansker virkelige går under dumme dane...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes slet ikke det har noget at gøre med at have rent mel i posen. Jeg har aldrig smuglet og kommer heller aldrig til det!

Det er et spørgsmål om prioriteringer og det signal det sender til omverdenen. Det koster jo spidsen af en jetjager, at have alle de toldere stående dernede - og med hvilket formål? Og så i disse tider, hvor folk bliver fyret, der er mangel på daginstitutioner og andet plejepersonale, hospitalerne skal skære, folk skal selv betale for fertilitetsbehandling, skoler er under kritik osv.

Og så er der lige det lille faktum, at vi har sagt ja til at være med i Schengen, men (igen) vil vi altså have lov til at gøre det 'på vores måde', mod de regler der er sat op for fællesskabet og som vi HAR sagt ja til. Vi er til grin i hele verden - alle verdens aviser skriver om os. Det er pinligt! :(

Igen :ditto og :sc til dig :glad

Jeg er HELT enig! :sc

Jeg har for nyligt været i Rostock og læste i en af de lokale aviser, og det, der blev skrevet, var pinligt, pinligt, pinligt for Danmark! Men Pia K har fat om Lykkes nosser, så det var forudset, at det skulle ske. Havde hun klemt lidt hårdere, var der kommet pigtråd og snigskytter rundt om hele Danmark!

:lol :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er HELT enig! :sc

Jeg har for nyligt været i Rostock og læste i en af de lokale aviser, og det, der blev skrevet, var pinligt, pinligt, pinligt for Danmark! Men Pia K har fat om Lykkes nosser, så det var forudset, at det skulle ske. Havde hun klemt lidt hårdere, var der kommet pigtråd og snigskytter rundt om hele Danmark!

:D PRÆCIS! :lolhit :lolhit

(det er utroligt - og helt vildt skræmmende - hvad det kvindemenneske kan få gennemført! :unsure )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D PRÆCIS! :lolhit :lolhit

(det er utroligt - og helt vildt skræmmende - hvad det kvindemenneske kan få gennemført! :unsure )

Ja jeg tør ikke tænke på hvad der sker, hvis DF får magten i endnu en regeringsperiode :unsure :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kort fortalt:

Spild af penge og DK kunne jo have sagt ja til samarbejde over grænserne mellem de forskellige EU landes politi. DET havde nok hjulpet mere på kriminaliteten som begåes af udenlandske bander eller what ever.

Jeg SKAMMER mig over DK's indstilling over for mennesker fra andre lande. Tingene er SÅ firkantet og umenneskelige! Sandsynligheden for at min egen bror - født og opvokset i DK - nogen sinde kan vende hjem med sin amerikanske kone og barn og bosætte sig i DK er efterhånden lig nul. Han vil nok også efterhånden blive afvist med "tilhørsforhold større til USA".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fulgt debatten så uden at vide ret meget vil jeg sige det er ok.

Har man rent mel i posen er der ingen problemer - de 'generer' jo kun dem der laver noget forbudt.

Lige som fartkontrol. Synes selv det kan være møg-irriterende, men hvis jeg bare fulgte loven ville de jo ikke genere mig ;)

Jeg går ind for overvågningssamfund. Kunne godt tænke mig at der var et DNA og fingeraftryk-register for alle i hele Verden. Hvor ville det dog være let at få opklaret masser af grove forbrydelser, og måske ville de ikke ske fordi folk vidste at de var i dette register og derved blive opdaget = mindre vold, voldtægter osv.

Jeg er faktisk så ekstrem at jeg ikke ville have noget problem med at få en chip i nakken så de rette instanser til hver tid kan se hvor jeg er henne. Ikke at alle skulle have adgang til dette, men hvis jeg en dag forsvandt ville man kunne gå ind i systemet og se hvor jeg er. Om jeg er blevet bortført, skvattet i en grøft og ligger med brækket ben eller bare blevet væk lige som Holger.

Og skulle der være tvivl om min uskyld i f.eks. en mordsag ville min sporlog kunne frifinde mig fra at have været på stedet (eller være et af beviserne på at jeg HAR været på mordstedet på mordtidspunktet, hvis det er det der er tilfældet).

På Djursland har de ansat nogle folk til kun at finde ud af om folk er berettiget til sociale ydelser, og det er vist flere millioner de har sparet kommunen, bare ved at tage ud til folk og se om de bor sammen eller ej. Ja, det er da træls for dem der bliver opdaget og bor sammen med kæresten men står til at være alene og derved få en masse ekstra ydelser ifb. huslejetilskud, friplads mv. men snyd er snyd og derfor synes jeg det er fair at folk bliver opdaget.

Og at folk bliver taget i grænsekontrol har jeg ikke ondt af - de kunne jo bare have ladet være!!

Eneste lille negative pip fra mig ang. grænsekontrollen er at de har valgt at starte i sommerferien = kø ved grænsen. De burde have ventet til en mere fredelig periode, for så har de fået opbygget den nødvendige erfaring for at kunne gøre det hurtigere til næste gang der er ferie.

Enig!

Jeg ved dog heller ikke nok om sagen til helt at kunne komme med et kvalificeret bud på om det kan "betale" sig at have den ekstra kontrol. Altså om kriminaliteten virkelig falder så meget, at det ikke gav mere mening at bruge toldernes løn på et eller andet andet forebyggende. Men jeg tænker, at det er helt fint at prøve det af, og så kan man jo se om det hjælper :)

Jeg synes egentlig det er helt ok at sige "Vi har det godt, og det vil vi gerne blive ved med, så hvis du er hardcore kriminel, så skal du ikke bare vade ud og ind" og hvad de andre eu-lande synes om Danmarks grænsekontrol rager mig egentlig langsomt :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da heller ikke alle andre lande, der griner af os? Var det ikke parlamentet i Frankrig, der blev sådan lidt "Ej, det vil vi da også!"? Eller husker jeg forkert? :blush:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da heller ikke alle andre lande, der griner af os? Var det ikke parlamentet i Frankrig, der blev sådan lidt "Ej, det vil vi da også!"? Eller husker jeg forkert? :blush:

Der er blevet skrevet om os i alverdens aviser - sågar i New York Times. Og det er IKKE rosende ord de kommer med! <_< Det er ikke grænsekontrollen som sådan de skriver om, men det faktum, at vi bryder Schengen-aftalen som vi jo har sagt ja til at være en del af... Og hvilke signaler det sender til omverdenen om Danmark, i en verden der ellers bliver mere og mere globaliseret.

Og så må jeg lige sige, at jeg er RET sikker på, at 50 ekstra toldere ved den dansk-tyske grænse ikke holder de hardcore-kriminelle ude af Danmark. De skal nok finde en måde at komme ind på! Og hvem siger, at de hardcore kriminelle er udlændinge?! :blink

EDIT: Fandt lige en artikel der omtaler artiklen i NY Times (LINK)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jo der bliver bestemt også grinet af os dansker, især tyskland har lavet en masse jokes og satire programmer omkring vores grænsekontrol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom lige til at tænke på sætningen 'dårlig reklame er bedre end ingen reklame' (og for børn - dårlig opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed').

DK bliver kendt i hele Verden i øjeblikket og om et par uger er vores små fjollede regler glemt igen, men Verden kan huske DK (men ikke for hvad) hvilket måske vil øge vores muligheder for at sælge til udlandet.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er blevet skrevet om os i alverdens aviser - sågar i New York Times. Og det er IKKE rosende ord de kommer med! <_< Det er ikke grænsekontrollen som sådan de skriver om, men det faktum, at vi bryder Schengen-aftalen som vi jo har sagt ja til at være en del af... Og hvilke signaler det sender til omverdenen om Danmark, i en verden der ellers bliver mere og mere globaliseret.

Og så må jeg lige sige, at jeg er RET sikker på, at 50 ekstra toldere ved den dansk-tyske grænse ikke holder de hardcore-kriminelle ude af Danmark. De skal nok finde en måde at komme ind på! Og hvem siger, at de hardcore kriminelle er udlændinge?! :blink

EDIT: Fandt lige en artikel der omtaler artiklen i NY Times (LINK)

Nå jaja, jeg er med på at der bliver skrevet grimt om os, men min pointe var bare om der ikke OGSÅ var lande, der egentlig var lidt misundelige på, hvordan vi gjorde og kunne se det smarte i det... Jeg skal ikke gøre mig klog på det, jeg synes bare jeg havde hørt at man i Frankrig havde været lidt interesseret i at gøre det samme.

Vi er HELT enige om, at det ikke ser særlig godt ud at bryde en aftale, men hvis nu det faktisk ikke var HELT så smart en aftale (hvilket jeg ikke ved nok om sagen, til at kunne udtale mig om - men jeg tænker at det er en mulighed) så er første skridt vel på en eller anden måde at gå imod den...

Og vi er også enige om at de hardcore kriminelle ikke nødvendigvis er udlændinge. Men hvis øget kontrol nu kunne holde den andel af hardcore kriminelle, der ER udlændinge ude, så synes jeg da det er fint. (Igen, forudsat af at pengene ikke er bedre brugt på en anden forebyggende facon. Som jeg igen, ikke lige ved hvad skulle være :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

EDIT: Fandt lige en artikel der omtaler artiklen i NY Times (LINK)

Jeg læste lige linket. Det kan godt være, at jeg bare er for træt til at læse det ordentligt, men jeg synes ikke det er så frygteligt, det de skriver om os. De skriver at det er en bekymrende udvikling i forhold til EU og et angreb på euroen, men hvis man er modstander af de to ting, så er det jo egentlig meget godt, det de skriver. Ja, og så skriver de at DF danser sejrsdans og det er jo ganske rigtigt noget hø, hvis man er imod DF, men hvis man ikke er det, så er der jo ikke noget grimt ved det... Jeg synes ikke artiklen skriver så grimt om Danmark som sådan, men det er selvfølgelig dårlig nyt, for dem som ikke kan lide den udvikling, der er ved at ske...

Og igen, jeg er ikke så meget inde i det... Men jeg dør altså heller ikke af at tyskerne laver satire med os? Vi laver da også satire med os selv! Og jeg kan godt leve med at være del af et "mærkeligt" folkefærd, jeg synes ikke det er pinligt at have nogle andre holdninger til hvad der er smart, end resten af EU-landene. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER