fynboen

såret af veninder...

13 indlæg i dette emne

JEg er ved at være godt træt af mine veninder... Når vi aftaler vi skal mødes så dropper de vores aftale enten en halv time eller en time før... :(

et værste ved det er at man bliver lige skuffet hver gang... Selvom jeg inderst inde godt ved de melder afbud, men man håber jo også...

Det gør bare så ondt hver gang, og har da kun prøvet det 5 gange nu... ØV ØV ØV :huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

5 gange er også meget. Det tyder på at deres velvilje ikke helt er der.

Men jeg er nok ikke den rigtige at spørge. Jeg tror på at venner hører til i bestemte perioder af ens liv og ikke er nogen der altid er der. I hvert fald er det sjældent at venskaber bliver ved med at være det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder ikke til at dine veninder vil det samme som dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver bare så skuffet...

Det værste ved det er at hende som ejg skulle mødes med i dag, hun var vildt opsat på det igår da vi snakkede om det...

Og så skriver hun en besked i dag at hun ikke kan alligevel... og har ikke hørt mere fra hende... det er sku da skide træls...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud til højre med dem... Jeg ville skrive det lige ud af posen til min(e) veninde( r) At jeg var træt af de udeblev fra aftaler i sidste øjeblik og du derfor gerne vil vide om hvad der sker. om de vil forblive venner eller om det bedre at slutte det her inden du såres mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå at du bliver ked af det og skuffet :( jeg vil gøre som Sandie foreslår, for venner sårer og svigter ikke hinanden på den måde gang på gang <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også gøre som Sandie, men kun forudsat at denne veninde har gjort det samme flere gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde selv en rigtig god veninde. Vi har boet sammen i 3 år og virkelig delt alt. Gjorde ALT sammen og deltog sågar i hinandens familie fester. Ja, vi var nærmest kærester - lige bortset fra det seksuelle.. :rolleyes

Da jeg blev gravid med Hannah var hun helt vild og glædede sig til at blive "tante".. Men allerede i løbet af graviditeten var interessen for mig og min graviditet MEGET faldende. Jeg synes egentlig det var fair nok. Det var jo MIN graviditet og ikke hendes. Havde dog regnet med at interessen ville tage lidt til igen, når Hannah blev født. Men der kom ingen "N" og besøgte mig på sygehuset efter fødslen. Først 1 uge efter (på opfordring) kunne hun komme på besøg. Herefter gik der 1 måned før hun var forbi igen. Jeg var MEGET skuffet, men valgte lidt at se igennem fingre med det og acceptere at hun var et andet sted i sit liv end jeg var i mit. Dråben var da hun var inviteret til Barnedåben (næsten 4 mdr. efter fødslen og hun havde kun set Hannah 2 gange). Hun kunne ikke komme den dag - Fair nok. Hun sendte ingen gave - hmm okay, måske er pengene små i øjeblikket. Men at hun ikke sendte et kort (eller i det mindste en sms) med en lykønskning eller lignende, det var dråben for mig. Så jeg konfronterede hende med det og gav hende valget - enten var hun i min datters liv eller også var hun ikke. Jeg var egentlig ikke vildt sur, men bare mega skuffet. :rolleyes Hun valgte så, at slette mig og hele hendes tidligere omgangskreds fra FB og flyttede fra byen. Siden har ingen hørt fra hende. Jeg er da rigtig ked af, at jeg har mistet en (tidligere) god veninde, men er glad for at jeg ikke har brugt mere tid og frustration på at vente på at hun skulle kontakte mig eller komme på visit. Nu VED jeg, at det gør hun ikke.. :numse

Det er egentlig en ringe "trøst" jeg kommer med her, men livet er bare for kort til "uægte" veninder.. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok lige hive fat i veninden (hvis hun aflyser HVER gang, så mød op uanmeldt eller tag den over telefonen) og spørge hvad der foregår.

At hun aflyser lyder godt nok som om at hun ikke vil dig. Men hvis hun samtidig er ret hooked på at ses når I laver aftalen, og iøvrigt overhovedet siger ja til at ses, så tænker jeg at hun da nok har EN eller anden slags vennefølelser for dig stadigvæk. Måske stikker der noget helt andet under?

Det er IKKE iorden, sådan som hun behandler dig, men er du sikker på at du er den eneste veninde, der får den behandling? Måske er der noget i hendes liv, der ikke er helt godt... Noget spirerende angst, stress, en kæreste der er grim ved hende, et barn som ikke helt kan overskue at være der rigtigt for, en forælder der er alvorligt syg, eller noget helt andet?

Jeg ville forsøge at tage en snak med hende, inden jeg konkluderede at det handlede om mig selv. Men HVIS det er fordi, hun ikke vil dig, så over højre skulder med hende. For så har hun været virkelig fej mht. at melde klart ud, og så kan du KLART finde bedre veninder!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ked af at sige det.. men veninder, der ikke selv er gravide eller har børn.. de falder desværre ud på et eller andet tidspunkt.

og kan kun kende det med aflysninger.

har en veninde, som jeg ikke så så tit, fordi hun flytttede væk.. men når hun var hjemme, kunne hun godt finde tid engang imellem til et lille visit. og jeg var også på besøg hos hende, da Chloe kun var 1 måned gammel.

og nu her da jeg ventede Jamie, flyttede hun tilbage til byen, hvor hun så var ovre et par gange før jeg fødte.

Da jeg fødte var hun så ude og rejse, men skulle komme hjem efter 2 uger.

Hun kom så hjem, men jeg hørte intet fra hende.

og jeg kunne så følge med på FB, hvor der efter hver weekend kom billeder på, af hende fra hendes vilde byture.

Pludselig skrev hun så til mig.. da Jamie var 1½ måned.. "undskyld hun ik havde været her osv". men jeg undlod at svare hende.. nogle dage efter skrev hun igen på FB om jeg ikk nok ville svare.

og det gjorde jeg så.. jeg fortalte hende om hvor skuffet jeg var over at jeg intet havde hørt osv.

og så skrev hun alt sådan noget med at sandheden var at hun ikke havde råd til at købe

en barselsgave til mig. og det var hun alt for flov over.

SPØRG lige om jeg blev gal?!?!

latterlig undskyldning... for hun havde da råd til at gå i byen hver eneste weekend?

og en gave er da bestemt ikke et krav for et besøg.. det burde hun også kende mig godt nok til.

Hun skrev så til mig igen for 1 uge siden, om hun måtte kigge over om søndagen.. og ja, det måtte hun da.

så på dagen, skriver hun til mig om vi kan aflyse, da hun har mega hovedpine.

(selvfølgelig efter en bytur). :(

Nej, når det der betyder mest for en (altså ens børn), ikke betyder en skid for ens såkaldte venner..

så er de virkelig ikke værd at samle på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ked af at sige det.. men veninder, der ikke selv er gravide eller har børn.. de falder desværre ud på et eller andet tidspunkt.

Ej, sorry, men er det ikke liiiiige generaliserende nok? Jeg vil godt tilslutte mig, at venskaber nok oftest kommer ud for lidt af en prøve, når der sker store ting i den ene persons liv, men jeg tror altså godt at venskaber kan "bestå" selvom den ene har børn og den anden ikke har. :)

Men er ked af at høre det med din veninde :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, sorry, men er det ikke liiiiige generaliserende nok? Jeg vil godt tilslutte mig, at venskaber nok oftest kommer ud for lidt af en prøve, når der sker store ting i den ene persons liv, men jeg tror altså godt at venskaber kan "bestå" selvom den ene har børn og den anden ikke har. :)

Men er ked af at høre det med din veninde :kram

Jo det er det måske.. men sådan har det desværre været for mig.

Håber heller ikke at det er alle det sker for.

måske er det nok bare mig, der har haft nogle dårlige veninder. :rolleyes

sorry :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det er det måske.. men sådan har det desværre været for mig.

Håber heller ikke at det er alle det sker for.

måske er det nok bare mig, der har haft nogle dårlige veninder. :rolleyes

sorry :)

Helt ok :kram Jeg synes bare det lød så "dystert" :)

Men er ked af, at du har haft nogle dårlige veninder :( Håber du har nogle bedre nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER