Hilde

Hvornår planlægger i næste behandling?

13 indlæg i dette emne

Det er måske et mærkeligt spørgsmål, men jeg går meget og tænker over, hvornår vi går igang med nummer 2... selvom nummer et først kommer i august :unsure

Min mand og mig er enige om, at vi gerne vil have to børn, hvis det kan lade sig gøre.

Jeg blev gravid ved hjælp af ICSI...den helt store omgang med TESA/PESA for at det overhovedet lykkedes. Jeg blev gravid ved første forsøg, selvom vi fik at vide, at vi havde MEGET dårlige chancer for at det overhovedet skulle lykkedes.

Der blev frosset seks befrugtede æg ned, så chancen for at det lykkedes igen, er der jo.

Jeg går og tænker lidt på at starte på et nyt forsøg, når jeg er færdig med at amme (regner med, når barnet er omkring 8-9 måneder)... Jeg er jo trods alt 34, og hvem ved hvor hurtigt det lykkedes næste gang? Min mand synes, at det er tidligt, jeg vil igang igen. Jeg er bare så bange for, at det ikke vil gå lige så hurtigt næste gang, og jeg vil ikke være en alt for gammel mor :unsure .

Hvornår vil I andre igang igen? Eller hvornår startede i næste forsøg efter første barn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter første barn gik vi faktisk så småt i gang igen efter 3 mdr. Dog lykkes det først 13 mdr efter. Da nr 2 var født gik der 13 mdr før vi gik i behandling igen og den gang lykkes det 3 mdr efter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter første barn gik vi faktisk så småt i gang igen efter 3 mdr. Dog lykkes det først 13 mdr efter. Da nr 2 var født gik der 13 mdr før vi gik i behandling igen og den gang lykkes det 3 mdr efter

Tak, jeg er glad for at høre, at der er andre, der også prøver igen "hurtigt". Jeg har fået diverse kommentarer rundt omkring, at jeg ikke er normal, fordi jeg allerede tænker på nummer to <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man er sku nød til at tænke fremad når man er i vores sko (både med hensyn til alder og med behandlings tid)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, jeg er glad for at høre, at der er andre, der også prøver igen "hurtigt". Jeg har fået diverse kommentarer rundt omkring, at jeg ikke er normal, fordi jeg allerede tænker på nummer to <_<

Søde Hilde det er da helt normalt at du gør dig de tanker! Jeg går jo også og tænker på nr. 2 og William er kun 4 mdr. Og tænkte det endda også før han blev født :lolhit og her gik der jo også 8 mdr før det lykkedes, på naturlig vis så godt nok. Men der tænker jeg bare så meget hvis der nu går endnu længere næste gang, hvad så ?? Torben bliver jo 37 nu her, så for hans skyld vil vi jo heller ikke vente årevis :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik igang ca 2 år senere og at der så skulle gå 2½ år yderligere før jeg blev gravid, var en anden sag :rolleyes :rolleyes

For vores vedkommende var det SÅ svært at jeg blev gravid anden gang i forhold til første gang :( Men det lykkedes til sidst..

Der bliver ikke en tredje gang, vi stopper her :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil starte på den næste når Luca bliver 2 til December.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man er sku nød til at tænke fremad når man er i vores sko (både med hensyn til alder og med behandlings tid)

Det er præcis min tanke, men føler bare, at mange synes, det er tidligt at tænke over det... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svoger og svigerinde begyndte i behandling ½ år efter, at de havde fået deres førstefødte... men de nåede ikke længere end til hormonbehandlingerne inden der var gevinst og de fik deres barn nr. 2 da den "store" var 16 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu går vi jo adoptionsvejen, og vi går i gang med at ansøge om barn nr 2, så snart der er mulighed for det, for ingen ved jo, hvor lang tid, det vil tage at få det...

Så for at der ikke skal blive for mange år mellem børnene, så skal det være så hurtigt som muligt, og mener, at det er et halvt år efter vi har fået barnet hjem, at man kan begynde på ansøgningen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg jo slet ikke gravid endnu, men jeg forestiller mig at vi vil gå igang hurtigst muligt. Vi vil så gerne have mere end et barn (er selv så glade for vores søskinde!) og vi ved jo ikke hvor lang tid det tager...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svoger og svigerinde begyndte i behandling ½ år efter, at de havde fået deres førstefødte... men de nåede ikke længere end til hormonbehandlingerne inden der var gevinst og de fik deres barn nr. 2 da den "store" var 16 måneder :)

Det lyder bare for godt :loveshower

Jeg håber, at vi er lige så heldige!!! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu går vi jo adoptionsvejen, og vi går i gang med at ansøge om barn nr 2, så snart der er mulighed for det, for ingen ved jo, hvor lang tid, det vil tage at få det...

Så for at der ikke skal blive for mange år mellem børnene, så skal det være så hurtigt som muligt, og mener, at det er et halvt år efter vi har fået barnet hjem, at man kan begynde på ansøgningen...

Det kan jeg godt forstå, at I gør Gitte.

Nogen af vores bekendte fik tre søskende hjem på engang fra Korea... er det ikke muligt mere? Det er en del år siden. Det er selvfølgelig også en kæmpe stor omvæltning, at få mere end én hjem på engang, da I og barnet/børnene jo skal vænne jer/sig til hele den nye situation.

Jeg er slet ikke inde i adoptionsreglerne, men synes det er utrolig spændende at høre om det.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER