tinapingvin

Dræn snart, feber m.m

9 indlæg i dette emne

Hej piger.

Anton skal have dræn om godt en uge, men nu har han fået høj feber? Er der noget med de ikke må have det eller, for ørelægen spurgte om han havde haft feber mens det her har stået på (væske på ørerne) og det har han kun haft en gang.

Jeg har nok været oppe 25 gange i nat fordi han har været ked af det og det har stået på i lang tid nu :boo Det er SÅ synd for ham at han har så ondt, men jeg har fået af vide vi bare skal "fodre" ham med panodil. Kan man virkelig ikke gøre andet en at hæve hovedlejet og give dem panodil? Han har over 39 i feber og er bare skidt mads :(

Hjælp mig og min kære Anton med gode råd! :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Han må ikke have feber når han skal i narkose, men hvis der er en uge til så skulle der jo også være gode chancer for han er feberfri til den tid :)Hvis det virker som om det er ørerne der driller, og han har feber, så ville jeg lige få tjekket om han har MØB og evt. skal have noget for det..

Men nej, ellers er der desværre ikke meget andet at gøre end hævet hovedgærde, panodil og så kan det hjælpe at dryppe næsen med saltvand også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Silke fik lagt dræn for 2 måneder siden. Hun havde konstant MØB i ca 3 måneder og var på penicilin og panodil 4 gange. Det var så hårdt og synd for min lille mus. Hun fik også feber kort før operationen men det nåede at gå væk. Inden operationen var hun på en 12-dages penicilin-kur. Synes du skal ringe til ørelægen og høre om Anton skal have penicilin op til operationen. Ellers ikke meget andet at gøre end det du allerede gør.

Vil også lige opmuntre dig for efter operationen går det bare så godt;)

God bedring med Anton.

Mange hilsener fra Anne Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring men trolden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil slå et slag for saltvandsspray. Det brugte vi inden sengetid, før Hannah fik lagt dræn ind. Det skulle gerne tage noget af trykket for ørerne. Ellers kan jeg ikke lige komme i tanke om andet, desværre..

Ørelægen spurgte også ind til feber dengang vi gik der med Hannah. Han forklarede, at de fleste børn får væske på ørerne under sygdom/infektion(feber). Det er først når væsken/undertrykket bliver selvom der ikke er anden sygdom, at det er nødvendig med dræn. Mon ikke det også er derfor han har spurgt ind til feber under jeres undersøgelser..? Men mener nu heller ikke han må have feber når han skal i fuld narkose, men det kan selvfølgelig nå at gå væk igen. Måske det var en god idé at få tjekket om han har MØB eller lignende, så det kan blive behandlet inden operationen..

:kram2 til jer. Det er bestemt ikke sjovt. Og det er operationen heller ikke, men det virker og er det hele værd. Held og lykke med det hele..:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi måtte lige et smut forbi vagtlægen idag da temperaturen steg voldsomt. Da vi kom ind havde han 40.2 i feber, og hun kunne ikke se noget MØB + han lige har været 10 dage på penicillin kur (sluttede i fredags. Han tager sig meget til ørerne og piver. Hun sagde derinde at blev det værre med feber skulle vi ringe 112. Hun spurgte også om jeg var tryg ved at tage hjem, og det var/ er jeg faktisk ikke men tog da hjem alligvel med ham.

Men kan det ikke være som du skriver Mette, evt en ny omgang med syge som nu går ind og giver ham mere trykken på ørerne? Han har indtil videre fået det tjekket over 2 mdr, og der har været væske alle gange. Saltvandsspray har vi prøvet, synes det er svært at give og det hjælper ikke som håbet :(

Åhhh ville dog bare gerne have min lille sprællemand blev glad igen :( Det gør SÅ ondt på mig han har det skidt. Tudede hele vejen hjem fra vagtlægen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved desværre ikke så meget om dræn og feber..

men vil ønske god bedring med ham.

hvor er det synd :(

Håber snart at han blir frisk, så i kan få fikset ørene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er det bare synd for den stakkels lille fyr! - og for dig.. :kram2

Jeg skal overhovedet ikke gøre mig klogere end lægen, for det ved jeg godt jeg ikke er.. :blush Men tjekkede hun KUN på ørerne? Han har jo fået konstateret væske på ørerne, men derfor kan han jo sagtens fejle noget andet også.

Når nætterne var slemme herhjemme, sad jeg op i sengen og sov med Hannah. Jeg sov af h*lvedes til, men Hannah fik lidt mere søvn og det hjalp lidt på det hele. Når Hannah havde det bedre, havde vi det allesammen bedre.. :kuller

Håber han har det lidt bedre i dag?? :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det lille pus, hvor er det synd for jer:'( Tilslutter mig ovenstående - vi sad også op med Silke, så hun kunne sove med hovedet opad.

God bedring...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER