Morpige

Hvad betaler du i Rente i banken?

27 indlæg i dette emne

Hej piger,

Jeg synes vores bank er for dyr med sine 7% (Arbejdernes landsbank) og håber I vil dele hvad I giver i rente, på henholdsvis

boliglån

og

forbrugslån

og hvilken bank

:D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Boliglån 6,1% (som vi lykkeligvis er færdige med at betale om 3,5 år). Har ikke noget forbrugslån, men det er meget normalt, at renten her ligger på omkring 10-12%. Jeg har Jyske Bank og er ret tilfreds med dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar ML :)

ER der ikke flere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger,

Jeg synes vores bank er for dyr med sine 7% (Arbejdernes landsbank) og håber I vil dele hvad I giver i rente, på henholdsvis

boliglån

og

forbrugslån

og hvilken bank

:D :D

Hvis de 7% er på boliglån er det altså en meget gennemsnitlig sats og hvis det er på forbrugslån er det VILDT lavt!

Der er forskel på banker, men der er altså også forskelle indenfor den enkelte bank afhængig af historik, formue og samlet engagement.

Du kan sammenligne priser HER :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det egentlig skræmmende, for jeg ved det faktisk ikke. Sidst vi var i banken fik vi den ned omkring ca 6%, men den svinger jo hele tiden, mest op. Vi bruger Sparbank.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis de 7% er på boliglån er det altså en meget gennemsnitlig sats og hvis det er på forbrugslån er det VILDT lavt!

Der er forskel på banker, men der er altså også forskelle indenfor den enkelte bank afhængig af historik, formue og samlet engagement.

Du kan sammenligne priser HER :)

tak for sammenligningslinket :)

Jeg synes jeg hørte at det var meget normalt med 4% for et boliglån?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det egentlig skræmmende, for jeg ved det faktisk ikke. Sidst vi var i banken fik vi den ned omkring ca 6%, men den svinger jo hele tiden, mest op. Vi bruger Sparbank.

:) Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for sammenligningslinket :)

Jeg synes jeg hørte at det var meget normalt med 4% for et boliglån?!

Det tror jeg simpelthen ikke på. Det kan man MÅSKE få, hvis man er stamkunde gennem mange år, med en stabil og sikker økonomi med større formue der kan bruges lidt som sikkerhed.

Vi var for nyligt til møde i Sydbank. Et møde via mit netværk og der ville han gå ned på 5% (de tager normalt 6%) fordi en fælles bekendt har sagt god for os og fordi vi har en god indkomst... Jeg tror ikke på du som 'alm.' kunde kan få 4% nogen steder på et boliglån. MÅSKE på den del der evt. er dækning for via et ejerpantebrev, men ikke på de sidste usikrede 10%.

Håber det giver mening hvad jeg skriver - det ser lidt rodet ud :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg simpelthen ikke på. Det kan man MÅSKE få, hvis man er stamkunde gennem mange år, med en stabil og sikker økonomi med større formue der kan bruges lidt som sikkerhed.

Vi var for nyligt til møde i Sydbank. Et møde via mit netværk og der ville han gå ned på 5% (de tager normalt 6%) fordi en fælles bekendt har sagt god for os og fordi vi har en god indkomst... Jeg tror ikke på du som 'alm.' kunde kan få 4% nogen steder på et boliglån. MÅSKE på den del der evt. er dækning for via et ejerpantebrev, men ikke på de sidste usikrede 10%.

Håber det giver mening hvad jeg skriver - det ser lidt rodet ud :rolleyes

Meget enig. Arbejder også med økonomi, og jeg har heller ikke set nogen boliglån med rente på 4% ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger - jeg er glad for at høre det, for så slipper jeg for at rende rundt og føle mig snydt.

Så hvad I udleder er altså at det vi har er ok :)

Tak for hjælpen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger - jeg er glad for at høre det, for så slipper jeg for at rende rundt og føle mig snydt.

Så hvad I udleder er altså at det vi har er ok :)

Tak for hjælpen :)

Ja, det må være konklusionen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er netop skiftet over til Nordea fra Den Jyske Sparekasse for at kunne sparer lidt på renterne..

Det eneste vi har indtil videre er et billån. I DJS havde vi en rente på 10,5% det meste af tiden. Den fik vi så sat ned til 8,5% her mellem jul og nytår 2010, men i løbet af 2 måneder steg den igen til 10,5%. Det gad vi ikke finde os i, så vi skiftede til Nordea.

Her har vi fået et billån til 6% da vi er noget der hedder fordel + kunde. Det betyder at vi skal have angegement (eller hvordan man staver det) for ialt 250.000. Og med vores billån på godt 150, og godt 100 i opsparing havde vi det..

Vi er godt tilfreds med Nordea indtil videre da de oveni købet har kunne gøre det overskueligt for os hvad vi skal gøre for at kunne få lov til at købe hus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et boliglån på 4%, så det kan altså sagtens lade sig gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1,3 % på et boliglån... i Jyske Bank..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da nogle lave renter. Er det så fordi I låner i jeres friværdi? (Er i skole i morgen så ser først jeres svar i weeekenden)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden til vores lave rente på 4% er (så vidt jeg har forstået ihvertfald) at den kun er i 20 år. (15 år tilbage)

Nu har vi så bygget sommerhus og lånt i friværdien, men renten er stadig kun på 4% over de næste 20 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da nogle lave renter. Er det så fordi I låner i jeres friværdi? (Er i skole i morgen så ser først jeres svar i weeekenden)

Vi har et flexlån... derfor... Tror ikke på renten pludselig stiger drastisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et flexlån... derfor... Tror ikke på renten pludselig stiger drastisk..

Nåh :) Det var ikke en realkreditlån jeg spurgte til, men et boliglån i banken - så kan jeg bedre forstå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Danske Bank som har noget de kalder en boligkredit. Den har en flexrente på et sted mellem 2 og 3% lige for tiden. Den er 10-årig.

Den er meget fleksibel da vi selv vælger, hvor meget vi vil indbetale og hvornår. Samtidig kan vi frit hæve pengene igen på til det max lånte beløb. Det eneste vi skal sørge for er, at den om ti år går i nul.

Det skal lige tilføjes, at det er en lille del af vores boliglån der er på den måde.

Vi har ikke nogle forbrugslån men en kassekredit, hvor vi giver lidt under 7%, hvis vi gør brug af den.

Både min mand og jeg er nogle hårde forhandlere, så de har givet os nogle gode vilkår og vi har fået nogle høje kreditter - som vi dog aldrig bruger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh :) Det var ikke en realkreditlån jeg spurgte til, men et boliglån i banken - så kan jeg bedre forstå :)

Jeg skulle da godt nok også lige til at stille det helt store måbende ansigt op :o :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh :) Det var ikke en realkreditlån jeg spurgte til, men et boliglån i banken - så kan jeg bedre forstå :)

Det er også på vores boliglån! Vi har ikke noget realkredit lån....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også på vores boliglån! Vi har ikke noget realkredit lån....

Men hvorfor kalder du det så et flekslån? :unsure Jeg er imponeret, hvis I har fået et usikret banklån til 1,3% :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi betaler alt for meget, det tror jeg helt bestemt :D

Ej jeg ved det ikke lige helt, det er manden der "forstår" hvad vores bankdame snakker om når vi er i banken :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 % men det er på personalevilkår :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har vidst spist søm igår da jeg spurgte ham.. glem hvad jeg har skrevet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER