brineh

Kogt vand?

12 indlæg i dette emne

Min lille mand lider lidt med hård mave efter han startede med at få modermælkerstatning..

og både lægen og sundhedsplejesken foreslår at han få noget kogt vand også udover kun at få modermælkerstatning..

os nu hvor det er så varmt i vejret, kan de godt have brug for mere væske..

Giver i jeres børn kogt vand?

eller får de bare kun modermælk eller modermælkerstatning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tilde fik ikke kogt vand udover modermælk, heller ikke da det var sommer og rigtig varmt - så ammede jeg hende bare lidt ofterer ;) Men da hun begyndte at få ondt i maven fik hun kamillete :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærke fik sidste sommer en smule kogt koldt vand, for at give lidt ekstra væske ud over MME. Det var fint, men det var ikke fordi hun fik hård mave af MME, blot fordi hun skulle have lidt ekstra væske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må de små godt få koldt kogt vand?

skal det ikke være omkring 37grader varmt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ikke det vi fik at vide af jordemoderen som vi snakkede med på fødegangen... Ringede nemlig derind for at tjekke op på om hun måtte få det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay så de må godt få koldt kogt vand..

Så ved jeg det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia har ikke fået det, ikke andet end MME :) Men Mille fik kogt koldt vand da hun var helt lille, da det var en rigtig varm sommer i 2006, så hun havde brug for noget ekstra væske og det var også koldt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du skal over på et andet mærke MME - måske noget der er syrnet, det har jeg hørt er bedre for maven - snak med din SP.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elias får lidt kogt vand her i varmen og vi giver ham det altså køligt, for at hjælpe lidt på temperaturen, han er en rigtig varm baby i forvejen nemlig. Min SP sagde vi måtte give ham 100ml om dagen udover MME.

Du kan også give lidt sukkervand ved siden af til at hjælpe på maven - 1-2 tsk. sukker til 100ml kogt (afkølet) vand - vi har dog ikke givet ham 100ml af det, men kun omkring 40 ml på en dag.

Som Anna siger, så tror jeg også i skal over på noget syrnet MME, det brugte vi også en overgang til Elias fordi han bøvlede med maven - både Nestlé (NAN) og Beauvais laver en syrnet en - NAN hedder NAN 1 H.A.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu får han ikke det almindelige MME, Han får noget fra apoteket..

pga min kæreste har allergi, skal han have noget specielt MME..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver lige nødt til at høre..... Hvordan kan i mærke at de har brug for ekstra væske? Marlon er nemlig også et meget varmt barn, så han sveder meget på de varme dage, men har ikke givet ham ekstra endnu....

Og giver i det før/efter maden, eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn er snart 7 uger .. han får grøn allomin syrnet, for han havde også problemer med maven, det har hjulpet meget .. hvis han skal ha væske får han kogt vand med sukker ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER