Guest baby2011

Hvem kysser babyen ?

31 indlæg i dette emne

Benytter mig lige af at stille et spørgsmål :whistling

Jeg syntes personligt at der er SÅ ulækkert når mor og far tager sutten i munden inden barnet skal have den. Kan self godt forstå at man gør det hvis sutten har været på gulvet og der ikke lige er mulighed for at skylle den, men det andet syntes jeg er SÅ klamt. Tænk hvis nu man er smittet med et eller andet og så giver det videre til bebsen.... Jeg ville få dårlig samvittighed.

Min veninde er meget slem til det og har virkelig svært ved at holde det tilbage når hun gør det.

Hvordan har i det med sut i mors og fars mund?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

babyer/børn kan i min verden ikke få kys nok. Kys er for mig forbundet med kærlighed og den skal de da have i rå mængder.

(sutten rengøres så vidt muligt i vand her, men står vi i skoven og den har været i jorden, så børster jeg den ren det jeg kan og sutter på den, da alternetivet er en hylende dreng uden sut eller at han får jord i munden. Desuden kan man jo ikke smitte dem med ret meget mere end man har gjort i forvejen, når man nusser og kysser....)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Benytter mig lige af at stille et spørgsmål :whistling

Jeg syntes personligt at der er SÅ ulækkert når mor og far tager sutten i munden inden barnet skal have den. Kan self godt forstå at man gør det hvis sutten har været på gulvet og der ikke lige er mulighed for at skylle den, men det andet syntes jeg er SÅ klamt. Tænk hvis nu man er smittet med et eller andet og så giver det videre til bebsen.... Jeg ville få dårlig samvittighed.

Min veninde er meget slem til det og har virkelig svært ved at holde det tilbage når hun gør det.

Hvordan har i det med sut i mors og fars mund?

Det har jeg det helt fint med! Jeg vil langt hellere give mit barn et sut, som jeg har suttet på, end een der er støvet, fnulret, beskidt eller andet. Så det kan på ingen måde "sætte mit p*s i kog" Men det betyder ikke, at jeg ikke foretrækker at skylle den under vandhanen eller med den flaske vand vi ofte har med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er kun den nærmeste familie der skal kysse Kira. Og kun mig, farmand, min storesøster, min mindste lillesøster, min mor og svigermor der må kysse på munden. Og at voksne tager sutten i munden, er bandlyst herhjemme. Hvis vi f.eks ikke har mulighed for at holde den med fingrene, holder vi fat i hanken med tænderne, men ALDRIG selve suttehovedet inde i munden. Og hvis vi er udenfor hjemmet har vi altid minimum 3 sutter og en suttekæde med i pusletasken. Vi sutter heller ikke på hendes ske når hun får mad, hvilket nogle jo gør. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med at forældrene putter sutten i munden inden bebs tænker jeg ikke over.. Jeg gør det selv, hvis der ikke er mulighed for at skylle den :) Jeg tænker ikke så meget over bakterier da jeg jo hele dagen lang kysser mine børn og min mand lige så.. Så tænker at de nok får bakterier fra os andre steder fra, end lige sutten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP sagde at tidligere hed det sig at moren godt måtte sutte sutten ren hvis barnet ammede. Sådan er det dog ikke længere, så mor må heller ikke tage sutten i munden - faktisk sagde hun at det var bedre med lidt støv end morens spyt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER