Solvej99

Besøgende efter fødslen

16 indlæg i dette emne

Hvor mange kom og besøgte jer, da I havde født? Eller hvor mange har I planer om, der skal komme på hospitalet?

Umiddelbart får jeg lidt stress ved tanken om at der skal komme alle mulige rendende, mens jeg ligger på hospitalet. Jeg vil meget hellere have at de kommer og besøger os, når vi er kommet hjem og har fået lidt ro på.

Min mor og min kæreste skal med til fødslen. Og det er fint nok, at min far og kærestes forældre lige kommer forbi efter fødslen. Jeg håber bare ikke, at de skal være der længe, da jeg forestiller mig, at det man koncentrerer sig mest om i starten på hospitalet er at få amningen til at fungere. Og jeg tror egentlig, at jeg er lidt blufærdig på det punkt. Har ikke lyst til at ligge med :hophop , mens der er en masse der skal kigge på babyen.

Hvordan have/har I det med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde alt for mange besøg på sygehuset, jeg troede at det de kom derop så slap jeg hjemme.

Men vores hus har altid væretbog er en Hovedbanegård så der er et rend af mennesker. De folk som havde været på sygehuset nogle dage forinden kom jo igen da vi kom hjem og så kørte spiralen.

Vi var for dårlige til at sige stop og lukke vores dør de første par uger havde vi lige et par konfirmationer, min mands 30 års fødselsdag og en et års fødselsdag så vi var jo maks presset.

Denne gang har vi lovet at lukke døren de første par dage og ikke få så mang besøg

Håber i finder ud af hvad der er bedst for jer :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart vil jeg også prøve at begrænse besøgene og få dem fordelt så alle ikke kommer samme dag. Det kommer også meget an på hvordan fødslen forløber. Hvis det går fint og der er overskud må folk gerne komme, men hvis alt bare virker fuldstændigt uoverskueligt vil jeg melde ud at folk må vente til vi siger vi vi er klar og at der måske ikke kommer nogen på hospitalet udover de allernærmeste (som så også er 10-15 stk. <_< )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved Xander kom der 5 voksne og 4 børn i alt i de 4 dage vi var der.

Xanders 3 bedsteforældre, faster, onkel og deres 3 børn samt hans storesøster.

Da vi kom hjem fra sygehuset kom også hans oldemor.

Ved Linus kom der 4 voksne og 3 børn.

Hans 4 bedsteforældre og 3 storesøskende.

Ved Frida kom der 2 voksne og 4 børn.

2 af hendes bedsteforældre og 4 storesøskende.

De sidste 2 bedsteforældre kom den dag vi kom hjem fra sygehuset.

Ellers har vi ikke haft nogen på barselsbesøg - engang imellem er det dejligt med en lille familie og ingen venner ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores egne forældre og babys søskende må selvfølgelig komme, men ellers gider jeg ikke besøg før efter vi er kommet hjem. Og det skal også helst være i små doser, og ikke for mange af gangen :)

Jeg gider slet ikke det stress, selvom jeg godt ved folk gør det i den bedste mening. Det er fint og dejligt, at folk viser glæde og interesse for den lille nye, men det skal bare helst være besøg i vores tempo, ligesom jeg respekterer og forstår mine veninder, når de siger de gerne vil vente med besøg til der er kommet "mere ro på" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil anbefale at I melder jeres ønsker ud til familie og venner. Sig evt. at I selv siger til, når i er klar til besøg.

Ved vores den ældste var jeg glad for at hospitalet havde besøgstider og holdt strengt på dem. Jeg havde ikke lyst til at flashe brysterne for hvem som helst, så det var rart at besøgene var begrænset til en time. Desuden kordinerede vi besøgene, så der ikke kom flere hold på samme tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har talt om det og jeg er selv meget obs på det her i forbindelse med min venindes fødsel.

Jeg tror ikke, at vi (jeg?) har lyst til andre end bedsteforældres besøg på hospitalet. Det er kun 2 overnatninger, det vil sige max 2 dage, og der tror jeg, at vi gerne vil have ro til at finde ud af det hele, nu det er vores første barn. Jeg overvejer meget at skrive det ud i "baby er kommet-sms'en", at vi gerne vil bede folk om at aftale, hvornår de kommer, så vi ikke pludselig står med 8 gæster derhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os er det ikke så svært...mine forældre kommer selvfølgelig, men resten af min familie bor i Tyskland og Norge, så de kommer ikke på sygehuset ;)

Min "næsten-mands" familie vil sikkert rigtig gerne komme, men jeg håber, vi kan planlægge det lidt...også med vennerne, så de ikke kommer på engang. Lige nu, tror jeg bare, at vi er SÅ stolte, når baby er der, at vi gerne vil vise den, men ved jo ikke, hvordan vi ser på det, når den er kommet ud. Hvis det bliver for meget, siger vi bare fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er rigtig svært at forholde sig til, når man ikke har prøvet det. På den ene side vil jeg gerne have så mange besøg som muligt på hospitalet, da man jo ikke er vært og folk bliver ikke så længe. På den anden side, så vil man måske også gerne have de første dage for sig selv.

Og så glæææææder jeg mig også til at vise mit lille vidunder frem!!

bum bum - tror det kommer meget an på hvor hård en fødsel jeg får..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt nok også det er svært. I starten tænkte jeg, at jeg gerne ville have så mange besøgende som muligt. Men nu, hvor jeg har læst og hørt at det kan være meget hårdt, og man måske trænger til noget alene-tid, ved jeg slet ikke. De to hold forældre kommer ihvertfald på hospitalet. Og har også lovet en veninde at hun må. Så må vi se, hvad overskudet ellers siger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige få overstået så mange besøg som overhovedet muligt på hospitalet!

Du behøver ikke rydde op og gøre rent før de kommer, du kan tage imod dem i nattøj og du behøver ikke føle dig forpligtet til at byde på noget som helst - og folk bliver heldigvis ikke ret længe og beder man folk aftale en tid i forvejen, så kan besøgene afvikles indenfor ret snævre tidsrum på dagen og man kan altid sige, at nu er man træt eller skal have ro til at amme og så er det dét.

Når I først er kommet hjem med den første, er I trætte og har nul overskud, er det udfordring nok at få aftensmad hver dag og rent tøj på og det kan virke HELT uoverskueligt at samle sig selv sammen og have gæster. - Og selv et kort besøg hjemme varer meget længere end et langt besøg på hospitalet.

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overhovedet ikke lyst til at få besøg de første dage, men vil heller ikke skuffe mine egne forældre eller svigerforældre. Jeg kan bare mærke, at der var alt for mange ved vores første barns fødsel, og denne gang vil jeg bare gerne have, at hun kun ligger i mine og min mands arme de første par dage.

Men synes samtidig ikke, at jeg kan være det bekendt at have det sådan. Så tror bare, at jeg nøjes med de to søde par bedsteforældre den første uge:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg jo termin på et lidt specielt tidspunkt, så jeg tror faktisk det kommer til at afhænge af hvornår jeg føder ;) Sørens forældre bor i Struer og min mor og små søstre bor på Tåsinge, så de kommer jo ikke lige rendende for et 10min besøg på en hverdag. På den anden side kan jeg risikere at føde mit i julemiddagen og så kommer de jo nok og besøger os :whistling

Alt efter hvordan fødslen går, så forestiller jeg mig, at vores forældre og søskende med familie er velkomne på sygehuset og resten må vente til vi kommer hjem :) Det afhænger jo også af hvornår min søster føder - hun kommer nok ikke på barselsbesøg hvis hun selv lige har født dagen inden :rolleyes Og mon ikke vores mor vil håbe vi føder nogenlunde samtidig, så det passer med hun kan besøge os begge... Så er den der igen - den med konkurrencen... SUK!

Anyway - med termin 28. december og en søster med termin 30. december er det bare fuldstændig umuligt at planlægge noget som helst! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores forældre kom og besøgte os på hospitalet dagen efter Leo var født. Vi kørte så hjem da de var gået.

Der gik ca. 3 uger før vi havde de første besøg derhjemme, synes det var dejligt at være alene i den aller første tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde besøg samme dag som han var født - vi fik skudt en del besøg af de første tre dage men de var her kun i ca. 1 time så det var til at overskue. Vi har også været ret.. afslappede og det hele er gået så nemt, vi havde ham med til et aftenarrangement et par timer da han var 2 uger gammel uden problemer og havde gæster til nytårsaften da han var 9 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde 5 venner, tre bedster og en nevø på besøg på hospitalet. De fleste var der bare i kortere tid. Min mor og min nevø hentede os på hospitalet og var hos os et par dage. Så stod min mor for mad, indkøb tøjvask og rengøring.

Vi havde også mange gæster hjemme, men jeg ville egentlig hellere have haft dem på hospitalet, fordi jeg er typen, der ikke kan slappe af, hvis der ikke er gjort rent og lavet lidt lækkert til gæsterne. Det behøvede jeg jo ikke bekymre mig om på hospitalet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER