Barbamama

Hvad er mest usundt?

20 indlæg i dette emne

Jeg har jo aftalt med mig selv, at slik er bandlyst indtil efter brylluppet. Min søde støttende kæreste køber derfor oceaner af nødder og bær og ærter til mig som "erstatning" :loveshower

Lige nu sidder jeg og guffer nogle saltede nødder, og så kom jeg til at tænke på om det egentlig overhovedet er så meget sundere end slik?

Altså det bliver nok "sundere" i den forstand at jeg ret hurtigt kan spise mig mæt i nødder, mens jeg med slikket kan æde både halve og hele kilo :blush:

Men er 100 g salte nødder sundere end 100 gram vingummi eller lakrids?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nødder indeholder 5-600 kalorier pr. 100 gram, hvor vingummi indeholder 350-400 kalorier pr. 100 gram. Så hvis det er på grund af kalorierne, så er det bedst at spise 100 g. vingummi. Men som du siger... Man kan spise mere vingummi end nødder, så hvis man bare spiser løs, når man nok et naturligt stop med nødderne før man gør med vingummierne...

Med nødderne får du dog også en masse gode fedtstoffer, hvorimod vingummien ikke indeholder noget der er godt for din krop.

Men for at svare på dit sidste spørgsmål: Kaloriemæssigt er vingummier sundest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super svar. :)

Men er der stadig noget godt i nødderne når de er saltede? (og ristede, går jeg ud fra?)

Og det er ikke kun kalorier, jeg tænker på, det er ligeså meget hvad der er godt for kroppen (og hvad der evt. kan give mest uren hud. :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke vingummi er godt for noget,,,,,,,,,altså andet end den søde tand, som lever i bedste velgående hos mig, men nødder er sunde.

Og tillykke med dit kommende bryllup:-)

Hanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at der intet godt er i vingummi, ikke andet end man får stillet sin sliktrang :) Hvor imod nødder indeholder nogle gode fedtstoffer som er godt for kroppen at få..

Nødder er også godt mod kvalme og halsbrand ( ihvertfald her )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

til gengæld binder saltte vandet i kroppen, så det er også skidt :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

til gengæld binder saltte vandet i kroppen, så det er også skidt :-(

Jamen det er jo dét jeg tænker på...

Altså havde det været usaltede nødder, så var jeg ikke i tvivl om, hvad der var bedst...

Men kan man sige, at saltet "ophæver" det sunde ved nødder. :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det er jo dét jeg tænker på...

Altså havde det været usaltede nødder, så var jeg ikke i tvivl om, hvad der var bedst...

Men kan man sige, at saltet "ophæver" det sunde ved nødder. :blink

ja det kan man egentlig godt

Hvis du skal have lidt lækkert, så prøv nødder/tørret frugt uden salt

Men vær meget bevidst om at selvom der også er gode olier i, er det stadig fedt tsoffer og man taber sig ikke af det ligefrem...

Hvad med noget lækker frugt skåret i både?, Bær, lidt vindruer, melon istedet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt, at mandler er godt hvis man vil tabe sig på maven :D Ikke at jeg ligefrem tror på det, men det er en fantastisk undskydning når der ryger for mange ned :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det kan man egentlig godt

Hvis du skal have lidt lækkert, så prøv nødder/tørret frugt uden salt

Men vær meget bevidst om at selvom der også er gode olier i, er det stadig fedt tsoffer og man taber sig ikke af det ligefrem...

Hvad med noget lækker frugt skåret i både?, Bær, lidt vindruer, melon istedet?

Jeg spiser masser af nødder uden salt (jeg kan faktisk bedst lide nødderne saltfrie :)) og frugt. :) Det var mest fordi min søde kæreste tit køber snacks med til mig, og nu havde han fået købt nødder med salt, og så tænkte jeg lige lidt over det :)

Og de er ikke decideret fordi jeg vil tabe mig, men nok mere over i at jeg gerne vil holde huden pæn og ikke tage på :) Men gode råd og forslag i hvert fald! :)

PS. jeg skyller nødderne med store kolde øller :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo ikke USUNDT at saltet binder vandet? Det gør jo bare man ikke taber sig. Men det er da bedre at spise lidt saltede nødder, og have lidt vand i kroppen(det er jo ikke flere kg der er tale om) end at spise vingummier og få fedt på kroppen...

Mellem de to ting, ville jeg helt sikkert vælge nødderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser masser af nødder uden salt (jeg kan faktisk bedst lide nødderne saltfrie :)) og frugt. :) Det var mest fordi min søde kæreste tit køber snacks med til mig, og nu havde han fået købt nødder med salt, og så tænkte jeg lige lidt over det :)

Og de er ikke decideret fordi jeg vil tabe mig, men nok mere over i at jeg gerne vil holde huden pæn og ikke tage på :) Men gode råd og forslag i hvert fald! :)

PS. jeg skyller nødderne med store kolde øller :)

Ja selfølgelig, findes der andre måder at skylle dem ned på?? :balloon :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser masser af nødder uden salt (jeg kan faktisk bedst lide nødderne saltfrie :)) og frugt. :) Det var mest fordi min søde kæreste tit køber snacks med til mig, og nu havde han fået købt nødder med salt, og så tænkte jeg lige lidt over det :)

Og de er ikke decideret fordi jeg vil tabe mig, men nok mere over i at jeg gerne vil holde huden pæn og ikke tage på :) Men gode råd og forslag i hvert fald! :)

PS. jeg skyller nødderne med store kolde øller :)

What the... :o MARTIIIIIIIIIIIIN!!!!!!! :lolhit

Jeg kan ikke DØJE øl :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

What the... :o MARTIIIIIIIIIIIIN!!!!!!! :lolhit

Jeg kan ikke DØJE øl :puke

:lol :lol :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

What the... :o MARTIIIIIIIIIIIIN!!!!!!! :lolhit

Jeg kan ikke DØJE øl :puke

:lol :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hahaha fedt Martin.. :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

What the... :o MARTIIIIIIIIIIIIN!!!!!!! :lolhit

Jeg kan ikke DØJE øl :puke

Sjovt - jeg nåede lige at tænke det var da lidt sært, at du spørger til sundhed og så skyller nødderne ned med store øl :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt - jeg nåede lige at tænke det var da lidt sært, at du spørger til sundhed og så skyller nødderne ned med store øl :lol

Bare rolig det nåede jeg også at tænke... :D :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

What the... :o MARTIIIIIIIIIIIIN!!!!!!! :lolhit

Jeg kan ikke DØJE øl :puke

:haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER