Guest Majkat

Coli-bakterier

21 indlæg i dette emne

Vi er en god stak venner som skal feste på lørdag og har bestilt mad udefra.

Problemet er nu at..... Det er fra Tyskland. Vi skal bla ha forskellige salater, pastasalat og kartoffelsalat.

Tidligere på dagen hvor Fødevarestyrelsen kun anbefalede at man holdte sig fra udenlandsk tomat, agurk og salatblade kontaktede vi firmaet og det kan de sagtens undgå. Nu anbefaler Fødevarestyrelsen så at man helt holder sig fra udenlandsk mad.

Vi har bestilt og betalt maden og pengene kan ikke fås retur.

Hvad ville I gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

den var virkelig svær! Det ved jeg faktisk ikke....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville beholde aftalen som den er og så hygge mig til festen.

Som vært ville jeg ringe til firmaet og sikre mig at de giver alle grøntsager et hurtigt opkog!

Jeg er sikker på at det firma er klar over hvad der sker og forstår at folk er bange og tager de nødvendige tiltag. Tyskerne er utroligt stolte generelt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville ikke turde spise det, men jeg er også MEGET hys :(

omvendt er det godt nok også surt at gå glip af :(

ej ved faktisk ikek hvad jeg ville gøre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu siger de igen i nyhederne at det "bare" er salat, agurk og tomat......

Er sådan i tvivl om hvad vi skal gøre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok tænke at ALT salat, tomat og agurk ikke bliver solgt, altså det der er smittefare ved.. Jeg er sikker på de i Tyskland ( og i Danmark ) er yderst opmærksom på hvad der bliver solgt i butikkerne eller hos grønthandlerne..

Bare fra i dag til i morgen er de blevet meget klogere og i morgen lørdag er de endnu mere kloge og opmærksomme på det, så jeg ville godt turde spise det...

Håber i finder en holdbar løsning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er helt blank, må man ikke spise udenlandske grøntsager nu??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

jeg ville ringe til firmaet og spørge dem. de er jo også selv klar over faren og ville vel ikke sende dig mad der muligvis kan vær inficeret, det bliver vel kaseret? men prøv at ring til dem og spørg hvordan du skal forholde dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ringe til firmaet og forhøre mig hvilke forholdsregler de tager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet med salat, agurk, tomat osv. er jo at det ikke kan koges, når det bliver brugt i en salat og det er grunden til at folk bliver syge.. Hvis man bruger grønsager i retter, hvor det bliver kogt igennem, så skulle der altså ikke være nogen problemer..

Jeg ved ikke, hvad jeg ville gøre, for ville nødigt sætte mine venner's helbred på spil, men det er svært, når det hele er arrangeret og betalt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fødevarstyrelsen siger idag at man bør holde sig helt fra agurker, OGSÅ danske. fødevarestyrelsen

Da de også snakker om grønsager fra Holland, har jeg valgt at kyle alle vores tomater, agurker og peberfrugter ud. Så må vi bare undvære, better safe than sorry.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også situationen er tilspidset siden sidst og vil gerne ændre mit svar ovenfor. Jeg ville ringe til firmaet og bede dem sørge for at der ikke indgår ukogte råvarer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også ringe og høre firmaet hvordan og hvorledes. :)

Og undskyld jeg lige går lidt off-topic, men hvilke grøntsager må man GODT spise rå?

Jeg er lidt i vildrede med hvad jeg skal give mine små marsvinebasser :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fødevarstyrelsen siger idag at man bør holde sig helt fra agurker, OGSÅ danske. fødevarestyrelsen

de fraråder nu stadig kun nordtyske og spanske.. Står til sidst

Da de også snakker om grønsager fra Holland, har jeg valgt at kyle alle vores tomater, agurker og peberfrugter ud. Så må vi bare undvære, better safe than sorry.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også ringe og høre firmaet hvordan og hvorledes. :)

Og undskyld jeg lige går lidt off-topic, men hvilke grøntsager må man GODT spise rå?

Jeg er lidt i vildrede med hvad jeg skal give mine små marsvinebasser :(

Mine hamstere får godbider: færdigkøbte yoghurt tabs og korn. Dernæst giver vi gulerødder et let opkog og gemmer den til hamsterne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også ringe og høre firmaet hvordan og hvorledes. :)

Og undskyld jeg lige går lidt off-topic, men hvilke grøntsager må man GODT spise rå?

Jeg er lidt i vildrede med hvad jeg skal give mine små marsvinebasser :(

pluk ukrudt i stedet, altså mælkebøtter og skvalderkål ;) vi har et marsvin tilbage efter jeg måtte nedlægge mit avl, da Freja har fået allergi, men ham giver jeg for tiden mælkebøtter og skvalderkål, MUMS lyder det som om han siger når han hører mig rode med posen, når jeg kommer hjem om eftermiddagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, men hvis du kigger, så står der : Tysk mistanke om e-coli i hollandske eller danske agurker.

" På baggrund af en tysk mistanke til agurker, der kan stamme fra Holland eller Danmark, har Fødevarestyrelsen her til eftermiddag pålagt virksomheden Mango I/S i Odense at trække deres agurker, som stammer fra to danske producenter, tilbage fra markedet. Tilbagetrækningen sker af hensyn til forbrugersikkerheden og er allerede gennemført."

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, men hvis du kigger, så står der : Tysk mistanke om e-coli i hollandske eller danske agurker.

" På baggrund af en tysk mistanke til agurker, der kan stamme fra Holland eller Danmark, har Fødevarestyrelsen her til eftermiddag pålagt virksomheden Mango I/S i Odense at trække deres agurker, som stammer fra to danske producenter, tilbage fra markedet. Tilbagetrækningen sker af hensyn til forbrugersikkerheden og er allerede gennemført."

jeg har så lige hørt newa og de sagde at Tyskland har fået det fra en sending fra Spanien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar.

Vi valgte at sortere den almindelige blandede salat fra på trods af at firmaet havde taget deres forholdsregler og havde hverken tomat, agurk og salat i.

Porresalaten og broccolisalaten havde fået et opkog og det fungerede rigtig fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ad hvor er det klamt - jeg spiser svenske tomater og svenske agurker, så det brude være ok.

Men peberfrugterne - de er vist fra Spanien eller Holland, så hellere lige tjekke det.

Fy for pokker :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER