Morpige

Pernille, på vej ned :)

59 indlæg i dette emne

Jeg må hellere oprette en slanketråd.

Jeg har været oppe på 117 kilo for et år siden og nu er jeg på 104 kilo. Specielt de sidste 2 måneder har været gode. Jeg har tabt 5 kilo på de to måneder.

Men ja, der er stadig langt til målet. Og planer er at jeg skal veje under 80 kilo d. 1. dec. 2013

Jeg kan ikke dyrke sport og det hele skal gøres via kosten.

Jeg har holdt vægten i lang tid og jeg spiser rigtig sundt. Så det var svært at finde noget jeg kunne lave om på. Men da jeg så nåede til en erkendelse, så måtte jeg jo indrømme at jeg altid lod mig overtale til chokolade om lørdagen. Så det har jeg fjernet. Vi får også dessert om fredagen, men det beholder jeg.

Jeg fik mayonaise på min makrel, men det er nu væk og sidst men ikke mindst. Istedet for alm. morgenmad, spiser jeg kikærter. De har lagt i vand i et døgn og intet andet. De giver ekstrem meget energi og de har meget lav fedtmængde og de har flere proteiner end kød. Og jeg tror det er det der gør den store forskel.

Jeg skriver her på hvad jeg vejer hver mandag:

8. november 2010 - vægt 104,2 kilo

15. november 2010 - vægt 105,2 kilo +1kg og jeg ved godt hvorfor. MEN ØV

22. november 2010 - vægt 104,7 kilo - 500 gram (ÆL)

7. december 2010 - vægt 104,6 kilo - 100 gram (G)

14. december 2010 - vægt 105,6 kilo + 1000 gram (G_slut)

21. december 2010 - vægt 104,7 kilo -900 gram

28. december 2010 - vægt 105,7 kilo + 1000 gram

4. januar 2010 - vægt 105,8 kilo + 100 gram (har faktisk været oppe på 107 efter julen)

11. januar 2010 - vægt 105,5 kilo - 300 gram

18. januar 2010 - vægt 105,4 kilo - 100 gram

25. januar 2010 - vægt 102,9 kilo - 2,5 kilo (WOW, men var syg i nogle dage)

31. januar 2011 - vægt 103,4 kilo + 0,5 kilo (efter 2 fødselsdage i weekenden)

08. februar 2011 - vægt 104,4 kilo + 1,0 kilo (efter 3 dages skole og tarm-katar)

15. februar 2011 - vægt 103,6 kilo - 0,8

22. februar 2011 - vægt 103,1 kilo - 0,5

15. marts 2011 - vægt 105,4 kilo + 2,3

22. marts 2011 - vægt 105,0 kilo - 0,4

29. marts 2011 - vægt 105,1 kilo + 0,1

05. april 2011 - vægt 106,0 kilo + 0,9

12. april 2011 - vægt 105,3 kilo - 0,7

26. april 2011 - vægt 105,3 kilo - 0

03. maj 2011 - vægt 105,6 kilo + 0,3

10. maj 2011 - vægt 106,0 kilo + 0,4

Pause maj -

16. aug 2011 - - vægt 105,6 kilo - 0,4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til.. :)

hvor vildt du kan holde sådan en hård kost..

Hvorfor kan du ikke motion..?

Kan lægen ikke udskrive nogle piller til dig hvis du har svært ved at tabe dig..Min læge lød da rimelig åben for forslaget men her nøjes jeg med metformin da jeg pcos.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkomme til :) jeg har også lige været til diætist der var fortaler for kik ærter men til morgenmad? smager det godt, eller gør du det fordi det er sundt? jeg får smothie med melon ananas, appelsin saft fra en rigtig appelsin, hindbær og jordbær, så putter jeg to store skefulde proteinpulver i og hørfrø olie samt melet mandler og solsikkekerner, tilsidst fylder jeg koldt vand i og blender. det smager mums og er også en god protein bumbe at starte dagen på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger.

Jo min tidligere læge har givet mig nogle slankepiller. Men det virkede ikke for mig, da jeg slet ikke spiser fedt. Og de gjorde at man ikke optog fedt.

Prinsesse mor, den slags smoothie har jeg også været på engang, da jeg gik ved Frede Damgaard og der blev jeg så gravid med Alexander, men tabte mig ikke :) Hvilket var et ret godt bytte :)

Jeg spiser dem tildels fordi det er sundt, men også fordi jeg elsker kikærter :) Jeg har da dage nu her på 2. måned, hvor jeg godt kunne have lyst til noget andet. Men fordi det virker, så fortsætter jeg trodsigt :)

Jo og så har jeg byttet mælken ud med skummetmælk. utroligt som man vænner sig til at det smager som rigtig god mælk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hov glemte at skrive at jeg ikke kan dyrke motion, fordi jeg har smadret knæene for 11 år siden, og i øvrigt lige er opereret i dem igen, har hypermobile led, og en sygdom der gør at kroppen angriber sig selv. Så den mindste forkerte bevægelse og så går den amok og så gør det ondt.

Det betyder ikke at jeg ikke gerne vil lave noget sport. Men vægten er hård ved kroppen. Men jeg vil gerne begynde at gå lidt og sådan.... Men ikke lige nu, hvor jeg sidder med skinne på og ikke må røre mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ok tak for svar, spiser du dem uden noget?

overvejer da selv at prøve men skal der noget over dem eller? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ok tak for svar, spiser du dem uden noget?

overvejer da selv at prøve men skal der noget over dem eller? :help

Jeg spiser dem uden noget. Altså med en kop kaffe til :) Jeg opfatter dem lidt som en snack. Jeg spiser 140 gram hver morgen.

Men hvis man vil, kan man jo koge dem i bouillon. Men det kan jeg ikke lide. Man kan også lave humus. Men så kommer man jo olie i og det vil jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Pernille - Ja, jeg kan huske dig, men ved ikke, om du husker mig (LineG gammelt BK)

Dejligt at se dig her - glæder mig til at følge dig!

Spændende med kikærter - mætter de godt? Sættes de bare i blød natten over, og så spiser man dem rå?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Pernille - Ja, jeg kan huske dig, men ved ikke, om du husker mig (LineG gammelt BK)

Dejligt at se dig her - glæder mig til at følge dig!

Spændende med kikærter - mætter de godt? Sættes de bare i blød natten over, og så spiser man dem rå?

Jo Line, det gør jeg når du kommer med det gamle brugernavn :) og tak i lige måde :)

Ja jeg sætter dem bare i blød og efter 1 døgn hælder jeg vandet fra og stiller dem i køleskabet. Jeg laver en halv pose af gangen og så er der til nogle dage. De begynder at spire lidt, men det gør ikke noget :)

ja de mætter ret godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemte at tilføje at jeg i oktober 2009 holdt op med at spise svinekød og oksekød (med mindre det er uundgåeligt, for gider ikke være til besvær hvis vi spiser andre steder) og det hjalp også hurtigt på vægten.

De to kødarter indeholder så meget syre, der ophober sig i kroppen. Så kun fisk, kylling og lam :) og nu kan vi slet ikke rigtigt lide okse og svinekød mere. Kun svinemørbrad. men det er også min livret (eller var)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at følge dig her inde.

Hvad er kikærter..?? har godt hørt om det før, men det er så hvis kun det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må lige kræve lidt ekstra når du ikke kan være fysisk aktiv :(

Men held & lykke med projektet Pernille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med projektet :goodluck Lyder til at du er ret standhaftig í forhold til hvad du spiser :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak piger :)

Dorthe: Kikærter er tørrede ærter, som man kan købe alle steder. Ikke alm. grønne og guleærter. De her er helt specielle og smager måske lidt af nødder, og så alligevel mere grøntsagsagtige. Man kan bruge dem i rigtig mange retter og istedet for kød, da de har mere protein i sig end kød (Det har bønner også)

De SKAL stå i vand et døgn. Og nogen vil også gerne koge dem i 20 min. herefter. Man kan få dem til at spire.

Jeg synes de smager afsindigt godt :)

måske kender du dem som humus, hvor man blender dem med tahin (sesamolie, i en tykkere udgave)- nogen blender bare med olivenolie og hvidløg :)

Lige en lille update idag. Jeg skulle jo egentlig ikke veje mig, men efter sundhedskanelsnegle og 3 sundhedspandekager i går, troede jeg vægten ville stige. Men nej, den var på 103,5 - en lille sejr. Hvordan jeg kan tabe mig 7-800 gram siden i går ved jeg ikke og det kan være det kommer på igen. Men rart var det at se den ryge under 104

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

UUh, dejlig update!!!

tak ja det var skøøøønnntttt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha det er virkelig svært at være i mandens varetægt. Jeg sidder jo med skinne på benet og må ingenting. Og pga. den ekstra streg på testen, så har jeg jo også lyst til underlige ting. MEN det er jo ikke meningen manden skal føje mig i alt. Men det gør han! Så igår kom han med peanuts. Øv, det havde jeg lyst til. Heldigvis kunne jeg nøjes med få. Men jeg skulle ikke have nævnt det. Der er 51% fedt i. I dag hentede han rundstykker og selvom jeg ikke vil have en kage, købte han den alligevel og vupti så spiste jeg den. kan altså ikke sige nej, når det står foran mig.

Jeg glæder mig MEGET til at jeg bliver den ansvarlige indkøbschef så vi kan få sunde ting!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe nej når det stilles foran en så det skisme svært at sige nej.. du skal jo bare huske at nyde det og så forsætte bagefter.. det kan ikke være nemt med benet i skinne.. håber for dig det snart er over så du kan have styr på indkøbende ,9

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe nej når det stilles foran en så det skisme svært at sige nej.. du skal jo bare huske at nyde det og så forsætte bagefter.. det kan ikke være nemt med benet i skinne.. håber for dig det snart er over så du kan have styr på indkøbende ,9

Tusind tak :)

men det gik galt igen lørdag. Men det var en engangsforseelse. Det lovede manden mig :)

Så 3 skridt frem og 1 tilbage. Og nu tager jeg mig sammen igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En skruppelløs weekend, hvor jeg grov-åd og det der var værre. Og ja det kan jo så ses på resultatet. ØVØVØV

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En skruppelløs weekend, hvor jeg grov-åd og det der var værre. Og ja det kan jo så ses på resultatet. ØVØVØV

og heldigvis er det væk igen nu :) Jeg kan udlede at det godt kan betale sig at tage sådan en weekend af og til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt det væk igen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt det væk igen :glad

Tak :) Ja det er skønt. Blev så ked af det da jeg så de ekstra 1,7 kilo på vægten. Men det var jo selvforskyldt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Ja det er skønt. Blev så ked af det da jeg så de ekstra 1,7 kilo på vægten. Men det var jo selvforskyldt

Ja men man skal også leve livet engang imellem.. jeg hygger mig hver weekend ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja men man skal også leve livet engang imellem.. jeg hygger mig hver weekend ;)

hihi det glæder jeg mig også til jeg kan igen. Men når man skal tabe 30 kilo, så gælder det om at være mere standhaftig. For hvis jeg grovæder i weekenderne, så er det tydeligt at jeg bruger ugen efter til at komme af med weekendens. Jeg kan godt holde vægten på den måde, men jeg går ikke nedad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER