Nitzen1987

Stakkels dagplejemor og forældre

25 indlæg i dette emne

Det er min værste frygt som dagplejer, at det skulle ske for en af mine børn :( Stakkels stakkels barn og forældre. Og hvor må det også være forfærdeligt for dagplejeren :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 :kram2

puha stakkels dem alle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh sikke da en tragedie :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej! Enhver forældres (og dagplejers) mareridt. Hvor ER det dog forfærdeligt :boo :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så frygteligt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels dem allesammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh nej :'( Ej, hvor er det bare skrækkeligt. Og synd for alle parter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drengen er med stor sandsynlighed blevet lagt/lejret forkert af dagplejemoderen og er derfor blevet kvalt :(

Puha, stakkels dagplejemor at få at vide det er hendes skyld fordi hun lagde barnet forket :(

Og selvfølgelig stakkels forældre :boo

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40212098:etårig-blev-kvalt-i-barnevognen.html

Det er Sønderborg Kommune der kommer med de nye oplysninger:

Den tragiske ulykke, hvor en lille dreng i sidste uge blev fundet død i sin barnevogn hos en dagplejer i Broager ved Sønderborg, skyldtes formentlig kvælning i forbindelse med den måde han lå på i barnevognen.

Det oplyser Sønderborg Kommune på baggrund af oplysninger fra politiet.

"Dødsårsagen må antages at være kvælning i forbindelse med uheldig lejring."

Det skriver kommunen i en pressemeddelelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg hørte det da jeg var ude og køre og fik det fysisk dårligt.

At et barn dør er meget tragisk og DP, forældre, familie og venner vil være mærket for resten af livet, men det værste (i mine øjne) er den stakkels måde det lille barn døde på.

Vi har alle prøvet at få noget i den gale hals og føle vi er ved at blive kvalt, men det holder heldigvis op igen.

Tænk på at være et lille barn, helt alene i en barnevogn og spændt fast - og så blive kvalt!!

Det er så forfærdeligt at tænke på hvor bange han må have været.

Jeg håber at når jeg og mine børn, mand og familie skal herfra at det så bliver hurtigt og smertefrit og uden man opdager det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hørte det da jeg var ude og køre og fik det fysisk dårligt.

At et barn dør er meget tragisk og DP, forældre, familie og venner vil være mærket for resten af livet, men det værste (i mine øjne) er den stakkels måde det lille barn døde på.

Vi har alle prøvet at få noget i den gale hals og føle vi er ved at blive kvalt, men det holder heldigvis op igen.

Tænk på at være et lille barn, helt alene i en barnevogn og spændt fast - og så blive kvalt!!

Det er så forfærdeligt at tænke på hvor bange han må have været.

Jeg håber at når jeg og mine børn, mand og familie skal herfra at det så bliver hurtigt og smertefrit og uden man opdager det.

:ditto Intet mere at tilføje... :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er skrækkeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:boo :boo :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hørte det da jeg var ude og køre og fik det fysisk dårligt.

At et barn dør er meget tragisk og DP, forældre, familie og venner vil være mærket for resten af livet, men det værste (i mine øjne) er den stakkels måde det lille barn døde på.

Vi har alle prøvet at få noget i den gale hals og føle vi er ved at blive kvalt, men det holder heldigvis op igen.

Tænk på at være et lille barn, helt alene i en barnevogn og spændt fast - og så blive kvalt!!

Det er så forfærdeligt at tænke på hvor bange han må have været.

Jeg håber at når jeg og mine børn, mand og familie skal herfra at det så bliver hurtigt og smertefrit og uden man opdager det.

Den der ramte mig rigtig hårdt i maven :boo :boo

Selvfølgelig er det tragisk i forvejen, men jeg kom altså til at græde rigtig meget af den, lidt malende, beskrivelse :boo :boo :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ondt af dagplejemoren - hun må jo føle stor skyld i det, når der blir nænvt at det drejer sig om forkert lejring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ondt af dagplejemoren - hun må jo føle stor skyld i det, når der blir nænvt at det drejer sig om forkert lejring.

Tror aldrig hun kommer til at arbejde som dagplejer igen, ikke fordi hun vil blive fyret, men tror hun vil have meget svært ved at forsætte som dagplejer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en virkelig trist sag :-(

Hvordan kan man overhovedet ligge et barn forkert?! I mine år som dagplejer har jeg altid lagt børnene på samme måde, men har også oplevet at de efterfølgende kan vikle sig ind i scenen. Mon ikke det er sådan noget der er sket?!

Så har hun ikke opdaget det i tide og kunne ligge barnet korrekt igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en virkelig trist sag :-(

Hvordan kan man overhovedet ligge et barn forkert?! I mine år som dagplejer har jeg altid lagt børnene på samme måde, men har også oplevet at de efterfølgende kan vikle sig ind i scenen. Mon ikke det er sådan noget der er sket?!

Så har hun ikke opdaget det i tide og kunne ligge barnet korrekt igen.

Det var også min tanke... man kan vel næsten ikke lægge børnene forkert i sådan en sele...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det er bare SÅ tragisk og jeg føler virkelig med de stakkels forældre og dagplejemoderen..

Jeg har også tænkt mange gange på, hvordan det er muligt at lægge barnet forkert :(

Men hun har jo uanset hvad ikke gjort det med vilje og hun må nu sidde med en enorm skyldfølelse..

Så tragisk :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige meget hvor stram vi laver selen kan Frida vende sig om på maven, så vi er begyndt at overveje om hun skal sove uden sele - evt. bare i barnevognskassen på jorden så hun ikke falder langt ned.

Jeg ved ikke hvordan hun gør men det bliver ekstremt stramt og ofte kan vi ikke vende hende igen men må klikke selen af for at få hende ud af vognen :(

Så der bliver holdt MEGET øje med hende når hun sover i vogn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige meget hvor stram vi laver selen kan Frida vende sig om på maven, så vi er begyndt at overveje om hun skal sove uden sele - evt. bare i barnevognskassen på jorden så hun ikke falder langt ned.

Jeg ved ikke hvordan hun gør men det bliver ekstremt stramt og ofte kan vi ikke vende hende igen men må klikke selen af for at få hende ud af vognen :(

Så der bliver holdt MEGET øje med hende når hun sover i vogn!

Det mener jeg ikke de seler må kunne. Kender en som fik deres Oddersele byttet i babysam, fordi deres datter kunne stille sig op i barnevognen, selvom de strammede stropperne ned i bunden helt. Hun kunne hive dem længere meget nemt. Så de fik selen byttet uden problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det mener jeg ikke de seler må kunne. Kender en som fik deres Oddersele byttet i babysam, fordi deres datter kunne stille sig op i barnevognen, selvom de strammede stropperne ned i bunden helt. Hun kunne hive dem længere meget nemt. Så de fik selen byttet uden problemer.

Den er helt stram hen over bunden men hun kan dreje overkroppen så den ligger på maven mens underkroppen ligger på ryggen / lidt på siden.

Det ser fuldstændig vandvittigt ud med hendes hoved og arme på maven med armene oppe ved siden af ørerne og fødderne der vender den anden vej.

Hun har dog ikke gjort det den sidste uge hvor hun har været hjemme da hun har været syg. Om det er fordi hun endelig har fundet ud af hun ikke skal ligge sådan eller fordi hun har været syg og ikke haft kræfterne til at dreje sig ved jeg ikke... nu får vi se i næste uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er helt stram hen over bunden men hun kan dreje overkroppen så den ligger på maven mens underkroppen ligger på ryggen / lidt på siden.

Det ser fuldstændig vandvittigt ud med hendes hoved og arme på maven med armene oppe ved siden af ørerne og fødderne der vender den anden vej.

Hun har dog ikke gjort det den sidste uge hvor hun har været hjemme da hun har været syg. Om det er fordi hun endelig har fundet ud af hun ikke skal ligge sådan eller fordi hun har været syg og ikke haft kræfterne til at dreje sig ved jeg ikke... nu får vi se i næste uge.

Okay, så er jeres sele jo som den skal være :) men jeres datter må da have ondt i ryggen af at ligge sådan :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drengen er med stor sandsynlighed blevet lagt/lejret forkert af dagplejemoderen og er derfor blevet kvalt :(

Puha, stakkels dagplejemor at få at vide det er hendes skyld fordi hun lagde barnet forket :(

Og selvfølgelig stakkels forældre :boo

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40212098:etårig-blev-kvalt-i-barnevognen.html

Det er Sønderborg Kommune der kommer med de nye oplysninger:

Den tragiske ulykke, hvor en lille dreng i sidste uge blev fundet død i sin barnevogn hos en dagplejer i Broager ved Sønderborg, skyldtes formentlig kvælning i forbindelse med den måde han lå på i barnevognen.

Det oplyser Sønderborg Kommune på baggrund af oplysninger fra politiet.

"Dødsårsagen må antages at være kvælning i forbindelse med uheldig lejring."

Det skriver kommunen i en pressemeddelelse.

Jeg kan altså ikke lige se, at der står det er dagplejemoderens skyld :unsure drengen kan jo have vendt sig i søvne. Jeg synes det er ekstremt synd for den dagplejer, hvis hun bliver hængt ud som om det er hendes skyld :( desuden skriver de at "det antages".

Uanset så er det jo en sindsyg tragedie- stakkels alle parter :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER