Guest

tøjstørrelser

13 indlæg i dette emne

Jeg er jo en rookey på tøjstørrelses området, og tænker om nogle af jer kompetente enten kommende forældre, eller forældre ikke kan komme med en ca beskrivelse på, hvad størrelser man skal kigge efter, når barnet er:

1 mdr

2 mdr

3 mdr

4 mdr

5 mdr

6 mdr

7 mdr

8 mdr

9 mdr

10 mdr

11 mdr

12 mdr

fordi så har vi andre en ide om, hvad størrelser vi skal købe. Jeg er jo selv i den særlige situation, at mit barn vil være mellem 8 mdr- og faktisk helt op til 3 år, når vi får de i forslag. Dog er det mest sandsynligt, at det er omkring de 8 mdr. Og jeg vil faktisk gerne allerede nu kunne købe lidt tøj, hvis jeg finder noget, men ved slet ikke, hvilken størrelse, jeg skal kigge efter... Så hjælp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er jo en rookey på tøjstørrelses området, og tænker om nogle af jer kompetente enten kommende forældre, eller forældre ikke kan komme med en ca beskrivelse på, hvad størrelser man skal kigge efter, når barnet er:

1 mdr

2 mdr

3 mdr

4 mdr

5 mdr

6 mdr

7 mdr

8 mdr

9 mdr

10 mdr

11 mdr

12 mdr

fordi så har vi andre en ide om, hvad størrelser vi skal købe. Jeg er jo selv i den særlige situation, at mit barn vil være mellem 8 mdr- og faktisk helt op til 3 år, når vi får de i forslag. Dog er det mest sandsynligt, at det er omkring de 8 mdr. Og jeg vil faktisk gerne allerede nu kunne købe lidt tøj, hvis jeg finder noget, men ved slet ikke, hvilken størrelse, jeg skal kigge efter... Så hjælp

Det er svært at sige, der er jo forskel på hvor store børn er. Der er også meget stor forskel på størrelsene p tøjet. Min søn er 5 måneder. Han er lige begyndt at bruge str. 68, men han har et par bukser fra H&M der er str 62 der stadig er 5 sm for lange, vi har så nogle trøjer fra H&M i str. 68, de er så små at han næsten ikk kan få dem over hovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må erklære mig enig, ved 5 mdr bruger Carl primært 68 men også 74 i bukser! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej Gitte

Jeg kan godt forstå, at det kribler i fingrene for at begynde at købe tøj allerede nu :shop

Men jeg vil helt klart anbefale dig, at du venter, for du har ingen idé om, i hvor god foderstand jeres barn er.

I det første års tid var Leo lidt bagud i størrelserne, dvs. han brugte fx. str. 74 da han var et år, som jo ellers hedder 80. Men så begyndte han at tage godt på og vokse. Så det er virkelig meget svært, de er blot vejledende de størrelser.

Men du kan jo se listen HER.

Og det er også svært at købe forud, medmindre det er noget, som man anvender hele året rundt.

Fx vil det være surt at have købt en lækker flyverdragt i str. 3 år, hvis det er højsommer, når jeres barn fylder 3 eller passer str. 3.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Gitte

Jeg kan godt forstå, at det kribler i fingrene for at begynde at købe tøj allerede nu :shop

Men jeg vil helt klart anbefale dig, at du venter, for du har ingen idé om, i hvor god foderstand jeres barn er.

I det første års tid var Leo lidt bagud i størrelserne, dvs. han brugte fx. str. 74 da han var et år, som jo ellers hedder 80. Men så begyndte han at tage godt på og vokse. Så det er virkelig meget svært, de er blot vejledende de størrelser.

Men du kan jo se listen HER.

Og det er også svært at købe forud, medmindre det er noget, som man anvender hele året rundt.

Fx vil det være surt at have købt en lækker flyverdragt i str. 3 år, hvis det er højsommer, når jeres barn fylder 3 eller passer str. 3.

:kram

Fuldstændig enig! :ditto

Man ved bare aldrig... Isabella vejede jo 3.900 gram ved fødslen, og hun var "beregnet" til 2.850 gram. Til sammenligning vejede jeg selv 5.300 gram, da jeg var 6 måneder (den første vejning jeg har fået). Det vejede Isabella da hun var 5 uger :blink Hun brugte str. 74/80, da hun var ½ år (som ellers er 3/4-1 år) og så stod hun stille i laaang tid i str 86, som hun stadig kan passe i bukser nu hvor hun er godt 22 måneder.

Det er sååå forskelligt fra barn til barn, så jeg ville også vente så længe som jeg kunne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min datter er 2 måneder + nogle dage <3 Og hun bruger 62, og 68 i noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter fylder 7 mrd. lige rundt om hjørnet - og pt. er hun i str. 68.

Til at starte med havde jeg købt en del i 50 og 56. Til alt held havde jeg taget begge str. med på sygehuset, hvor jeg kun fik brug for 56. Hun vejede 4005 og var 51 lang, så en 50 var for lille :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn er 7 måneder og bruger nu 74 - men er også allerede så småt begyndt at ligge fra der og er startet op på str 80 i noget :)

Han er lang og slank!

Min datter derimod, som egentlig også var lang og slank, brugte stadig meget af sit str 74 tøj da hun blev et år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som hovedregl vil baret bruge 74 som 8mrd, så jeg vil købe fra str. 80 og opad, børn fra det land i har valgt, bliver ikke de største, så tror ikke i skal frygte at det bliver for småt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg ved ikke rigtig hvad det er Sofia skal nå, men hun er 5 uger og er i en str 62, som burde være til en 3 måneders baby :P :P :P

Så jeg ville nok også vente, for det er så drøn hamrende ærgerligt at købe noget der er for lille...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn er 7 måneder og bruger nu 74 - men er også allerede så småt begyndt at ligge fra der og er startet op på str 80 i noget :)

Han er lang og slank!

Min datter derimod, som egentlig også var lang og slank, brugte stadig meget af sit str 74 tøj da hun blev et år :)

Kan tilslutte mig omkring hendes søn, min datter var dog kort og buttet men brugte 74 ved 6-9 mdr. og 80 ved 1 år præcis som der ofte står ved størelserne. (68=4-6 mdr. 74=6-9 mdr. 80=1 år. 86=1,5 år.)

Held og lykke;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER