ønskebaby

ynglings børne tøjmærke.

35 indlæg i dette emne

Jeg har siddet og kedet mig lidt da jeg har ligget syg og har kigget på en masse tøj på nettet til babyer/børn. og jeg er faldet for et mærke som jeg helt klart skal have noget af når jeg skal have en lille en. :loveshower

Jeg må bare eje noget fra DANEFÆ :biglove

Det er pga. farverne og så er jeg helt vild med billederne der er på. Vikingen specielt. :)

Er der så noget tøjmærke som i bare er faldet for når det gælder tøj til de små guldklumper?? hvis der er et hvorfor er i så vilde med det??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhhh jeg tror mit yndlings børnetøjsmærke må være BangBang Copenhagen.... :loveshower

bangbang_copenhagen1.jpgbangbang2.jpg5303859433_962cb1c103_o.jpg5303869903_eaa2a774cf_o.jpgBC014_1_zoom.jpg

Men men egentligt kan jeg bedst lide at blande tøj, så mit barn får en personlig stil... Derfor har jeg mange yndlingsmærker; Mini Rodini, Little Remix, IMPS AND ELFS, Henrik Vibskov, Marmar Cph, Norlie, Gro osv... Og så blander jeg selvfølgelig med de lidt billigere yndlingsmærker som Katvig, H&M, Melton strømpebukser, esl, Hollys og Danefæ. Elsker deres basisvarer :loveshower

Jeg er pæd. i en vuggestue og der har vi et begreb, der hedder H&M barn.... Der er dem der på legepladsen alle sammen ligner hinanden :balloons Mange forældre er altså ikke særlig opfindsomme :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IdaT - HELT sikkert! ELSKER de fede designs og farverne!:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh jeg tror mit yndlings børnetøjsmærke må være BangBang Copenhagen.... :loveshower

bangbang_copenhagen1.jpgbangbang2.jpg5303859433_962cb1c103_o.jpg5303869903_eaa2a774cf_o.jpgBC014_1_zoom.jpg

Men men egentligt kan jeg bedst lide at blande tøj, så mit barn får en personlig stil... Derfor har jeg mange yndlingsmærker; Mini Rodini, Little Remix, IMPS AND ELFS, Henrik Vibskov, Marmar Cph, Norlie, Gro osv... Og så blander jeg selvfølgelig med de lidt billigere yndlingsmærker som Katvig, H&M, Melton strømpebukser, esl, Hollys og Danefæ. Elsker deres basisvarer :loveshower

Jeg er pæd. i en vuggestue og der har vi et begreb, der hedder H&M barn.... Der er dem der på legepladsen alle sammen ligner hinanden :balloons Mange forældre er altså ikke særlig opfindsomme :oops

det er noget ret sjovt tøj det der BangBang Copenhagen. men syntes det er lidt for cirkus agtigt til hverdags tøj. (Efter min smag):) MEN man skal jo heller ikke alle være ens som du beskriver som et H&M barn. :) ellers bliver verden kedeligt hvis alle er ens. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IdaT - HELT sikkert! ELSKER de fede designs og farverne!:balloons

Ej det er virkelig også sødt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker Hummel, Molo og unika retro fra trendsales :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit er MeToo, Molo og Pompdelux :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også Ej Sikke Lejs babytøj er ret fint :) Ellers er jeg også vild med Hummel,Småfolk, Danefæ, Pompdeluxe og IdaT.

Derimod er Molo slet ikke mig, har en tre sæt liggende og tror aldrig hun kommer i det, det er for spraglet og specielt til mig...(selvfølgelig ikke alle deres designs, men mange af dem)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mixer gerne mange forskellige mærker - det er alt efter hvad der lige falder i min smag. For det meste er klædeskabet fyldt med katvig, krymmel, Hummel, danefæ og småfolk.

Jeg går efter friske glade farver og er ikke til det som er alt for retro eller f.eks det der bang bang copenhagen der er alt for cirkusagtigt til mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh det er forskelligt...Danefæ, især den nuværende kollektion, Katvig, Molo, Småfolk, Hummel, Er skudt i Vingino men synes det er alt for dyrt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gaia og Siff har en masse forskellige tøjmærker i deres tøjskab (også tøj fra Føtex og Bilka) :) Der er dog overvejende meget H&M, da det er dejligt billigt og dermed er jeg knap så ked af det, hvis der kommer et hul her og der (og så har de en del med "Hello Kitty", som Siff er fuldstændig fan af) ;) Men JEG er specielt vild med Minymo (SUPER lækre cowboybukser), Krymmel (trøjerne har en vild lækker kvalitet og holder faconen) og Småfolk (ELSKER mønstrene på kjolerne). Jeg går også i genbrugsbutikker og finder tøj til pigerne. Også noget som med fordel kan syes om.

Knus Susanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret glad for Katvig. Det har også meget at gøre med konceptet omkring genbrug og økologi ;)

Derudover er "vi" glade for;

- Mini A Ture, stilrent og klassisk efter min smag. Og så er jeg ret glad for kvaliteten

- Danefæ, fordi jeg synes de laver nogle anderledes designs og jeg kan godt lide farvekombinationerne og den lidt tykkere kvalitet.

- Hollys, specielt bodyerne synes jeg er af god kvalitet, og så kan ed give sig ret meget i bredden, og det er rart når man har en lille trunte :P

- Ej Sikke Lej, igen meget pga af kvaliteten. Deres bomuld virker tykkere/kraftigere i kvaliteten end mange andre.

- Hummel, primært pga af designs som jeg synes er ret fine.

Generelt kan jeg bedst lide det, der er lavet af 100& bomuld- specielt når det kommer til bodyer og bluser. Isabella har også nogle enkelte dele fra Molo og Småfolk, men det har været fordi moderen har været vild med et specielt design. Jeg synes faktisk ikke farveægtheden er særlig god i hverken Molo eller Småfolk.

Jeg er så også lidt "hysterisk" med tøjet. Alt bliver vendt på vrangen inden det vaskes i neutral og uden skyllemiddel- jeg bliver helt mærkelig hvis tøjet lugter af parfume. Og så lufttørrer det ALTID. Bruger stort set ikke tørretumbleren. Til gengæld synes jeg det er meget at se på tøjet (det bliver meget lidt fnuldret), at det ikke er blevet f.eks. tumblet, i forhold til noget jeg har købt på f.eks. TS, som har været tumblet.

Og så blive jeg også lige nødt til at nævne Engels uldprodukter, der også bare er fantastiske :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er det helt klart hummel som er favoritten, og så kommer småfolk & molo lige efter.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mee too og småfolk :loveshower

Magnus har også en del fra H&M som han bruger mest i børnehave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er pæd. i en vuggestue og der har vi et begreb, der hedder H&M barn.... Der er dem der på legepladsen alle sammen ligner hinanden :balloons Mange forældre er altså ikke særlig opfindsomme :oops

Eller også har de bare ikke pengene til at købe de dyre mærker!! (siger en mor der er ligeglad med at ha "et H&M barn" i dapplejen. )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller også har de bare ikke pengene til at købe de dyre mærker!! (siger en mor der er ligeglad med at ha "et H&M barn" i dapplejen. )

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller også har de bare ikke pengene til at købe de dyre mærker!! (siger en mor der er ligeglad med at ha "et H&M barn" i dapplejen. )

Med en pædagogløn og en mand der studerer er det heller ikke her pengene er flest :rolleyes Derfor køber vi også nogle gange genbrugstøj fra Mødrehjælpen. Unika til få penge :loveshower Og så er jeg en haj til at finde tilbud på nettet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller også har de bare ikke pengene til at købe de dyre mærker!! (siger en mor der er ligeglad med at ha "et H&M barn" i dapplejen. )

Eller også synes de bare H&M har noget fint tøj :)

Hilsen en der har pengene til de dyre mærker, men køber det jeg synes er sødest.

Tænk at vuggestue pædagoger stempler børnene, ikke sært mobning blandt børn er et problem i skolerne, når de allerede så tidligt lærer at opdele.

Undskyld mit sure opstød, men jeg synes nogle gange det virker som om der er en krig imellem forældre, hvor det gælder om at have det dyreste tøj til sit barn, så man igennem dem kan få prestige. Hvorfor ikke bare købe det man synes der er sødt og det der lever op til den kvalitet man ønsker og så være ligeglad med hvad andre synes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller også har de bare ikke pengene til at købe de dyre mærker!! (siger en mor der er ligeglad med at ha "et H&M barn" i dapplejen. )

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller også synes de bare H&M har noget fint tøj :)

Hilsen en der har pengene til de dyre mærker, men køber det jeg synes er sødest.

Tænk at vuggestue pædagoger stempler børnene, ikke sært mobning blandt børn er et problem i skolerne, når de allerede så tidligt lærer at opdele.

Undskyld mit sure opstød, men jeg synes nogle gange det virker som om der er en krig imellem forældre, hvor det gælder om at have det dyreste tøj til sit barn, så man igennem dem kan få prestige. Hvorfor ikke bare købe det man synes der er sødt og det der lever op til den kvalitet man ønsker og så være ligeglad med hvad andre synes?

Meget enig - du har nogle rigtig gode pointer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He - sjovt som denne tråd lige drejede fokus lidt :)

Jeg har fået anbefalet Ej Sikke Lej på det kraftigste - men indtil videre er min kommende datter også et H&M/Bilka/føtex/Kvickly barn, da jeg ikke kan få mig selv til at købe dyrere tøj til hende, når hun ikke kan bruge det i længere tid ad gangen. Og så synes jeg der er masser af fint tøj i den billige ende :loveshower (har indtil videre kun købt str 50, 56 og 62)

Kunne dog godt forestille mig, at jeg kommer til at gå i "rigtige" børnetøjsforretninger, når hun bliver lidt ældre, og ikke så hurtigt vokser ud af størrelserne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He - sjovt som denne tråd lige drejede fokus lidt :)

Jeg har fået anbefalet Ej Sikke Lej på det kraftigste - men indtil videre er min kommende datter også et H&M/Bilka/føtex/Kvickly barn, da jeg ikke kan få mig selv til at købe dyrere tøj til hende, når hun ikke kan bruge det i længere tid ad gangen. Og så synes jeg der er masser af fint tøj i den billige ende :loveshower (har indtil videre kun købt str 50, 56 og 62)

Kunne dog godt forestille mig, at jeg kommer til at gå i "rigtige" børnetøjsforretninger, når hun bliver lidt ældre, og ikke så hurtigt vokser ud af størrelserne.

jeg er helt enig med dig. :) min barn kommer også i arve tøj og ting fra H&M/Bilka/føtex/Kvickly når det er baby. jeg har ikke penge til at købe et skab fyldt med mærkevarer og har heller ikke lyst til det. men hvis jeg finder en enkelt ting som det jeg har fundet hos Danefæ så vil jeg købe det hvis der er råd til det. :D

men ja det er op til forældrene hvilket tøj børnene skal gå i og ikke noget børnene skal stemples på.

og det var heller ikke det tråden handler om men hvad man sidder og drømmer lidt om. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine favoritmærker er franske... De hedder Jacadi og Okaïdi/Obaïbi og det er selvfølgelig noget jeg køber hernede. Jeg synes også Gap er ret lækkert, det kan vi købe i Paris eller online. Jeg har hørt at der lige er åbnet en Jacadi-butik i Charlottenlund, men ellers kan det vist ikke fås i DK? Jeg vil tro at 1/3 af Josephines garderobe er fra Jacadi, 1/3 er fra Obaibi og resten er blandet.

Af danske mærker er det meget blandet og nok mere design end egentlig mærke. Danefæ laver fedt drengetøj, Småfolk og ESL har vi noget af, en smule af Molos blomsterprint - en stor del af deres øvrige design synes jeg er desideret grimt og alt, alt for rodet. H & M har vi også en del af og jeg er heller ikke bleg for at finde lidt i Føtex eller Kvickly når vi er i DK. Drengenes skoletøj er gerne fra lidt billigere mærker svarende til H&

M, for det bliver hurtigt slidt.

Jeg kan kalrt bedst lide stilrent og klassisk børnetøj, men vil gerne have lidt spræl også, men jeg kan slet ikke klare tegneserietøj, så det vi har i huset af Spiderman, Hello Kitty osv., er næsten kun nattøj. Drengene er dog så store nu, at de efterspørger noget specielt og det skal de selvfølgelig have lov til også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til Liva: Pompdelux, elsker deres stil og ikke mindst priserne

Desværre er deres mærke for bredt til lile Louie

Til Louie: Hollys, name it, danefæ, Hummel og villavalla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller også synes de bare H&M har noget fint tøj :)

Hilsen en der har pengene til de dyre mærker, men køber det jeg synes er sødest.

Tænk at vuggestue pædagoger stempler børnene, ikke sært mobning blandt børn er et problem i skolerne, når de allerede så tidligt lærer at opdele.

Undskyld mit sure opstød, men jeg synes nogle gange det virker som om der er en krig imellem forældre, hvor det gælder om at have det dyreste tøj til sit barn, så man igennem dem kan få prestige. Hvorfor ikke bare købe det man synes der er sødt og det der lever op til den kvalitet man ønsker og så være ligeglad med hvad andre synes?

Jeg syntes lige at jeg bliver nødt til at forklarer mig selv her. Til det i rødt; Jeg er pædagog :loveshower Jeg kunne da aldrig drømme om at dømme hverken børnene eller deres forældre på deres tøj! (eller på noget som helst andet for den sags skyld! Arrrgggg måske lige på nær racisme, nazisme, pædofili og andre ekstrem uheldige personlige holdninger og tilbøjeligheder) Jeg prøvede bare, at pointerer at forældrene med god grund ikke kan finde deres eget barn på legepladsen fordi det ligner de andre... Det var komikken i det og ikke en fordømmelse :oops

Til det i lyserødt; Det er jo netop det der er min pointe :gp Mangfoldigheden længe leve... også i vores børns garderobe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER