Glowin

Hvordan har I det? :-)

18 indlæg i dette emne

Hey piger :)

Hvordan står det til hos jer?

Jeg kæmper i de her dage lidt med kvalmen .. puh jeg synes det er ubehageligt! Og så bliver jeg ved at have ligamentsmerter.. Er der nogen af jer som oplever det også?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeps, jeg er velsignet med begge dele. Kvalmen er LED om morgenen, og den kommer selvom jeg spise wn halv knækbrød inden jeg står op. Jeg frygter nærmest at stå op om morgenen.

Desværre er jeg også begyndt at kaste op BVADR. Og kvalmen sniger sig langsomt ind resten af dagen.

Ligamentsmerter fik jeg meget tidligt. Det er mest om aftenen. Men kvalmen er KLART det værste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også kvalme hele sidste uge, men denne uge har det ikke været særlig slemt..

Men ellers har jeg nogle lændesmerter om aftenen, og ligamentsmerter..

Ellers har jeg ømme bryster og er UTROLIG træt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Jeg mærker heldigvis ingenting endnu - udover kæmpe bryster som er monster ømme, og som min mand konstant synes, at han liiiige skal røre ved:-)

Håber håber håber virkelig ikke at jeg kommer til at døje med kvalme. Da jeg var gravid med mit barn nr. 2, var jeg i flere omgange indlagt, fordi jeg slet ikke kunne holde op med at kaste op. Det fortsatte helt frem 6. måned, hvor jeg var så afkræftet, at jeg slet intet kunne magte. Så kvalme er virkelig min helt store frygt - og det har også været med i overvejelserne af, om vi skulle have barn nr. 3.

Knus Maria

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NØJ idag har været strid. Jeg har ikke rigtigt kunne holde noget nede og har SLET ikke lyst til at spise.

Jeg var simpelthen nødt til at blive hjemme fra arbejde, for imorges kunne jeg slet ikke stå op uden at kaste op. Jeg håber godt nok, at det er bedre imorgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det fint. Lidt træt, men intet at klage over :whistling Måtte lige Google "Ligamentsmerter". Det kendte jeg godt nok ikke :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NØJ idag har været strid. Jeg har ikke rigtigt kunne holde noget nede og har SLET ikke lyst til at spise.

Jeg var simpelthen nødt til at blive hjemme fra arbejde, for imorges kunne jeg slet ikke stå op uden at kaste op. Jeg håber godt nok, at det er bedre imorgen!

Kvalme er simpelthen bare så væmmeligt - du kender selvfølgelig til det gode råd med at spise med det samme du vågner? Altså inden du står ud af sengen... Da jeg døjede helt vildt under sidste graviditet, gav min læge mig akupunktur. Det hjalp ikke mig, men ved at mange har super gode erfaringer med det. God bedring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der hverken ubehag eller kvalme...endnu :wee

Til gengæld er det 1000 vis af tanker og spørgsmål. Faktisk vil jeg høre jer ang. motion. Jeg dyrker rigtig meget motion normalt. Jeg løber, spinner, bokser og træner både pump og bodyattack i træningscenter. Jeg er selvfølgelig stoppet med at bokse, men min læge synes også, jeg skal droppe bodyattack :o Det er en slags aerobic der er inspireret af løb. Det er en super hård træning, og jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at skade barnet.

Hvad ville i gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Signe N:

Hvis lægen synes at du skal stoppe med det, så burde du stoppe idet at han burde vide hvad han snakker om..

Du kan jo bare tage en ekstra spinning time eller andet istedet for

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der hverken ubehag eller kvalme...endnu :wee

Til gengæld er det 1000 vis af tanker og spørgsmål. Faktisk vil jeg høre jer ang. motion. Jeg dyrker rigtig meget motion normalt. Jeg løber, spinner, bokser og træner både pump og bodyattack i træningscenter. Jeg er selvfølgelig stoppet med at bokse, men min læge synes også, jeg skal droppe bodyattack :o Det er en slags aerobic der er inspireret af løb. Det er en super hård træning, og jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at skade barnet.

Hvad ville i gøre?

Man siger Jo at meget fysisk hårde aktiviteter ikke anbefales.. så jeg ville da helt sikkert følger lægens anbefalinger Hvis det var mig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg er aerobic instruktør - poush and lift - og er også virkelig meget i tvivl omkring træningen.

Under mine to tidligere graviditeter underviste jeg i step frem til ca. 7 mdr, og var igang igen 3 mdr. efter fødslen (måtte vente lidt ekstra pga. kejsersnit), men denne gang ved jeg hverken ud eller ind. Min læge siger OK, for man kan fortsætte med det, man plejer - MEEEN igår til træning fik jeg sådan nogle nivende smerter i maven, så nu er jeg blevet urolig.

Jeg har fået masser af kvalme, har meget ømme bryster osv, så alle husmor råd siger, at så er abortrisikoen lav - jeg kan bare ikke lide af få smerter som absolut ikke var ligamentsmerter (dem ved jeg jo hvordan føles.....) Hmmmmm - hvad ville I gøre????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det meget skidt. Kvalme hele dagen, og er nu også begyndt at kaste op. De andre gange har detværet på samme måde fra uge 6til 20. De andre gange har jeg fået drop på sygehuset 2 gange i ugen, og de harogså forsøgt med akupunktur, men synes ikke det hjalp. Så har jeg fået recept på nogle piller, som kemopatienter ellers får når defår kvalme af kemoen. Jeg tror heller ikke jeg slipper denne gang. Er først 6+0 imorgen, og er allerede begyndt at kaste op :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit råd er at lytte til sin egen krop...

Jeg er selv combat og pump instruktør og har tænkt mig at blive ved med at undervise så længe som overhovedet muligt.

Jeg tror det kommer meget an på hvilket niveau man starter på, er man vant til at dyrke meget sport (e.g.combat eller attack som er højintensitet) mener jeg godt man kan fortsætte - men selvfølgelig alt med måde, så der kan være visse ting man måske må slække lidt på - for mit vedkommende bliver jeg jo nok ikke ved med at kunne lave e.g. jump kick efterhånden som maven dukker frem.

Men jeg har haft mange gravide med på mine timer som stadig har lavet meget, men selvfølgelig også kendt deres begrænsninger - den ene dyrkede combat helt ind til hun fødte!

Så ja, lyt til kroppen er det bedste råd jeg kan give...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kaster desværre stadig op. Er faktisk hjemme fra arbejde idag, da jeg ikke kan holde noget som helst nede, og jeg får brækreflekser lige så snart jeg er oppe og gå, selvom der ikke er noget i maven :puke

Det er denondelyneme TRÆLS!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu sygemelt pga kvalme og opkast. Mandagog fredag erjeg på sygehuset og få drop. Får dog nogle piller der tager toppen, men det er absolut kun toppen.. Og opkastningerne, så for det meste kaster jeg kun op 1 gang om morgenen inden jeg tager pillen. Det smuttede dog igår, mender kastede jeg vist også lidt af pillen op, så den virkede ikkeså længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh hvor er jeg glad for at jeg slipper for den kvalme (eller i hvert fald opkastdelen) når jeg læser hvordan I har det <_< :unsure

Når det så er sagt, så synes jeg min kvalme er taget til om morgenen de sidste par dage.. og er også lidt nået dertil at jeg ikke kan holde den væk her om formiddagen selvom jeg spiser (.. næsten hele tiden..)

Men .. de er SMÅ ting sammenlignet kan jeg se.

Derudover mærker jeg en hel del til trætheden.. kl. 16-17 om eftermiddagen er jeg sengeklar, prøver dog så vidt muligt at strække den.

Nårh ja, og så har jeg idag måtte konstatere at det jeg IKKE spiser fremover desværre viser sig at være rugbrød .. bare at se pakken med skiverne i køleskabet er nok til at jeg slet ikke kan udstå tanken..

Men .. derudover har jeg det fint! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha føler med jer der har kvalme, det lyder godt nok ubehageligt.

Er selv sluppet for den indtil videre. Har i stedet store, ømme og spændte bryster, ligamentsmerter, er TRÆT som et helt aldersomshjem og har en glubende appetit.

Og så vil min kæreste nok mene at jeg er følelsesmæssig ustabil i øjeblikket, kan gå fra at være vildt glad til mega sur til at tudbrøle over en TV-udsendelse i løbet af få timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan står det til hos jer nu? Her er jeg bestemt ikke sluppet af med hverken kvalme eller opkast, på trods af, at jeg nu er 12+2.

Der går simpelthen ikke en dag, uden at jeg kaster op, og gud hvor er jeg træt af det!

Ellers klarer jeg mig indtil videre med "elastik rundt om bukseknappen" løsningen, men den går vist ikke ret meget længere, så jeg håber godt nok, der er noget ventetøj under juletræet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER