Guest LilleMig

Hvordan kan man sige at et barn har ADHD!!

15 indlæg i dette emne

Det her bliver nok et underligt formuleret indlæg, men jeg prøver alligevel da jeg har behov for at komme ud med det :)

Min ældste søn Andy, er en rigtig vildbasse, masser af energi, men samtidig en meget kærlig og rolig dreng hvis han kan komme til at lave ting der intressere ham, han elsker alt lærerigt, og han husker sindsygt godt. :)

Vi har haft en del problemer i børnehaven, idet han bliver set lidt som et "problem barn" , de mener ikke han høre efter, og han larmer :( Han har så fået støttepædagog på som han er rigtig glad for, så det er jo skønt, forleden dag skulle vi så til møde omkring støttetimer ( troede vi, da det var det de havde sagt) MEN da vi kom derop sagde de at de havde fået et brev om at Andy kunne komme i en børnehave hvor de kun er 6 børn, fordi det er børn med ADHD... Jeg går helt i selvsving og tuder helt vildt, den børnehave ligger rigtig langt væk fra hvor vi bor, og knægten har altså ikke ADHD( for det kan man i min verden ikke sige når man ikke er udredt ), han er bare livlig, og fordi han ikke kan lide en bestemt pædagog høre han ikke efter hvad hun siger. Jeg har spurgt hvorfor han ikke høre efter, og til det får jeg svaret " hun siger jeg ikke må komme ud og lege med de andre" :( Hun kom på et tidspunkt og sagde at han bandede helt vildt, jeg tog så snakken med ham om det, hvortil han svarede "mor jeg bander da kun i børnehaven, det gør de andre også, jeg bander ikke derhjemme" hmm men netop fordi det er ham, er de på nakken af ham :(

De har haft et system hvor Andy kan vælge mellem 3 forskellige ting om morgenen, men når han så skal vælge bliver han altid vildt ked af det/ sur netop fordi hans venner leger ude eller i hyggerummet og det må han ikke, det synes jeg da er en helt normal reaktion, og kan ikke forstå hvorfor de ikke selv kan se det :(

Min mand og jeg er sammen med min familie blevet enige om at han bestemt ikke skal sendes nogen steder hen, for han fejler intet, alt hva han gør ved han godt om det er rigtigt eller forkert.

Jeg kan bare slet ikke forstå hvordan de kan finde på at tænke tanken når knægten ikke engang er blevet udredt <_<

Nu sidder vi bare og overvejer om vi skal finde en anden børnehave hvor han og hans bror kan komme hen så han kan starte på en frisk?!

Skulle bare ud med det, for jeg synes simpelthen det her er så hårdt og jeg kan mærke at det virkelig tærer på mig at min søn bliver ked af det, og at jeg næsten hver gang jeg henter ham skal høre på en omgang " brok", jeg er jo efterhånden nået dertil hvor jeg slet ikke har lyst til at aflevere dem mere, og det med at hente orker jeg næsten heller ikke netop fordi jeg altid venter at få et eller andet afvide :(

Tak fordi du læste med hvis du nåede så langt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram til dig Sarah :kram

Jeg er målløs over, at pædagogerne handler sådan hen over hovedet på jer :o <_< og jeg giver dig fuldstændig ret i at de ikke kan give et barn en sygdom, når han ikke er diagnosticeret.... Desværre er det langt fra første gang at jeg hører om det... Begge mine søstre har haft kampe med pædagogerne i deres børns børnehaver... Hvis jeg var jer ville jeg nok, som du selv overvejer at gøre, flytte mine børn til en anden børnehave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For en i helvede nu må de skide pædagoer bare stoppe. Sorry mit udbrud men jeg forstår bare ikke voksne mennesker sommetider.

Hvordan kan man have et had til et barn jeg fatter det bare ikke, mem vi har selv haft samme problem i vores bh og der sagde jeg til lederen hvordan en fu,,, pædagog kunne tillade sig at give min søn diagnosen ADHD efter 4dage i bh, nu er jeg nok en person som tager konflikterne med det samme og holder mig ikke tilbage, men er ikke uretfærdig for min søn er ikke en uskyldig engel.

Men det resulterede i St han kom i n gruppe for de friske drenge hvor de hver formiddag laver et eller andet aktivt så de bliver krudtet sf og fungere super resten af dagen.

Nej jeres søn skal ingen steder og du skal bede om at få en skriftlig forklaring på deres argumenter hvorfor han skal i en special bh..

Derefter beder du bh få fat i kommunen og få en adfærdspykolog på som kan obsevere ham uafhængigt f alle. Og der skal være der som kan obsevere pædagogens og ham sammen de virker som om han lukker af overfor dem.

Det gjorde August overfor to af dem som va på hans stue heldigvis er de der ikke mere og vi har en ritig glad dreng igen.

Din søn har ret til at blive accepteret som han er i bh og det ælder af både voksne og børn......

Undskyld jeg lige blandede os selv ind i dit indlæg, men jeg er sikker på at han bare har maks krudt i måsen.

Jeg bliver desværre bare sindsyg af pædagoer som mener at nogle børn er det eget lille projekt og at det gælder om at tæmme en rask og rorrig dreng arrrrgggh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har ingen i min store piges BH erklæret hende for at være ADHD barn, men hun har oplevet svigt fra de voksnes side + plus tyrani fra et andet barn som blev overset. Jeg har også gået med mange tanker, netop fordi hun går ind i det sidste år i BH inden hun skal i skole.

- Jeg valgte at flytte hende, for hendes skyld og hun skal starte i ny BH her til den første. Og da hun først havde fået slugt nyheden, begyndte hun at glæde sig helt vildt. Hun har ønsket slet ikke at komme tilbage til den gamle børnehave, og da jeg går hjemme, har hun fået lov til at blive ved mig, og istedet få en pause og glæde sig til den nye BH.

Det skærer mig i hjertet at høre at han bliver afskåret fra fællesskabet med de andre børn. Så tror da helvede at barnet larmer op når han så endelig er sammen med dem. Han skal jo manifestere sig iblandt de andre børn, og få dem til at bemærke sig, plus at han nok er overivrig, nu da han endelig... man forfalder nærmest til at tilføje "allernådigst"... får lov at være sammen med dem.

Hvorfor har de et system specielt for ham, hvor han skal vælge mellem tre ting?? Er det en slags bestikkelse, så han ikke skal lave optøjer fordi han bliver afskåret fra fællesskabet med de andre i puderum mv? Jeg synes simpelthen det er SÅ strengt af de pedagoger. Tænk at stå der som lille barn og få at vide - "Desværre kammerat, der er kun plads til alle de andre inde i hyggeren, du er ikke velkommen.. Men du må gerne tegne, hvis du ellers kan opføre dig ordentligt " :(

Jeg kan godt forstå at du bliver ked af det med at de har snakket med en anden inst. om at flytte ham.. både fordi de nævner ADHD, men så sandelig da også bare symbolikken i det hele.. Det virker jo nærmest som om han ikke er ønsket, og at de gør deres for at stritte ham ud.

Du skal lytte til dit barn, og til dit moderhjerte. Havde det været mig havde jeg også overvejet stærkt om han skulle flyttes til en anden BH. Han har stadig et år til at falde til og finde nye venner i en BH, inden han skal i skole. Børn der ikke over længere tid er blevet vænnet til at han ikke må være med.

Jeg føler med jer, og især med din lille dreng.

Og igen må jeg sige.. Lyt til din søn, og dit hjerte. Hand ve og vel er det vigtigeste og du skal ikke stå tilbage for at gøre dit til at han har det godt og er glad.. Uaset hvad andre så måte sige og tænke!

Håber det bedste for ham, uanset hvad du vælger :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, vi har endnu ikke snakket med pædagogen, da hun ikke har været der endnu, men hun får i hvertfald et svar hun ikke regner med, og det er at han ikke skal ud i den anden børnehave, og så kan hun ellers komme med alt hendes lirumlarum, for det kommer han ikke.....

Jeg har tænkt mig at tage en snak med støttepædagogen uden den anden står og ånder os i nakken for en gangs skyld, for jeg har brug for at vide hvad hun ser :)

Så må vi derefter tage stilling til om vi flytter drengene til en anden børnehave :)

Nå men lidt godt er der da kommet ud af at man når så langt ud som vi føler vi er kommet, nemlig at vi helt spontant har bestilt en rejse til Disney land hvor vi bare kan slappe af uden at der er noget bøvl, så nu glæder vi os bare til om 14 dage hvor vi siger bye bye dk og tager ud og hygger os som familie :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, vi har endnu ikke snakket med pædagogen, da hun ikke har været der endnu, men hun får i hvertfald et svar hun ikke regner med, og det er at han ikke skal ud i den anden børnehave, og så kan hun ellers komme med alt hendes lirumlarum, for det kommer han ikke.....

Jeg har tænkt mig at tage en snak med støttepædagogen uden den anden står og ånder os i nakken for en gangs skyld, for jeg har brug for at vide hvad hun ser :)

Så må vi derefter tage stilling til om vi flytter drengene til en anden børnehave :)

Nå men lidt godt er der da kommet ud af at man når så langt ud som vi føler vi er kommet, nemlig at vi helt spontant har bestilt en rejse til Disney land hvor vi bare kan slappe af uden at der er noget bøvl, så nu glæder vi os bare til om 14 dage hvor vi siger bye bye dk og tager ud og hygger os som familie :loveshower :loveshower

Eeej hvor dejligt :loveshower

Skal i til Euro Disney eller?

Har været der to gange som barn, det er sinpelthen helt fantastisk!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde helt overset denne tråd.. Sikke noget.. kan godt forstå du har været ked af det (er det).. Håber i får en super hyggelig tur til disney og i bare kan nyde hinanden som familie.. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeej hvor dejligt :loveshower

Skal i til Euro Disney eller?

Har været der to gange som barn, det er sinpelthen helt fantastisk!!

Jeps det skal vi, bare os 5, vi skal bo på Santa fe, 4 overnatninger, så det bliver spændene, ungerne glæder sig helt vildt, den havde de vist ikke lige set komme, men hva det havde vi heller ikke selv, vi bestilte igår, og tager så afsted om knap 14 dage :)

Tror også det bliver helt vildt :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps det skal vi, bare os 5, vi skal bo på Santa fe, 4 overnatninger, så det bliver spændene, ungerne glæder sig helt vildt, den havde de vist ikke lige set komme, men hva det havde vi heller ikke selv, vi bestilte igår, og tager så afsted om knap 14 dage :)

Tror også det bliver helt vildt :loveshower :loveshower

EEJ hvor lækkert :loveshower

Jeg har været der to gange som teenager sammen med min familie, og det er simpelthen bare pengene værd - DET HELE :yay

Vi var der begge gangene med en enkelt overnatning, og to hele dage i parken - og det er faktisk ikke heeelt nok hvis man gerne vil have det hele med!

Hvis det er første gang i skal afsted, så kan i godt glæde jer, jeg mener også jer voksne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

EEJ hvor lækkert :loveshower

Jeg har været der to gange som teenager sammen med min familie, og det er simpelthen bare pengene værd - DET HELE :yay

Vi var der begge gangene med en enkelt overnatning, og to hele dage i parken - og det er faktisk ikke heeelt nok hvis man gerne vil have det hele med!

Hvis det er første gang i skal afsted, så kan i godt glæde jer, jeg mener også jer voksne :)

Det er nemlig vores første Disney besøg, så må vi se om det så bliver det sidste, jeg har min tvivl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nok af en lidt anden mening end Jer andre og håber også der er plads til min mening. Jeg synes helt som Jer andre, at det er rigtig dumt at kaste om sig med diagnoser, som det kun er læger/psykologer der har ret til at give. Men når jeg læser dit indlæg, læste jeg at pædagogerne sagde, at børnehaven med de kun seks børn, var et tilbud for børn med ADHD, men ikke at din søn skulle have ADHD. ER dette forkert forstået? I systemet er det ofte sådan, at man har mange børn som måske ikke har lige den diagnose som forskellige tilbud er lavet til, og man prøver derfor at finde et tilbud der passer bedst muligt.

Din søn har en støttepædagog. Der må da have ligget et stykke arbejde før støttepædagogen blev tildelt eller? Normalt skal kommunen og en eller anden form for dokumentation ligge til grund for, at en børnehave kan få penge til at ansætte en støttepædagog.

Jeg forstår godt I bliver fustrerede over, at komme til et møde der så viser sig at have en anden dagsorden end den I troede det havde. Det er uproffesionelt at I ikke kender den præcise dagsorden, men det betyder jo ikke, at børnehaven ikke vil din søn.

Jeg arbejder selv i systemet bare som lærer. Jeg ser masser af børn der har brug for støtte af den ene eller anden art. Jeg går 100% ind for, at barnet er i det miljø der er bedst for ham/hende og absolut helst i et almindeligt tilbud (alm. børnehave/folkeskole) evt. med støtte. Jeg har haft masser af sager, hvor forældre bliver glade for at man har en bekymring for deres barn, da det jo viser at man har omtanke for barnet. Det er vigtigt for mig at understrege, at jeg nu har haft mindst ca 200 elever i min lærertid og jeg har aldrig haft et barn jeg ikke holdt af, eller som jeg ville det bedste. Pædagoger og lærere vil jo gerne have det til at fungere og hjælpe barnet, så det de redskaber til at kunne håndtere de situationer, hvor barnet havner i problemer. Det er jo ikke sådan, at man skal se et barn med problemer,,,,,,,,,,,børn bliver sjældent født med problemer med mindre det har handicap, men det kan godt ende i problemer, som man gerne skulle hjælpe det med at kunne håndtere.

Det jeg vil sige er, at selv om I er vrede, så er det bare så vigtigt, at I får ryddet misforståelserne mellem de voksne af vejen, så I sammen kan hjælpe din søn bedst muligt. Jeg siger ikke pædagogerne har ret, men blot at det nok er mere konstruktivt for Jeres søn, hvis I vælger at samarbejde og finde de bedst mulige løsninger for ham og Jer.

OG god tur til Disney,,,,,,,det bliver da skønt her i foråret.

Hanne:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nok af en lidt anden mening end Jer andre og håber også der er plads til min mening. Jeg synes helt som Jer andre, at det er rigtig dumt at kaste om sig med diagnoser, som det kun er læger/psykologer der har ret til at give. Men når jeg læser dit indlæg, læste jeg at pædagogerne sagde, at børnehaven med de kun seks børn, var et tilbud for børn med ADHD, men ikke at din søn skulle have ADHD. ER dette forkert forstået? Ja det er rigtig forstået, men fatter da heller ikke hvordan man kende sende et barn der ikke har ADHD ud til børn der har, ja han er hyper, men det vil da bestemt kun gøre det værre at flytte ham ud til nogen der er værre end ham selv ;) I systemet er det ofte sådan, at man har mange børn som måske ikke har lige den diagnose som forskellige tilbud er lavet til, og man prøver derfor at finde et tilbud der passer bedst muligt.

Din søn har en støttepædagog. Der må da have ligget et stykke arbejde før støttepædagogen blev tildelt eller? Normalt skal kommunen og en eller anden form for dokumentation ligge til grund for, at en børnehave kan få penge til at ansætte en støttepædagog.

Jo vi har da været igang med noget parpir halløj, men det kan jo altså også ( undskyld det er ikke for at være nedladende ) men pædagogerne der har et problem, herhjemme er han en krudt ugle til tiden, men han ved hvem der bestemmer, og at han ligeså godt kan høre efter, pædagogerne har han ingen respekt for overhovedet, men hvem kan også have respekt for nogen som er på nakken af en hele tiden? Vi snakkede med hans støtte idag, og hun kunne fuldt ud forstå hvis vi flyttede ham, trods det hun ville blive så utrolig ked af det, "for det er jo også lidt min dreng" som hun sagde :loveshower Det er bare så hårdt for os som forældre at vide at han ikke får lov til det samme som de andre drenge, at det altid er ham der bander (trods det jeg har taget flere af drengene i det) , at det altid er ham der dit og dat, det er altså ikke fedt altid at få den samme smøre frem for at de måske bare bakkede lidt tilbage smed knægten på legepladsen og lod ham passe sig selv frem for altid at stå og ånde ham i nakken ;) De eneste morgener han virkelig er glad er de dage hvor hans støtte skal være på hans stue, ja fordi hun gider ham :unsure

Jeg forstår godt I bliver fustrerede over, at komme til et møde der så viser sig at have en anden dagsorden end den I troede det havde. Det er uproffesionelt at I ikke kender den præcise dagsorden, men det betyder jo ikke, at børnehaven ikke vil din søn.

Nej men det kommer man jo bare til at føle når det altid er den samme smøre vi er igennem, det er mere de pædagoger fra de andre der har noget pænt at sige, og undskyld mig det er da skræmmende :unsure

Jeg arbejder selv i systemet bare som lærer. Jeg ser masser af børn der har brug for støtte af den ene eller anden art. Jeg går 100% ind for, at barnet er i det miljø der er bedst for ham/hende og absolut helst i et almindeligt tilbud (alm. børnehave/folkeskole) evt. med støtte. Jeg har haft masser af sager, hvor forældre bliver glade for at man har en bekymring for deres barn, da det jo viser at man har omtanke for barnet. Det er vigtigt for mig at understrege, at jeg nu har haft mindst ca 200 elever i min lærertid og jeg har aldrig haft et barn jeg ikke holdt af, eller som jeg ville det bedste. Pædagoger og lærere vil jo gerne have det til at fungere og hjælpe barnet, så det de redskaber til at kunne håndtere de situationer, hvor barnet havner i problemer. Det er jo ikke sådan, at man skal se et barn med problemer,,,,,,,,,,,børn bliver sjældent født med problemer med mindre det har handicap, men det kan godt ende i problemer, som man gerne skulle hjælpe det med at kunne håndtere.

Det jeg vil sige er, at selv om I er vrede, så er det bare så vigtigt, at I får ryddet misforståelserne mellem de voksne af vejen, så I sammen kan hjælpe din søn bedst muligt. Jeg siger ikke pædagogerne har ret, men blot at det nok er mere konstruktivt for Jeres søn, hvis I vælger at samarbejde og finde de bedst mulige løsninger for ham og Jer.

Det er jo bare svært når man ikke kan samarbejde, netop fordi der er så negativ stemning omkring ham :(

OG god tur til Disney,,,,,,,det bliver da skønt her i foråret.

Mange tak du ;)

Hanne:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som mor til et barn med asberger, uden en eneste støtte time eller hjælp nogen steder fra - bor i Københavns Kommune, syntes jeg det er helt vildt, at i bare sådan uden videre skulle tilbydes en basisplads - der sidder forældre, som kæmper en forgæves kamp for disse pladser.

Jeg ville starte med at bede om en udredning, men bestemt ikke takke nej til pladsen. Måske har jeres søn bare brug for den ro og struktur som 6 børn ville kunne give ham nu. ADHD børn er jo ikke forfærtelige børn uden evner. Med hensyn til transport plejer der at være kørsel tilknyttet. Der er jo ingen som siger han skal bliver der altid, men kunne jo eventuelt komme tilbage til en anden børnehave med nye pædagoger og derved andre øjne.

Ved godt at min svar ikke ligger helt op ad din mening, men håber du vil tage det med til overvejelse!

Venligst

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hermed takket nej til pladsen, synes ikke det er noget for Andy, så nu skal vi bare lige finde ud af om vi vil flytte ham til en anden børnehave. :hmm:

Jeg rent personligt kan snart ikke mere, jeg er ked af at aflevere, ked af at hente, sover næsten ikke, spiser ikke ret meget, tuder konstant og har det generalt rigtig dårligt, og vil sikkert blive ved med at have det sådan til vi finder den helt rigtige løsning :(

Jeg har virkelig snart brug for at føle at min knægt er værdsat som den person han er, og ikke altid bliver hakket på, at han bander, tja tvivler virkelig det er mere end alle andre, man skal altså lige have i mente at den er en knægt på 5 vi snakker om, det er altså ikke et voksent menneske, og Andy er lidt en medløber ved dem han synes er seje, så tja vi ved jo hvor det kommer fra :flov:

Vi har snakket med støttepædagogen, hun havde selv undret sig over det her forløb og taget kontakt til hendes leder for at snakke med hende om hvordan og hvorledes, hun er rigtig ked af det, for det er jo også hendes lille dreng som hun siger... :loveshower: Vi fik snakket med hende om hvordan vi synes forløbet har været og hvordan vi synes Andy har det de dage hun ikke er på stuen, fik snakket lidt om det med at jeg havde fået afvide at han skulle bande meget, der så hun godt nok sjov ud i hovedet, så det lader da vist ikke til at være tilfældet :hmm: Hun synes det går meget fremad, mens jeg får afvide af pædagogen at det slet ikke går frem ad, helt ærlig, hvordan skal jeg tolke alt det?! :(

Jeg har bare svært ved det her forløb, jeg har svært ved at de sender bud efter en psykolog, en psykolog som giver dem nogle af de samme redskaber som vi har gjort, men som pædagogen bare afviser med det samme, nej for det er da bedre at hive knægten helt ud af fællesskabet, i stedet for at lade ham være med det korte til han har lyst, det gør da i hvertfald tingene nemmere for nogen. Jeg kan ikke forstå man hiver professionel hjælp ind for at afvise alt hvad hun siger blankt, undskyld mig men det sender sku også et forkert signal til os forældre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her bliver nok et underligt formuleret indlæg, men jeg prøver alligevel da jeg har behov for at komme ud med det :)

Min ældste søn Andy, er en rigtig vildbasse, masser af energi, men samtidig en meget kærlig og rolig dreng hvis han kan komme til at lave ting der intressere ham, han elsker alt lærerigt, og han husker sindsygt godt. :)

Vi har haft en del problemer i børnehaven, idet han bliver set lidt som et "problem barn" , de mener ikke han høre efter, og han larmer :( Han har så fået støttepædagog på som han er rigtig glad for, så det er jo skønt, forleden dag skulle vi så til møde omkring støttetimer ( troede vi, da det var det de havde sagt) MEN da vi kom derop sagde de at de havde fået et brev om at Andy kunne komme i en børnehave hvor de kun er 6 børn, fordi det er børn med ADHD... Jeg går helt i selvsving og tuder helt vildt, den børnehave ligger rigtig langt væk fra hvor vi bor, og knægten har altså ikke ADHD( for det kan man i min verden ikke sige når man ikke er udredt ), han er bare livlig, og fordi han ikke kan lide en bestemt pædagog høre han ikke efter hvad hun siger. Jeg har spurgt hvorfor han ikke høre efter, og til det får jeg svaret " hun siger jeg ikke må komme ud og lege med de andre" :( Hun kom på et tidspunkt og sagde at han bandede helt vildt, jeg tog så snakken med ham om det, hvortil han svarede "mor jeg bander da kun i børnehaven, det gør de andre også, jeg bander ikke derhjemme" hmm men netop fordi det er ham, er de på nakken af ham :(

De har haft et system hvor Andy kan vælge mellem 3 forskellige ting om morgenen, men når han så skal vælge bliver han altid vildt ked af det/ sur netop fordi hans venner leger ude eller i hyggerummet og det må han ikke, det synes jeg da er en helt normal reaktion, og kan ikke forstå hvorfor de ikke selv kan se det :(

Min mand og jeg er sammen med min familie blevet enige om at han bestemt ikke skal sendes nogen steder hen, for han fejler intet, alt hva han gør ved han godt om det er rigtigt eller forkert.

Jeg kan bare slet ikke forstå hvordan de kan finde på at tænke tanken når knægten ikke engang er blevet udredt <_<

Nu sidder vi bare og overvejer om vi skal finde en anden børnehave hvor han og hans bror kan komme hen så han kan starte på en frisk?!

Skulle bare ud med det, for jeg synes simpelthen det her er så hårdt og jeg kan mærke at det virkelig tærer på mig at min søn bliver ked af det, og at jeg næsten hver gang jeg henter ham skal høre på en omgang " brok", jeg er jo efterhånden nået dertil hvor jeg slet ikke har lyst til at aflevere dem mere, og det med at hente orker jeg næsten heller ikke netop fordi jeg altid venter at få et eller andet afvide :(

Tak fordi du læste med hvis du nåede så langt :)

Det lyder lidt som vores situation for 1-1½ år siden.

Daniel har også haft støttepædagog på. og det har heldigvis hjulpet utrolig meget.

Han har dog aldrig været den der larmede, men fordi hans sprog kom langsommere havde han det med at slå når han ikke blev hørt/forstået.

Til en børnefokus samtale i børnehaven nævnte de også ADHD, men jeg er så den type der kæfter op hvis det drejer sig om mit barn.

Jeg mente jo at de skulle gi ham en chance for at lære at tale bedre evt. med talepædagog, og så prøve en støttepædagog for at se om det ikke hjalp. Dengang var daniel 2 år.

Nu er han 5 og taler næsten perfekt, og slår sjældent de andre børn.

Det skal dog siges at støttepædagogen stoppede 1/3 i år, og da "skolebørnene" på han stue stoppede her 1/4 fik han et tilbagefald.

Jeg havde advaret børnehaven, men de så det ikke som et problem.

Det gør de så nu, fordi jeg som sagt kæfter op og kæmper gevaldig for min søn.

Så nu tar de ham ud med 1-2 andre børn fra stuen et par timer i ugen, og det hjælper meget.

Med hensyn til ADHD så har du fulstændig ret, de kan ikke bedømme det før han er udredt. Og så vidt jeg ved er det ikke pædagogerne der stiller diagnosen.

Og så burde pædagogerne da lige gi ham chancen for at være dreng og lege og hygge sig som han nu vil med de andre.

De skal dog nok lige ha et "øje" på ham, som min søn havde, og så bare være klar til at hjælpe hvis en situation bliver tilspidset.

Og jo en støttepædagog arbejder også med børnene selvom de hellere vil noget andet, ikke hele tiden, men egnang imellem, det er en del af deres arbejde.

Men KÆMP for din søn, og lad ham ikke flytte, ikke endnu... en flytning kan faktisk også gøre alting værre.

Forresten... Hvordan kommer i som forældre ud af det med lederen?? Kan måske være en god ide at få en forældre/leder/støttepædagog snak bare som en "hygge" snak ang. jeres søns fremtid i børnehaven.

Og så gi dem nogle ideer de kan arbejde med.

Kan evt. hjælpe dig med nogle ideer hvis der er behov for det, noget Daniels støttepædagog gjorde :)

Undskyld det lidt lange og forkludrede indlæg, håber det gav mening.

Ellers spørger du bare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER