Guest baby2011

Hvilken tøjstørrelse

25 indlæg i dette emne

Sofia er vokset .... Hun er vist vokset rigtig meget :rolleyes :rolleyes

Da hun blev født for 3 uger siden gled hun lige så elegant ned i en str 50 og det var endda for stort.. Her 3 uger senere er noget str 56 for lille :huh :huh

Jeg er noget spændt på i morgen hvor SP kommer, for det er da noget spændende at se hvor meget hun er vokset.. Hun kan dog stadig være i str 50 bodyer :)

Men i nakken på vores str 62 stor der 3 måneder, men for pokker da, tror de skulle have skrevet 3 uger :whistling

Hvor "gammelt" var din baby da i måtte skifte til str 62 ???

PS : Det er heldigvis kun noget str 56 der er begyndt at stumpe i benene, så hun er stadig i den størrelse, men fortsætter hun sådan, går der ikke længe før vi må skifte og da slet ikke når hun først er 3 måneder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min den ældste målte 51 cm,, da han blev født, så han brugte i meget kort tid 56, og 62 i en kort tid også, men han er i en alder af 3 ½ også 103 cm. Så her har han skiftet størrelse ret hurtigt <_<

Den mindste målte 43 c, da hun blev født, så vi brugte 44 og 50 i et pænt stykke tid, sommeren over kom hun op i 62 (hun er født i marts)hun er heller ikke en lang pige, hun er 2 år og 1½ måned og måler knap 87 cm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærke fulgte meget godt "intervallerne" i starten, men nu er hun gået lidt i stå, så hun både har 74 og 80 i gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt huske Mille voksede alt for hurtigt ud af de helt små størrelser, men håber vi kan holde Sofia i en str 56 i måske en mdr mere...Men lige pludselig vil det nok stå lidt stille med størrelserne... Håber jeg da :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamie er også hoppet ud af str 50.. underligt at man allerede skal ligge en str. væk.

synes også at noget i str. 56 virker lidt småt. så tror også at det her blir str. 62 før tid.

Chloe fulgte dog størrelserne meget fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jessie fulgte også meget godt, men str 62 var hun godt nok ikke i ret længe, max 1 mdr tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon var jo en stor dreng helt fra starten, så han var i str. 56 fra første dag..... :loveshower

Til gengæld er han så ikke kommet videre derfra endnu... Men han begynder så småt at vokse ud af noget af det mindste, jeg tror faktisk han vejer over 5kg nu :) Så der går nok ikke længe før vi skal over i str. 62.

Det er så også det vi har mest af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overhovedet ikke købt noget i str. 50 .. og har heller ikke planer om det.. Med de gener vi har er sandsynligheden for at vi får et lille barn MEGET lille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carl var 53 cm og 3600 gr og han var i str. 50 den første uge or so, syntes du skal købe bare et par enkelte bodyer Majken - det er dejigt at have lidt tøj der passer og ikke skal smøres op etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carl var 53 cm og 3600 gr og han var i str. 50 den første uge or so, syntes du skal købe bare et par enkelte bodyer Majken - det er dejigt at have lidt tøj der passer og ikke skal smøres op etc.

Det er selvfølgelig rigtigt .. Men nu bliver det jo primært body uden ærmer og ben eller evt. bare ble hun kommer til at have på .. forestiller jeg mig.. Men ja, kunne nu nok finde et par billige i H&M der kan gå an hvis det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er selvfølgelig rigtigt .. Men nu bliver det jo primært body uden ærmer og ben eller evt. bare ble hun kommer til at have på .. forestiller jeg mig.. Men ja, kunne nu nok finde et par billige i H&M der kan gå an hvis det er :)

Jeg har hellere ikke købt noget i str. 50 og regner egentlig heller ikke med at gøre det. Som Maiken regner jeg hellere ikke lige med at vores unge bliver specielt lille ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine børn har brugt 50 i en måneds tid, og det samme med 56, også 62 ved cirka 2½ måned :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en enkelt body str. 50. Og så kan jeg se, at en af de bodyer jeg har købt i str. 56 rent faktisk er mindre end den jeg har i str. 50! så tænker, at jeg har to str. 50, og det må være fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjooh lige indtil de skider på begge og du skal vaske tøj hvilket man IKKE orker til at starte med :) Jeg købte også et par billige og så får man self. også noget i barselsgave i de små str.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Roald var 50 cm og 3050 g ved fødslen. Han brugte str. 50 i ca. 4 uger. Str. 56 har han brugt fuldt ud til ca. 8 uger. Nu bruger han stadig str. 56 i bukser (han er rimelig slank og har korte ben i forhold til kroppen), men 62 i body'er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjooh lige indtil de skider på begge og du skal vaske tøj hvilket man IKKE orker til at starte med :) Jeg købte også et par billige og så får man self. også noget i barselsgave i de små str.

Det er nemlig det - jeg er bange for at købe for mange. Man ved jo ikke om hun overhovedet kan passe en str. 50 og man ved ikke hvor meget man får i gave. Så tænker, at jeg har lidt og så må vi jo bare ud og købe, hvis hun er en lille nips :)

Men jeg tænker også at i og med hun er et sommerbarn, så er en kortærmet body eller en sommerdragt i str 56 måske ikke super meget for stor? Men måske jeg bliver klogere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er selvfølgelig rigtigt .. Men nu bliver det jo primært body uden ærmer og ben eller evt. bare ble hun kommer til at have på .. forestiller jeg mig.. Men ja, kunne nu nok finde et par billige i H&M der kan gå an hvis det er :)

Kan ihvertfald anbefale små-om-bodyerne fra H&M... de er fantastiske til de små puds og skal jo ikke over hovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella var 3900 gram og 51 cm- altså ikke i den lille ende. Men hun kunne altså godt passe str 50 i et par uger. Derefter gik hun i 56, og sprang faktisk helt over str 62, og kom i en 68 allerede da hun var 3 måneder ;)

Og så er hun jo født i juli, hvor det var temmelig varmt, og jeg ville bare sige, at man ikke kan regne 100% med, at der "kun" er brug for bodyer uden ærmer og ben. Det er meget forskelligt, om man får et "koldt" eller "varmt" barn. De er jo trods alt ikke så store de små pus, så de kan altså hurtigt blive for kolde også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn var 55/4060 gram og 57cm/4475 gram og de har også begge brugt størrelse 50.

Str 62 brugte vi nok ca da de var 2-3 mdr og str 68 sprang de nærmest over :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia er så vokset 800 gram på tre uger :o :o Så tror da pokker hun vokser ud af alt sit 50 tøj..

Jeg må ud i dag og købe flere langærmede bodyer.. Hun har sådan en på om natten og jeg vaskede i foregårs og har 6 stk, men nu er der ikke flere tilbage :P Hun tissede på tre stk i går og sked på den ene, så vi er storforbrugere af bodyer lige nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia er så vokset 800 gram på tre uger :o :o Så tror da pokker hun vokser ud af alt sit 50 tøj..

Jeg må ud i dag og købe flere langærmede bodyer.. Hun har sådan en på om natten og jeg vaskede i foregårs og har 6 stk, men nu er der ikke flere tilbage :P Hun tissede på tre stk i går og sked på den ene, så vi er storforbrugere af bodyer lige nu...

I har ikke overvejet at prøve nogle andre bleer? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har ikke overvejet at prøve nogle andre bleer? :P

Det er skam ikke bleerne den er gal med, men hun skider eller tisser så snart hun får taget bleen af :D :D :D Jeg synes ellers jeg gør det så hurtigt, men hun når altid at gøre en af tingene alligevel... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes alligevel at man får brugt de der str. 50, selvom alle siger at de vokser sååå hurtigt!

Mine drenge har vejet over 4 kg begge to og var lange, men de brugte 50 i 3-4 uger og 56 til de var ca. 2-3 måneder, og så sprang vi lige 62 over og gik til 68! Dejligt med hurtigvoksende børn!

Men mine har altså kun vokset så vildt i starten, de holder som regelt rimelig længe i str. 74 og 80. I hvert fald min erfaring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overhovedet ikke købt noget i str. 50 .. og har heller ikke planer om det.. Med de gener vi har er sandsynligheden for at vi får et lille barn MEGET lille :)

Det gjorde jeg heller ikke, da man i min familie altid føder børn der er tæt på 4 kg...... men Mick vejede 2790 g og målte 51 cm, så mine forældre tog på grovshopping i 50 og 56 tøj, Og Freja er 7 uger før tid, men de sagde at hun ville have været en basse hvis vi var gået tiden ud - men her havde vi så 50 tøjet fra Mick og shoppede lidt 44 tøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia er vokset .... Hun er vist vokset rigtig meget :rolleyes :rolleyes

Da hun blev født for 3 uger siden gled hun lige så elegant ned i en str 50 og det var endda for stort.. Her 3 uger senere er noget str 56 for lille :huh :huh

Jeg er noget spændt på i morgen hvor SP kommer, for det er da noget spændende at se hvor meget hun er vokset.. Hun kan dog stadig være i str 50 bodyer :)

Men i nakken på vores str 62 stor der 3 måneder, men for pokker da, tror de skulle have skrevet 3 uger :whistling

Hvor "gammelt" var din baby da i måtte skifte til str 62 ???

PS : Det er heldigvis kun noget str 56 der er begyndt at stumpe i benene, så hun er stadig i den størrelse, men fortsætter hun sådan, går der ikke længe før vi må skifte og da slet ikke når hun først er 3 måneder...

Jeg tror Isabella har været omkring de 2 mrd. da vi måtte i en 62'er. Nu er hun 7 mrd. og skal snart ud af en 68 :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER