AgnetheV

Baby med fladt/skævt hoved

18 indlæg i dette emne

Sidst sundhedsplejersken var på besøg her, fik vi jo at vide, at vi skulle arbejde på at få Elias til at ligge på højre side og ligge så meget som muligt på maven, når han er vågen, fordi hans baghoved er blevet skævt grundet han har ligget for meget på venstre side af hovedet... Vi har nu fået ham til at ligge på siden, han er godt nok ikke meget for det og så har vi ham på højre arm, når han får mad, men så har vi et problem med at han ikke rigtig vil spise, når han ligger der... Når han så ligger på maven bliver han irriteret over at han ikke kan kravle fremad, selvom han prøver helt vildt og begynder efter kort tid bare at ligge og skrige... ØV! Han elsker ellers at ligge på maven, men det kan jo blive for meget for selv den bedste...

Er der andre, som har haft samme problem? Hvad gjorde i for at få rettet op på det???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke selv oplevet det.. men vi havde problemer med at få nadja til at ligge på maven og der sagde vores sp at om hun lå 30 min i træk eller 30*1minut i løbet af en dag var ligemeget, så vi skulle bare prøve hele tiden og selvom hun hurtig blev sur så kunne vi bare ligge hende på maven igen lidt tid efter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Matihas havde fra start en favoritside. Vi var meget opmærksomme på at få vendt hovedet helt fra begyndelsen. men børn har jo altså deres egen vilje, så det blev bare værre og værre. Da han var 3 måneder fortalte sp at det helst skal rettes op inden de er 4 måneder da kraniet begynder at blive fast der. Vi købte en lejringskile som han sov i om dagen. Efter 3 uger var det næsten rettet op. Den kan varmt anbefales..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Isabella har haft/har stadig en smule skævt baghoved. Hun blev født ved akut kejsersnit, og de havde skønnet hende til over et kilo mindre end hun var. Derfor havde de skåret et snit, der egentlig var for lille til hende, og hun blev derfor vredet temmelig kraftigt ud. SP anbefalede os en kiropraktor med speciale i baby. Hun fortalte os, at Isabella var en smule skæv i hele sin kropsstilling, og derfor hjalp puder, kiler osv ikke. Hun blev "rettet" ud over nogle gange. På et tidspunkt var det ret "slemt" med baghovedet, der faktisk var tememlig skævt. Men det har rettet sig MEGET, og man kan ikke se det mere (også fordi hun har en bunke hår) Jeg kan stadig mærke en lille smule, men som sagt er det meget bedre.

Det jeg ville sige var bare, at nogle gange kan hjælpe at få rettet nogle muskler op istedet for at bruge puderne. Kiropraktoren sagde, at der var mange børn der faktisk fik et vrid ved fødslen der gjorde, at de lå meget til én bestemt side.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til fysioterapeut med min søn, da han var lille, fordi han have fået et "fladt" baghoved/side. Det viste sig, at hans muskler/sener (eller hvad det nu hedder i halsen) var kortere i den ene side og at han derfor ikke drejede hovedet til den anden side. Jeg fik nogle øvelser, som jeg skulle bruge for at "trække"/forlænge denne muskel/sene, og det hjalp hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres tilbagemeldinger :lovebk

Vi har nu fået en tid hos SP i den åbne konsultation på næste torsdag, for at få kigget på Elias' kranium og se, om der er sket noget, som ikke kan rettes til og så få nogle flere pointers til hvad vi ellers kan gøre bedre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi havde forresten vores datter ved kiropraktor da hun var ganske lille..

hun havde også en favorit side.. helt fra start.. vi prøvede at vende hendes hovede til hver side, men det viste sig at hun havde noget i klemme

i nakken, som så krævede 3-4 behandlinger. og derefter var der ingen problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var Silke forresten også til kiropraktor med stor effekt :)

Det plejer først at være uopretteligt efter ca 6 mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være vi også får det at vide i morgen, at vi skal af sted med Elias til kiropraktoren, han har det nemlig med at ligge skråt med hovedet, så det kan da være en indikator på at et eller andet ikke sidder helt som det skal...

Vi har nu bestilt den anbefalede pude, som gerne skulle komme i dag og vi glæder os til at prøve den af... tak for tippet :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke SP har fortalt jer det af sig selv, så er der i Aalborg mulighed for to gange at komme gratis til børnefys. De ligger ude i vestbyen - men i skal henvises af SP'eren.

Det var vi med Sebastian, fordi han også var lidt skæv/foretrak den ene side. Hun anbefalede så kiro, så det fulgte vi op med :)

Om aftenen blev han puttet med et tæppe i ryggen, så han lå med hovedet til venstre - han mosede så selv om på ryggen i løbet af natten, men det hjalp gevaldigt :)

Derudover brugte vi også den pude med hul i - han ville dog ikke sove i den om natten, men så snart han lå på ryggen om dagen, fik han puden under.

For at få ham om på maven købte vi en sækkestol, der var et stort hit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke SP har fortalt jer det af sig selv, så er der i Aalborg mulighed for to gange at komme gratis til børnefys. De ligger ude i vestbyen - men i skal henvises af SP'eren.

Det var vi med Sebastian, fordi han også var lidt skæv/foretrak den ene side. Hun anbefalede så kiro, så det fulgte vi op med :)

Om aftenen blev han puttet med et tæppe i ryggen, så han lå med hovedet til venstre - han mosede så selv om på ryggen i løbet af natten, men det hjalp gevaldigt :)

Derudover brugte vi også den pude med hul i - han ville dog ikke sove i den om natten, men så snart han lå på ryggen om dagen, fik han puden under.

For at få ham om på maven købte vi en sækkestol, der var et stort hit :)

Vores sundhedsplejerske i Aalborg fortalte at det med børnefys er sparet væk. Der skal være en rigtig god grund til at komme til der. Men at det har været sådan en gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh jeg har helt glemt at opdatere herinde...

Vi var jo af sted til SP i torsdags og hun kiggede også på kraniet og sagde, at det så altså fint ud og jeg ikke skulle bekymre mig - vi skulle bare lejre Elias rigtigt og lægge ham på maven så ofte som muligt og så har puden vi købte og så hjulpet rigtig meget :loveshower Jeg fik også det at vide med, at baby fys var sparet væk desværre, så SP'erne er blevet lært op i at se på det og give tips til at hjælpe osv. Men i vores tilfælde er det slet ikke nødvendigt :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig positiv update :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt lige denne gamle tråd frem.

Jeg ville lige høre dig Agnethe om det baghovedet nogensinde blev fint rundt igen?

Jeg er ret ulykkelig over at Theo i en alder af 6 mdr. stadig har et fladt baghoved :( Det er blevet bedre, men er altså stadig ikke rundt. Synes bare det er vildt synd for ham og føler det er min skyld :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt lige denne gamle tråd frem.

Jeg ville lige høre dig Agnethe om det baghovedet nogensinde blev fint rundt igen?

Jeg er ret ulykkelig over at Theo i en alder af 6 mdr. stadig har et fladt baghoved :( Det er blevet bedre, men er altså stadig ikke rundt. Synes bare det er vildt synd for ham og føler det er min skyld :boo

Elias' hoved er blevet rigtig flot igen også den lille skævhed han fik er også væk, så det går ganske enkelt i sig selv igen, når han får flere timer, hvor han ikke sover og ligger ned på ryggen :) Har du prøvet at vende ham, så han sover på siden? Måske hjælper det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elias' hoved er blevet rigtig flot igen også den lille skævhed han fik er også væk, så det går ganske enkelt i sig selv igen, når han får flere timer, hvor han ikke sover og ligger ned på ryggen :) Har du prøvet at vende ham, så han sover på siden? Måske hjælper det?

Det lyder da dejligt :)

Han har faktisk kun sovet på siden den sidste månedstid og det har hjulpet lidt. Han buler mere ud ved nakken, men har stadig et fladt punkt øverst på baghovedet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER