dhg

Hvad skal i have til aften ?

10,454 indlæg i dette emne

Æggekage med bacon, lidt frikadelle, hvidkål, løg, hvidløg, broccoli og rød peber..., det smagte skønt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det mest forfærdelig min mormor serverede for os :( der er en opskrift i frk Jensens ;)

Jeg ejer ikke Frk Jensens kogebog ;) Det lyder nu ok, men bare mere som dessert end som måltid :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik kyllingeunderlår marineret i hvidvin, rosmarin og hvidløg, en cremet kartoffelsalat med forårsløg og kold, dampet blomkål med basilikumpesto og rucola

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået kartoffelmos og millionbøf for Marius skyld. Og han spiste aftensmad i aften :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ejer ikke Frk Jensens kogebog ;) Det lyder nu ok, men bare mere som dessert end som måltid :unsure

Seriøst :o hvordan er det muligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder løjerligt, vil du uddybe, hvad det er? :D

Gerne ;)

Man rører noget kærnemælk sammen med maizena, og så puttes der sukker og citronskal i. Det varmes op, og koger et par minutter. Så putter man en dl rosiner i, og serverer med flødeskum på ;)

Det er også sådan en gammeldags dessert, men han insisterer på at få det til aftensmad hvert år på sin fødselsdag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seriøst :o hvordan er det muligt?

Pas :unsure Det går da meget godt uden :unsure

Hmm hvis det er den, der også hedder "God mad, let at lave" så ejer jeg den i princippet, men min mor har lånt den...

Vi har et par andre kogebøger, men ofte bruger vi nettet, svigermor-mad-orakel eller vores fantasi (med svingende resultat :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gerne ;)

Man rører noget kærnemælk sammen med maizena, og så puttes der sukker og citronskal i. Det varmes op, og koger et par minutter. Så putter man en dl rosiner i, og serverer med flødeskum på ;)

Det er også sådan en gammeldags dessert, men han insisterer på at få det til aftensmad hvert år på sin fødselsdag :rolleyes

Det lyder som en rigtig vummel mormordessert :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gerne ;)

Man rører noget kærnemælk sammen med maizena, og så puttes der sukker og citronskal i. Det varmes op, og koger et par minutter. Så putter man en dl rosiner i, og serverer med flødeskum på ;)

Det er også sådan en gammeldags dessert, men han insisterer på at få det til aftensmad hvert år på sin fødselsdag :rolleyes

Hehe sjovt :) på den anden side er der også nogen der spiser pandekager med is til aftensmad - så hvorfor ikke ;) men det lyder til at det kan blive lidt vammelt, især med rosinerne i ...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pas :unsure Det går da meget godt uden :unsure

Hmm hvis det er den, der også hedder "God mad, let at lave" så ejer jeg den i princippet, men min mor har lånt den...

Vi har et par andre kogebøger, men ofte bruger vi nettet, svigermor-mad-orakel eller vores fantasi (med svingende resultat :D)

Jeg lever også fint uden frk Jensens ;-) og sværger til at finde opskrifter på nettet, især på gode madblogs :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have kødsauce og squash-pasta ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have entrecotebøf med blomkålsbearnaise, bønnefritter og rosenkål, bacon og fløde på panden. Mmmmm!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kylling i stegeso :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bøffer, grøntsagsgratin, lidt fritter og bearnaise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix har bestilt pasta og kødsovs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik spaghetti og kødsovs. Jeg orkede ikke lige at lev andet efter en dag med dyreplejning og den helt store vaskedag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mads og Luna fik spagetti og Luxus kødsovs ( med bacon og fløde i) jeg fik stegt spidskål med kødsovsen til :) Mums!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået svinemørbrad med friskost og hvidløg indeni, viklet ind i bacon med spidskål, gulerødder, squash og løg på panden i flødesovs til. Edith fik pasta med tomatsovs og kogt broccoli og gulerødder i stedet for pandesjov :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået hjemmelavede ægge-tortillas med hakket okse, guacamole og masser af grønt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wokdeller af svin med ingefær og forårsløg, spidskål og lidt risnudler (som min telefon i øvrigt gerne ville ændre til rusmidler :lol )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal på flammen i aften <3 (til de som ikke kender flammen: buffet restaurant med en masse forskellige slags kød og tilbehør)

Mandens onkel holder fødselsdag så det er gratis ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have brændende kærlighed idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal på flammen i aften <3 (til de som ikke kender flammen: buffet restaurant med en masse forskellige slags kød og tilbehør)

Mandens onkel holder fødselsdag så det er gratis ;)

Middag i byen på en andens regning :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik thai fiskefrikadeller med salat og spicy mayodip.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik thai inspireret kyllingegryde med en masse ingefær, hvidløg, grønsager og kokosmælk... Mand og barn fik ris til, jeg fik pandestegt sspidskål!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.