AgnetheV

Baby Thorsens barndåb

79 indlæg i dette emne

Festberetning

Så kunne der blive tid til at få skrevet lidt om festen...

Allerede fredag begyndte vi forberedelserne. Der blev handlet ind og i festlokalerne fik vi gjort rent og det trængte der virkelig til! Uff har aldrig set SÅ mange edderkopper samlet på ét sted... Men vi kom til bunds i skidtet, fik sat køleskab til og lagt madvarer på køl.

Lørdag eftermiddag og aften brugte vi så på at få dækket borde og få pyntet op. Jeg havde så glemt at få papirsdug, balloner, bordkort og servietter med over, og glemte også bordkort og servietter, da vi kørte tilbage for at hente dug og balloner - men det nåede vi at sætte op søndag morgen... Det der ikke fungerede var servietterne, dem havde jeg foldet for tidligt og lagt i pres, så de ville ikke stå selv! Jeg lavede så en hurtig løsning, da der var servietter tilovers og det blev ganske fint...

Det andet der ikke blev til noget var dåbstræet desværre... Jeg havde simpelthen ikke nogen mulighed for at komme ud og finde nogle grene der kunne bruges <_< Det var super ærgerligt, men pyt, Elias fik SÅ mange søde kort, så dem klistre vi i bogen i stedet...

Men lokalerne kom til at se sådan ud:

30063ht.jpg

2s77ryr.jpg

Søndag morgen skulle der sættes bordkort på og lægges servietter ud. Ellers blev ost, kagebord og brød forberedt. Grøntsager og frugter blev skyllet og lagt klar og der blev sat fade frem, så det hele var lige klar til at lægge på. Vi tog af sted til kirken halv ti og havde god tid.

Elias opførte sig ganske eksemplarisk i kirken, der var andre børn, der larmede mere end han gjorde og egentlig snakkede han bare med og gjorde opmærksom på at han var sulten... nå ja og så bøvsede han også lige nogle gange undervejs - ret højt endda :blush

Lige et billede med præsten:

160r4as.jpg

Da vi var færdige i kirken skulle jeg tilbage i køkkenet for at lave de sidste forberedelser med at få maden på bordet - vi havde jo valgt pålægsbuffet og ostebord og nogle af tingene havde jeg gjort klar inden vi skulle i kirken, så som frugter, grønsager og sådan... Kagebordet var også blevet gjort klar fra morgenen af, så det eneste der skulle på kagebordet var dåbskagen og det kom den først da den skulle spises...

Vi fik pakket gaver op efter osten og hold nu op der var mange fine gaver... Det var næsten til at få røde øre over... Derefter var det så ellers til kagebordet!

Kagebordet:

qywwms.jpg

Der blev gjort et godt indhug i det hele bort set fra kyskagerne - folk ville hellere have min mors kransekagetoppe :prik

Festen ebbede lige så stille ud omkring kl 16. Mange havde en lang tur hjem og skulle tidligt op på arbejde dagen efter... Vi fik hurtigt ryddet op ved hjælp af vores familie og min far og lillebror hjalp med at få fragtet tingene hjem i lejligheden... Det var en rigtig dejlig dag for os alle og vi var godt trætte da vi kom hjem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dåbskagen

post-1514-047129200 1308777041_thumb.jpg

Kagen er lagt sammen af lyse drømmekagebunde med hvid toblerone mousse og bærsymfonimousse, smurt op med svejtisk smørcreme og overtrukket og pyntet med fondant.

Topfiguren købte jeg hjem over eBay fra USA, da jeg ikke lige selv havde mod på at modellere noget der skulle ligne tigerdyr og peter plys...

Jeg må indrømme at jeg faktisk selv var ret stolt af den kage - det var en fryd at få fingrene i ordentlig fondant igen og alt lykkedes bare for mig med kagen - ja bort set fra at vingerne knækkede af et par af bierne under transport og et par kugler trillede af, men ikke noget, der ikke kunne repareres :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gavebord og gaver

Åhh ja alle de gaver Elias fik - det var helt til at få røde øre af og senest har vi fået et chok over, hvad oldemor har givet ham, men det beretter jeg om lidt senere... Først et lille billede

post-1514-066196600 1308814483_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev der opdateret med festberetning og dåbskage længere oppe i tråden :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for beretning - lyder til at være en rigtig god dag! :glad

Super flot bord - og rigtig flot kage!! Kan godt forstå du er stolt af den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er virkelig imponeret Agnethe!! Hvor ser det bare godt ud det hele.... Fantastisk pyntet lokale, det er bare så fint :loveshower

Og jeg kan virkelig godt forstå at du er stolt af den kage.... Den ser totalt professionel ud.... Flot arbejde!!! :respekt

Jeg er glad for at høre at i havde en dejlig dag, men jeg kan GODT forstå at i var trætte bagefter :biglove

Tusind tak for beretningen og billederne :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nøøøj en flot kage.. jeg tør SLET ikke gå i gang med sådan et stort projekt til barnedåben... og utroligt at du havde overskud til det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for beretning - lyder til at være en rigtig god dag! :glad

Super flot bord - og rigtig flot kage!! Kan godt forstå du er stolt af den!

Tusind tak :biglove Det var også en rigtig dejlig dag og jeg synes det flaskede sig rigtig godt, men nøj hvor var jeg altså nervøs for at Elias skulle give en skrigekoncert i kirken, for der er bare en akustik uden lige derinde... Heldigvis blev vi forskånet for hans skrål...

Jeg er virkelig imponeret Agnethe!! Hvor ser det bare godt ud det hele.... Fantastisk pyntet lokale, det er bare så fint :loveshower

Og jeg kan virkelig godt forstå at du er stolt af den kage.... Den ser totalt professionel ud.... Flot arbejde!!! :respekt

Jeg er glad for at høre at i havde en dejlig dag, men jeg kan GODT forstå at i var trætte bagefter :biglove

Tusind tak for beretningen og billederne :kram2

Tusind tak Christina :kram2 og tak for roserne - kagen var faktisk det nemmeste synes jeg :blush

nøøøj en flot kage.. jeg tør SLET ikke gå i gang med sådan et stort projekt til barnedåben... og utroligt at du havde overskud til det...

Tusind tak! :biglove Jeg har nu også lavet kage i 3 år efterhånden, så lidt færdigheder har jeg da fået bygget op og overskuddet, hmm det har egentlig været planlægning og prioritering at lave kagen, ikke så meget overskud (jeg har ik engang fået hvilet ud endnu efter barnedåben og besøg i 2 dage derefter) og ja så har jeg en dejlig mand, der hjælper med Elias når jeg skal lave kage, så det hjælper jo også en del på det :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dåbskagen

post-1514-047129200 1308777041_thumb.jpg

Kagen er lagt sammen af lyse drømmekagebunde med hvid toblerone mousse og bærsymfonimousse, smurt op med svejtisk smørcreme og overtrukket og pyntet med fondant.

Topfiguren købte jeg hjem over eBay fra USA, da jeg ikke lige selv havde mod på at modellere noget der skulle ligne tigerdyr og peter plys...

Jeg må indrømme at jeg faktisk selv var ret stolt af den kage - det var en fryd at få fingrene i ordentlig fondant igen og alt lykkedes bare for mig med kagen - ja bort set fra at vingerne knækkede af et par af bierne under transport og et par kugler trillede af, men ikke noget, der ikke kunne repareres :glad

Er imponeret over din dåbskage :respekt den er virkelig fin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder til at have været en fantastisk dag :loveshower Og hvor er det bare en RIGTIG sød kage - er helt vild med den ;) :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er imponeret over din dåbskage :respekt den er virkelig fin :)

Tusind tak Anita :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hov..... Stort tillykke med Elias og hans skønne nye navn :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke!

Det lyder som en rigtig dejlig dag! Lækker mad , kage og gaver! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hov..... Stort tillykke med Elias og hans skønne nye navn :biglove

Tak tak søde :7himmel

Tillykke!

Det lyder som en rigtig dejlig dag! Lækker mad , kage og gaver! :loveshower

Tusind tak søde Ann :biglove En rigtig dejlig dag og ja med alle de ting, hvad kan man så ønske sig mere :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med dåben af Elias, skønt navn I har givet ham.

Jeg tager hatten af for din dåbskage, hvor er den bare flot.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej søde Agnethe,

når du ikke har blogget om barnedåben, så må jeg jo hellere skrive herinde :whistling

Hvor ser det altsammen fint ud - jeg elsker jeres udsmykning og din kage er bare SÅÅÅÅ flot :loveshower

Lille Elias ser bedårende ud, og jeg er helt pjattet med billedet af ham og præsten :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med dåben af Elias, skønt navn I har givet ham.

Jeg tager hatten af for din dåbskage, hvor er den bare flot.

Tusind tak skal du have Stine :biglove

Hej søde Agnethe,

når du ikke har blogget om barnedåben, så må jeg jo hellere skrive herinde :whistling

Hvor ser det altsammen fint ud - jeg elsker jeres udsmykning og din kage er bare SÅÅÅÅ flot :loveshower

Lille Elias ser bedårende ud, og jeg er helt pjattet med billedet af ham og præsten :glad

Altså jeg er jo i færd med at flytte bloggen, men havde faktisk skrevet et indlæg til min familieblog, men da jeg ik ku uploade billeder i onsdags, så glemte jeg alt om det...

Men tusind tak ska du ha søde Camilla - hvis i mangler pynt til jeres barnedåb må i godt overtage vores - jeg har stadig pompomerne liggende ;)

Det er bare det bedste billede af Elias og præsten, men han er nu også så fotogen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk beretning og så flot en kage, søde A..

Så blev det alligevel Thomas´kjole lille Elias fik på. Ej den er jo ganske fin og sikke fine gaver han har fået..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor blev det bare en flot dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det ser bare super godt ud Agnethe. Og tak for den smukke beretning og forklaring af dåben, synes det er så spændende at høre om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk beretning og så flot en kage, søde A..

Så blev det alligevel Thomas´kjole lille Elias fik på. Ej den er jo ganske fin og sikke fine gaver han har fået..

Tak Ria :biglove Ja det blev Thomas' kjole - det var simpelthen det nemmeste og du har ret, den var rigtig sød på Elias alligevel :7himmel

Hvor blev det bare en flot dag :)

Tusind tak :loveshower

det ser bare super godt ud Agnethe. Og tak for den smukke beretning og forklaring af dåben, synes det er så spændende at høre om.

Tusind tak Gitte :kram Jamen det var skam så lidt - vil rigtig gerne fortælle, når det er noget anderledes end hvad vi er vant til fra den danske folkekirke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det bare godt ud altsammen :loveshower

Er helt vild med dåbskagen- kan godt se, vi skal sætte en anden standard til den næste navnefest :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det bare godt ud altsammen :loveshower

Er helt vild med dåbskagen- kan godt se, vi skal sætte en anden standard til den næste navnefest :D

Tusind tak :biglove

Hehe ej jeg synes da andre også har lavet nogle fantastisk flotte kager altså :loveshower Glæder mig til at følge din planlægning og eksekvering af festen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er takkekortene bestilt :yiepie

Jeg orkede simpelthen ikke at lave dem selv (så meget for gennemførthed) og jeg fandt et super sødt design, som godt kunne fungere... Dette er vores takkekort til alle de søde mennesker, som var så søde at vise opmærksomhed på Elias' store dag:

post-1514-032894000 1311799435_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er takkekortene bestilt :yiepie

Jeg orkede simpelthen ikke at lave dem selv (så meget for gennemførthed) og jeg fandt et super sødt design, som godt kunne fungere... Dette er vores takkekort til alle de søde mennesker, som var så søde at vise opmærksomhed på Elias' store dag:

post-1514-032894000 1311799435_thumb.jpg

Hvor er det fint :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER