babyboy

kan min mælk ik løbe til? :\

17 indlæg i dette emne

Fik kejsersnit i fredags, og min mælk er stadig ik løbet rigtig til .. malker ud for at stimulere for han kan ik få ordentlig fat i brystet .. der kommer maks 20ml ud i alt når jeg malker ud .. det er da meget lidt? For han får 50ml erstatning hver gang .. blir det ik bedre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo det skulle det da meget gerne!!! Har du snakket med SP eller ammerådgivningen??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm.. det er lang tid mælken har været om at løbe til :(

Jeg tror det eneste man kan gøre er at blive ved med at lægge ham til så meget som muligt. Men det er måske svært at overtale ham til at sutte længe nok hvis han har vænnet sig til flasken. Sådan var det i hvert fald med min datter.

Håber snart der kommer gang i mælken :) Og tillykke med ham :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kan du få noget næse spray der kan hjælpe dig, som sætter gang i nedløbs refleksen

Hvor ofte malker du? Jo oftere jo bedre, gerne hver 2-3 time

Det er dog ikke unormalt at der ikke kan malkes særligt meget ud, der kan godt godt være mere i brystet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammede 10-12 gange i døgnet de første par uger - så jeg tænker også om du gør det ofte nok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen han kan ik få ordentligt fat i brystet, så det er svært at ligge ham til .. kan kun få noget ud to gange om dagen, morgen og aften :\ .. har det bare ik godt med at han skal ha modermælkserstatning ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet med en ammebrik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal kontakte din SP og få hende ud og give dig noget ammehjælp. :) Hvis ikke han får orentligt fast på brystet, så stimuleres din produktion ikke ordentligt.

Har du prøvet at tage en dag eller to i sengen med ham, uden tøj, hvor I bare ligger hud mod hud og hvor han har fri adgang til brystet?

Er hans tungebånd langt nok? Er det ikke det kan de have rigtig svært ved at få ordentligt fat..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik meget ammehjælp på sygehuset fordi jeg har silikonebryster .. første gang idag ku jeg malke ud 5 min på hvert bryst hvor der kom noget ih anden gang 3 min .. der kom så ik ligeså meget .. i alt 40ml af to gange ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min mælk løb først til efter 5 dage første gang.. og her anden gang gik der 3 dage...

Hos nogle går der bare længere tid.

Hvor tit blir han lagt til og/eller hvor tit malker du ud?

og Stort tillykke med ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hver anden - tredje time .. men har jeg ik ondt kommer der intet .. :( .. igår kom intet, og idag 20ml indtil videre ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til forældreeftermiddag på hospitalet omkring amning i sidste uge og der fortalte de at der nogen gange kan gå 6 dage inden mælken løber til, så der er nogen dage at løbe på endnu.

Men hvis jeg var der dig ville jeg allerede nu ringe til amme-ambulatoriet, JM eller sygeplejeske alt efter hvilke muligheder du har. Det nytter jo ikke noget hvis du går og er frustreret for det påvirker også mælketilløbningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tænkte om du har prøvet ammebrikker? min søn havde også meget svært ved at få ved til en start og han havde også forkert fat, så det gjorde hamrende ondt.

jeg brugte ammebrikker i en uges tid og da jeg så lagde ham til igen uden, så gik det meget bedre.

Spiser han ved dig inden du malker ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er ti dage nu, og der er stort set intet mælk at hente .. han vil slet ik .. kan trykke ind på mine bryster, de er hverken spændte eller ømme ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har før hørt om at man godt kan have problemer med amningen specielt hvis man har silikonebryster. Har du talt med din sundshedsplejeske eller ammerådgivningen om det?

Hvis det nu er derfor kan det være at de har et eller andet specielt trick i ærmet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er helt opsat på at amme, så ja, så vil det være en ide at hente noget prof. amme hjælp.

Men husk at en god mor ikke sidder i brysterne. - MME er lige så godt for baby som MM.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har altså på intet tidspunkt haft spændte bryster eller jo hvis der gik LANG tid mellem amningerne altså mere end en ½ dag så ku de blive lidt spændte så ikke spændte bryster er altså ikke = ingen mælk...

jeg sys du som nogen foreslår skal tage nogle dage i sengen hud mod hud og så kun koncentrere dig om amningen og jer to.. også drop det der malken ud det gør tit mere skade end gavn.... for tit malker man ikke på samme måde som barnet sutter..

og så se og få noget proff hjælp hvis du gerne vil amme for han skal "bare" lære at tage ordentligt fat og det gør han ikke hvis du giver flaske tværtimod

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER