Glowin

Mad i fryseren..

12 indlæg i dette emne

Har nogen af jer lavet mad, boller, kage osv til at have i fryseren til de første par uger efter fødslen?

I så fald.. hvor meget har I lavet? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er det ikke fordi jeg er gravid, men da jeg ventede Lærke havde jeg lavet 2 lasagner og smidt i fryseren (der var til to dage i én portion) og der ud over havde jeg lavet masser af pølsehorn (ca 100 stk) og også en masse frikadeller (10x8 stk i poser). Og så havde jeg bagt to kanelkager og en masse boller (ca 60 stk) til når der kom barselsgæster... Men vi fik faktisk ikke brugt bagværket, for gæsterna blev aldrig længe nok, eller også havde de selv med, så vi kun skulle sørge for kaffen.

Men ellers kan du jo lave pizza, hakkebøffer med løg, gryderetter og tærter til fryseren!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gjorde her anden gang. Lavede bare dobbel op på det aftensmad der var fryse egnet 4 uger før fødslen. Købte bokse til frysning i Ikea som passede til den mængde vi spiser. Lavede kun mad ikke kage og boller mm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har planer om at gøre det! Hvor meget det bliver til ved jeg ikke, måske så der er til en uges tid - men jeg tænker helt sikkert, at vi vil være glade for det til den tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har ingen planer om at gøre det.. Regner med manden laver mad..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg ikke gjort ved nogen af børnene :) Min mand har lavet mad den første uges tid, og bagefter har jeg overtaget igen :) Mad er en hobby for mig, så det var mit frirum :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer også meget at gøre det efter de anbefalede det i går til forældreeftermiddag på hospitalet. Jeg havde faktisk ikke tænkt over det før, men jeg kan da helt sikkert se idéen i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg da overhovedet ikke tænkt på endnu... jeg har kun tænkt på at bage lidt, så vi har noget hjemme til barselsbesøg... Men det lyder i grunden som en meget fornuftig idé at lave mad til nogen dage! :mam Det tror jeg, at jeg vil gøre, når jeg går på barsel! :gravid

Jeg ved ikke, hvor meget man skal lave, men til en tre-fire dage måske?!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kiggede kun lige forbi tråden :) men det med mad i fryseren - det kan jeg VARMT anbefale! Vi har ellers været for gode til ellers at hente MC D mad eller sådan, så er det skønt med millionbøf, lasagne, pizza og diverse vi har kunnet tage op af fryseren :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede, så der var til den første måned, hvis vi supplerede med at bestille mad udefra nogle gange - og regnede så i øvrigt med at gå i gang med at lave mad igen stille og roligt i løbet af den måned, så vi ikke faktisk brugte det på en måned, men havde til længere ved at gå gradvist over til at lave noget det meste af tiden.

Det hr holdt ganske godt stik - vi har en smule af det endnu. Og det har været virkelig rart at have!

Vi har ikke bagt. Vi overvejede det, men vi har en Føtex med en bager 2 minutters gang herfra, så det er virkelig let lige at købe lidt kage, hvis det er nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil sige til ca 2 uger så er der nok

jeg lavede en par tærter, lasagne, boller, muffins og sådan... min familie kom med en masse juleknas til os til barselsgæster og axels bror kom med en ordentlig grydefuld pasta hvor der var til 3 dage, det var helt perfekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede en del mad til fryseren - det var rigtig dejligt at have. Jeg tror vi havde til 14 dage, 3 uger, men det rakte længere da jeg også lavede mad ved siden af. Kage, boller osv. lavede jeg ikke noget af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER