Guest

Hvornår går du på barsel?

12 indlæg i dette emne

Jeg går godt nok hjemme i øjeblikket fordi jeg er blevet fritstillet. Fra 1.6 går jeg over til at være ledig og fra 8.7 går jeg på barsel.

Jeg ved ikke umiddelbart endnu hvor længe jeg kommer til at holde barsel, men i hvert fald de 4 uger før og de 14 uger efter. Jeg vil rigtig gerne holde mere så jeg i hvert fald kommer op på at have 6 mdr. hjemme med den lille. Det er bare ikke sikkert der er råd til det. Mit mand er i øjeblikket i arbejde indtil han går på barsel, men derefter ved vi ikke hvordan hans jobsituation ser ud. Hvis han ikke er kommet i arbejde, må vi begge i gang med at søge og den der så først får arbejde, må så tage det. Lige i øjeblikket ser mine jobmuligheder bedre ud end hans hvilket godt kan betyde at jeg så må arbejde mens han kommer til at gå hjemme.

Hvordan ser det ud hos jer? Hvornår går du fra? og hvor længe vil du gerne holde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er studerende, så jeg går på barsel, når jeg har haft min sidste eksamen omkring d. 17. juni.

Jeg starter først studie igen året efter i september, så jeg kommer næsten til at holde 14 måneders barsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev desværre opsagt den 30. oktober og tog en positiv GT d. 4. december, så jeg har været ledig siden jeg var 13+0. Den 12. juli går jeg på barsel (4 uger før termin), men er indtil da ledig <_<

Jeg regner med at holde mellem 8-10 måneders barsel, alt afhængigt af hvornår jeg finder et arbejde!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev desværre opsagt den 30. oktober og tog en positiv GT d. 4. december, så jeg har været ledig siden jeg var 13+0. Den 7. juli går jeg på barsel (4 uger før termin), men er indtil da ledig <_<

Jeg regner med at holde mellem 8-10 måneders barsel, alt afhængigt af hvornår jeg finder et arbejde!!!

Irriterende :(

Kan du så få dagpenge mens du er på barsel eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Irriterende :(

Kan du så få dagpenge mens du er på barsel eller hvordan?

Ja det hedder bare barselsdagpenge, det er samme sats og tæller ikke med i den samlede pulje for antal måneder man kan modtage dagpenge :super

Jeg kan modtage dagpenge i 2 år, men da jeg "kun" har brugt 6 måneder af dem når jeg går på barsel, så har jeg stadig 1½ år tilbage når jeg ikke er på barsel mere - det burde være realistisk at finde et job indenfor dagpenge perioden efter barslen, men allerhelst indenfor barslen!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som dig Lone, går jeg også på barsel d. 8. juli, altså 4 uger før termin :) Jeg er også ledig i job med løntilskud. Jeg påtænker at holde min ferie inden barsel, så kan det evt. blive 2-3 uger før 8. juli jeg går fra.

Jeg tror jeg i hvert fald vil holde 6-9 måneders barsel efter fødslen, SÅ sjovt er det heller ikke at være på dimittendsats, men i det mindste tæller tiden ikke som ledighed (som Miss-Mette og siger). Jeg har nemlig brugt 1 år af min dagpengeperiode når jeg går på barsel.

Jeg har dog mulighed for at holde 1 helt års barsel hvis jeg tager ALT hvad man kan få af orlov og forlængelse. Min kæreste er studerende uden studiejob så han kan alligevel ikke holde rigtig barsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går fra 1/7 (holder lige 1½ uges ferie inden) - tager 6 mdr og derefter tager min mand 10 uger. Jeg gik hjemme 6 mdr med min datter - så synes jeg at jeg trængte til at ses med "voksne" mennesker og få lidt input i hverdagen som ikke handlede om bleer, bøvser og babymos. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går på barsel den 11-7..

Og jeg regner med jeg er på barsel i ca. 12 måneder. Da den uddannelse jeg gerne vil have starter i august.

så jeg holder 1 års barsel, med mindre jeg kan finde et arbejde..

Hvilket jeg håber meget på jeg kan. da kæresten nok begynder på uddannelse igen og jeg selv er på kontanthjælp.

Så kommer det til a kniber med a få økonomien til a hæve sammen. Men vi må se hvad tiden bringer..

Men er virkelig træt af at gå hjemme, har jeg gjordt siden den 20 Juli 2010 hvor jeg blev færdig med HG.

Så ville gøre alt for at komme ud og lave lidt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går på barsel den 11-7..

Og jeg regner med jeg er på barsel i ca. 12 måneder. Da den uddannelse jeg gerne vil have starter i august.

så jeg holder 1 års barsel, med mindre jeg kan finde et arbejde..

Hvilket jeg håber meget på jeg kan. da kæresten nok begynder på uddannelse igen og jeg selv er på kontanthjælp.

Så kommer det til a kniber med a få økonomien til a hæve sammen. Men vi må se hvad tiden bringer..

Men er virkelig træt af at gå hjemme, har jeg gjordt siden den 20 Juli 2010 hvor jeg blev færdig med HG.

Så ville gøre alt for at komme ud og lave lidt..

Hvis du går hjemme på kontanthjælp nu, hvad er det så du går på barsel fra d. 11/7?

Håber også for jer at I får det til at løbe rundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går på barsel fire uger før termin, altså den 29. juli. Men da jeg har et arbejde, der kan være meget hårdt fysisk, ser jeg selvfølgelig, hvor længe jeg kan holde til det... Jeg planlægger at være på barsel i mindst ni måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heldig og kan gå på barsel 8 uger før forventet fødsel :balloons

Så jeg tager barsel fra 29. juni 2011 og gemmer ferien til efter barslen :yay

Jeg ved endnu ikke hvor lang barsel jeg tager - men mon ikke det bliver til min. 9 måneder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går i skole og er færdig med dette modul 1 juli. Dvs 7 uger før termin. Det passer mig fint. De sidste par uger af studiet er nemlig opgaveskrivning og derfor ikke så hårdt fysisk.

Jeg kan så vægler at holde barsel til februar eller august året efter. Jeg regner med at starte op igen til februar da et helt år væk for skole vil være for meget. Jeg kommer sikkert til at glemme alt hvad jeg har lært. Derefter har vi tænkt os at deles om det sidste halve år. Jeg har kun 12 timer i skole om ugen og min mand skriver opgave til den tid. Det skal nok gå!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER