Mor til de skønne

-

99 indlæg i dette emne

Jeg er sikker på, at den bed mig, men manden mener bestemt, at de ikke kan bide <_< Man kan få noget insektgift, men skal lige have undersøgt hvor giftigt sådan noget stads er i forhold til, at Tilde jo leger i haven og ikke skal udryddes ;)

De kan sagtens bide. Giften er ikke stærkere end et bistik, men kan være et problem hvis man er allergisk.

Kan de hoppe???? :blink :puke

Yeps. Fandt dette ved at google:

Jagtedderkopperne er store, langbenede edderkopper, der fanger deres bytte ved at overfalde det i spring.

Hannerne kan blive over 10 cm i diameter :o

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvor-store-kan-danske-edderkopper-blive

I videoen viser en mand en stor han han har fundet i laden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De kan sagtens bide. Giften er ikke stærkere end et bistik, men kan være et problem hvis man er allergisk.

Yeps. Fandt dette ved at google:

Jagtedderkopperne er store, langbenede edderkopper, der fanger deres bytte ved at overfalde det i spring.

Hannerne kan blive over 10 cm i diameter :o

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvor-store-kan-danske-edderkopper-blive

I videoen viser en mand en stor han han har fundet i laden.

Så har den helt sikkert bidt mig :blink Det anede jeg ikke de kunne og heller ikke, at de kan hoppe! Og det gør dem så bare endnu mere skumle, for mig :puke

Fårk hvor er den stor i videoen!! Heldigvis var den jeg trådte på ikke så fuldvoksen, for så var jeg da krattet af :D Men dem vi får på besøg, i løbet af sommeren er tæt på, at nå den størrelse :wacko Men vi bor også lige op af et vildt hegn, hvor der er gode betingelser...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er rederne også begyndt at komme :wacko Plejer nu at være god til, at få øje på dem, inden de begynder at sprede sig, men ikke denne gang <_< Nikolaj fik dog has med dem (plejer at være mig der fjerner dem, men det er ikke rigtig til med et stykke køkkenrulle, når de er så spredte :D )

egwaaw.jpg

2mypvfr.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er rederne også begyndt at komme :wacko Plejer nu at være god til, at få øje på dem, inden de begynder at sprede sig, men ikke denne gang <_< Nikolaj fik dog has med dem (plejer at være mig der fjerner dem, men det er ikke rigtig til med et stykke køkkenrulle, når de er så spredte :D )

egwaaw.jpg

2mypvfr.jpg

Jeg er normalt ikke hys overfor edderkopper (kan dog ikke lide dem, men hysser ikke).

Men fandt jeg sådan en rede ville du ikke kunne se min røv for bare skosåler f15.gifz069.gif

p76.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er normalt ikke hys overfor edderkopper (kan dog ikke lide dem, men hysser ikke).

Men fandt jeg sådan en rede ville du ikke kunne se min røv for bare skosåler f15.gifz069.gif

p76.gif

Det første, som du kan se, jeg tænkte på var at få taget nogle billeder at vise :lolhit Jeg har tidligere vist et billede, af en fuldvoksen edderkop der sad i vores dør, og der nævnte jeg også rederne, men der var flere der ikke havde set en :lolhit Så de skal selvfølgelig ikke snydes :haha

Men ja det er SÅ klamt at finde sådan en rede - vi har haft en under vores vaskemaskine, som jeg som højgravid måtte ligge og rode efter :huh Og det skal bare gå stærkt, for de spreder sig sindsyg hurtigt :blink

Og denne rede her SKULLE bare væk, for det er vores terassedør den er foran :o Troede at det var pollen - bare det havde været det z069.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første, som du kan se, jeg tænkte på var at få taget nogle billeder at vise :lolhit Jeg har tidligere vist et billede, af en fuldvoksen edderkop der sad i vores dør, og der nævnte jeg også rederne, men der var flere der ikke havde set en :lolhit Så de skal selvfølgelig ikke snydes :haha

Men ja det er SÅ klamt at finde sådan en rede - vi har haft en under vores vaskemaskine, som jeg som højgravid måtte ligge og rode efter :huh Og det skal bare gå stærkt, for de spreder sig sindsyg hurtigt :blink

Og denne rede her SKULLE bare væk, for det er vores terassedør den er foran :o Troede at det var pollen - bare det havde været det z069.gif

Du får simpelthen lige en :sc for at være så hardcore modig at du kan lege paparazzi ved sådan noget djævelskab. Ikke alene at holde hovedet koldt nok til at tage billeder. Men også for at rode rundt i sådan en rede under en vaskemaskine :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får simpelthen lige en :sc for at være så hardcore modig at du kan lege paparazzi ved sådan noget djævelskab. Ikke alene at holde hovedet koldt nok til at tage billeder. Men også for at rode rundt i sådan en rede under en vaskemaskine :respekt

:lolhit Ja nogle gange overrasker jeg mig selv - og så får jeg myrepatter bagefter :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du klare dig indtil jeg er hjemme igen ;) vi har lige erfaret vi har sprayen med i bilen Lol :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du klare dig indtil jeg er hjemme igen ;) vi har lige erfaret vi har sprayen med i bilen Lol :D

Så længe vi har gas til ukrudtsbrænderen klarer jeg mig, men du må skynde dig hjem :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

en nat lagde jeg mig på en mejer basse, de der langbenede stankelbens nogen, og den bed skisme, hvilket jeg troede var løgn, men havde 2 små punktmærker der var hævet på det sted, googlede det så, at ja de bed også, men deres gifttæænder er så små at de ikke kan trænge særligt langt ind i os mennesker, så derfor bliver det "bare" en overfladisk reaktion allergikere kan få, og så vidt jeg husker, gælder det også for jagtbasserne. men puha jeg har helt kryb af at tænke på den jeg lagde mig på, det gjorde dælme niller naller. og her har vi ingen basser, dog sad der lige en mejer før aftensmad tid en over spisebordet klask og flad blev den, og så er der en i påklædningsværelset og i hobbyværelset. sikkert unger fra der hvor jeg flyttede fra for et år siden, der var det umuligt at fjerne alle, der kom nemlig hele tiden nye til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe vi har gas til ukrudtsbrænderen klarer jeg mig, men du må skynde dig hjem :D

På søndag søde... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På søndag søde... :)

Nu skal det snart blive søndag!!! Vinduespudseren var her i dag og han var så sød, at gøre mig opmærksom på, at der var en rede i Tildes vindue :wacko Den var så højt oppe, at vi ikke har lagt mærke til den p.g.a hendes rullegardin :wacko Og den har været der så længe, at de var spredte ud i den øverste del af vinduet :puke Så jeg måtte lige i gang med den store indsamling af edderkopper, inden Tilde kunne blive lagt :blink

I eftermiddag, når Nikolaj kommer hjem, bliver huset endevendt og alle steder der er potentielle gode steder skal der bare gøres noget ved NU!!! Så må vi sq smide ting ud :lol Nu gider jeg bare ikke mere <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

en nat lagde jeg mig på en mejer basse, de der langbenede stankelbens nogen, og den bed skisme, hvilket jeg troede var løgn, men havde 2 små punktmærker der var hævet på det sted, googlede det så, at ja de bed også, men deres gifttæænder er så små at de ikke kan trænge særligt langt ind i os mennesker, så derfor bliver det "bare" en overfladisk reaktion allergikere kan få, og så vidt jeg husker, gælder det også for jagtbasserne. men puha jeg har helt kryb af at tænke på den jeg lagde mig på, det gjorde dælme niller naller. og her har vi ingen basser, dog sad der lige en mejer før aftensmad tid en over spisebordet klask og flad blev den, og så er der en i påklædningsværelset og i hobbyværelset. sikkert unger fra der hvor jeg flyttede fra for et år siden, der var det umuligt at fjerne alle, der kom nemlig hele tiden nye til.

Føj :puke Det gør dem altså bare endnu mere klamme :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har med vilje ikke kigget i tråden ;) Men så blev jeg alligevel nysgerrig og lad mig lige skynde mig at sige FØØØØØØØØJ!!!! :puke :puke

Kan bare ikke have når der er så mange af noget- ligesom med myrer. Urrrrk!!!!!! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ivvvv.... :/

Smukke, som Henrik siger - hvis det er helt galt - kan i bare drøne ud på afdelingen i Årslev... der kan i få den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da godt nok også til at I er hårdt ramt! Håber I kan komme lidt af dem til livs...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ivvvv.... :/

Smukke, som Henrik siger - hvis det er helt galt - kan i bare drøne ud på afdelingen i Årslev... der kan i få den ;)

Tak sveske :kiss Håber vi kan holde dem hen ;) Jeg har fået omrokeret nogle ting i dag og har ikke fundet flere reder - endnu!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da godt nok også til at I er hårdt ramt! Håber I kan komme lidt af dem til livs...

Synes jeg også bare vi er, og specielt i år :wacko Det er så måske p.g.a den skønne påske vi har haft! Men bare lidt træls, hele tiden at tjekke rund omkring for reder - for VIL BARE IKKE have dem indnfor :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde fået akut diarré i mange retninger hvis jeg havde mødt sådan en fætter *scary*

Fåårk de er store og nasty... :blink :blink :blink

Camel Spider's lever gudskelov ikke i DK

Som bonus-info så kan de løbe op til 16 km/time.

mja7m9.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde fået akut diarré i mange retninger hvis jeg havde mødt sådan en fætter *scary*

Fåårk de er store og nasty... :blink :blink :blink

Camel Spider's lever gudskelov ikke i DK

Som bonus-info så kan de løbe op til 16 km/time.

mja7m9.jpg

Fårk de er klamme :blink :puke Jeg ville dø hvis jeg så sådan en!! Og det, at den kan løbe så stærkt, gør den bare endnu mere klam - og farven :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For pokker da hvor er det klamt.. det er virkelig vildt du kan være så rolig... jeg går nærmest i panik hvis jeg ser mere en 4 myre.. jeg havde seriøst flyttet tror jeg.. puha..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For pokker da hvor er det klamt.. det er virkelig vildt du kan være så rolig... jeg går nærmest i panik hvis jeg ser mere en 4 myre.. jeg havde seriøst flyttet tror jeg.. puha..

Jeg har heldigvis ikke fundet flere reder, efter den der var i Tildes vindue! Men det fylder meget - vi fjerner og tjekker for edderkopper og reder hele tiden :blink

I går da jeg ville ud i haven, vader jeg lige ud i et spindelvæv og jeg var bare paranoid resten af dagen :wacko Det ender med, at jeg ikke tør lægge mig til at sove :D Sidste år, imens det var på det højeste med jagtedderkopperne, havde jeg en periode hvor jeg vågnede, mindst én gang om natten, og var sikkert på at der var en kæmpe edderkop et sted i soveværelset :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh bare at gå ind i den her tråd og scrolle forbi den camel spider, giver mig kvalme :puke Anede virkelig ikke, at de fandtes SÅ store :blink Føj det er ulækkert :puke Skal bestemt aldrig et sted hen, hvor de findes - så hellere have bank med et knojern :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj for den da! Vi har også de der jagtedderkopper - eller noget der ligner - hernede og de bliver bare store! Dem kan jeg ikke træde på, bare tanken om at benene vil stikke ud på hver side af skosålen... Uhhhh! Heldigvis er de mest i vores garage, men vi har da haft et par stykker inde i huset og jeg kan bare ikke have dem, jeg bliver næsten fysisk dårlig!

Jeg tog på et tidspunkt et billede af en fætter i garagen til FB og helt seriøst, man kunne se blitsen spejle sig i øjnene på den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj for den da! Vi har også de der jagtedderkopper - eller noget der ligner - hernede og de bliver bare store! Dem kan jeg ikke træde på, bare tanken om at benene vil stikke ud på hver side af skosålen... Uhhhh! Heldigvis er de mest i vores garage, men vi har da haft et par stykker inde i huset og jeg kan bare ikke have dem, jeg bliver næsten fysisk dårlig!

Jeg tog på et tidspunkt et billede af en fætter i garagen til FB og helt seriøst, man kunne se blitsen spejle sig i øjnene på den!

:puke Føj :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER