tamara

Hvor meget har i taget på?!?

19 indlæg i dette emne

Ved min 1. Graviditet tog jeg præcist 50 kg på og tabte 52 kg på 9 mdr. 2. gang var det 25 kg og smed dem efter ca 5 mdr. Denne gang ( 7. Uge ) har jeg allerede taget 1,5 kg på. Så mit spørgsmål er; hvor meget tog i på i starten af jeres graviditet??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tog i første graviditet 40 kilo på :rolleyes :rolleyes Men tabte det hele og 20 kilo mere..

Denne gang tog jeg 25 kilo på <_< Da jeg vejede mig på sygehuset dagen efter fødslen var jeg stadig 15 kilo i +, men jeg ved jeg har tabt mere vand og fedt efterfølgende, så jeg vil tro jeg mangler at tabe 10 kilo...

Det kommer når jeg begynder at motionerer igen.. Jeg har lagt alt slik og kage på hylden, så håber at være nogle kilo mindre inden sommer :)

Men jeg tog ikke voldsomt meget på i starten, men til sidst...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg glad for dit indlæg :)

Jeg har pt. taget 33 kg. på og er i dag 36+1 og synes bare det er sindsygt meget. Jeg har virkelig ikke bare spist ìg jeg har dyrket en del motion. De 1. 6 uger tog jeh 6 kg. på selvom jeg spillede håndbold/trænede 5 gange om ugen de første 14 uger.

Alle kvinderne i min familie har taget meget på under graviditet og smidt det hele igen og nogen mere til, så håber virkelig også det gælder mig, glæder mig så meget til at kunne træne for fuld knald igen :)

Men hvor er det dog rart at høre om andre der har taget meget på og tabt det hurtigt igen, det SKAL også lykkedes for mig, et top motiveret til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 24 kg på her under min første graviditet, og nu, 3 uger efter fødslen har jeg tabt 15,8 af dem :)

Jeg tror også mindst jeg havde taget halvandet kilo på da jeg var i syvende uge... Nok nærmere det dobbelte :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog rigtig meget på i starten af graviditeten. Nu er jeg 21+5 og har taget 11 kg på i det hele...men jeg passer også virkelig på med, hvad jeg spiser nu. Jeg er så nervøs for, at jeg ikke kan passe min brudekjole, når jeg skal giftes 04/06-2011 :P Så må vi se, hvordan det bliver efter brylluppet...der bliver jeg nok lidt mere afslappet igen, hvis jeg tager på ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 24+2 i dag og har taget ca. 7 kg på

Men det er da dejligt at læse, at der er så mange, der kan smide kiloene så hurtigt igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 27+0 idag og har taget 8kg på .. satser MEGET på at holde den under 15kg, men kan se og mærke jeg efterhånden har en del væske i kroppen, specielt nu hvor varmen kommer - så jeg håber det kan lade sig gøre alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 32+6 og har taget 9 kilo på.

Jeg følte det gik hurtigt i starten, allerede omkring uge 12 kunne jeg ikke passe mine bukser. Men havde ikke taget på i vægt -det var som om livmoderen udvidede sig, uden at der kom noget indeni :o

Derefter kom de første 5 kilo hurtigt. Jeg havde ikke kvalme i starten, så havde bare masser af appetit. Nu går det stille og roligt, jeg håber jeg kan holde det nede, men frygter meget for den sidste tid, hvor man ikke er så mobil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 20+4 og har siden jeg fandt ud af jeg var gravid, tabt mig 6 kg, men den sidste måned taget de 2 kg på igen;o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget omkring 10 kilo på ved begge børn - og det havde jeg tabt indenfor et par dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er vist meget forskellig hvor meget man tager på. Heldigvis ryger mange af kiloene hurtigt igen bagefter :biglove

Jeg er i uge 31 og har taget 7 kg. på. Ved min 1. graviditet tog jeg 11 kg på og ved den 2. tog jeg 7 kg på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i uge 31 og jeg har taget 16 kg på. Håber jeg kan holde den under 20 kg i alt - frygter at de sidste 4-5 kg bliver svære at smide igen... Men det SKAL de og længere er den ikke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i uge 31 og jeg har taget 16 kg på. Håber jeg kan holde den under 20 kg i alt - frygter at de sidste 4-5 kg bliver svære at smide igen... Men det SKAL de og længere er den ikke :D

That's the spirit ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 25+2 og har taget ca. 3,5 kg. på indtil videre. Jeg begyndte først at tage på omkring uge 20, ellers lå jeg og svingede omkring min startvægt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget 1,8 kilo på og er i 14. uge. Tog nærmest de halvandet kilo på, da jeg stod med graviditetstesten i hånden :rolleyes Talte med min læge, der sagde, at det var helt normalt, fordi hormonerne binder væske til kroppen. Dine slimhinder bliver også tykkere (spurgte dog ikke, hvilke slimhinder hun snakkede om - dem i næsen eller :whistling )

Jeg passer rigtigt meget på - bla fordi jeg skal giftes lige om lidt - men også fordi jeg tog 23 kilo på sidste gang. (Og det var desværre ikke vand det hele) Jeg spiste alt for meget chokolade og for store portioner i det hele taget af almindeligt mad. I dag bruger jeg tricket med at skrælle et par gulerødder til min aftensmad og spise dem først - så bliver man mæt hurtigere:)

(Men sulter naturligvis ikke mig selv på nogen måde)

Kan anbefale dans, som motion, hvis du lyster. Skøn motionsform til den gravide krop - og man bliver så glad i låget :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog slet ikke på de første 4 måneder af min graviditet.

Jeg er nu 23+4 og har taget 4 kg. på.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog alt i alt ca. 10 kg på, tabte dem på 5 dage og har smidt lidt ekstra efterfølgende pga amning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at læse om alle jer andre, hvordan der sagtens kan ryge en del kilo på men også hurtigt af igen :rolleyes

Jeg er i uge 31 og har ca taget 16-18 kg på.... :o puha synes det er meeeget.... er ikke helt så gode venner med vægten pt..... men er fast besluttet på at de skal af igen når prinsessen er kommet til verden.

Lægen sagde at hvis jeg passede på hvad jeg spiste mens jeg ammer, ville det hjælpe meget ;) Det håber jeg på.... :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 33+4 og har taget 17 kg på. Synes også det er meget, men har også indset, at jeg ikke kan gøre meget mere end jeg allerede gør. Jeg er fornuftig, men vil altså heller ikke være på kur allerede nu, så lidt slik og is bliver det alligevel til... Cykler stadig på arbejde to dage om ugen (små 6 km hver vej, med en kraftig bakke halvvejs!) så lidt motion får jeg stadig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER